Viitorul sigurantei rutiere!!! |
This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Viitorul sigurantei rutiere!!! |
May 16 2006, 01:30 AM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
May 31 2006, 10:43 PM
Post
#2
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
O intrebare care pana la urma tine tot de siguranta rutiera: ce-i de facut cu trecerile de pietoni la care lipseste indicatorul aferent si la care marcajul e sters in proportie de 80-90%? Mi-a povestit un prieten o faza in care o pereche a coborat brusc de pe trotuar, fara sa se asigure macar si a trecut nestingherita strada, iar tipu venea lansat cu 50-60 km/h si a trebuit sa bage o frana beton, ca sa nu-i "faca" pe cei doi....nimic indicator cu "trecere de pietoni", marcajul (sau mai bine zis ce-a mai ramas din el) l-a vazut abia cand a ajuns langa el....deci cei 2 erau pe trecerea de pietoni.... ....acuma io stau si ma intreb....oricaruia dintre noi i se poate intampla asa o faza si....Doamne fereste....daca lovim un pieton intr-o situatie de genul asta, cine e vinovatul? Tot soferul, bineinteles, nu? Cei care trebuiau sa aiba grija ca indicatorul sa fie acolo si marcajul sa fie vizibil parca vad ca nu ar pati in final nimic... :evil: :minigun: .......cica in preajma trecerilor de pietoni trebuie redusa viteza....bun....da' de unde sa stii ca acolo e o trecere de pietoni, daca nu ai nici indicator si nici marcaj? Daca pietonul da cotlu'....ai pus-o...cu tot cu lipsa indicatorului si marcajului, or sa zica ca nu cei de la administratia drumurilor l-au omorat, ci tu, deci platesti.... :boxing:
-------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 04:14 PM |