Viitorul sigurantei rutiere!!! |
This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Viitorul sigurantei rutiere!!! |
May 16 2006, 01:30 AM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
May 18 2006, 11:38 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 190 Joined: 2-September 05 From: Bucuresti Member No.: 54.817 |
Nu, nu era o acuză mascată la adresa conducătorilor auto și a pietonilor din București, ci era o acuză directă.
Nu am generalizat, există oameni civilizați, și chiar unii binevoitori, dar pentru fiecare dintre aceștia există cel puțin 1-2 'meseriași'. "Aglomerația infernală" NU este o scuză. Aglomerație infernală există în orice oraș mare din lumea asta, indiferent câte autostăzi, pe oricâte benzi, oricâte pasaje, etc. Dar soluția este foarte simplă: iți planicifi drumul în mod corespunzător sau iei metroul/trenul, nu o faci pe kamikatze și nici nu îți bați joc de ceilalți participanți la trafic. Revenind la soluțiile pentru viitor, GPSul nu are nici o șansă. Este mult prea inexact și în câmp deschis, să nu mai vorbim de oraș printre clădiri, sau pasaje subterane unde nici măcar nu funcționează. Aici este o explicație excelentă despre cum funcționează. Sistemul britanic despre care scriam mai sus mergea pe ideea unor transmițătoare radio plantate în stâlpii de iluminare capabile să comunice bi-direcțional și la o viteză foarte mare cu mașinile care trec pe lânga ele. Ideea era ca sistemul să comunice mașinilor date telemetrice exacte despre șosea și celelalte mașini din trafic, iar mașina să poată determina și să comunice înapoi poziția ei exactă. Nu mai țin minte toate detaliile, am citit despre asta un articol acum vreo 2-3 ani, dar știu că o problemă era faptul că o firmă deținea deja patente pe câteva elemente cheie ale proiectului lor. -------------------- Corolla 1.6 SOL
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 02:22 AM |