Viitorul sigurantei rutiere!!! |
This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Viitorul sigurantei rutiere!!! |
May 16 2006, 01:30 AM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
May 20 2006, 10:15 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE Chestia cu pilotul automat (si fara pilot uman) e inca indepartata tehnologic. Trebuie supravegheate si contorizat traficul pe fiecare metru de sosea, si nu doar pe arterele principale. In plus, trebuie sa-l instalezi simultan pe toate masinile aflate in circulatie, alfel ar fi frectie la picior de lemn.
In plus, condusul masinii trebuie nu inseamna doar respectarea regulilor de circulatie, ci trebui sa reactioneaze si la copiii/caine/capace de canalizare lipsa/baltoace inghetate etc. Deocamdata, tehnologia e inca depasita de om. Daca ne bate la calcul, inca la recunoastera de imagini ii dam clasa... Eu ma gandeam la ceva mai simplut, controlul masinii ar apartine omului, dar calculatorul ar face anumite ajustari. Ex: pe o autostrada hi-tech, cu minim 8 benzi pe sens... te pui pe banda a 4-a, accelerezi pana la 170, masina vede prin GPS ca la 1 km distanta este o masina pe banda a 4-a care merge doar cu 130 si daca nu faci nimic o sa intrii in ea... asa ca nu te lasa sa mai accelerezi si te instiinteaza asupra motivului, schimbi pe banda a 5-a, chiar daca tu te-ai asigurat in oglinda, calculatorul se asigura prin GPS ca nu vine ceva berbec cu bugati-ul la 400 km/h. Apoi te lasa sa schimbi banda... banda e libera... masina accelereaza frumos pana 250 km/h. Incepe sa ploua, calculatorul simte ca pneurile pierd aderenta si te obliga sa incetinesti la 130... etc... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 04:41 PM |