Viitorul sigurantei rutiere!!! |
This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Viitorul sigurantei rutiere!!! |
May 16 2006, 01:30 AM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
May 26 2006, 05:26 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 97 Joined: 25-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.360 |
Dupa parerea mea pt o siguranta rutiera sporita sunt necesare cateva hai sa le zicem modificarii:
1. Aspecte ce sunt legate de sofer : ( a nu se citi posesor de carnet ca nu e acelasi lucru) a) In primul rand toti soferii ( conducatorii auto) ar trebui sa mearga responsabi ,adica ,am vazut pe toate postarile ca problema principala este starea drumurilor foarte proasta s.am.d. dar noi ca soferii constientii de ceea ce facem nu putem sa mergem mai incet si in mai mare siguranta, sa adaptam viteza la conditiile de drum (stiu ca e fraza spusa des de garcea si care ne lasa rece dar e plina de adevar). Daca am merge pe un autoband am putea sa avem si 180 km/h in conditii de siguranta dar pe A1 nu poti merge sigur nici cu 130 km/h legali asa ca mi-se pare normal sa mergem mai incet pt siguranta noastra si a celorlalti. Alta problema este bautura la volan : efectele ei asupra perceptiei de "Zimbru " pe care o are asupra noastra a tuturor cat si reflexele care tind de la foarte intarziate la a fi lipsa. Daca se urca cineva beat la volan atunci doar norocul chior il poate ajuta sa ajunga acasa intreg si fara probleme. c) Trebuie mentionata aici si starea masinii care e foarte importanta . Daca am o dacie fara stergatoare si incaltata cu "slik-uri" si plec pe ploaie la drum lung n-ar trebui sa ma mire cand intr-o curba observ cum pierd controlul masinii si ajung in sant sau chiar mai grav in alta masina care probabil mergea regulamentar. d) Regulile de circulatie nu se incadreaza la capitolul "regulile sunt facute sa fie incalcate" asa ca ar trebui sa le respectam. Daca la regulament scrie ca e interzisa depasirea in curba nu scie asa pt ca a visat urat cu o noapte inainte un gabor care a scris legile ci pt ca in curba nu ai vizibilitate si nu e sigur sa depasesti. 2. Aspecte care sunt legate de autoritatii ( lu' peste): a)Niste drumuri practicabile , bine semnalizate , fara cratere si guri de canal coborate sau ridicate cu 10 cm sau chiar lipsa , ar trebui sa se ingrijeasca sa aiba si acest viitor stat mermbru al U.E. ca doar de aia platim impozite. b)Politia romana: i) in primul rand sa vegheze la siguranta traficului rutier si cand trebuie sa amendeze sau sa salte carnetu sa faca asta nu ca stai ca e ruda cu nu stiu ce colonel si ca ....... nu nene ai gresit ai platit fara discutii si telefoane si pile ( ca doar traim in eterna si fascinanta romanie). ii) second m-am saturat sa vad pe sosele posesorii de carnete de 150 Euro. Gaboru ala nu isi da seama ca e complice la ucidere din culpa cand da carnetu pe spaga ce naiba, astia ar trebui inchisi in puscarie si sa se arunce cheia . Sigur mai sunt si alte chestii dar astea ma ardeau pe suflet si trebuia sa le spun. -------------------- MITSUBISHI COLT CZ3 1.1 SAM MYSTIC BLACK
CITROEN C4 COUPE VTR 1.6i ROSU LUCIFER |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 10:12 PM |