Viitorul sigurantei rutiere!!! |
This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Viitorul sigurantei rutiere!!! |
May 16 2006, 01:30 AM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Jun 1 2006, 09:43 AM
Post
#2
|
|
Boier Group: Membri Posts: 580 Joined: 12-January 06 From: Buc Member No.: 65.131 |
Din toate cele de mai sus lipseste un element esential.
Atitudinea. Da, imi amintesc ca pentru obtinerea permisului am trecut un test psihologic, si la fel de bine imi amintesc ca tot test psihologic numeste lumea chestia aia la recrutare. Din nefericire, insa, nu ne aflam in prezenta unei testari psihologice. Or, aceasta e cea care scoate la lumina pe teribilistul predispus sa "o arda" cu 180 a doua zi dupa ce si-a luat permis, sau care tine mortis sa-ti arate cum face masina daca tragi frana de mana la Fantana Miorita, pe piatra cubia, pe ploaie. Poate n-ar fi rau ca testarea aia sa fie mai serioasa. Daca un viitor pilot de avion e testat pana-n panzele albe pentru simplul motiv ca jucaria lui face cateva milioane de dolari ... de ce n-am testa aproape la fel un viitor pilot de autoturism? Ca doar viata omului nu are pret. Stiu, comparatia e putin exagerata, dar o testare psihologica mai serioasa ne-ar scapa de multe belele. -------------------- Astra Caravan 1.8i 16v
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 07:55 AM |