IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Practic, ce inseamna acceleratie progresiva?

This topic is about Practic, ce inseamna acceleratie progresiva?, the author, HalbaSus, wrote about: QUOTE Adica mi se pare mai simplu 5Nfrina. S-a mai discutat despre franatul cu masina scoasa din viteza... nu e recomandat (nu poti reactiona daca tre ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Practic, ce inseamna acceleratie progresiva?
HalbaSus
post Jun 1 2005, 11:16 PM
Post #21


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Adica mi se pare mai simplu 5>N>frina.

S-a mai discutat despre franatul cu masina scoasa din viteza... nu e recomandat (nu poti reactiona daca trebuie sa eviti ceva, siguranta inseamna si acceleratie nu doar frana, in plus o masina scoasa din viteza e mai greu de controlat...). A fost odata un topic parca ceva cu "... scoateti anticipat din viteza ?" mi-e lene sa caut...

@f1anatic: nu confund rev-matching cu frana de motor. Ex: am 120 km/h si sunt in viteza 5-a ma apropiu de o curba... am aproximativ 2400-2500 rpm... schimb in a 4-a, turatia urca la 3000-3200 (nu mai apas acceleratia) turatiile scad incet, la fel si viteza masinii... in curba am aproximativ 80 km/h si 2500 de turatii accelerez si ies din curba usor.

Varianta a doua (care am inteles ca o folosesti tu) e:
Te apropii de curba 120 km/h, viteza 5, 2500 rpm... franezi (turatia scade), dupa ce ai atins viteza dorita (80 km/h sa zicem) lasi piciorul de pe frana... masina fiind in treapta a 5-a si o turatie sub 2000 rpm schimbi in a 4-a (revii la 2500 de ture) si iesi din curba usor...

Diferentele intre cele 2 metode:
Metoda 1 - Avantaje:
Nu uzezi franele/in cazul in care trebuie sa cobori niste serpentine mai lungi, fara frana de motor franele se incing ca naiba... si chiar poti sa ai probleme.

Control foarte bun asupra masinii in timpul deccelerarii (chiar si fara ABS)

Consum 0 in timpul franei de motor.
Dezavantaje:
In cazul in care masina e la turatii mari si inainte de frana de motor atunci franarea va fi violenta, va dauna si mai tare transmisiei si va produce poluare fonica (prin turatiile exagerate)

O oarecare uzura a transmisiei (dupa parerea mea foarte mica, nu sunt specialist, dar din faptul ca multi folosesc frana de motor si f. putini au probleme cu transmisia, trang concluzia ca nu dauneaza f mult)... o uzura sigur exista dar nu stiu daca e semnificativa.

Metoda 2:
Avantaje:
Lipsa solicitarii transmisiei... schimbarea vitezelor fiind cum a zis f1 "rev matching" adica potrivirea vitezei cu turatia

O franare mai "lina" fara smucituri...

turatiile sunt pastrate sub limita poluarii fonice (practic nu sar niciodata de 2500)

Dezavantaje:
- Franarea e mai putin controlata (chiar daca masina e dotata cu ABS)
- Uzura franelor (in unele situatii supraincalzirea lor poate deveni periculoasa)

Desi ambele variante sunt "corecte" (sau cel putin asa le consider eu), eu prefer prima varianta, cea cu frana de motor... chiar daca exista o oarecare smucitura (destul de mica deobicei - ca nu fac frane de motor exagerate) si chiar daca motorul "urla" un pic din cauza turatiilor de 3000 rpm (filtru de aer sport + admisie de aer "directa" + suierat de turbina + sunet de diesel... se aude destul de tare)... mi se pare mai "safe" si mai controlata.... poate faptul ca am condus inainte o dacie (fara abs) m-a facut mai precaut cu franarile.... prefer frana de motor.


Dar am cam fost OFF-TOPIC cu frana de motor... revenind la accelerari:

Metoda folosita de mine e:
Pornire de pe loc: apas acceleratia simultan ridic incet piciorul de pe ambreaj.l... masina porneste... schimb in treapta a 2-a, apas acceleratia pana al podea... cand ajung la 2500 rpm schimb in a 3-a.... pe cat posibil incerc sa aleg o treapta de viteza, in care, mergand cu viteza constanta, pedala de acceleratie sa fie cam la mijloc... adica in caz de ceva sa pot accelera usor (deci nu suport sa merg cu <2000 rpm, si in caz ca trebuie sa fac o depasire, sau sa sa accelerez brusc sa trebuiasca sa schimb viteze)... dar nici sa nu merg cu motorul foarte turat...

Referitor la intrebarea initiala cred ca "acceleratia progresiva se refera" defapt mai mult la combinatia de "schimbat vitezele/apasat pedala" intr-o maniera "economica", adica in loc sa tii "pedala la fund" si sa schimbi la 3000-3500 rpm, sa tii pedala "un pic apasata" si sa schimbi cat de repede poti... astfel acceleratia masinii nu va fi brusca ci "progresiva"...
[/code]


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi45619
post Jun 2 2005, 12:08 AM
Post #22


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 267
Joined: 27-April 05
From: Turnu Severin
Member No.: 45.612



QUOTE(HalbaSus)
eu prefer prima varianta, cea cu frana de motor... mi se pare mai "safe" si mai controlata.... poate faptul ca am condus inainte o dacie (fara abs) m-a facut mai precaut cu franarile.... prefer frana de motor.


Si eu eram un fan al franei de motor pt ca aveam o mare spaima: sa nu se uzeze placutzele de frana. Intre timp am capatat alta biggrin.gif : sa nu se strice transmisia si ambreiajul, asa ca m-am sucit si acum apas vartos pe pedala de frana. Mi-am si luat un set de placutze de frana noi, anticipand uzura lor prematura. Sper sa fi facut pariul cel bun. :angel:


--------------------
C220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jun 2 2005, 12:15 AM
Post #23


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



eu m-am referit la urmatorul lucru:

sunt la 80-100km/h ma apropii la 2-300m de stop, iau piciorul de pe acceleratie si o las sa curga, si cu 50m inainte franez usor si o bag intr-a 3-a sau a 2-a si franez pana la stop apoi cand ajung la 10km/h scot din viteza.

nu vad de ce asta ar dauna transmisiei decat daca in viteza inferioara turatiile sar de 4-5000rpm.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 2 2005, 08:54 AM
Post #24


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Si eu eram un fan al franei de motor pt ca aveam o mare spaima: sa nu se uzeze placutzele de frana. Intre timp am capatat alta biggrin : sa nu se strice transmisia si ambreiajul, asa ca m-am sucit si acum apas vartos pe pedala de frana. Mi-am si luat un set de placutze de frana noi, anticipand uzura lor prematura. Sper sa fi facut pariul cel bun. angel


Placutele de frana sunt consumabile, oricum ti le schimba obligatoriu la revizii, indiferent in ce stare sunt - nu asta e problema. Problema e ca exista anumite situatii in care trebuie sa cobori pante (sau mai rau, serpentine). Fara frana de motor e extrem de greu... Daca pe coborararea serpentinei o tii la "turatie normala" atunci probabil chiar fara sa apesi acceleratia vei avea aproximativ 80-90 km/h... viteza cu care foarte putine masini/soferi pot lua anumite curbe... Varianta a doua ar fi sa franezi... cam tot timpul.... Sa presupunem ca masina e dotata cu ABS (altfel chiar nu mai vad cum ar putea cobori)... si franeaza continuu mentinand viteza pe la 50 km/h... sa presupunem ca serpentinele au in coborare 50 km/h... asta inseamna ca timp de o ora intreaga frana va fi solicitata.... In conditiile astea franele pot crapa oricand - mai ales la o masina mai veche sau cu revizia ne la zi.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi45619
post Jun 2 2005, 10:24 AM
Post #25


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 267
Joined: 27-April 05
From: Turnu Severin
Member No.: 45.612



Asta e un caz extrem in care e imposibil sa nu folosesti frana de motor. Dar eu o foloseam in oras la toate semafoarele si stopurile.


--------------------
C220
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jun 2 2005, 11:25 AM
Post #26


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Si de aici se redeschide discutia daca sa franezi (la semafor) cu motorul cuplat sau decuplat ... smile.gif
5>frana>3>frana>N este o chestie naturala, cand franezi iti vine natural sa schimbi ca sa se potriveasca viteza cu treapta in care te afli.

EDIT: sariti peste mesajul asta, am raspuns la telefon si pana am termiat de compus au aparut 100 de psoaturi intre unde am dat eu reply si unde a aparut biggrin.gif:D:


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Watcher
post Jun 2 2005, 11:31 AM
Post #27


CFO
******

Group: Membri
Posts: 2.695
Joined: 10-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 32.254



Adaug inca un dezavantaj pe care il vad eula metoda 2 descrisa mai sus:
schimbi viteza in curba. Adica mai trebuie sa faci ceva intimpul ala, si mai e si argumentul cu "e mai bine sa fie cuplat motorul in curbe"


--------------------
Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircea43669
post Jun 2 2005, 12:46 PM
Post #28


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 31-March 05
From: Brasov (Brasov)
Member No.: 43.662



Din intamplare am intrat pe forumul asta si trebuie sa constat ca initiatorul subiectului nu prea e realist
Nu te supara pe mine, vand ROVER si se pare ca detii cea mai reusita masina de fabricata vreodata de ei
Motorul e de BMW si nu-ti fie mila sa-l turezi caci la astea asa le place.
Cat despre consum ce te plangi frate ca si asa e foarte mic la puterea si cuplul care il are masina aia (sa-ti traiasca mult si bine)
iar despre acc fa cum ti-au zis unii tine-o la un nivel constant pana ajunge la turatia optima de schimbare; kick-down doar cand vrei sa te scoata de undeva (depasiri etc)
Sa traiesti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jun 2 2005, 12:53 PM
Post #29


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



mai vinzi rover ? :angel:

aveti ceva discounturi de cand cu falimentul ? pe bune ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jun 2 2005, 12:59 PM
Post #30


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Iulian HondaFan)
eu m-am referit la urmatorul lucru:

sunt la 80-100km/h ma apropii la 2-300m de stop, iau piciorul de pe acceleratie si o las sa curga, si cu 50m inainte franez usor si o bag intr-a 3-a sau a 2-a si franez pana la stop apoi cand ajung la 10km/h scot din viteza.

nu vad de ce asta ar dauna transmisiei decat daca in viteza inferioara turatiile sar de 4-5000rpm.


Pai cam asta am zis ca fac si eu... prin 5 > frina > 3 > N > frina > stop ? Depinde de la caz la caz...dar merg in treapta de viteza si mai schimba pe masura ce scade viteza prin frina sau rulare). La ce m-am referit ca nu fac este sa incetinesc masina prin folosirea numai a cutiei de viteze...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jun 2 2005, 01:23 PM
Post #31


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(HalbaSus)
QUOTE

Si eu eram un fan al franei de motor pt ca aveam o mare spaima: sa nu se uzeze placutzele de frana. Intre timp am capatat alta biggrin : sa nu se strice transmisia si ambreiajul, asa ca m-am sucit si acum apas vartos pe pedala de frana.


Placutele de frana sunt consumabile, Sa presupunem ca masina e dotata cu ABS (altfel chiar nu mai vad cum ar putea cobori)... si franeaza continuu mentinand viteza pe la 50 km/h... sa presupunem ca serpentinele au in coborare 50 km/h... asta inseamna ca timp de o ora intreaga frana va fi solicitata.... In conditiile astea franele pot crapa oricand - mai ales la o masina mai veche sau cu revizia ne la zi.


Ia stai sa ne intzelegem o tzira aici !

Primul lucru: frinele sint consumabile...si mai bine dau 100-200 de dolari pe un set de placutze de frina decit 5000 pe transmisie (si sau componente)

Si apoi...care-i treaba cu ABS-ul la coborirea unei pante ? Ori imi scapa mie ceva ori nu stiu ...poate am invatzat gresit. ABS-ul este Anti-Lock Braking System - ceva ce impiedica blocarea rotzilor atunci cind se frineaza maxim. De regula pe asfalt ud cind coef. de frecare este mult redus, rotzile se vor bloca mult mai repede. Asta permite un control mai bun al masinii...pt. ca la o masina cu ABS potzi controla directzia in care merge masina chiar si atunci cind rotzile sint tzinute la limita blocarii.

Pai nu totzi ne-am nascut cu masini cu ABS. Se coborau pantele si inainte fara el. Cred ca mai indicat este sa ai EBD (Electronic Brake *force* Distributzion) care este alt computer care calculeaza cita "fortza de frinare" este aplicata la fiecare roata (probabil masurind viteza unghiulara a rotzii); computer care incearca sa mentzina o frinare uniforma aplicind aceeasi "fortza de frinare" la rotzi...ca nu cumva o roata sa frineze mai tare decit alta (chiar fara sa se blocheze - job-ul ABS-ului) si sa creeze vreun efect de "rasucire" in jurul unei rotzi/coltz al masinii.

Dar intzeleg ce zice Halba. E clar ca la munte trebuie sa menajezi frinele si sa folosesti totul la dispozitie. Frinele se incing repede si isi pierd eficientza. Si eu as folosi mai mult transmisia in cazul acesta. Plus ca la vale se coboara intr-o treapta inferioara de viteza (a 2-a, 1-a) ...nu stiu daca ajungi la 50 kph aia mai este socotita panta serioasa ... poate sint si persoane sinucigase...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jun 2 2005, 01:27 PM
Post #32


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Watcher)
Adaug inca un dezavantaj pe care il vad eula metoda 2 descrisa mai sus:
schimbi viteza in curba. Adica mai trebuie sa faci ceva intimpul ala, si mai e si argumentul cu "e mai bine sa fie cuplat motorul in curbe"


Tzi-ai tras ditamai screen name: Watcher... adica privesti...sa intzeleg TOTUL. Ceva mai multa atentzie...please. Metoda a doua (considerata de multzi ca metoda mea de condus...vezi mai sus) NU implica luarea curbelor fara a avea motorul cuplat . Cred ca m-am exprimat fara dubii !

QUOTE
f1anatic
MesajTrimis: Mie 01 Iun, 2005 10:29 Titlul subiectului:
Eh...nu confunda "rev-matching" cu frina de motor. Pui frina inainte de curba in treapta de viteza superioara si inainte de curba schimbi in una mai mica...si accelerezi. Pai asta fac si eu. Dar nu inseamna ca ma duc spre o intersectie cu rosu si incep 5 > 4 > 3 > 2 > 1 > N FARA sa pun frina ci mai de graba 5 > frina > 3 > frina > N. Schumacher poate sa faca asta...eu nu vreau...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 2 2005, 01:28 PM
Post #33


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



scria prin conduita preventiva editata in 1900 toamna ca se recomanda sa cobori o panta cu aceeasi treapta cu care ai urca-o la viteza respectiva.
Daca incingi franele pierzi eficienta, fierbe lichidul etc....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jun 2 2005, 02:43 PM
Post #34


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(MR28673)
scria prin conduita preventiva editata in 1900 toamna ca se recomanda sa cobori o panta cu aceeasi treapta cu care ai urca-o la viteza respectiva.
Daca incingi franele pierzi eficienta, fierbe lichidul etc....


Eu am editzia 1901 primavara...volumul 12. Ce zice in editia ta despre zgirieturi la vopsea ca eu nu am seria completa? Somebody scratched muh reah bumpuh ! si imi vine sa fac crime impotriva umanitatii daca il prind vreodata ! Ah...cred ca azi ar fi mai bine sa stau departe de Internet si de lume ca nu sint in toate mintzile :- (((


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jun 2 2005, 03:10 PM
Post #35


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



welcome to the club biggrin.gif

Eu tocmai de aia mi-am luat masina de 800 (opt sute) de €. Ca sa nu patesc ca tine, ca n-am garaj.
Ce-am patit cu ea scrie la "masina mea"


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 2 2005, 04:05 PM
Post #36


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



nashpa cu rear bumperu'... daca te linisteste cu ceva si eu am descoperit relativ recent o dunga fina in care a cazut vopseaua de pe bumperul din spate... cred ca cineva m-a "atins" la o parcare... eh... asta e... aici sunt cativa "specialisti" la unele car-wash-uri care dau cu diferite solutii miraculoase si scapi de vopseaua celuilalt... mai nashpa e daca ti-a ciobit-o pe a ta...

asta e unul din motivele pt care arogantii care au SUV-uri cu bull-bar, rear-bar, praguri din otel.... etc... au anumite avantaje... (btw: maica-mea are un asemenea SUV, si cu toate astea tot are zgaraieturi pe portiere cauzate de alte masini care se deschid)... deci e inevitabil...

Referitor la

QUOTE
Primul lucru: frinele sint consumabile...si mai bine dau 100-200 de dolari pe un set de placutze de frina decit 5000 pe transmisie (si sau componente)

Si apoi...care-i treaba cu ABS-ul la coborirea unei pante ? Ori imi scapa mie ceva ori nu stiu ...poate am invatzat gresit. ABS-ul este Anti-Lock Braking System - ceva ce impiedica blocarea rotzilor atunci cind se frineaza maxim. De regula pe asfalt ud cind coef. de frecare este mult redus, rotzile se vor bloca mult mai repede. Asta permite un control mai bun al masinii...pt. ca la o masina cu ABS potzi controla directzia in care merge masina chiar si atunci cind rotzile sint tzinute la limita blocarii.


Sunt de acord ca franele sunt consumabile si mi se rupe de placutele de frana care oricum se schimba regulat la revizii... indiferent de uzura. Pantele in romania (si cred ca si in alte locuri) daca au au mai multi km sunt serpentine (asta daca nu cumva te dai pe partie de ski... altundeva nu o sa gasesti panta de cativa km in linie dreapta)... Eh... serpentinele inseamna curbe multe si drum inclinat in jos... daca lasi masina in viteza la turatie normala (sa zicem a 3-a sau a 4-a depinde de serpentina) atunci masina va accelera... chiar daca va exista o oarecare franare de motor ea va fi minima... va fi mai mult rev-matching... in conditiile astea ca sa cobori in siguranta trebuie sa utilizezi frana non-stop... iar cum vorbim de serpentine asta inseamna franat in curba... care nu e chiar un lucru recomandabil (scrie cred si in codul din 1901 toamna) ... (de aici nevoia de ABS)... in plus e adevarat ca franele sunt consumabile, dar solicitate la maxim isi pierd eficienta sau pot chiar crapa...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sergiutruta
post Jun 2 2005, 05:21 PM
Post #37


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 253
Joined: 19-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.618



QUOTE(mircea43669)
Din intamplare am intrat pe forumul asta si trebuie sa constat ca initiatorul subiectului nu prea e realist
Nu te supara pe mine, vand ROVER si se pare ca detii cea mai reusita masina de fabricata vreodata de ei
Motorul e de BMW si nu-ti fie mila sa-l turezi caci la astea asa le place.
Cat despre consum ce te plangi frate ca si asa e foarte mic la puterea si cuplul care il are masina aia (sa-ti traiasca mult si bine)
iar despre acc fa cum ti-au zis unii tine-o la un nivel constant pana ajunge la turatia optima de schimbare; kick-down doar cand vrei sa te scoata de undeva (depasiri etc)
Sa traiesti.


Mircea, nu ma plangeam nici de masina, nici de motor. Doamne's multzam ca merge super bine. DAR, asta nu inseamna ca eu nu tre sa invat sa conduc. Ceream si eu sfaturi de la soferi cu experienta, pentru ca o masina oricat de buna ar fi, nu strica sa stie si soferul sa conduca si sa nu o omoare. Asta urmaresc si eu, sa fortez cat mai putin masina wink.gif.
In privinta motorului te contrazic, nu e facut de BMW, e facut in-house, chiar de Rover. Specificatiile le poti vedea aici:

http://www.mg-rover.org/models/?MenuID=8&MenuDetID=68


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei48142
post Jun 2 2005, 06:14 PM
Post #38


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 17
Joined: 31-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 48.135



Din cate stiu eu, important la modul cum se abordeaza un viraj a propos de franare / accelerare la intrarea / iesirea din viraj este tipul de tractiune al masinii. Existau parca niste rapoarte, de genul "incepi sa accelerezi la 2/3 din curba".. nu mai stiu exact.. insa conteaza tractiunea pentru ca e relevant daca rotile care vireaza (adica rotile fata biggrin.gif) sunt si cele care accelereaza..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Impuls
post Jun 3 2005, 06:25 PM
Post #39


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 188
Joined: 2-May 05
Member No.: 45.813



Nu depinde numai tractiunea. Depinde si de masina.
BMW 850CSi ia curba si cu rotile din spate desi ele sunt si roti tractoare.
Sistemul se numeste AHK Aktive Hinterachs-Kinematik sau Active Rear-Axle Kinematic si este unic in lume.

Poti frana si decupland cutia (Neutral) si scazand viteza. Nu are nimic de a face franarea cu celelate operatii. De-aia ai doua picioare; in timp ce dreptul franeaza, stangul si mana opereaza in consecinta. Daca te balbai si nu stii masina mai bine iti iei o automata.
Pentru o franare ideala atat pentru pasageri cat si pentru masina, incepi sa franezi inca de cand esti in viteza in acelasi timp ducand maneta in neutral. Se face verde dai inferioara, a2-a sau a 3-a dupa caz si mergi inainte. Nu se face verde atunci ramai in neutral. Nu este adevarat ca trebuie sa fi intr-o viteza ca sa eviti ceva prin accelerare. Trebuie sa fi atent. Masina are oricum o anumita viteza sau sta pe loc. Daca se misca si trebuie sa eviti o situatie accelerand este indicat sa dai viteza cea mai mica si sa iesi din impas chit ca urla motorul. Degeaba esti in a 3-a cu 50/h . Nu vei iesi din impas. Tot va trebui sa schimbi in inferioara si ai mai mult timp de invins penru ca va trebui sa o si scoti dintr-a 3-a mai intai.
Mai zicea cineva pe aici ca atunci cand schimbi viteza trebuie sa ramai cu piciorul pe acceleratie putin. Gresit! Cand schimbi viteza ridici piciorul complet de pe acceleratie ( trebuie sa simti pedala cu piciorul deci practic lipit de pedala dar pedala trebuie sa fie sus) si dupa schimbare, simultan cu apasarea acceleratiei dai drumul ambreiajului . Masina are oricum o viteza cand tu schimbi si ea va prelua rapid noul cuplu fara sa se simta in habitaclu.

Desigur picioarele lucreaza "ca in oglinda" dar operatiunea se modifica pe masura ce intervine uzura discului de ambreiaj.

Un sofer adevarat nu ii determina pe ceilalti din masina sa simta cand a schimbat viteza si nici nu le va zdruncina capetele. Schimbarea vitezei tinand piciorul pe acceleratie nu face altceva decat sa "lipeasca" discul de ambreiaj la o turatie mare si implicit miros de varza stricata si uzarea prematura a acestuia. Cu cat faci cuplarea mai corect adica la turatia de 1000 de ex cu atat mai bine. Masina are deja elan si va ajunge imediat la viteza ceruta de tine. Cine schimba viteza tinand acceleratia apasata are ambreiajul pe duca.
Ambreiajul se calca brusc si se elibereaza fin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jun 4 2005, 08:31 AM
Post #40


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



In cazul opririlor la stop e relativ OK sa pui masina in N.... dar in cazul in care te apropii de o curba nu mai e deloc corect sa fii in N... motorul trebuie sa fie cuplat. S-a mai discutat despre chestia asta...
In rest sunt de acord ca nu trebuie apasata acceleratia in timpul schimbatului vitezelor...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 10:13 AM