Viitorul sigurantei rutiere!!! |
This topic is about Viitorul sigurantei rutiere!!!, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Viitorul sigurantei rutiere!!! |
May 16 2006, 01:30 AM
Post
#1
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Oricat de ciudata ar parea ideea mea, o sa v-o spun si voua fara nici o rusine! Deci, io ma gandeam asa: toate masinile sa fie echipate cu un limitator de viteza, in asa fel incat sa nu se poata trece sub nici o forma peste limita respectiva de viteza, oricat ai apasa pedala de acceleratie, sa nu poti depasi aceasta viteza (ca si pits speed limit la F1)....adica, sa zicem, in oras 50 sau 60 km/h (zona 1), apoi in afara orasului 90 sau 100 km/h (zona 2), iar pe autostrazi 120 sau 130 km/h (zona 3)! Acuma, inainte de-a face apel la constiinta omului, ideal ar fi ca comutarea acestor zone de limitare sa nu fie lasata la indemama soferului (ca atunci in oras pui limitatorul pe zona 2 sau chiar 3 si gata, te-ai scos), ci soferul sa nu aiba acces la comutarea acestor zone...adica, atata vreme cat masina lui ruleaza intr-o localitate, sa nu poate trece nici in ruptul capului de 50 km/h si tot asa si cu celelalte 2 zone! Tehnic vorbind, varianta asta din urma ar fi destul de greu de aplicat....mai usor ar fi cea in care soferul sa-si seteze singur limitatorul, dar.....cu asta nu prea cred ca s-ar rezolva mare lucru, este? Cumva daca s-ar putea sa fie monitorizat permanent fiecare limitator, sa nu fie setat de catre utilizator la zona 2 sau 3 in oras sau io stiu....whatever....era doar o idee....poate mai adaugati voi alte comentarii pe marginea ei sau aveti alte idei....io zic ca e o problema de mare interes....adica ceva de genul "moartea in accidentele rutiere - pana cand?" Vorbeamos! :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
May 18 2006, 11:03 AM
Post
#2
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Usor fratilor....nu dati.... :tomato: ....era doar o biata idee....doar asa de deschidere a subiectului....n-am zis io ca ar fi cea mai buna, am vrut doar sa dau tonul cu ea....intelegeti, nu? Vad ca nu prea are sustinatori ideea mea... ...ma gandeam io c-o sa sariti in sus... :bounce: Oricum io inclin sa cred ca in viitor, neputandu-se "lucra" la constiinta omului, tot se va ajunge la niste metode de a mai tempera pilotul de curse din noi...daca stau sa ma gandesc bine, in filmele SF, cu actiunea in viitor, ati observat ca toate masinile alea futuriste se deplaseaza relativ incet, parca ar fi teleghidate....sau fara pilot, automate.....? :idea:
George intreba de depasiri....iar io intreb: de ce sa depasesti in oras? Daca cel din fata ta merge cu 50, salut depasire, mergi si tu tot cu 50 si gata, ce mare lucru? Eduard scria: "copilul tau pateste ceva rau si trebuie sa il duci la spital urgent.Ti-ar place sa nu poti depasi 50 si sa iti auzi copilul pe bancheta din spate cum nu mai poate de durere?Stiu ca exista ambulante insa in unele cazuri chiar trebuie sa depasesti viteza" .... sa fim seriosi, asta nu e relevant deloc, nu e o scuza....stiu io f. bine cum sta treaba cu "in unele cazuri chiar trebuie sa depasesti viteza"....la noi cel putin orice e un motiv bun de-a depasi viteza, este? Sau chiar si fara motiv....o depasesti fiindca asa e romanu din ziua de azi (in special bucurestenii) - grabit... :bash: Grabit la ce? E concurs pe sosele? Constiinta romanului nu va putea face multa vreme de acum incolo diferenta intre cazurile in care chiar e nevoie sa depasesti viteza si cazurile cand nu e nevoie....la noi tot taranu e grabit cand e la volan, din motive care de care mai tembele! Si tot Eduard a scris: "nimeni nu il poate opri pe vreun shumacher sa arate ce masina are prin oras" ..... io acuma intreb: nici acel limitator? MR a atins un punct sensibil....suntem in plin avant tehnologic acum, nimic de zis, dar nu se va putea merge multa vreme in ritmul asta...ca si cu calculatoarele....s-a ajuns in prezent la viteze ale procesorului si capacitati ale HD-ului inimaginabile acum cativa ani, este? Cu masinile cum credeti ca va fi? Vorba unui coleg pe alt topic, de ce se fac masini cu sute si sute de cai putere, daca nu avem unde sa le folosim? Da, pe viitor.....poate 50....poate 100....150 de ani io cred ca se va termina cu masinile de sute de cai, cel putin cu cele destinate uzului "domestic"....intr-adevar 130 km/h se pot atinge si cu 40-50 de cai....eventual mai multi cai ar ajuta la accelerare....masini mai mici....mai ieftine....consum mai mic....etc...sa nu uitam ca resursele planetei sunt limitate si acum ne grabim sa facem uz de ele din plin, dar in viitor nu stiu daca treaba va ramane la fel! Asta nu ar insemna neaparat stagnare sau regres tehnologic....in F1 nu vedeti ca au inceput sa le taie elanul? Vorba aia: safety first, nu? Da, stiu ca e greu de digerat ideea asta....si mie imi vine greu sa-mi imaginez cum ar fi....si daca am propus asta, nu inseamna ca-mi si doresc sa se intample asa....ma intrebam si io doar..... :scratchchin: Daca acum s-ar face un test....sa zicem, prin absurd, ca toate masinile din Timisoara ar avea limitator la 50 km/h....io unu sincer nu cred ca as avea vreo problema cu chestia asta....dar voi? V-ati enerva? :furios: De ce sa va enervati? Fiindca asa "e modelul"....sa fii nervos si grabit? :bash: F1anatic a zis: "Viteza excessiva omoara...dar sincer viteza te si poate scapa de la necaz"....da-mi un exemplu sau 2....in oras, cu limitare la 50 km/h.....dar relevante, nu de alea SF, care se intampla din an in pasti! Vorbeamos.... :wave: -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 03:13 PM |