IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning

This topic is about Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning
Dumitru53158
post Aug 26 2005, 01:08 PM
Post #1


sofer
***

Group: Membri
Posts: 54
Joined: 12-August 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 53.151



[list]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
cristirenault
post Aug 18 2009, 11:01 PM
Post #2


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 13
Joined: 7-August 09
Member No.: 120.628



UPS, intre timp a mai postat unul.

@f1anatic.
Resoftarea turbinei e impropriu zis tongue.gif Modificand (electronic) parametrii se creste presiunea in turbo astfel fortand mai mult turbina.

Mai toti tunerii seriosi preiau garantia de fabrica si se poate opta si pentru prelungirea ei.
Ambreiajul se poate uza. Cred ca e subansamblul cel mai putin expus defectarii in cazul unui chiptuning. A, ca se uzeaza prematur garniturile de frictiune asta e altceva dar asta e uzura, e consumabil si nu defect. In rest cred ca se poate descurca foarte bine cam orice ambreiaj in cazul unei cresteri de putere a motorului de 10-20%. BTW, o sa intalnesti mai multe masini pe piata care limiteaza turatia, implicit puterea la plecarea de pe loc a masinii. Tocmai ca masura de protectie.

Majoritatea flotelor de afara au chiptuning la masini. Unele in sensul performantei, altele mai ales in sensul economiei. Si da, ofera garantie ca acolo nu se poate fara si aia cu siguranta sunt in totala legalitate.


Nu ma pricep nici eu la chiptuning dar pot sa comentez aspectul comercial si modalitatea de lucru si abordarea din Romania. Nu imi plac Gigeii care isi fac reclama pe forumuri si zic ca vin in ziua de in orasul cutare si fac tuning si diagnosticari la trotuar. Excludem faptul ca lucrez la o reprezentanta auto tot nu sunt de acord cu operatiuni la masina facute la bordura. Daca e vorba de inlocuit un bec e una dar sa te apuci sa desfaci masina omului in strada... imi aduce aminte de tineretile mele cand eram in brate cu motorul prin parcare biggrin.gif
In fine, fiecare alege ce-i mai bun pentru el dar recomand oricand cu caldura un tuner serios cu background si cu un sediu si atelier corespunzator decat vanzatorii ambulanti.

P.S. nu inteleg unde e impolitetea si pe cine acuz. Apoi, daca nu am cumparat produs de tuning de la xyz-tuning asta nu-mi da dreptul sa vorbesc despre fenomenul asta? Dupa cum se vede nu dau nume tocmai sa nu pic in ceea ce ziceai.

PPS da, tunerii care merg in maxim ce se poate de la un motor folosesc ecu propriu.

This post has been edited by cristirenault: Aug 18 2009, 11:03 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Aug 19 2009, 03:19 AM
Post #3


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Cristi, deci cumva lucrezi la reprezentanta Renault ? E bine sa ne facem relatii.

Te asigur cu maxima seriozitate ca totul depinde de strategia de control a presiunii folosita de fiecare masina. Un turbo tipic, de la o anumita firma favorita unora si al carei nume se gaseste si la semnatura mea, foloseste 2 sisteme in paralel: unul mecanic, si unul electronic. Acest lucru face ca tuningul sa fie atit dificil cit si sigur. Din pacate nu toate firmele ofera acest dublu sistem.

O turbina, care este invirtita de gazele de esapament, va furniza 2 cai pentru ca aceste gaze de esapament sa scape. Una din cai este prin turbina, cealalata este un "orificiu" secundar numit in engleza "wastegate" prin care aceste gaze de esapament scapa, incetinind turbina - si deci reducind presiunea. Cea mai simpla metoda de control a presiunii este un arc: arcul de la acest wastegate (cale secundara de eliberare a gazelor. Cu cit este mai tare arcul, cu atit presiunea este mai mare in turbo si deci implicit in motor dar la un moment dat acest wastegate se deschide, incetinind turatia turbinei. Ideal insa vrei sa controlezi presiunea in functie de o gramada de parametri, inclusiv pozitia pedalei de acceleratie, temperatura aerului, viteza, treapta de viteza, turatie, etc. La aceste motoare turbo performante, un solenoid este pozitionat astfel incit sa se interpuna intre turbina si wastegate (controlata de arc). Un ECU destept controleaza astfel presiunea care ajunge la wastegate (care este controlul mecanic) prin controlul acestui solenoid (o supapa foarte avansata). Cind solenoidul este inchis, tot aerul comprimat ajunge la supapa mecanica (wastegate) care se va deschide cind presiunea exercitata invinge rezistenta opusa de arc. Pt a genera presiuni si mai mari decit cele "mecanic" posibile, ECU va controla acest solenoid. Inca un element in plus este o alta supapa (de fapt un critical flow orifice - sau pe numele ei "restrictor pill") care controleaza cit aer ajunge de fapt la solenoid. Este precis construita si limiteaza cit aer lasa mai departe, indiferent de volumul de aer care ajunge la ea.

Probabil e timpul sa repet: TURBO ---> presiunea (in general) merge la motor sau pe calea secundara (menita sa controleze/limiteze presiunea in motor) care include un traiect care include in ordine "restrictor pill" , apoi solenoid (controlat electronic) apoi "wastegate" (controlat mecanic printr-un arc).

Sistemul de control al presiunii este facut printr-un tabel: pe orizontala pozitia pedalei de acceleratie, pe verticala turatia. Feicare celula indica o anumita valoare de boost (presiune) dorita care corespunde unei anumite valori ale solenoidului. Un senzor de presiune in galeria de admisie monitorizeaza in permanenta presiunea si ECU compara presiunea dorita (bazata pe turatie si ppozitia pedalei) cu cea reala si ajusteaza corespunzator. La aceste masini presiunea este terminata la primele semne de probleme. Daca presiunea este mai mare decit un max. predeterminat (electronic), ECU va "opri" injectoarele pina se remediaza situatia (boost cut). Si asta este in plus fata de controlul mecanic care ramine in continuare, daca solenoidul se strica. Si nu uita, solenoidul opereaza pe principii "inverse": sta inchis daca nu "apesi" pedala; sta deschis (si lasa aerul sa ajunga la controlul mecanic) cind accelerezi (adica stai cu piciorul pe pedala). Cu alte cuvinte daca se strica si ramine "inchis" fortind tot timpul aerul sa ramina in turbo si indreptat spre motor, ECU nu te va lasa sa accelerezi (mai ales ca aceste masini au si throttle-by-wire adica pozitia pedalei de acceleratie este controlata electronic, fara cablu direct).

Poti strica un motor prin "tuning" ? Sigur. Trebuie un meserias adevarat, cu scoala sau cu o intelegere deplina a metodei de control si cum afecteaza fiecare parametru in parte performanta motorului, nu Gica de la 3 cu laptop cu cu "harti" de pe net ? Desigur si sint perfect de acord cu tine.

Dar totul depinde de masini. Nu este chiar cum crezi tu. Iar de altfel, sint si firme al caror tuning este acceptat de fabrica si garantia de fabrica se aplica in continuare. Daca nu stii cum se obtine puterea si in ce con ditii de siguranta si cum a fost proiectata masina, nu stii pe ce dai banii si ce se poate intimpla. Si dupa cum am spus depinde de la masina la masina. Nu toate se preteaza la tuning asa cum il interpretezi tu. Probabil la toate se poate cistiga un anumit procent de putere in siguranta. Dar la foarte putine insa se poate creste puterea fara a periclita motorul.

Ambreiajul se uzeaza prematur la puteri mari. Nu ma intreba de unde stiu. Am auzit si eu la altii. Este PRIMUL component al transmisiei care se va strica datorita puterii mari. Da este consumabil DAR este si el garantat si conceput pt o anumita putere; nu doar un "stil" de condus. Si vei observa ca mai sint bucsi; tampoanele motorului; transmisiei; placutele de frina; lichidul de racire; furtunasele de cauciuc care se crapa prematur etc etc etc. Un tuning la motor NU poate include garantia la orice. Din pacate aici intervine mentalitatea consumatorului care de multe ori nu asociaza modificarea unor parametri cu schimbarile secundare.

You play, You pay.
Stay Stock, Stay Happy.


QUOTE (cristirenault @ Aug 18 2009, 03:01 PM) *
UPS, intre timp a mai postat unul.

@f1anatic.
Resoftarea turbinei e impropriu zis tongue.gif Modificand (electronic) parametrii se creste presiunea in turbo astfel fortand mai mult turbina.

Mai toti tunerii seriosi preiau garantia de fabrica si se poate opta si pentru prelungirea ei.
Ambreiajul se poate uza. Cred ca e subansamblul cel mai putin expus defectarii in cazul unui chiptuning. A, ca se uzeaza prematur garniturile de frictiune asta e altceva dar asta e uzura, e consumabil si nu defect. In rest cred ca se poate descurca foarte bine cam orice ambreiaj in cazul unei cresteri de putere a motorului de 10-20%. BTW, o sa intalnesti mai multe masini pe piata care limiteaza turatia, implicit puterea la plecarea de pe loc a masinii. Tocmai ca masura de protectie.

Majoritatea flotelor de afara au chiptuning la masini. Unele in sensul performantei, altele mai ales in sensul economiei. Si da, ofera garantie ca acolo nu se poate fara si aia cu siguranta sunt in totala legalitate.


Nu ma pricep nici eu la chiptuning dar pot sa comentez aspectul comercial si modalitatea de lucru si abordarea din Romania. Nu imi plac Gigeii care isi fac reclama pe forumuri si zic ca vin in ziua de in orasul cutare si fac tuning si diagnosticari la trotuar. Excludem faptul ca lucrez la o reprezentanta auto tot nu sunt de acord cu operatiuni la masina facute la bordura. Daca e vorba de inlocuit un bec e una dar sa te apuci sa desfaci masina omului in strada... imi aduce aminte de tineretile mele cand eram in brate cu motorul prin parcare biggrin.gif
In fine, fiecare alege ce-i mai bun pentru el dar recomand oricand cu caldura un tuner serios cu background si cu un sediu si atelier corespunzator decat vanzatorii ambulanti.

P.S. nu inteleg unde e impolitetea si pe cine acuz. Apoi, daca nu am cumparat produs de tuning de la xyz-tuning asta nu-mi da dreptul sa vorbesc despre fenomenul asta? Dupa cum se vede nu dau nume tocmai sa nu pic in ceea ce ziceai.

PPS da, tunerii care merg in maxim ce se poate de la un motor folosesc ecu propriu.



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- Dumitru53158   Doctor Tuning... aveti intrebari despre Tuning   Aug 26 2005, 01:08 PM
- - HalbaSus   Dom' doctor, e o intrebare care ne framanta pe tot...   Aug 26 2005, 01:36 PM
- - guerilla   salut pai poti sa scrii si in chineza atata timp ...   Aug 26 2005, 01:40 PM
- - G e o r g e   iti dau eu problema de rezolvat : impreza 1.6 TS ,...   Aug 26 2005, 01:49 PM
- - guerilla   asta e simplu .. .poti scoate uleiul   Aug 26 2005, 01:55 PM
- - G e o r g e   ba nu esti normal sa ma inec ... eu ma gandeam l...   Aug 26 2005, 01:58 PM
- - Andrei Suzuki   Eu am pus un filtru pe Ignis. Intrebare:la cai o...   Aug 26 2005, 02:12 PM
- - G e o r g e   raspuns : nu   Aug 26 2005, 02:15 PM
- - Andrei Suzuki   Raspuns la raspuns:bine. Intrebare:nu poti da in...   Aug 26 2005, 02:17 PM
- - G e o r g e   ei au dreptate . daca ai masina de 500cp iti crest...   Aug 26 2005, 02:17 PM
- - Dumitru53158   [quote="HalbaSus"]Dom' doctor, e o intrebare care ...   Aug 26 2005, 03:20 PM
- - Dumitru53158   vorbim desper subaru impreza sau seat impreza?daca...   Aug 26 2005, 03:22 PM
- - Dumitru53158   ce an de fabricatie are Toyota corola?QUOTE(gueri...   Aug 26 2005, 03:28 PM
- - Dumitru53158   despre ce filtru este vorba de Aer sau de Ulei?QUO...   Aug 26 2005, 03:31 PM
- - HalbaSus   Deci conform d-lui Doctor Ignisul lui Andrei care ...   Aug 26 2005, 03:39 PM
- - Dumitru53158   exista filtre de Aer cu turbina ,care turbina impi...   Aug 26 2005, 03:45 PM
- - Dumitru53158   Pina acum nu am auzit decind sint in Germania (10 ...   Aug 26 2005, 03:56 PM
- - HalbaSus   [list] Nu nu exista... la noi exista filtre de ae...   Aug 26 2005, 03:59 PM
- - Dumitru53158   Acest filtru de aer este cu o turbina mica cuplat,...   Aug 26 2005, 05:09 PM
- - Dumitru53158   Conditi de TUNING pentru putere mai mare.   Aug 26 2005, 05:34 PM
- - Andrei Suzuki   Dragule concetatean German,din Iasi,te rog frumos ...   Aug 26 2005, 05:51 PM
- - Dumitru53158   Credeti ca cu 200 300 de euro problema pentru tuni...   Aug 26 2005, 05:57 PM
- - Dumitru53158   Pentru Suzuki Ignis. Eu vreau sa va expilc,ca la o...   Aug 26 2005, 06:08 PM
- - Dumitru53158   Ce mar interesa pe mine este sa zicem ca auto are...   Aug 26 2005, 06:26 PM
- - Andrei Suzuki   1.Nu suntem atat de incuiati incat sa nu stim ca e...   Aug 26 2005, 06:41 PM
- - Dumitru53158   Un filrtu de luft pentru auto indeplineste functia...   Aug 26 2005, 06:57 PM
- - HalbaSus   QUOTE(Andrei Suzuki)1.Nu suntem atat de incuiati i...   Aug 26 2005, 07:25 PM
- - f1anatic   Dragi tovarasi si pretini, STi mabile Doktor Tu...   Aug 26 2005, 09:20 PM
- - Dumitru53158   Pentru inpreza 1.6 TScu 95 CP iti dau o lista dar ...   Aug 26 2005, 09:26 PM
- - Dumitru53158   Trebuie sa traduci.Pentru Toyata Corolla 1.6. Mot...   Aug 26 2005, 09:36 PM
- - Dumitru53158   Subaru Legacy este si aicea in Germania o legenda ...   Aug 26 2005, 09:55 PM
- - f1anatic   QUOTE(Dumitru53158)Subaru Legacy este si aicea in ...   Aug 27 2005, 04:15 PM
- - Dumitru53158   Am sa incerc sa ma uit aicea in Germania in intern...   Aug 27 2005, 07:40 PM
- - guerilla   salut corolla mea e 2005. am incercat sa traduc r...   Aug 27 2005, 07:56 PM
- - Dumitru53158   Imi pere rau,sint foarte multi termeni pe care nu ...   Aug 27 2005, 08:48 PM
- - Dumitru53158   Am gasit un motor.6 zylindri,Metal usor Subaru Box...   Aug 27 2005, 08:56 PM
- - f1anatic   QUOTE(guerilla)f1anatic, de ce nu cumperi motorul/...   Aug 28 2005, 03:58 PM
- - Dumitru53158   Din cite stiu eu Mitsubishi Evo are 6 trepe si cin...   Aug 28 2005, 04:13 PM
- - HalbaSus   Nu prea cred ca s-ar potrivi cutia de bmw pe legac...   Aug 28 2005, 04:26 PM
- - Dumitru53158   Toat poveste cu Japonia cu masinele este in felul ...   Aug 28 2005, 04:29 PM
- - Dumitru53158   Dece nu iti cumperi un Subaru Legacy cu 6 trepe mi...   Aug 28 2005, 04:36 PM
- - HalbaSus   Nu cred ca gasesti subaru legacy GT modelul nou se...   Aug 28 2005, 05:35 PM
- - G e o r g e   interesant topic f1 , daca tu vrei sa faci ceea...   Aug 28 2005, 06:20 PM
- - cosmin45741   Herrn DOKTOR, zi-mi si mie o firma de jante care s...   Aug 29 2005, 07:26 PM
- - f1anatic   QUOTE(G e o r g e)interesant topic f1 , daca tu...   Aug 29 2005, 08:38 PM
- - guerilla   cat de interesati sunt baietzii tai? poate iti tri...   Aug 29 2005, 08:51 PM
- - Dumitru53158   La caucicuri o parere sa va dau este cam ,depinde...   Aug 29 2005, 09:02 PM
- - Dumitru53158   [list]   Aug 29 2005, 10:36 PM
- - Skywalker   Eu la Tunning nu ma pricep deloc dar la masina mea...   Sep 8 2005, 01:34 PM
- - G a B o S   vreau si io sa stiu ce tunning sa fac pe un megane...   Sep 28 2005, 05:59 PM
- - madalina   Io: 1. nu mai scrie in limbaj MIRC. E obositor. N...   Sep 29 2005, 09:34 AM
- - Paul56883   vreau si eu un cirlig de remorcare pentru albea,pa...   Sep 29 2005, 11:14 AM
- - voinea   QUOTE(Paul56883)vreau si eu un cirlig de remorcare...   Oct 26 2005, 08:04 AM
- - BANDIT   ptr. voinea la masina din semnatura , cati cai ca...   Oct 26 2005, 01:10 PM
- - voinea   raul51052> sper ca nu sunt offtopic dar raspund...   Oct 27 2005, 11:31 AM
- - malin34426   Draga Voinea ! Blufezi , iarta-ma ca iti spun. Eu ...   Oct 27 2005, 05:39 PM
- - voinea   nu cred ca programezi continutul unui eprom PLCC c...   Oct 27 2005, 09:48 PM
- - Radu52653   QUOTE(Dumitru53158)exista filtre de Aer cu turbina...   Oct 29 2005, 05:36 PM
- - Andrei Suzuki   Eu am pus Pipercross,de la Aspad.A fost vreo 80 eu...   Oct 29 2005, 06:12 PM
- - Radu52653   de care filtru ti-ai pus de la pipercross?Universa...   Oct 29 2005, 06:54 PM
- - Andrei Suzuki   Uite aici: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.ph...   Oct 29 2005, 06:59 PM
- - BANDIT   ptr. voinea motorul meu are 84 kw , deci 114 sau 1...   Oct 31 2005, 10:19 AM
- - malin34426   QUOTE(voinea)nu cred ca programezi continutul unui...   Oct 31 2005, 03:01 PM
- - BARBOSELU59681   :wave: Ce masina pot sa cumpar cu 5000e si cu inc...   Oct 31 2005, 08:44 PM
- - G e o r g e   wwwrong topic   Oct 31 2005, 09:14 PM
- - malin34426   Apropo de castigul de putere prin remapare. Odata ...   Nov 6 2005, 07:46 PM
- - Marcel3   Hi Dumitru, Nu mai vad comentariile tale deloc. Nu...   Jan 27 2007, 08:18 PM
- - Ionut100360   Power Box   Mar 2 2007, 05:19 PM
- - Jeff   Se foloseste (in principal la motoarele turbodiese...   Mar 2 2007, 09:44 PM
- - Doc   Tot ce a spus colegul Jeff mai sus este 100% adeva...   Mar 4 2007, 11:53 AM
- - maiandrei   QUOTE(Doc)...Aceste module se folosesc in general ...   Apr 3 2007, 10:12 PM
- - f1anatic   QUOTE(Doc)Tot ce a spus colegul Jeff mai sus este ...   Apr 4 2007, 05:27 AM
- - Bogdan104277   Daca vrei sa folosest un power box de tip "add on"...   Jun 4 2007, 10:38 AM
- - Daniumfcv   Fratilor am si eu cateva intrebari.. poate ma ajut...   Aug 4 2009, 04:07 PM
- - f1anatic   Eu nu ma pricep la turbo diesel. Dar iti sugerez ...   Aug 4 2009, 04:36 PM
- - pmhoria   2 TDI exista si in varianta de 170 cai pe Skoda RS...   Aug 4 2009, 04:52 PM
- - HalbaSus   motorul diesel de pe mitsubishi este fix celelbrul...   Aug 4 2009, 04:57 PM
- - DORU   Adevar grait-ai Halba !   Aug 4 2009, 05:14 PM
- - Daniumfcv   Sa inteleg ca motorul ramane safe ? am gasit la d...   Aug 4 2009, 07:22 PM
- - DORU   Ramane SAFE si garantie pe viata la soft si manope...   Aug 4 2009, 10:59 PM
|- - mani07   QUOTE (DORU @ Aug 4 2009, 10:59 PM) Raman...   Aug 7 2009, 05:07 PM
- - DORU   In conditiile in care exploatarea motorului ramane...   Aug 10 2009, 08:47 PM
- - cristirenault   De ce nu spuneti adevarul ca garantia oferita este...   Aug 17 2009, 09:55 AM
- - mani07   cam are dreptate..ce inseamna exploatare in limite...   Aug 17 2009, 01:54 PM
- - DORU   QUOTE (mani07 @ Aug 17 2009, 01:54 PM) ce...   Aug 17 2009, 07:12 PM
|- - cristirenault   QUOTE (DORU @ Aug 17 2009, 07:12 PM) Dims...   Aug 17 2009, 11:28 PM
|- - mani07   QUOTE (DORU @ Aug 17 2009, 08:12 PM) QUOT...   Aug 18 2009, 03:52 PM
|- - cristirenault   QUOTE (mani07 @ Aug 18 2009, 03:52 PM) .....   Aug 18 2009, 06:30 PM
|- - f1anatic   Cristi, Eu nu am cunostiinte de tuning. Nici nu ...   Aug 18 2009, 08:26 PM
- - DORU   QUOTE (mani07 @ Aug 18 2009, 04:52 PM) fo...   Aug 18 2009, 10:41 PM
|- - cristirenault   QUOTE (DORU @ Aug 18 2009, 10:41 PM) Un c...   Aug 18 2009, 11:06 PM
|- - mani07   QUOTE (DORU @ Aug 18 2009, 11:41 PM) QUOT...   Aug 19 2009, 02:29 PM
- - cristirenault   UPS, intre timp a mai postat unul. @f1anatic. Res...   Aug 18 2009, 11:01 PM
|- - f1anatic   Cristi, deci cumva lucrezi la reprezentanta Renaul...   Aug 19 2009, 03:19 AM
- - mani07   ma bag si eu in seama...wastegate este pur si simp...   Aug 19 2009, 02:52 PM
|- - f1anatic   Mani07, Si asta este cu un fel de dus si intors. ...   Aug 19 2009, 05:20 PM
- - f1anatic   Cotinuii cu un mic addendum. Cind colegul DORU a ...   Aug 19 2009, 05:43 PM
- - mani07   tuningul se aplica asupra motorului si nu turbinei...   Aug 19 2009, 06:55 PM
|- - f1anatic   Poate nu am fost suficient de clar mai sus: ce am ...   Aug 19 2009, 07:50 PM
- - mani07   exemple pot fi multe...raman la aceeiasi parere......   Aug 20 2009, 10:55 AM
2 Pages V   1 2 >


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 2nd May 2024 - 07:44 AM