Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning |
This topic is about Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning |
Aug 26 2005, 01:08 PM
Post
#1
|
|
sofer Group: Membri Posts: 54 Joined: 12-August 05 From: Iasi (Iasi) Member No.: 53.151 |
|
|
|
Aug 18 2009, 11:01 PM
Post
#2
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 7-August 09 Member No.: 120.628 |
UPS, intre timp a mai postat unul.
@f1anatic. Resoftarea turbinei e impropriu zis Modificand (electronic) parametrii se creste presiunea in turbo astfel fortand mai mult turbina. Mai toti tunerii seriosi preiau garantia de fabrica si se poate opta si pentru prelungirea ei. Ambreiajul se poate uza. Cred ca e subansamblul cel mai putin expus defectarii in cazul unui chiptuning. A, ca se uzeaza prematur garniturile de frictiune asta e altceva dar asta e uzura, e consumabil si nu defect. In rest cred ca se poate descurca foarte bine cam orice ambreiaj in cazul unei cresteri de putere a motorului de 10-20%. BTW, o sa intalnesti mai multe masini pe piata care limiteaza turatia, implicit puterea la plecarea de pe loc a masinii. Tocmai ca masura de protectie. Majoritatea flotelor de afara au chiptuning la masini. Unele in sensul performantei, altele mai ales in sensul economiei. Si da, ofera garantie ca acolo nu se poate fara si aia cu siguranta sunt in totala legalitate. Nu ma pricep nici eu la chiptuning dar pot sa comentez aspectul comercial si modalitatea de lucru si abordarea din Romania. Nu imi plac Gigeii care isi fac reclama pe forumuri si zic ca vin in ziua de in orasul cutare si fac tuning si diagnosticari la trotuar. Excludem faptul ca lucrez la o reprezentanta auto tot nu sunt de acord cu operatiuni la masina facute la bordura. Daca e vorba de inlocuit un bec e una dar sa te apuci sa desfaci masina omului in strada... imi aduce aminte de tineretile mele cand eram in brate cu motorul prin parcare In fine, fiecare alege ce-i mai bun pentru el dar recomand oricand cu caldura un tuner serios cu background si cu un sediu si atelier corespunzator decat vanzatorii ambulanti. P.S. nu inteleg unde e impolitetea si pe cine acuz. Apoi, daca nu am cumparat produs de tuning de la xyz-tuning asta nu-mi da dreptul sa vorbesc despre fenomenul asta? Dupa cum se vede nu dau nume tocmai sa nu pic in ceea ce ziceai. PPS da, tunerii care merg in maxim ce se poate de la un motor folosesc ecu propriu. This post has been edited by cristirenault: Aug 18 2009, 11:03 PM |
|
|
Aug 19 2009, 03:19 AM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Cristi, deci cumva lucrezi la reprezentanta Renault ? E bine sa ne facem relatii.
Te asigur cu maxima seriozitate ca totul depinde de strategia de control a presiunii folosita de fiecare masina. Un turbo tipic, de la o anumita firma favorita unora si al carei nume se gaseste si la semnatura mea, foloseste 2 sisteme in paralel: unul mecanic, si unul electronic. Acest lucru face ca tuningul sa fie atit dificil cit si sigur. Din pacate nu toate firmele ofera acest dublu sistem. O turbina, care este invirtita de gazele de esapament, va furniza 2 cai pentru ca aceste gaze de esapament sa scape. Una din cai este prin turbina, cealalata este un "orificiu" secundar numit in engleza "wastegate" prin care aceste gaze de esapament scapa, incetinind turbina - si deci reducind presiunea. Cea mai simpla metoda de control a presiunii este un arc: arcul de la acest wastegate (cale secundara de eliberare a gazelor. Cu cit este mai tare arcul, cu atit presiunea este mai mare in turbo si deci implicit in motor dar la un moment dat acest wastegate se deschide, incetinind turatia turbinei. Ideal insa vrei sa controlezi presiunea in functie de o gramada de parametri, inclusiv pozitia pedalei de acceleratie, temperatura aerului, viteza, treapta de viteza, turatie, etc. La aceste motoare turbo performante, un solenoid este pozitionat astfel incit sa se interpuna intre turbina si wastegate (controlata de arc). Un ECU destept controleaza astfel presiunea care ajunge la wastegate (care este controlul mecanic) prin controlul acestui solenoid (o supapa foarte avansata). Cind solenoidul este inchis, tot aerul comprimat ajunge la supapa mecanica (wastegate) care se va deschide cind presiunea exercitata invinge rezistenta opusa de arc. Pt a genera presiuni si mai mari decit cele "mecanic" posibile, ECU va controla acest solenoid. Inca un element in plus este o alta supapa (de fapt un critical flow orifice - sau pe numele ei "restrictor pill") care controleaza cit aer ajunge de fapt la solenoid. Este precis construita si limiteaza cit aer lasa mai departe, indiferent de volumul de aer care ajunge la ea. Probabil e timpul sa repet: TURBO ---> presiunea (in general) merge la motor sau pe calea secundara (menita sa controleze/limiteze presiunea in motor) care include un traiect care include in ordine "restrictor pill" , apoi solenoid (controlat electronic) apoi "wastegate" (controlat mecanic printr-un arc). Sistemul de control al presiunii este facut printr-un tabel: pe orizontala pozitia pedalei de acceleratie, pe verticala turatia. Feicare celula indica o anumita valoare de boost (presiune) dorita care corespunde unei anumite valori ale solenoidului. Un senzor de presiune in galeria de admisie monitorizeaza in permanenta presiunea si ECU compara presiunea dorita (bazata pe turatie si ppozitia pedalei) cu cea reala si ajusteaza corespunzator. La aceste masini presiunea este terminata la primele semne de probleme. Daca presiunea este mai mare decit un max. predeterminat (electronic), ECU va "opri" injectoarele pina se remediaza situatia (boost cut). Si asta este in plus fata de controlul mecanic care ramine in continuare, daca solenoidul se strica. Si nu uita, solenoidul opereaza pe principii "inverse": sta inchis daca nu "apesi" pedala; sta deschis (si lasa aerul sa ajunga la controlul mecanic) cind accelerezi (adica stai cu piciorul pe pedala). Cu alte cuvinte daca se strica si ramine "inchis" fortind tot timpul aerul sa ramina in turbo si indreptat spre motor, ECU nu te va lasa sa accelerezi (mai ales ca aceste masini au si throttle-by-wire adica pozitia pedalei de acceleratie este controlata electronic, fara cablu direct). Poti strica un motor prin "tuning" ? Sigur. Trebuie un meserias adevarat, cu scoala sau cu o intelegere deplina a metodei de control si cum afecteaza fiecare parametru in parte performanta motorului, nu Gica de la 3 cu laptop cu cu "harti" de pe net ? Desigur si sint perfect de acord cu tine. Dar totul depinde de masini. Nu este chiar cum crezi tu. Iar de altfel, sint si firme al caror tuning este acceptat de fabrica si garantia de fabrica se aplica in continuare. Daca nu stii cum se obtine puterea si in ce con ditii de siguranta si cum a fost proiectata masina, nu stii pe ce dai banii si ce se poate intimpla. Si dupa cum am spus depinde de la masina la masina. Nu toate se preteaza la tuning asa cum il interpretezi tu. Probabil la toate se poate cistiga un anumit procent de putere in siguranta. Dar la foarte putine insa se poate creste puterea fara a periclita motorul. Ambreiajul se uzeaza prematur la puteri mari. Nu ma intreba de unde stiu. Am auzit si eu la altii. Este PRIMUL component al transmisiei care se va strica datorita puterii mari. Da este consumabil DAR este si el garantat si conceput pt o anumita putere; nu doar un "stil" de condus. Si vei observa ca mai sint bucsi; tampoanele motorului; transmisiei; placutele de frina; lichidul de racire; furtunasele de cauciuc care se crapa prematur etc etc etc. Un tuning la motor NU poate include garantia la orice. Din pacate aici intervine mentalitatea consumatorului care de multe ori nu asociaza modificarea unor parametri cu schimbarile secundare. You play, You pay. Stay Stock, Stay Happy. UPS, intre timp a mai postat unul. @f1anatic. Resoftarea turbinei e impropriu zis Modificand (electronic) parametrii se creste presiunea in turbo astfel fortand mai mult turbina. Mai toti tunerii seriosi preiau garantia de fabrica si se poate opta si pentru prelungirea ei. Ambreiajul se poate uza. Cred ca e subansamblul cel mai putin expus defectarii in cazul unui chiptuning. A, ca se uzeaza prematur garniturile de frictiune asta e altceva dar asta e uzura, e consumabil si nu defect. In rest cred ca se poate descurca foarte bine cam orice ambreiaj in cazul unei cresteri de putere a motorului de 10-20%. BTW, o sa intalnesti mai multe masini pe piata care limiteaza turatia, implicit puterea la plecarea de pe loc a masinii. Tocmai ca masura de protectie. Majoritatea flotelor de afara au chiptuning la masini. Unele in sensul performantei, altele mai ales in sensul economiei. Si da, ofera garantie ca acolo nu se poate fara si aia cu siguranta sunt in totala legalitate. Nu ma pricep nici eu la chiptuning dar pot sa comentez aspectul comercial si modalitatea de lucru si abordarea din Romania. Nu imi plac Gigeii care isi fac reclama pe forumuri si zic ca vin in ziua de in orasul cutare si fac tuning si diagnosticari la trotuar. Excludem faptul ca lucrez la o reprezentanta auto tot nu sunt de acord cu operatiuni la masina facute la bordura. Daca e vorba de inlocuit un bec e una dar sa te apuci sa desfaci masina omului in strada... imi aduce aminte de tineretile mele cand eram in brate cu motorul prin parcare In fine, fiecare alege ce-i mai bun pentru el dar recomand oricand cu caldura un tuner serios cu background si cu un sediu si atelier corespunzator decat vanzatorii ambulanti. P.S. nu inteleg unde e impolitetea si pe cine acuz. Apoi, daca nu am cumparat produs de tuning de la xyz-tuning asta nu-mi da dreptul sa vorbesc despre fenomenul asta? Dupa cum se vede nu dau nume tocmai sa nu pic in ceea ce ziceai. PPS da, tunerii care merg in maxim ce se poate de la un motor folosesc ecu propriu. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 2nd May 2024 - 07:44 AM |