Practic, ce inseamna acceleratie progresiva? |
This topic is about Practic, ce inseamna acceleratie progresiva?, the author, sergiutruta, wrote about: Salut, am citit pe undeva despre acceleratie progresiva, si am inteles ca are legatura si cu economia de combustibil, si cu modul de accelerare. Cum s ... To read more just scroll down
Practic, ce inseamna acceleratie progresiva? |
Jun 1 2005, 11:47 AM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 19-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.618 |
am citit pe undeva despre acceleratie progresiva, si am inteles ca are legatura si cu economia de combustibil, si cu modul de accelerare. Cum se realizeaza exact? Ca o parare personala, se refera la apasarea acceleratiei pentru un timp scurt, lasarea pedalei de acceleratie libera, apoi apasarea din nou a acceleratiei tot o perioada scurta de timp, si tot asa? Se reduce consumul in felul asta? Cum se pierde/castiga din puterea masinii? Are vreun efect negativ asupra motorului? That's it. -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 12:39 PM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
daca vei face asa ceva vei obtine 2 lucruri , rau de masina , mai ales pentru cei ce au rau de mare, li se va face greata foarte rapid , si , daca ai o masina turbo , vei rupe turbina aia in 2 foarte , foarte rapid .
cred ca vrei sa spui de cutie cu variatie continua. nu pot sa pricep cum vine treaba asta cu acceleratie progresiva , daca accelerezi nu poate sa fie decat o progresie -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 12:53 PM
Post
#3
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 19-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.618 |
ok, m-am exprimat cam din topor :bash:
cand lasi acceleratia, nu o lasi detot si dintr-odata ca sa zgaltai masina. Voiam sa spun ca apesi acceleratia, o lasi putin, iar o apesi putin, iar o lasi putin. Sa-ti dau un exemplu: eu daca nu tin masina pe la 2000 de ture, si incep sa urc un deal mai mare, pe la jumatatea dealului daca apas acceleratia apas cam degeaba....tre sa schimb intr-o viteza mai mica. Daca vreau totusi sa accelerez in viteza in care sunt, am doua posibilitati: 1) sa tin pedala la podea pana cand ajunge motorul sa se tureze, chestie care poate dura cateva zeci de secunde, sau 2) sa apas pe pedala, sa o tin un pic, sa o las un pic, iar sa apas si sa o tin un pic, si tot asa. Mi se pare ca daca folosesc a doua varianta, ajung sa turez/accelerez mai repede decat in prima. Poate e doar o impresie. Eram curios ce efect are chestia asta asupra consumului. Avand in vedere ca nu tin apasata acceleratia in continuu la fel de tare, banuiesc ca ar trebui sa mai scada consumul. La fel, un prieten care e sofer de multa vreme, mi-a zis ca el accelereaza in felul asta, si scoate un consum mai mic la un drum mai lung. Cu un BMW de 2.0 diesel, si combi pe deasupra, cu climatronic, scoate un consum mediu de 5.5 %. Ceea ce mi se pare super. Da' nu conduce in bucuresti . OK, hai sa incerc sa reformulez. In ce fel accelerati voi ? Ce pueril suna. Oricum, dupa ceva experienta de condus sigur ati observat si voi anumite chestii la acceleratie, consum, si ma gandesc ca nu mai accelerati la fel ca si in prima luna de condus (cum sunt eu acuma ). Merci de raspunsuri. -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 01:08 PM
Post
#4
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
ps , vezi ca la 2000 rpm daca accelerezi este subturat motorul ! schimba intr-o treapta inferioara , si incearca sa schimbi vitezele (in sus ) la cel putin 3000 rpm . consumul este mai mare daca mergi cu hac hac hac ... decat daca tii pedala constanta . in plus ti-am spus ca motorul se uzeaza mai mult ! in cazul lui hac hac hac , se merge pe principiul ca in frana de motor consumul este 0 . adevarat, dar cand revii la un regim de mers normal uzura este mare . am mers cu cineva care folosea regimul hac hac hac , surpriza consuma la fel masina ca si cum ai merge normal , poate chiar un pic mai mult , doar ca mie mi s-a facut rau in masina , si eu nu am rau de masina ! -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 01:13 PM
Post
#5
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 19-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.618 |
bine ca mi-ai spus sa nu invat gresit de la inceput. :cheers: apropo de motor subturat, si diesel e subturat la 2000? La mine chiar are putere la 2000, adica daca is la 2000 si apas acceleratia trage chiar bine. De schimbat vitezele, intr-adevar, pe la 3000 le schimb. Nu stau tot cu ochii pe turometru, da' le schimb in functie de cum aud motorul. -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 01:22 PM
Post
#6
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
turatia optima pentru mers drept este aceea pe care o ai in treapta a V -a de viteza la 90km/h . ia vezi cat ai acolo .
daca mergi subturat si apesi acceleratia la fund uzura motorului va fi mai mare decat daca esti intr-o treapta inferioara si mai turat si apesi pedala la fund ! -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 01:26 PM
Post
#7
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
La diesel o sa ai mai mult cuplu la dispozitie la 2000 rpm, deci nu e neaparat subturat, dar si el merge usor schimbat pe la 2500rpm.
Una peste alta ai dreptate, nu trbeuie sa stai cu ochii pe turometru sau vitezometru ci sa schimbi asa cum iti spune/cere masina. Daca poti adica daca simti ca iti vorbeste . Si sunt serios cu asta. Prietenei mele de exemplu sfatul asta i-ar fi complet nefolositor -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Jun 1 2005, 01:30 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 19-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.618 |
:coolspeak:
Merci baieti, o sa fac experimentul de care zice George, cu turatiile la 90 intr-a 5-a. -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 01:32 PM
Post
#9
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
"Acceleratzia progresiva" este ceva necunoscut mie.
Dar daca vrei sa itzi spun cum conduc, apas pedala de acceleratzie putzin....(ca nu e nevoie prea mult la mine) si o tzin astfel incit masina are o acceleratzie constanta, iar viteza creste continuu pina cind ajung la viteza dorita. Dupa care modulez din acceleratzie si/sau treptele de viteza. In orice caz...nu ajung cu acceleratzia la fund si ii dau drumul etc... Tu nu ai invatzat ca intre podeaua masinii si pedalele de frina si acceleratzie este un ou ? In cazul meu sint doua oua...sub accel si sub frina...drept pt. care apas ca atare...ca sa nu fac murdar in masina -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jun 1 2005, 01:33 PM
Post
#10
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
exact. metod adescrisa de f1natic este cea corecta de a accelera . use it !
-------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 01:36 PM
Post
#11
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Sergiu, cred ca totusi stiu ce vrei tu sa zici si la stilul de condus. Daca faci asta...fao numai la viteza pe autostrada (?!) sa zicem itzi stabilesti o viteza de croaziera si apesi usor pe accel pina treci de ea...apesi din nou pe accel cind scade prea mult sub...
Oricum, dupa cum a zis si George...consumul va fi mai mare si uzura mai mare decit un mers constant. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jun 1 2005, 01:40 PM
Post
#12
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
lectii de acceleratie atunci :
plecarea de pe loc : se apasa acceleratia si se mentine constant . se ridica usor ambreiajul . acceleratia se mentine apasata la acelasi nivel . masina pleaca. pentru a accelera nu trebuie apasata pedala mai mult de 15% din cursa. se apasa pedala , se mentine apasata , masina va accelera in mod constant . nu se bruscheaza nici pedala de acceleratie si nici cea de ambreiaj , niciodata (in fine fie vorba intre noi din cand in cand se mai intampla ) ok ? -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 01:45 PM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 19-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.618 |
:cheers:
dau cate o bere . O sa aplic. Promit . -------------------- |
|
|
Jun 1 2005, 01:48 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
de aceea cel mai economic pe autostrada e sa o tii pe tempomat/cruise control... astfel motorul e tinut exact la aceeasi turatie de ECU.
de chestia cu oul... ma fac vinovat... la accelerat eu merg dupa principiul "keep the pedal to the metal" sau pe aproape mai putin in viteza intai unde imi lipseste tractiunea deci as putea tine oul sub pedala. asta pana acand ating viteza de croaziera. in rest folosesc mult frana de motor si incep deceleratia de departe. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jun 1 2005, 02:04 PM
Post
#15
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Iulian HondaFan) in rest folosesc mult frana de motor si incep deceleratia de departe.
Ia tu Subaru si fa chestia cu frina de motor si repede ai sa potzi sa te lauzi ca ai avut 2 masini Subaru pina acum. Nu ca nu merge, nu ca producatorul te descurajeaza in a pune frina de motor...dar parca nu vrei sa strici bunatate de transmisie awd in felul asta. Foloseste cu incredere pedala din mijloc... :bash: sint convins ca tzine. Am avut mai acum vreo 3-4 luni o discutzie apriga pe forumul Subaru si pina la coada consensul a fost a se evita frinele de motor inutile si a decelera cu masina pusa in treapta de viteza. Daca te gindesti la "rev-matching" - a scazut turatzia si vrei sa o treci intr-o treapta de viteza inferioara...potzi sa faci asta toata ziua (si noaptea) sau daca vrei sa treci in treapta inferioara pt. a accelera brusc pt vreo depasire (ceea ce mie pina acum nu mi s-a intimplat a 5-a este grozava). Dar nu engine-braking ! Iar in priviintza la cruise control tu si cu George atzi cistigat. Daca vrei numerele pt calatoria la Detroit de memo Day: viteze intre 75 si 100 mph, media de consum 27 mpg (computer de bord) si 26.3 (calculata din pix). Cu 4 insi in masina. Asa ca aia 31.2 mpg pe care i-am vazut ...cred ca sint reali vreo 30 dar la viteze mai micutze...70 mph sau mai mici. Eu sint multzumit...si putere...si greutate...si viteza...si consum de masina hybrid...nu se poate. E ca treaba aia cu nevasta frumoasa, ...., si devreme acasa. Aia se intimpla...NEVER. Iar prietenul familiei Escort Passport x50 a fost ridicat la gradul de "frate adoptat". Am dat de 7 radare pe traseu. Cum inca am carnetul... -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jun 1 2005, 04:48 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
"dar parca nu vrei sa strici bunatate de transmisie awd in felul asta"
Oh c'mon ca nu se strica asa repede... sau daca se strica atunci ii dau dreptate lui impuls ca subaru e masina ieftina si proasta ... Eu folosec foarte mult frana de motor din mai multe motive: 1. Control mai bun al masinii - s-a mai discutat cu masina pusa in viteza vs cea lasata la liber. 2. Franare controlata, chiar daca am ABS, ma simt mai in siguranta asa. 3. Cum cele mai multe frane de motor se intampla inaitea curbelor, turatia mare care rezulta te ajuta sa "iesi" din curba cu mai mare usurinta (la cei 83 de ponei ai mei conteaza sa fii cu motorul turat peste 2000 cand vrei sa iesi cu masina din curba...) Si daca trebuie sa cobori niste serpentine ? ce faci ? tii pedala de frana apasata de sus pana jos ? (eu stiu ca ai ABS... dar totusi...). Poate ca dauneaza transmisiei desi o folosire normala a franei de motor (fara a se "sari" peste trepte (ex: 4->2, etc...)) nu cred ca are efecte foarte distructive. -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jun 1 2005, 05:29 PM
Post
#17
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Eh...nu confunda "rev-matching" cu frina de motor. Pui frina inainte de curba in treapta de viteza superioara si inainte de curba schimbi in una mai mica...si accelerezi. Pai asta fac si eu. Dar nu inseamna ca ma duc spre o intersectie cu rosu si incep 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > N FARA sa pun frina ci mai de graba 5 > frina > 3 > frina > N. Schumacher poate sa faca asta...eu nu vreau...
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Jun 1 2005, 09:30 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 498 Joined: 12-March 05 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 42.185 |
Dupa ce am citit chestiile cu frana de mana am si eu o intrebare. Desi folosesc mult frana de motor, dupa cele citite mai sus nu stiu daca nu stric transmisia(cel mai mult cred ca s-ar strica discul de ambreiaj). deci am observat la masina mea(Tico) ca momentul de schimbare din a 2-a in a 3-a este pe la 30 KMh. Bun. Eu merg cu 40 sa zicem. La 27 Km/h(sa nu fie asa turata) schimb din a 3-a in a 2-a. Implicit intra frana de motor. (din schimAcuma cand las ambreiajul bare din a 3-a in a 2-a) cum trebuie sa il las sa nu stric transmisia? Mai brusc sau mai lin? Daca il las mai lin, frana de motor nu e asa violenta(parca franez cu pedalade frana). Daca o las mai brusc frana de motor e mai violenta si parca se balanseaza (inanite si inapoi o data)putin masina pe la sfarsitul franei de motor.
Cum trebuie sa las ambreiajul? Mai fin sau mai brusc? -------------------- Golf 4 , 1.6 105 CP
|
|
|
Jun 1 2005, 10:10 PM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 267 Joined: 27-April 05 From: Turnu Severin Member No.: 45.612 |
QUOTE(f1anatic) Dar nu inseamna ca ma duc spre o intersectie cu rosu si incep 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > N FARA sa pun frina ci mai de graba 5 > frina > 3 > frina > N.
Dar nu e mai complicata si mai greu de facut varianta 5 > frina > 3 > frina > N? -------------------- C220
|
|
|
Jun 1 2005, 10:13 PM
Post
#20
|
|
pilot Group: Membri Posts: 267 Joined: 27-April 05 From: Turnu Severin Member No.: 45.612 |
Adica mi se pare mai simplu 5>N>frina.
-------------------- C220
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 27th April 2024 - 09:02 AM |