Viitorul sigurantei rutiere!!! |
This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Viitorul sigurantei rutiere!!! |
May 16 2006, 01:30 AM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
May 31 2006, 11:56 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.067 Joined: 1-August 05 From: Bucuresti Member No.: 52.371 |
Te intrebai, Alex F1, in pagina 2 a topicului "unde ne grabim asa?" Cand petreci 20% sau mai mult dintr-o zi pe drum intre punctele A-B-C-D-A-C in care vrei sa ajungi, iti vei dori sa mergi mai repede. :bash:
Viata nu consta numai in graba... eu daca sunt nervos sau incarcat dupa o zi grea ard masina in treapta a doua pana la 90 km/h in oras pe o portiune de maxim 300 de metri si m-am descarcat... mult mai eficient decat un antinevralgic si poate costa la fel. Viteza nu ucide intotdeauna, e vorba de adaptarea ei la conditiile de mers, asa cum spuneau unii colegi pe aici. Poate ca sistemele de limitare vor fi acceptate si chiar platite in plus peste 50-100 de ani. Cine se gandea ca vom plati 1.000 euro la o masina, ca o porcarie electronica sa ne infraneze o roata, doua roti sau sa o invarta mai tare pe alta? Da, e vorba de ESP. Navigatia intra si ea tot pe acolo si asa mai departe. Cand in creierul nostru se va forma o fobie de viteza, atunci vom accepta si masurile extreme gen limitare. Ce fac eu? Locuiesc in Rahova, pana in centru sunt cam 4 km. Vin cu masina pana la Pta Unirii si apoi iau metroul pana in Pipera. La intoarecere execut manevra inversa! Rezultat: timpul si costurile de deplasare scad considerabil iar confortul este maxim. Eu merg in masina, spre casa cu racorica si altii se inghesuie in tramvai. Raman la parerea ca strazile laturalnice trebuie reparate si ca oamenii ar trebui sa se gandesca mai bine la traseele pe care le fac in ziua respectiva. Transportul in comun este o alta solutie, taxarea excesiva a celor care merg cu masina, NU. Nu face bine psihicului uman ca plateste taxe peste taxe. Ar putea avea insa alternativa unui mijloc de transport in comun cu aer conditionat, cu mai multe locuri pe scaune si cu ambianta intretinuta de muzica. Dupa cum am mai spus prefer metroul pentru deplasarile mai lungi de la un capat la celalalt al orasului. -------------------- Opel Astra Classic, Gri Metalizat, 1.6 twinport 103 cai
ex Opel Astra Classic 1.4 twinport, 90 cai + GPL |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 10:33 PM |