Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Practic, ce inseamna acceleratie progresiva?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
sergiutruta
Salut,

am citit pe undeva despre acceleratie progresiva, si am inteles ca are legatura si cu economia de combustibil, si cu modul de accelerare. Cum se realizeaza exact?
Ca o parare personala, se refera la apasarea acceleratiei pentru un timp scurt, lasarea pedalei de acceleratie libera, apoi apasarea din nou a acceleratiei tot o perioada scurta de timp, si tot asa? Se reduce consumul in felul asta? Cum se pierde/castiga din puterea masinii? Are vreun efect negativ asupra motorului? That's it. blush.gif
G e o r g e
daca vei face asa ceva vei obtine 2 lucruri , rau de masina , mai ales pentru cei ce au rau de mare, li se va face greata foarte rapid , si , daca ai o masina turbo , vei rupe turbina aia in 2 foarte , foarte rapid .

cred ca vrei sa spui de cutie cu variatie continua.

nu pot sa pricep cum vine treaba asta cu acceleratie progresiva blink.gif , daca accelerezi nu poate sa fie decat o progresie blink.gif
sergiutruta
ok, m-am exprimat cam din topor :bash: blush.gif

cand lasi acceleratia, nu o lasi detot si dintr-odata ca sa zgaltai masina. Voiam sa spun ca apesi acceleratia, o lasi putin, iar o apesi putin, iar o lasi putin.
Sa-ti dau un exemplu:
eu daca nu tin masina pe la 2000 de ture, si incep sa urc un deal mai mare, pe la jumatatea dealului daca apas acceleratia apas cam degeaba....tre sa schimb intr-o viteza mai mica.
Daca vreau totusi sa accelerez in viteza in care sunt, am doua posibilitati:
1) sa tin pedala la podea pana cand ajunge motorul sa se tureze, chestie care poate dura cateva zeci de secunde, sau
2) sa apas pe pedala, sa o tin un pic, sa o las un pic, iar sa apas si sa o tin un pic, si tot asa.
Mi se pare ca daca folosesc a doua varianta, ajung sa turez/accelerez mai repede decat in prima. Poate e doar o impresie. Eram curios ce efect are chestia asta asupra consumului. Avand in vedere ca nu tin apasata acceleratia in continuu la fel de tare, banuiesc ca ar trebui sa mai scada consumul.
La fel, un prieten care e sofer de multa vreme, mi-a zis ca el accelereaza in felul asta, si scoate un consum mai mic la un drum mai lung. Cu un BMW de 2.0 diesel, si combi pe deasupra, cu climatronic, scoate un consum mediu de 5.5 %. Ceea ce mi se pare super. Da' nu conduce in bucuresti smile.gif.

OK, hai sa incerc sa reformulez. In ce fel accelerati voi smile.gif? Ce pueril suna. Oricum, dupa ceva experienta de condus sigur ati observat si voi anumite chestii la acceleratie, consum, si ma gandesc ca nu mai accelerati la fel ca si in prima luna de condus (cum sunt eu acuma smile.gif). Merci de raspunsuri.
G e o r g e
in cazul in care accelerezi , lasi , accelerezi ... vei accelera mai incet decat daca vei tine apasata pedala la fund.

ps , vezi ca la 2000 rpm daca accelerezi este subturat motorul ! schimba intr-o treapta inferioara , si incearca sa schimbi vitezele (in sus ) la cel putin 3000 rpm .

consumul este mai mare daca mergi cu hac hac hac ... decat daca tii pedala constanta . in plus ti-am spus ca motorul se uzeaza mai mult !

in cazul lui hac hac hac , se merge pe principiul ca in frana de motor consumul este 0 . adevarat, dar cand revii la un regim de mers normal uzura este mare .

am mers cu cineva care folosea regimul hac hac hac , surpriza consuma la fel masina ca si cum ai merge normal , poate chiar un pic mai mult , doar ca mie mi s-a facut rau in masina , si eu nu am rau de masina ! blink.gif
sergiutruta
am inteles arigato.gif
bine ca mi-ai spus sa nu invat gresit de la inceput. :cheers:

apropo de motor subturat, si diesel e subturat la 2000? blush.gif La mine chiar are putere la 2000, adica daca is la 2000 si apas acceleratia trage chiar bine.
De schimbat vitezele, intr-adevar, pe la 3000 le schimb. Nu stau tot cu ochii pe turometru, da' le schimb in functie de cum aud motorul.
G e o r g e
turatia optima pentru mers drept este aceea pe care o ai in treapta a V -a de viteza la 90km/h . ia vezi cat ai acolo .

daca mergi subturat si apesi acceleratia la fund uzura motorului va fi mai mare decat daca esti intr-o treapta inferioara si mai turat si apesi pedala la fund !
Watcher
La diesel o sa ai mai mult cuplu la dispozitie la 2000 rpm, deci nu e neaparat subturat, dar si el merge usor schimbat pe la 2500rpm.
Una peste alta ai dreptate, nu trbeuie sa stai cu ochii pe turometru sau vitezometru ci sa schimbi asa cum iti spune/cere masina. Daca poti smile.gif adica daca simti ca iti vorbeste smile.gif. Si sunt serios cu asta. Prietenei mele de exemplu sfatul asta i-ar fi complet nefolositor wink.gif
sergiutruta
:coolspeak:

Merci baieti, o sa fac experimentul de care zice George, cu turatiile la 90 intr-a 5-a.
f1anatic
"Acceleratzia progresiva" este ceva necunoscut mie.

Dar daca vrei sa itzi spun cum conduc, apas pedala de acceleratzie putzin....(ca nu e nevoie prea mult la mine) si o tzin astfel incit masina are o acceleratzie constanta, iar viteza creste continuu pina cind ajung la viteza dorita. Dupa care modulez din acceleratzie si/sau treptele de viteza. In orice caz...nu ajung cu acceleratzia la fund si ii dau drumul etc...

Tu nu ai invatzat ca intre podeaua masinii si pedalele de frina si acceleratzie este un ou ? In cazul meu sint doua oua...sub accel si sub frina...drept pt. care apas ca atare...ca sa nu fac murdar in masina biggrin.gif biggrin.gif
G e o r g e
exact. metod adescrisa de f1natic este cea corecta de a accelera . use it !
f1anatic
Sergiu, cred ca totusi stiu ce vrei tu sa zici si la stilul de condus. Daca faci asta...fao numai la viteza pe autostrada (?!) sa zicem itzi stabilesti o viteza de croaziera si apesi usor pe accel pina treci de ea...apesi din nou pe accel cind scade prea mult sub...

Oricum, dupa cum a zis si George...consumul va fi mai mare si uzura mai mare decit un mers constant.
G e o r g e
lectii de acceleratie atunci :
plecarea de pe loc :

se apasa acceleratia si se mentine constant . se ridica usor ambreiajul . acceleratia se mentine apasata la acelasi nivel . masina pleaca.

pentru a accelera nu trebuie apasata pedala mai mult de 15% din cursa. se apasa pedala , se mentine apasata , masina va accelera in mod constant .

nu se bruscheaza nici pedala de acceleratie si nici cea de ambreiaj , niciodata (in fine fie vorba intre noi din cand in cand se mai intampla blush.gif )

ok ?
sergiutruta
:cheers:

dau cate o bere biggrin.gif. O sa aplic. Promit biggrin.gif.
Iulian HondaFan
de aceea cel mai economic pe autostrada e sa o tii pe tempomat/cruise control... astfel motorul e tinut exact la aceeasi turatie de ECU.

de chestia cu oul... ma fac vinovat... la accelerat eu merg dupa principiul "keep the pedal to the metal" sau pe aproape mai putin in viteza intai unde imi lipseste tractiunea deci as putea tine oul sub pedala. asta pana acand ating viteza de croaziera. in rest folosesc mult frana de motor si incep deceleratia de departe.
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
in rest folosesc mult frana de motor si incep deceleratia de departe.


Ia tu Subaru si fa chestia cu frina de motor si repede ai sa potzi sa te lauzi ca ai avut 2 masini Subaru pina acum. Nu ca nu merge, nu ca producatorul te descurajeaza in a pune frina de motor...dar parca nu vrei sa strici bunatate de transmisie awd in felul asta.
Foloseste cu incredere pedala din mijloc... :bash: sint convins ca tzine.

Am avut mai acum vreo 3-4 luni o discutzie apriga pe forumul Subaru si pina la coada consensul a fost a se evita frinele de motor inutile si a decelera cu masina pusa in treapta de viteza. Daca te gindesti la "rev-matching" - a scazut turatzia si vrei sa o treci intr-o treapta de viteza inferioara...potzi sa faci asta toata ziua (si noaptea) sau daca vrei sa treci in treapta inferioara pt. a accelera brusc pt vreo depasire (ceea ce mie pina acum nu mi s-a intimplat a 5-a este grozava). Dar nu engine-braking !

Iar in priviintza la cruise control tu si cu George atzi cistigat. Daca vrei numerele pt calatoria la Detroit de memo Day: viteze intre 75 si 100 mph, media de consum 27 mpg (computer de bord) si 26.3 (calculata din pix). Cu 4 insi in masina. Asa ca aia 31.2 mpg pe care i-am vazut ...cred ca sint reali vreo 30 dar la viteze mai micutze...70 mph sau mai mici. Eu sint multzumit...si putere...si greutate...si viteza...si consum de masina hybrid...nu se poate. E ca treaba aia cu nevasta frumoasa, ...., si devreme acasa. Aia se intimpla...NEVER. Iar prietenul familiei Escort Passport x50 a fost ridicat la gradul de "frate adoptat". Am dat de 7 radare pe traseu. Cum inca am carnetul...
HalbaSus
"dar parca nu vrei sa strici bunatate de transmisie awd in felul asta"

Oh c'mon ca nu se strica asa repede... sau daca se strica atunci ii dau dreptate lui impuls ca subaru e masina ieftina si proasta smile.gif... Eu folosec foarte mult frana de motor din mai multe motive:
1. Control mai bun al masinii - s-a mai discutat cu masina pusa in viteza vs cea lasata la liber.
2. Franare controlata, chiar daca am ABS, ma simt mai in siguranta asa.
3. Cum cele mai multe frane de motor se intampla inaitea curbelor, turatia mare care rezulta te ajuta sa "iesi" din curba cu mai mare usurinta (la cei 83 de ponei ai mei conteaza sa fii cu motorul turat peste 2000 cand vrei sa iesi cu masina din curba...)

Si daca trebuie sa cobori niste serpentine ? ce faci ? tii pedala de frana apasata de sus pana jos ? (eu stiu ca ai ABS... dar totusi...). Poate ca dauneaza transmisiei desi o folosire normala a franei de motor (fara a se "sari" peste trepte (ex: 4->2, etc...)) nu cred ca are efecte foarte distructive.
f1anatic
Eh...nu confunda "rev-matching" cu frina de motor. Pui frina inainte de curba in treapta de viteza superioara si inainte de curba schimbi in una mai mica...si accelerezi. Pai asta fac si eu. Dar nu inseamna ca ma duc spre o intersectie cu rosu si incep 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > N FARA sa pun frina ci mai de graba 5 > frina > 3 > frina > N. Schumacher poate sa faca asta...eu nu vreau...
Lucas
Dupa ce am citit chestiile cu frana de mana am si eu o intrebare. Desi folosesc mult frana de motor, dupa cele citite mai sus nu stiu daca nu stric transmisia(cel mai mult cred ca s-ar strica discul de ambreiaj). deci am observat la masina mea(Tico) ca momentul de schimbare din a 2-a in a 3-a este pe la 30 KMh. Bun. Eu merg cu 40 sa zicem. La 27 Km/h(sa nu fie asa turata) schimb din a 3-a in a 2-a. Implicit intra frana de motor. (din schimAcuma cand las ambreiajul bare din a 3-a in a 2-a) cum trebuie sa il las sa nu stric transmisia? Mai brusc sau mai lin? Daca il las mai lin, frana de motor nu e asa violenta(parca franez cu pedalade frana). Daca o las mai brusc frana de motor e mai violenta si parca se balanseaza (inanite si inapoi o data)putin masina pe la sfarsitul franei de motor.
Cum trebuie sa las ambreiajul? Mai fin sau mai brusc?
adi45619
QUOTE(f1anatic)
Dar nu inseamna ca ma duc spre o intersectie cu rosu si incep 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > N FARA sa pun frina ci mai de graba 5 > frina > 3 > frina > N.


Dar nu e mai complicata si mai greu de facut varianta 5 > frina > 3 > frina > N?
adi45619
Adica mi se pare mai simplu 5>N>frina.
HalbaSus
QUOTE
Adica mi se pare mai simplu 5>N>frina.

S-a mai discutat despre franatul cu masina scoasa din viteza... nu e recomandat (nu poti reactiona daca trebuie sa eviti ceva, siguranta inseamna si acceleratie nu doar frana, in plus o masina scoasa din viteza e mai greu de controlat...). A fost odata un topic parca ceva cu "... scoateti anticipat din viteza ?" mi-e lene sa caut...

@f1anatic: nu confund rev-matching cu frana de motor. Ex: am 120 km/h si sunt in viteza 5-a ma apropiu de o curba... am aproximativ 2400-2500 rpm... schimb in a 4-a, turatia urca la 3000-3200 (nu mai apas acceleratia) turatiile scad incet, la fel si viteza masinii... in curba am aproximativ 80 km/h si 2500 de turatii accelerez si ies din curba usor.

Varianta a doua (care am inteles ca o folosesti tu) e:
Te apropii de curba 120 km/h, viteza 5, 2500 rpm... franezi (turatia scade), dupa ce ai atins viteza dorita (80 km/h sa zicem) lasi piciorul de pe frana... masina fiind in treapta a 5-a si o turatie sub 2000 rpm schimbi in a 4-a (revii la 2500 de ture) si iesi din curba usor...

Diferentele intre cele 2 metode:
Metoda 1 - Avantaje:
Nu uzezi franele/in cazul in care trebuie sa cobori niste serpentine mai lungi, fara frana de motor franele se incing ca naiba... si chiar poti sa ai probleme.

Control foarte bun asupra masinii in timpul deccelerarii (chiar si fara ABS)

Consum 0 in timpul franei de motor.
Dezavantaje:
In cazul in care masina e la turatii mari si inainte de frana de motor atunci franarea va fi violenta, va dauna si mai tare transmisiei si va produce poluare fonica (prin turatiile exagerate)

O oarecare uzura a transmisiei (dupa parerea mea foarte mica, nu sunt specialist, dar din faptul ca multi folosesc frana de motor si f. putini au probleme cu transmisia, trang concluzia ca nu dauneaza f mult)... o uzura sigur exista dar nu stiu daca e semnificativa.

Metoda 2:
Avantaje:
Lipsa solicitarii transmisiei... schimbarea vitezelor fiind cum a zis f1 "rev matching" adica potrivirea vitezei cu turatia

O franare mai "lina" fara smucituri...

turatiile sunt pastrate sub limita poluarii fonice (practic nu sar niciodata de 2500)

Dezavantaje:
- Franarea e mai putin controlata (chiar daca masina e dotata cu ABS)
- Uzura franelor (in unele situatii supraincalzirea lor poate deveni periculoasa)

Desi ambele variante sunt "corecte" (sau cel putin asa le consider eu), eu prefer prima varianta, cea cu frana de motor... chiar daca exista o oarecare smucitura (destul de mica deobicei - ca nu fac frane de motor exagerate) si chiar daca motorul "urla" un pic din cauza turatiilor de 3000 rpm (filtru de aer sport + admisie de aer "directa" + suierat de turbina + sunet de diesel... se aude destul de tare)... mi se pare mai "safe" si mai controlata.... poate faptul ca am condus inainte o dacie (fara abs) m-a facut mai precaut cu franarile.... prefer frana de motor.


Dar am cam fost OFF-TOPIC cu frana de motor... revenind la accelerari:

Metoda folosita de mine e:
Pornire de pe loc: apas acceleratia simultan ridic incet piciorul de pe ambreaj.l... masina porneste... schimb in treapta a 2-a, apas acceleratia pana al podea... cand ajung la 2500 rpm schimb in a 3-a.... pe cat posibil incerc sa aleg o treapta de viteza, in care, mergand cu viteza constanta, pedala de acceleratie sa fie cam la mijloc... adica in caz de ceva sa pot accelera usor (deci nu suport sa merg cu <2000 rpm, si in caz ca trebuie sa fac o depasire, sau sa sa accelerez brusc sa trebuiasca sa schimb viteze)... dar nici sa nu merg cu motorul foarte turat...

Referitor la intrebarea initiala cred ca "acceleratia progresiva se refera" defapt mai mult la combinatia de "schimbat vitezele/apasat pedala" intr-o maniera "economica", adica in loc sa tii "pedala la fund" si sa schimbi la 3000-3500 rpm, sa tii pedala "un pic apasata" si sa schimbi cat de repede poti... astfel acceleratia masinii nu va fi brusca ci "progresiva"...
[/code]
adi45619
QUOTE(HalbaSus)
eu prefer prima varianta, cea cu frana de motor... mi se pare mai "safe" si mai controlata.... poate faptul ca am condus inainte o dacie (fara abs) m-a facut mai precaut cu franarile.... prefer frana de motor.


Si eu eram un fan al franei de motor pt ca aveam o mare spaima: sa nu se uzeze placutzele de frana. Intre timp am capatat alta biggrin.gif : sa nu se strice transmisia si ambreiajul, asa ca m-am sucit si acum apas vartos pe pedala de frana. Mi-am si luat un set de placutze de frana noi, anticipand uzura lor prematura. Sper sa fi facut pariul cel bun. :angel:
Iulian HondaFan
eu m-am referit la urmatorul lucru:

sunt la 80-100km/h ma apropii la 2-300m de stop, iau piciorul de pe acceleratie si o las sa curga, si cu 50m inainte franez usor si o bag intr-a 3-a sau a 2-a si franez pana la stop apoi cand ajung la 10km/h scot din viteza.

nu vad de ce asta ar dauna transmisiei decat daca in viteza inferioara turatiile sar de 4-5000rpm.
HalbaSus
QUOTE
Si eu eram un fan al franei de motor pt ca aveam o mare spaima: sa nu se uzeze placutzele de frana. Intre timp am capatat alta biggrin : sa nu se strice transmisia si ambreiajul, asa ca m-am sucit si acum apas vartos pe pedala de frana. Mi-am si luat un set de placutze de frana noi, anticipand uzura lor prematura. Sper sa fi facut pariul cel bun. angel


Placutele de frana sunt consumabile, oricum ti le schimba obligatoriu la revizii, indiferent in ce stare sunt - nu asta e problema. Problema e ca exista anumite situatii in care trebuie sa cobori pante (sau mai rau, serpentine). Fara frana de motor e extrem de greu... Daca pe coborararea serpentinei o tii la "turatie normala" atunci probabil chiar fara sa apesi acceleratia vei avea aproximativ 80-90 km/h... viteza cu care foarte putine masini/soferi pot lua anumite curbe... Varianta a doua ar fi sa franezi... cam tot timpul.... Sa presupunem ca masina e dotata cu ABS (altfel chiar nu mai vad cum ar putea cobori)... si franeaza continuu mentinand viteza pe la 50 km/h... sa presupunem ca serpentinele au in coborare 50 km/h... asta inseamna ca timp de o ora intreaga frana va fi solicitata.... In conditiile astea franele pot crapa oricand - mai ales la o masina mai veche sau cu revizia ne la zi.
adi45619
Asta e un caz extrem in care e imposibil sa nu folosesti frana de motor. Dar eu o foloseam in oras la toate semafoarele si stopurile.
Watcher
Si de aici se redeschide discutia daca sa franezi (la semafor) cu motorul cuplat sau decuplat ... smile.gif
5>frana>3>frana>N este o chestie naturala, cand franezi iti vine natural sa schimbi ca sa se potriveasca viteza cu treapta in care te afli.

EDIT: sariti peste mesajul asta, am raspuns la telefon si pana am termiat de compus au aparut 100 de psoaturi intre unde am dat eu reply si unde a aparut biggrin.gif:D:
Watcher
Adaug inca un dezavantaj pe care il vad eula metoda 2 descrisa mai sus:
schimbi viteza in curba. Adica mai trebuie sa faci ceva intimpul ala, si mai e si argumentul cu "e mai bine sa fie cuplat motorul in curbe"
mircea43669
Din intamplare am intrat pe forumul asta si trebuie sa constat ca initiatorul subiectului nu prea e realist
Nu te supara pe mine, vand ROVER si se pare ca detii cea mai reusita masina de fabricata vreodata de ei
Motorul e de BMW si nu-ti fie mila sa-l turezi caci la astea asa le place.
Cat despre consum ce te plangi frate ca si asa e foarte mic la puterea si cuplul care il are masina aia (sa-ti traiasca mult si bine)
iar despre acc fa cum ti-au zis unii tine-o la un nivel constant pana ajunge la turatia optima de schimbare; kick-down doar cand vrei sa te scoata de undeva (depasiri etc)
Sa traiesti.
G e o r g e
mai vinzi rover ? :angel:

aveti ceva discounturi de cand cu falimentul ? pe bune ?
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
eu m-am referit la urmatorul lucru:

sunt la 80-100km/h ma apropii la 2-300m de stop, iau piciorul de pe acceleratie si o las sa curga, si cu 50m inainte franez usor si o bag intr-a 3-a sau a 2-a si franez pana la stop apoi cand ajung la 10km/h scot din viteza.

nu vad de ce asta ar dauna transmisiei decat daca in viteza inferioara turatiile sar de 4-5000rpm.


Pai cam asta am zis ca fac si eu... prin 5 > frina > 3 > N > frina > stop ? Depinde de la caz la caz...dar merg in treapta de viteza si mai schimba pe masura ce scade viteza prin frina sau rulare). La ce m-am referit ca nu fac este sa incetinesc masina prin folosirea numai a cutiei de viteze...
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
QUOTE

Si eu eram un fan al franei de motor pt ca aveam o mare spaima: sa nu se uzeze placutzele de frana. Intre timp am capatat alta biggrin : sa nu se strice transmisia si ambreiajul, asa ca m-am sucit si acum apas vartos pe pedala de frana.


Placutele de frana sunt consumabile, Sa presupunem ca masina e dotata cu ABS (altfel chiar nu mai vad cum ar putea cobori)... si franeaza continuu mentinand viteza pe la 50 km/h... sa presupunem ca serpentinele au in coborare 50 km/h... asta inseamna ca timp de o ora intreaga frana va fi solicitata.... In conditiile astea franele pot crapa oricand - mai ales la o masina mai veche sau cu revizia ne la zi.


Ia stai sa ne intzelegem o tzira aici !

Primul lucru: frinele sint consumabile...si mai bine dau 100-200 de dolari pe un set de placutze de frina decit 5000 pe transmisie (si sau componente)

Si apoi...care-i treaba cu ABS-ul la coborirea unei pante ? Ori imi scapa mie ceva ori nu stiu ...poate am invatzat gresit. ABS-ul este Anti-Lock Braking System - ceva ce impiedica blocarea rotzilor atunci cind se frineaza maxim. De regula pe asfalt ud cind coef. de frecare este mult redus, rotzile se vor bloca mult mai repede. Asta permite un control mai bun al masinii...pt. ca la o masina cu ABS potzi controla directzia in care merge masina chiar si atunci cind rotzile sint tzinute la limita blocarii.

Pai nu totzi ne-am nascut cu masini cu ABS. Se coborau pantele si inainte fara el. Cred ca mai indicat este sa ai EBD (Electronic Brake *force* Distributzion) care este alt computer care calculeaza cita "fortza de frinare" este aplicata la fiecare roata (probabil masurind viteza unghiulara a rotzii); computer care incearca sa mentzina o frinare uniforma aplicind aceeasi "fortza de frinare" la rotzi...ca nu cumva o roata sa frineze mai tare decit alta (chiar fara sa se blocheze - job-ul ABS-ului) si sa creeze vreun efect de "rasucire" in jurul unei rotzi/coltz al masinii.

Dar intzeleg ce zice Halba. E clar ca la munte trebuie sa menajezi frinele si sa folosesti totul la dispozitie. Frinele se incing repede si isi pierd eficientza. Si eu as folosi mai mult transmisia in cazul acesta. Plus ca la vale se coboara intr-o treapta inferioara de viteza (a 2-a, 1-a) ...nu stiu daca ajungi la 50 kph aia mai este socotita panta serioasa ... poate sint si persoane sinucigase...
f1anatic
QUOTE(Watcher)
Adaug inca un dezavantaj pe care il vad eula metoda 2 descrisa mai sus:
schimbi viteza in curba. Adica mai trebuie sa faci ceva intimpul ala, si mai e si argumentul cu "e mai bine sa fie cuplat motorul in curbe"


Tzi-ai tras ditamai screen name: Watcher... adica privesti...sa intzeleg TOTUL. Ceva mai multa atentzie...please. Metoda a doua (considerata de multzi ca metoda mea de condus...vezi mai sus) NU implica luarea curbelor fara a avea motorul cuplat . Cred ca m-am exprimat fara dubii !

QUOTE
f1anatic
MesajTrimis: Mie 01 Iun, 2005 10:29 Titlul subiectului:
Eh...nu confunda "rev-matching" cu frina de motor. Pui frina inainte de curba in treapta de viteza superioara si inainte de curba schimbi in una mai mica...si accelerezi. Pai asta fac si eu. Dar nu inseamna ca ma duc spre o intersectie cu rosu si incep 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > N FARA sa pun frina ci mai de graba 5 > frina > 3 > frina > N. Schumacher poate sa faca asta...eu nu vreau...
James Kilowatt
scria prin conduita preventiva editata in 1900 toamna ca se recomanda sa cobori o panta cu aceeasi treapta cu care ai urca-o la viteza respectiva.
Daca incingi franele pierzi eficienta, fierbe lichidul etc....
f1anatic
QUOTE(MR28673)
scria prin conduita preventiva editata in 1900 toamna ca se recomanda sa cobori o panta cu aceeasi treapta cu care ai urca-o la viteza respectiva.
Daca incingi franele pierzi eficienta, fierbe lichidul etc....


Eu am editzia 1901 primavara...volumul 12. Ce zice in editia ta despre zgirieturi la vopsea ca eu nu am seria completa? Somebody scratched muh reah bumpuh ! si imi vine sa fac crime impotriva umanitatii daca il prind vreodata ! Ah...cred ca azi ar fi mai bine sa stau departe de Internet si de lume ca nu sint in toate mintzile :- (((
James Kilowatt
welcome to the club biggrin.gif

Eu tocmai de aia mi-am luat masina de 800 (opt sute) de €. Ca sa nu patesc ca tine, ca n-am garaj.
Ce-am patit cu ea scrie la "masina mea"
HalbaSus
nashpa cu rear bumperu'... daca te linisteste cu ceva si eu am descoperit relativ recent o dunga fina in care a cazut vopseaua de pe bumperul din spate... cred ca cineva m-a "atins" la o parcare... eh... asta e... aici sunt cativa "specialisti" la unele car-wash-uri care dau cu diferite solutii miraculoase si scapi de vopseaua celuilalt... mai nashpa e daca ti-a ciobit-o pe a ta...

asta e unul din motivele pt care arogantii care au SUV-uri cu bull-bar, rear-bar, praguri din otel.... etc... au anumite avantaje... (btw: maica-mea are un asemenea SUV, si cu toate astea tot are zgaraieturi pe portiere cauzate de alte masini care se deschid)... deci e inevitabil...

Referitor la

QUOTE
Primul lucru: frinele sint consumabile...si mai bine dau 100-200 de dolari pe un set de placutze de frina decit 5000 pe transmisie (si sau componente)

Si apoi...care-i treaba cu ABS-ul la coborirea unei pante ? Ori imi scapa mie ceva ori nu stiu ...poate am invatzat gresit. ABS-ul este Anti-Lock Braking System - ceva ce impiedica blocarea rotzilor atunci cind se frineaza maxim. De regula pe asfalt ud cind coef. de frecare este mult redus, rotzile se vor bloca mult mai repede. Asta permite un control mai bun al masinii...pt. ca la o masina cu ABS potzi controla directzia in care merge masina chiar si atunci cind rotzile sint tzinute la limita blocarii.


Sunt de acord ca franele sunt consumabile si mi se rupe de placutele de frana care oricum se schimba regulat la revizii... indiferent de uzura. Pantele in romania (si cred ca si in alte locuri) daca au au mai multi km sunt serpentine (asta daca nu cumva te dai pe partie de ski... altundeva nu o sa gasesti panta de cativa km in linie dreapta)... Eh... serpentinele inseamna curbe multe si drum inclinat in jos... daca lasi masina in viteza la turatie normala (sa zicem a 3-a sau a 4-a depinde de serpentina) atunci masina va accelera... chiar daca va exista o oarecare franare de motor ea va fi minima... va fi mai mult rev-matching... in conditiile astea ca sa cobori in siguranta trebuie sa utilizezi frana non-stop... iar cum vorbim de serpentine asta inseamna franat in curba... care nu e chiar un lucru recomandabil (scrie cred si in codul din 1901 toamna) ... (de aici nevoia de ABS)... in plus e adevarat ca franele sunt consumabile, dar solicitate la maxim isi pierd eficienta sau pot chiar crapa...
sergiutruta
QUOTE(mircea43669)
Din intamplare am intrat pe forumul asta si trebuie sa constat ca initiatorul subiectului nu prea e realist
Nu te supara pe mine, vand ROVER si se pare ca detii cea mai reusita masina de fabricata vreodata de ei
Motorul e de BMW si nu-ti fie mila sa-l turezi caci la astea asa le place.
Cat despre consum ce te plangi frate ca si asa e foarte mic la puterea si cuplul care il are masina aia (sa-ti traiasca mult si bine)
iar despre acc fa cum ti-au zis unii tine-o la un nivel constant pana ajunge la turatia optima de schimbare; kick-down doar cand vrei sa te scoata de undeva (depasiri etc)
Sa traiesti.


Mircea, nu ma plangeam nici de masina, nici de motor. Doamne's multzam ca merge super bine. DAR, asta nu inseamna ca eu nu tre sa invat sa conduc. Ceream si eu sfaturi de la soferi cu experienta, pentru ca o masina oricat de buna ar fi, nu strica sa stie si soferul sa conduca si sa nu o omoare. Asta urmaresc si eu, sa fortez cat mai putin masina wink.gif.
In privinta motorului te contrazic, nu e facut de BMW, e facut in-house, chiar de Rover. Specificatiile le poti vedea aici:

http://www.mg-rover.org/models/?MenuID=8&MenuDetID=68
Andrei48142
Din cate stiu eu, important la modul cum se abordeaza un viraj a propos de franare / accelerare la intrarea / iesirea din viraj este tipul de tractiune al masinii. Existau parca niste rapoarte, de genul "incepi sa accelerezi la 2/3 din curba".. nu mai stiu exact.. insa conteaza tractiunea pentru ca e relevant daca rotile care vireaza (adica rotile fata biggrin.gif) sunt si cele care accelereaza..
Impuls
Nu depinde numai tractiunea. Depinde si de masina.
BMW 850CSi ia curba si cu rotile din spate desi ele sunt si roti tractoare.
Sistemul se numeste AHK Aktive Hinterachs-Kinematik sau Active Rear-Axle Kinematic si este unic in lume.

Poti frana si decupland cutia (Neutral) si scazand viteza. Nu are nimic de a face franarea cu celelate operatii. De-aia ai doua picioare; in timp ce dreptul franeaza, stangul si mana opereaza in consecinta. Daca te balbai si nu stii masina mai bine iti iei o automata.
Pentru o franare ideala atat pentru pasageri cat si pentru masina, incepi sa franezi inca de cand esti in viteza in acelasi timp ducand maneta in neutral. Se face verde dai inferioara, a2-a sau a 3-a dupa caz si mergi inainte. Nu se face verde atunci ramai in neutral. Nu este adevarat ca trebuie sa fi intr-o viteza ca sa eviti ceva prin accelerare. Trebuie sa fi atent. Masina are oricum o anumita viteza sau sta pe loc. Daca se misca si trebuie sa eviti o situatie accelerand este indicat sa dai viteza cea mai mica si sa iesi din impas chit ca urla motorul. Degeaba esti in a 3-a cu 50/h . Nu vei iesi din impas. Tot va trebui sa schimbi in inferioara si ai mai mult timp de invins penru ca va trebui sa o si scoti dintr-a 3-a mai intai.
Mai zicea cineva pe aici ca atunci cand schimbi viteza trebuie sa ramai cu piciorul pe acceleratie putin. Gresit! Cand schimbi viteza ridici piciorul complet de pe acceleratie ( trebuie sa simti pedala cu piciorul deci practic lipit de pedala dar pedala trebuie sa fie sus) si dupa schimbare, simultan cu apasarea acceleratiei dai drumul ambreiajului . Masina are oricum o viteza cand tu schimbi si ea va prelua rapid noul cuplu fara sa se simta in habitaclu.

Desigur picioarele lucreaza "ca in oglinda" dar operatiunea se modifica pe masura ce intervine uzura discului de ambreiaj.

Un sofer adevarat nu ii determina pe ceilalti din masina sa simta cand a schimbat viteza si nici nu le va zdruncina capetele. Schimbarea vitezei tinand piciorul pe acceleratie nu face altceva decat sa "lipeasca" discul de ambreiaj la o turatie mare si implicit miros de varza stricata si uzarea prematura a acestuia. Cu cat faci cuplarea mai corect adica la turatia de 1000 de ex cu atat mai bine. Masina are deja elan si va ajunge imediat la viteza ceruta de tine. Cine schimba viteza tinand acceleratia apasata are ambreiajul pe duca.
Ambreiajul se calca brusc si se elibereaza fin.
HalbaSus
In cazul opririlor la stop e relativ OK sa pui masina in N.... dar in cazul in care te apropii de o curba nu mai e deloc corect sa fii in N... motorul trebuie sa fie cuplat. S-a mai discutat despre chestia asta...
In rest sunt de acord ca nu trebuie apasata acceleratia in timpul schimbatului vitezelor...
Cristian51367
nici eu nu cred ca ar fi bine sa apesi acceleratia in timp ce dai drumul la ambreiaj. Dar la masina mea, daca nu fac asta se zdrucina masina. De aceea prefer sa fac asta. Cum as putea proceda sa nu mai trebuiasca apasata si acc????
yanmaneee
yeezys
supreme new york
stephen curry shoes
yeezy
supreme outlet
bape clothing
curry 6
jordan shoes
steph curry shoes
cheap jordans
lebron james shoes
supreme clothing
paul george
yeezy boost 350
chrome hearts online store
air jordan
nike sb
golden goose shoes
supreme clothing
hermes birkin
kobe byrant shoes
jordan shoes
moncler
supreme
golden goose outlet
birkin bag
yeezy shoes
lebron shoes
kobe shoes
supreme clothing
kd 10
off white shoes
golden goose outlet
alexander mcqueen outlet
lebron 17
kyrie 5 shoes
off white outlet
kd 12
kyrie 6 shoes
yeezy
golden goose sneakers
off white hoodie
jordan shoes
curry 7
paul george shoes
kevin durant
a bathing ape
off white
curry 8
bape hoodie
yeezy 350
kobe 9
curry 8 shoes
supreme hoodie
golden goose
yeezy 500
supreme clothing
supreme
curry 7 sour patch
kyrie 6
golden goose
supreme
michael jordan shoes
nike lebron 16
kyrie 4
yeezy
off white shoes
off white
yeezy
giannis shoes
lebron shoes
kd shoes
kobe 11
off white t shirt
nike dunks
jordan retro
jordan shoes
golden goose sneakers
kawhi leonard shoes
lebron 16
paul george shoes
supreme clothing
golden goose sneakers
kobe
curry 6
curry shoes
off white nike
curry 8
golden goose
supreme clothing
jordan 1
off white outlet
bape
jordan 12
kyrie 7
hermes handbags
golden goose sneakers
jordan 6
jordan shoes
kyrie 7
kobe basketball shoes
off white x jordan 1
supreme hoodie
lebron james shoes
yeezy supply
supreme clothing
yeezy
golden goose sale
nike off white
off white hoodie
curry 7
off white nike
yeezy 700
yeezy shoes
golden goose
nike sb dunks
golden goose outlet
moncler jackets
alexander mcqueen shoes
supreme
curry 7 shoes
air jordan
off white
supreme
jordan 11
kyrie irving shoes
kyrie 7 shoes
chrome hearts outlet
off white hoodie
curry shoes
golden goose
giannis antetokounmpo shoes
jordan shoes
cheap jordans
lebron 18
birkin bag
yeezy boost 350
lebron shoes
golden goose sneakers
kobe shoes
curry shoes
a bathing ape
jordans
kobe sneakers
jordan shoes
bape hoodie
yeezy 350
yeezy 380
kd 12 shoes
steph curry shoes
bape
kyrie shoes
adidas yeezy
hermes belt
yeezy boost 350
yeezy boost 350 v2
off white
jordan sneakers
bape outlet
cheap jordans
golden goose
kevin durant shoes
kd shoes
kd 12
lebron james shoes
hermes
supreme new york
hermes handbags
off white clothing
curry 6 shoes
golden goose
100% real jordans for cheap
kd13
golden goose sneakers
air jordans
moncler
retro jordans
nike x off white
supreme shirt
kobe shoes
supreme outlet
yeezy shoes
jordan shoes
off white
golden goose sneakers
golden goose sneakers
cheap jordans
jordan 13
supreme clothing
off white jordan 1
lebron 18
kd shoes
kevin durant shoes
golden goose
bape hoodie
yeezy
air jordan
kd shoes
yeezy boost
kyrie shoes
moncler jackets
supreme
moncler
kd shoes
supreme clothing
lebron james shoes
kobe byrant shoes
bape
yeezy shoes
supreme hoodie
kevin durant shoes
moncler
off white hoodie
off white outlet
golden goose outlet
yeezy boost 350 v2
hermes birkin
jordan shoes
ggdb
supreme
yeezy 350
jordan shoes
supreme t shirt
curry 6 shoes
kyrie shoes
supreme hoodie
goyard handbags
lebron shoes
golden goose
supreme clothing
jordan shoes
yeezy
yeezy 350
stephen curry shoes
yeezy boost 350 v2
golden goose outlet
jordans shoes
bape
jordan 4
moncler
off white
cheap jordans
steph curry shoes
kyrie 6
off-white
yeezy supply
golden goose shoes
supreme new york
supreme clothing
supreme new york
yeezy
alexander mcqueen
kobe shoes
supreme outlet
golden goose
yeezy
curry shoes
yeezy
jordan shoes
kyrie 6 shoes
air jordan
kyrie spongebob
lebron james shoes
yeezy 700
goyard
supreme clothing
kyrie 5 spongebob
moncler outlet
supreme t shirt
jordans
kyrie 7 shoes
lebron 18
supreme clothing
golden goose
moncler coat
yeezy boost 500
air jordan 1
kyrie 4 shoes
off white jordan 1
pg 1
westbrook shoes
off white nike
russell westbrook shoes
kyrie 5
lebron 17 shoes
birkin bag
kyrie irving shoes
supreme clothing
hermes online
kyrie 7
nike off white
hermes
moncler jackets
yeezy boost 700
golden goose
a bathing ape
moncler jacket
kd shoes
air jordan
yeezy boost 350 v2
kyrie irving shoes
golden goose outlet
retro jordans
pg 4
yeezys
golden goose sneakers
golden goose
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.