A fi sau nu șofer la 80 de ani |
This topic is about A fi sau nu șofer la 80 de ani, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
A fi sau nu șofer la 80 de ani |
Aug 1 2011, 10:11 AM
Post
#1
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Șocant !!! O șoferiță din România, filmată în parcarea Carrefour Orhideea, în 27.07.2011 !!! O șoferiță din România, filmată în parcarea Carrefour Orhideea, în 27.07.2011 !!! Zau ca nu te inteleg.... Simplu, mă refer la vârstă, nu la faptul că are o problemă locomotorie. Nu trebuie să intri în "efectul de turmă" pt a crede că am ceva cu cei care au probleme asemănătoare. Dar nici nu doresc ca viața mea, a ta sau a cui vrei tu să depindă de viteza ei de reacție. Căci și dacă mergi doar în oraș și tot ai nevoie de așa ceva. Nu crezi ??? De acord cu Marius......toate ar trebui sa aiba o limita, dar unele nu au, cum ar fi permisul de conducere..... @Marius, primul meu gand a fost ca femeia respectiva ar fi fost "condamnata la moarte" daca nu ar fi avut acea masina, probabil ar fi fost in imposibilitatea de a nu-si putea procura alimentele pentru ca nu ar fi putut sa le care cu autobuzul sau metroul de la market pana acasa.... pe tine probabil te-a amuzat la prima vedere si poate te-a "ingrijorat" viteza ei de reactie doar in momentul in care ai citit postul meu anterior, daca asta este efectul de turma la care te-ai referit atunci sunt deacord cu tine 100%, dar daca te-ai referit la ce cred eu ca ai vrut sa spui prin acel efect de turma, nu mai nimerit... nu am complexe de nici un fel. Pe mine m-a ingrijorat altceva. Vede peste volan? Daca da, vede mai departe decat se termina capota? Isi poate roti capul ca sa se uite in oglinzi sau sa se asigure in intersectii? @getodac De ce crezi că simplu fapt că acea femeie se deplasează la volanul unei mașini înseamnă că "este salvată" ? (ca să fiu în ton cu tine, cu "condamnarea la moarte" ) De ce crezi că dacă d-na aceea, dacă nu ar fi condus, nu ar fi avut alimentele necesare acasă ??? Toate celelalte persoane în vârstă care își fac cumpărăturile sau le primesc acasă înseamnă că trăiesc ireal și irațional ??? Și doar această d-nă, de ex, face bine ce face ? Pe mine NU M-A AMUZAT DELOC vizionarea acelui filmuleț și nu m-am gândit la viteza ei de reacție abia după postarea ta ! Pt cei ce nu au observat, pe colțurile mașinii precum și la aripă, chiar lângă roata din față, se văd destule "semne" vizibile la sf filmulețului, când pleacă. Citez pe cel ce a filmat: "masina era lovita pe toate partile, crede-ma. Cel mai nasol era pe partea dreapta, dar si pe stanga era atinsa, si in fata la fel..." A nu se uita că acțiunea se întâmplă în București, unde știm cam toți cum se conduce și ce nevoie avem de ... agilitate la volan. Dacă nu ai fi avut complexe m-ai fi înțeles din start la ce mă refer. Și dacă ar fi fost acea d-nă rudă cu mine cel puțin aș fi rugat-o să stea în dreapta, cel mult. This post has been edited by Mariustom: Aug 1 2011, 10:14 AM |
|
|
Aug 1 2011, 11:25 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Mie mi se pare delicata chestia asta. Control medical e clar ca trebuie.
Insa unde stabilesti limita la care poate conduce sau nu? Siguranta circulatiei nu depinde doar de acuitatea vizuala sau de timpii de reactie. Eu unul nu mai am aceeasi acuitate vizuala si probabil nici aceeasi timpi de reactie ca atunci cand mi-am luat carnetul, insa mi-ar placea sa cred ca sunt un sofer mai sigur decat atunci. Compensez prin prudenta mai mare. De exemplu, timpul in care imi revine vederea dupa ce am fost orbit de farurile unuia care bat in copaci e sensibil mai mare. Insa "atunci" incetineam sa zicem la 80, acum incetinsc la 50. Un mos de 80 ani care vede prost si se misca in reluare s-ar putea sa fie un sofer mai sigur decat un tanar de 25. Mosu' s-ar putea sa fie constient de limitele lui si nu treaca de 50km/h, in timp ce tanarul s-ar putea sa se creada un schumacher si sa mearga mult peste limitele lui, si care apoi vine cu scuze de tipul "mi-a sarit in fata", "a aparut de nicaieri", "a fost inevitabil", etc. Asta e o discutie pe care am mai avut-o despre masini, insa care se poate extinde pana la un punct si la soferi. Eu sunt de parere ca nu exista masini sigure (evident, daca nu au defecte), ci soferi siguri. Masinile cu ABS, ESP, ETC si WTF nu sunt mai sigure, ci doar mai rapide in aceleasi conditii de siguranta. Soferii cu reflexe mai rapide si vedere mai buna nu sunst mai siguri, ci eventual, mai rapizi in aceleasi conditii de siguranta. Si masinile si oamenii au limite, si daca vrei siguranta e important sa nu le depasesti indiferent daca sunt scazute sau ridicate. La un moment dat e clar ca si mintea si simturile sunt depasite de condusul unei masini chiar si intr-o parcare sau cu 50km/h, insa mi se pare destul de complicat sa stabilesti un formular medical care sa defineasca punctul respectiv. This post has been edited by James Kilowatt: Aug 1 2011, 11:27 AM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 1 2011, 11:57 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
.... La un moment dat e clar ca si mintea si simturile sunt depasite de condusul unei masini chiar si intr-o parcare sau cu 50km/h, insa mi se pare destul de complicat sa stabilesti un formular medical care sa defineasca punctul respectiv. Probabil vrei sa spui ca ar trebui facut cumva sa se evite eventualele abuzuri, si sa nu se retraga carnetul unor persoane apte, banuiesc? Pentru ca e foarte sigur ca, dupa o anumita varsta, condusul devine din ce in ce mai greu, desi marea majoritate continua sa conduca. Si de foarte multe ori: nu apuca sa puna frana (am patit-o de mai multe ori) si te lovesc din spate/lateral; nu apreciaza bine distantele, si in traficul din oras "agata" lateralele masinilor si nu se opresc sa "lase asigurarea"; pe autostrada sunt catastrofe- daca apare orice fel de perturbare in trafic => accident; etc., etc. Comparatia cu persoanele tinere nesabuite/teribiliste/fara experienta nu cred ca e potrivita, tocmai pentru ca cei in varsta o fac constient, ceea ce, dupa mine, e mult mai grav. Ca parere personala, cred ca atunci cand reflexele imi vor scadea atat de mult incat sa-mi dau seama ca ma pun pe mine in pericol si pe altii, voi renunta la condus. This post has been edited by Mircea104901: Aug 1 2011, 11:58 AM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 01:41 PM |