Help - Search - Members - Calendar
Full Version: A fi sau nu șofer la 80 de ani
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Mariustom
Este vorba de mesajele de mai jos:
CITAT(Mariustom @ Jul 29 2011, 08:25 PM) *
Șocant !!!
O șoferiță din România, filmată în parcarea Carrefour Orhideea, în 27.07.2011 !!!


CITAT(getodac @ Jul 31 2011, 06:28 PM) *
CITAT(Mariustom @ Jul 29 2011, 07:25 PM) *
O șoferiță din România, filmată în parcarea Carrefour Orhideea, în 27.07.2011 !!!

Zau ca nu te inteleg.... confused.gif

CITAT(Mariustom @ Jul 31 2011, 07:09 PM) *
Simplu, mă refer la vârstă, nu la faptul că are o problemă locomotorie.
Nu trebuie să intri în "efectul de turmă" pt a crede că am ceva cu cei care au probleme asemănătoare.
Dar nici nu doresc ca viața mea, a ta sau a cui vrei tu să depindă de viteza ei de reacție. Căci și dacă mergi doar în oraș și tot ai nevoie de așa ceva. Nu crezi ???
ninja.gif

CITAT(Alex-F1 @ Jul 31 2011, 08:58 PM) *
De acord cu Marius......toate ar trebui sa aiba o limita, dar unele nu au, cum ar fi permisul de conducere.....

CITAT(getodac @ Jul 31 2011, 10:48 PM) *
@Marius, primul meu gand a fost ca femeia respectiva ar fi fost "condamnata la moarte" daca nu ar fi avut acea masina, probabil ar fi fost in imposibilitatea de a nu-si putea procura alimentele pentru ca nu ar fi putut sa le care cu autobuzul sau metroul de la market pana acasa.... pe tine probabil te-a amuzat la prima vedere si poate te-a "ingrijorat" viteza ei de reactie doar in momentul in care ai citit postul meu anterior, daca asta este efectul de turma la care te-ai referit atunci sunt deacord cu tine 100%, dar daca te-ai referit la ce cred eu ca ai vrut sa spui prin acel efect de turma, nu mai nimerit... nu am complexe de nici un fel.

CITAT(Seri @ Aug 1 2011, 09:52 AM) *
Pe mine m-a ingrijorat altceva. Vede peste volan? Daca da, vede mai departe decat se termina capota? Isi poate roti capul ca sa se uite in oglinzi sau sa se asigure in intersectii?


@getodac
De ce crezi că simplu fapt că acea femeie se deplasează la volanul unei mașini înseamnă că "este salvată" ? (ca să fiu în ton cu tine, cu "condamnarea la moarte" tongue.gif)
De ce crezi că dacă d-na aceea, dacă nu ar fi condus, nu ar fi avut alimentele necesare acasă ??? Toate celelalte persoane în vârstă care își fac cumpărăturile sau le primesc acasă înseamnă că trăiesc ireal și irațional ??? Și doar această d-nă, de ex, face bine ce face ?
Pe mine NU M-A AMUZAT DELOC vizionarea acelui filmuleț și nu m-am gândit la viteza ei de reacție abia după postarea ta !
Pt cei ce nu au observat, pe colțurile mașinii precum și la aripă, chiar lângă roata din față, se văd destule "semne" vizibile la sf filmulețului, când pleacă.
Citez pe cel ce a filmat:
"masina era lovita pe toate partile, crede-ma. Cel mai nasol era pe partea dreapta, dar si pe stanga era atinsa, si in fata la fel..."
A nu se uita că acțiunea se întâmplă în București, unde știm cam toți cum se conduce și ce nevoie avem de ... agilitate la volan.
Dacă nu ai fi avut complexe m-ai fi înțeles din start la ce mă refer. wink.gif
Și dacă ar fi fost acea d-nă rudă cu mine cel puțin aș fi rugat-o să stea în dreapta, cel mult.
getodac
@Marius,
Nu contest sub nici o forma faptul ca ai dreptate cand vorbesti despre reactiile ce pot fi intarziate din cauza varstei sau a bolii acelei femei, masini julite pe toate partile am vazut si la tineri si la cei mai putin tineri, senzatia mea a fost ca postul tau initial a fost asa in bascalie, hai sa radem de o batrana handicapata, daca ar fi fost insotit de vreun comentariu ca cel de mai sus mai mult ca sigur ca nu as fi comentat deloc.
Nu cred ca era necesar un combat pentru ca nu am incercat sa scuz in nici un fel abilitatile de sofer pentru ca nu-s tampit sa imi doresc sa ma intalnesc in trafic cu o asemenea bomba, eu am contestat latura umana in care a fost privita... in fine... discutia asta nu duce nicaieri pentru mine, acum trec printr-o perioada in care ma straduiesc sa imi dau jos jegul de pe suflet privind in sus, fara a mai privi de sus.
Cat priveste ultima parte ar fi bine sa nu ma etichetezi, nu as vrea ca tocmai tu sa imi confirmi motivul pentru m-am abtinut 2 ani sa nu imi prezit masina aici pe forum, pentru ca stiu ca nu esti genul asta de om. thumbsup.gif
Mariustom
Departe de mine ideea de a face un combat cu tine, crede-mă.
Dar nici eu nu credeam că m-ai putut cataloga astfel:
"senzatia mea a fost ca postul tau initial a fost asa in bascalie, hai sa radem de o batrana handicapata"
Cât privește juliturile de pe mașini, ai dreptate, nu putem descoperi vârsta șoferului după cum arată mașina, daaaaaar ... nici să fie prin preajma mea acea d-nă nu-mi doresc !
Da, poate am greșit în acel prim post nearătând în ce constă șocul (dpmdv) vizionării filmulețului smile.gif
Nu te etichetez, crede-mă. Saaau, ca să fim chit, te etichetez în aceeași măsură în care m-ai etichetat greșit și tu tongue.gif biggrin.gif
Am deschis acest topic în Combat pt a putea oferi șansa tuturor de a-și spune offul referitor la titlul topicului, și nu am găsit un alt loc de "dispută" mai potrivit. Dacă crezi că există alt loc, arată-l smile.gif
Dacă știi că nu sunt acel gen de om (bănuiesc că te refereai la genul ... feminin, nuuuu ??? 36182451.gif ) atunci înseamnă că într-adevăr noi 2 nu putem face un combat tongue.gif smile.gif
Îți doresc să treci cât mai repede peste această perioadă, pt că știu cât de greu îți este thumbsup.gif .
ninja.gif
Mircea104901
Parerea mea e ca, dupa o anumita varsta, sa se efectueze controlul medical mai des ( 1 data la 1 an sau 2 maxim) pentru a determina capacitatea/incapacitatea unei persoane de a conduce un vehicul.
Mie, unul, doamna din filmulet mi se pare incapabila sa conduca un vehicul (si permisul i-ar trebui anulat). Cel putin nu pe drumurile publice unde pune in pericol viata altor participanti la trafic tocmai prin lipsa vitezei de reactie (cel putin din ce se vede in clip, mi-e clar). Sunt sigur ca la un test medical ar pica cu brio.

P.S. am avut o masina accidentata de un batranel (tot cam in starea doamnei) care a intrat in intersectie fara a avea prioritate, si a recunoscut ca nu a calcat frana, ci acceleratia (deh, piciorul drept nu i-a ascultat comanda "stanga" inainte de a apasa). Problema e ca in masina firmei erau 2 tineri nevinovati care au fost aruncati cu masina cu tot intr-un magazin. Din fericire, nici unul nu a patit nimic.
getodac
QUOTE (Mariustom @ Aug 1 2011, 08:55 AM) *
Dar nici eu nu credeam că m-ai putut cataloga astfel:
"senzatia mea a fost ca postul tau initial a fost asa in bascalie, hai sa radem de o batrana handicapata"


Pai ce vina am eu ca ai postat in aria "Distractii"... nu ti se pare normal sa ma duc cu gandul la caterinca, mai ales ca ai un stil glumet de a fi.

Revenind la titlul topicului, cred ca in primul rand medicul de familie sau medicul specialist ar trebui sa sesizeze in vreun fel politia rutiera sau directia permise auto, atunci cand constata ca pacientul nu mai este capabil fizic sau psihic sa conduca, si/sau periodic fiecare, dupa o anumita varsta, sa trecem printr-un examen medical care sa ne confirme capacitatile de a putea conduce in siguranta in continuare sau nu.
James Kilowatt
Mie mi se pare delicata chestia asta. Control medical e clar ca trebuie.

Insa unde stabilesti limita la care poate conduce sau nu?
Siguranta circulatiei nu depinde doar de acuitatea vizuala sau de timpii de reactie. Eu unul nu mai am aceeasi acuitate vizuala si probabil nici aceeasi timpi de reactie ca atunci cand mi-am luat carnetul, insa mi-ar placea sa cred ca sunt un sofer mai sigur decat atunci. Compensez prin prudenta mai mare. De exemplu, timpul in care imi revine vederea dupa ce am fost orbit de farurile unuia care bat in copaci e sensibil mai mare. Insa "atunci" incetineam sa zicem la 80, acum incetinsc la 50.

Un mos de 80 ani care vede prost si se misca in reluare s-ar putea sa fie un sofer mai sigur decat un tanar de 25. Mosu' s-ar putea sa fie constient de limitele lui si nu treaca de 50km/h, in timp ce tanarul s-ar putea sa se creada un schumacher si sa mearga mult peste limitele lui, si care apoi vine cu scuze de tipul "mi-a sarit in fata", "a aparut de nicaieri", "a fost inevitabil", etc.

Asta e o discutie pe care am mai avut-o despre masini, insa care se poate extinde pana la un punct si la soferi. Eu sunt de parere ca nu exista masini sigure (evident, daca nu au defecte), ci soferi siguri. Masinile cu ABS, ESP, ETC si WTF nu sunt mai sigure, ci doar mai rapide in aceleasi conditii de siguranta. Soferii cu reflexe mai rapide si vedere mai buna nu sunst mai siguri, ci eventual, mai rapizi in aceleasi conditii de siguranta.
Si masinile si oamenii au limite, si daca vrei siguranta e important sa nu le depasesti indiferent daca sunt scazute sau ridicate.

La un moment dat e clar ca si mintea si simturile sunt depasite de condusul unei masini chiar si intr-o parcare sau cu 50km/h, insa mi se pare destul de complicat sa stabilesti un formular medical care sa defineasca punctul respectiv.
Mircea104901
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 1 2011, 05:25 AM) *
....
La un moment dat e clar ca si mintea si simturile sunt depasite de condusul unei masini chiar si intr-o parcare sau cu 50km/h, insa mi se pare destul de complicat sa stabilesti un formular medical care sa defineasca punctul respectiv.

Probabil vrei sa spui ca ar trebui facut cumva sa se evite eventualele abuzuri, si sa nu se retraga carnetul unor persoane apte, banuiesc?
Pentru ca e foarte sigur ca, dupa o anumita varsta, condusul devine din ce in ce mai greu, desi marea majoritate continua sa conduca. Si de foarte multe ori: nu apuca sa puna frana (am patit-o de mai multe ori) si te lovesc din spate/lateral; nu apreciaza bine distantele, si in traficul din oras "agata" lateralele masinilor si nu se opresc sa "lase asigurarea"; pe autostrada sunt catastrofe- daca apare orice fel de perturbare in trafic => accident; etc., etc.
Comparatia cu persoanele tinere nesabuite/teribiliste/fara experienta nu cred ca e potrivita, tocmai pentru ca cei in varsta o fac constient, ceea ce, dupa mine, e mult mai grav.
Ca parere personala, cred ca atunci cand reflexele imi vor scadea atat de mult incat sa-mi dau seama ca ma pun pe mine in pericol si pe altii, voi renunta la condus.
HalbaSus
Jeremy Clarkson a propus intr-un editorial sa fie legal condusul in stare de ebrietate cu conditia ca cei care se urca la volan beti sa isi puna pe masina un girofar verde si sa nu depaseasca 30 la ora... Si sa se aplice pedeapsa capitala pentru cei care conduc beti cu viteza mai mare sau fara girofar verde.

Mie propunerea mi se pare buna si s-ar putea extinde in felul urmator:
- girofar albastru pentru batrani peste 80 de ani.
- girofar rosu pentru tineri sub 25 de ani.
- girofar mov pentru blonde (zice alter ego-ul meu misogin cu care nu sunt de acord).

Treaba cu varsta e relativa, nu toti imbatranesc la fel, sunt unii care la 80 de ani sunt in forma fizica mai buna decat mine (bine, asta probabil are legatura cu faptul ca cel mai solicitant sport pe care l-am practicat in viata mea a fost biliardul... si pana si acolo obosesc dupa o ora jumate...).
Mariustom
LISTA afectiunilor medicale incompatibile cu calitatea de conducator de autovehicule sau tramvaie:
http://www.mmuncii.ro/pub/imagemanager/ima...NE/O87-2003.pdf
Titi1988
Control medical periodic dupa o anumita varsta gen 60 de ani si s-ar rezolva problemele de acest gen. si intr-un prieten s-a bagat un batran ca el nu stia ca s-a montat semafor in acea intersectie.. Si ca sa fie si mai sigura treaba ar trebui sa fie mult mai complex examenul auto pentru ca in ziua de azi orice idiot isi poate lua permisul. + in primul an masina de maxim 80-100 cp..( aici ii cam discutabila faza)

+1 clarkson si halba la faza cu blondele laugh.gif
getodac
In aceasta lista sunt cateva boli trecute, totusi cei afectati de ele au putut sustine examenul auto fara nici o restrictie dupa dobandirea bolii:

ORL:
2. Surditate totala bilaterala
3. Deficienta auditiva peste 50%, necorectabila prin protezare auditiva

Neurologie: (cu specificatia ca necesita adaptarea masinii cu comenzi manuale)
3. Afectiuni neurologice însotite de pareze, paralizii ale membrelor, evolutive sau
sechelare
James Kilowatt
80-100CP atingi fara probleme 160-190km/h. Daca tot limitezi, trebuie si mai mult decat atat, insa e foarte foarte discutabila chestia asta. Pe de alta parte, in unele tari gen Luxemburg ti se restrictioneaza motocicleta pana cand nu atingi o anumita vechime sau categorie de permis, deci precedente ar fi. LA moto restrictionarea e destul de severa, ceva gen 12CP (sau kw, nu mai stiu), adica cam echivalentul a 125-250cc.

Cand imbatranesti, se intampla doua fenomene simultane si contradictorii: te ramolesti, se duc neuronii, scade vederea, scad reflexele, etc. Si devii mai intelept, mai experimentat (adica desi ai mai putini neuroni, ai mai multe conexiuni intre ei). Dpdv al sofatului, daca odata cu varsta devii pericol public, inseamna ca te ramolesti mai repede decat devii intelept teehee.gif Chestia asta e inevitabila pt toata lumea, insa nu la toti varsta la care se intampla asta e aceeasi.
20krpm
QUOTE (James Kilowatt @ Aug 1 2011, 04:15 AM) *
Cand imbatranesti, se intampla doua fenomene simultane si contradictorii: te ramolesti, se duc neuronii, scade vederea, scad reflexele, etc. Si devii mai intelept, mai experimentat (adica desi ai mai putini neuroni, ai mai multe conexiuni intre ei).

meh. prea simplistic exprimat. la virsta la care te ramolesti se duc neuronii scade vederea deja nu mai devii mai intelept si mai experimentat. e discutabil daca si ce-ai acumulat pina atunci ramine constant, sau incepe sa se duca unde se duc si neuronii.
T u d o r
Problema mie nu mi se pare deloc tricky. Dupa o varsta nu mai esti apt de multe chestii si nu e nici o tragedie. Ideea e ca desi nu mai poti incerci in continuare. Asta nu e foarte grav daca incerci sa tii fularul tare dar cand pui in pericol viata ta si pe a celorlalti devine periculos. Nu-s de acord cu ideea ca daca imbatranesti devii mai intelept, de fapt majoritatea se ramolesc si devin niste caposi batrani. Controlul medical la 6/12 luni ar trebui obligatoriu, cu teste care sa evidentieze acuitatea vizuala si auditiva si mai ales cu teste de reflexe. Si as zice chiar si fizice, batrana din filmul lui Marius mi se pare un caz extrem de grav la volan.
former_ozz
Eu nu vad relevanta virstei.
Pentru condus trebuie sa se dea un test cit de cit realist (nu dificil!) si atit. Bine, de la o virsta incolo testul ar putea se se ceara anual sau asa ceva.
Din pacate in America numai a sugera asa ceva deja e imposibil. O chestie pe care am mai vazut-o aici e ca oamenii batrini isi cumpara masini mai mari ca sa fie mai "in siguranta".
James Kilowatt
QUOTE ( T u d o r @ Aug 1 2011, 09:51 PM) *
fapt majoritatea se ramolesc si devin niste caposi batrani.


@Tudor, 20krmp

Voi aveti dreptate. Atata doar ca unii se ramolesc si devin niste caposi batrani si rigizi incepand de la 25 ani, iar altii de la 75 biggrin.gif Nu suntem deloc egali in fata trecerii timpului.

Avand in vedere ca asigurarile te taxeaza cand esti incepator (si tanar) mai rau decat cand esti mai experimentat, ma face totusi sa cred ca doar neuronii si reflexele nu inseaman siguranta mai mare. La 40 ani nu mai ai reflexele si vederea de la 20 si totusi esti (statistic) un sofer mai sigur, sau cel putin asa considera astia cu asigurarile. Sunt convins ca au ei niste statistici pe undeva. Si sunt curios care e deviatia standard la statistica asta, intuitia imi spune ca nu e deloc neglijabila (ceea ce ar intari ce spuneam mai devreme).

Cec diz ap, ultimul tabel:
http://www.census.gov/compendia/statab/201...les/11s1113.pdf

Din statistica astora, cei mai safe sunt mosii +75 ani, urmati de cei de peste 65-75! E drept, din tabelele de mai sus rezulta si de exemplu ca sunt cei care conduc cel mai putin beti. Mai mult, nu pare sa fie ponderate cifrele cu numarul de km. poate tinerii de 25 ani merg de 10 ori mai mult decat mosii de +75.
Iar cei mai sinucigasi sunt cei intre 45 si 54 ani, adica probabil cei care trec prin midlife crisis biggrin.gif Interesant ca nu sunt si cei mai betivi...

PS
Interesant e ca acum 60 ani tendinta era cam aceeasi:
http://www.casact.org/pubs/proceed/proceed50/50043.pdf
danutv
Acum 2 ani stateam la o cafea intr-o benzinarie langa Paris, a parcat langa noi o masina din Marea Britanie, in masina 2 batranei sot si sotie de 80 sau poate mai mult.
Din masina coboara doamna, domnul care era soferul nu are nici o reactie, doamna merge la usa lui o deschide, il apuca de brat si-l ajuta sa iese din masina dupa care il conduce la toaleta.
Dupa cateva minute scenariul se repeta in sens invers, porneste masina si pleaca.

Ne intrebam cum au reusit sa ajunga din Anglia pana acolo, parcarea era plina si noi eram singurii uimiti, nimeni din jur nu se uita in mod special la ei, se comportau normal de parca din masina a coborat un cuplu de 40 sau arice alta varsta.
solmar
Well, oameni buni, fara suparare n-as vrea sa fiu contemporan in trafic cu doamna din clip. E dreptul ei atat timp cat are un carnet valid dar e chestionabil daca e bine ce face. E posibil sa se simta la volan ca un pilot de curse si sa aiba reflexe formidabile... dar ma indoiesc avand in vedere urmele tamponarilor mai vechi.

Iar eu consider ca am reflexe si tot m-am surprins gresind copilareste din cauza oboselii. Getodac - vorbim de un caz particular, nu generalizam. Pur si simplu nu cred ca tipa are reflexe. Chiar daca merge cu 30-40 km/h...
getodac
QUOTE (solmar @ Aug 2 2011, 12:02 PM) *
Getodac - vorbim de un caz particular, nu generalizam. Pur si simplu nu cred ca tipa are reflexe. Chiar daca merge cu 30-40 km/h...


Nu am contestat nici macar o singura data asta, am si spus ca nici eu nu imi doresc sa ma intalnesc cu ea in trafic, altceva ma deranjase pe mine dar am rezolvat neintelegerea cu Marius thumbsup.gif

@Danutv, nu inteleg de ce trebuia sa se holbeze cineva la ei, nu e chiar asa iesit din comun sa ai o problema la picioare la o varsta atat de inaintata si atata timp cat are reflexe bune la maini nu vad de ce nu ar putea conduce.
20krpm
stati un pic, ma, ca nici eu nu vreau sa judec oamenii dupa virsta. logica la mine nu e in directia "e batrin, deci conduce ca dracu", ci invers, "conduce ca dracu, well, e batrin, poate d-aia". ca sa dau un exemplu practic: la coada la stop prefer sa ma asez in spatele unui corvette, pentru ca masinile astea tind sa plece imediat ce se face verde. la fel, la coada la stop prefer sa *nu* ma asez pe o banda pe care e un lincoln sau un ford crown victoria, pentru ca astea tind sa mai ramina pe loc citeva secunde bune. e o lectie pe care am invatat-o conducind zi de zi, nu o prejudecata.

ca sa termin ideea dezbatuta cu JK, de acord ca oamenii in virsta aparent conduc mai safe. ca una e sa lovesti ceva la 25mph si alta la 60mph. fatalitati mai putine, pagube mai putine, "i want my senior discount", si uite-asa companiile de asigurari n-au ce face si le dau preturi bune. si da, sint de acord cu ideea ca experienta ii face mai putini susceptibili sa se puna in pericol. atita ca experienta asta nu-i mai ajuta atunci cind au ajuns intr-o situatie de pericol si tre sa iasa din ea.
James Kilowatt
Eu cred ca in primul rand, mosii conduc mai putin, de aia au mai putine accidente. Probabil conduc mult mai putin decat media daca sunt pensionari, decat daca sunt navetisti. Ar trebui poate sa comparam categorii de varste care sunt totusi activi profesional, cei de 75+ nu intra aici.
Ar fi interesanta o statistica de accidente pe kilometru parcurs, insa nu am gasit nicaieri.

Si par mai prudenti... tabelul ala cu betivaneala la volan e un indiciu. Daca nu conduc beti s-ar putea sa nu conduca nici cu celularul in mana de ex.

Eu nu cred ca accidentele se datoreaza doar (lipsei) reflexelor ci si a imprudentei si a neatentiei. Degeaba ai reflexe de karateka, daca te uiti dupa gagici (sau le trimiti un SMS) in loc sa casti ochii la drum.
former_ozz
QUOTE
sa ma asez in spatele unui corvette, pentru ca masinile astea tind sa plece imediat ce se face verde.


Asta mi se pare o eroare, sau poate ma frig eu prea des smile.gif.
Experienta mea e ca masinile sport sint scumpe, ca atare soferii lo de obicei sint mai batrini. Deci, paradoxal, sint mai incete decit honde civic conduse de tot felul de putzoi.

QUOTE
Eu nu cred ca accidentele se datoreaza doar (lipsei) reflexelor ci si a imprudentei si a neatentiei.


Eu cred chiar mai mult, xca raportuil e ceva de genul 10%-90%. Lipsa reflexelor poate fi compensata prin prudenta, pe cind prostia nu.
solmar
Hai sa ramanem la cazul particular. Inclin sa cred ca doamna nu se va incadra prea des pe banda a II-a, exceptie cand face obligatoriu stanga. Dansa are probleme de mobilitate cervicala din ce se vede in clip. Ii vine destul de greu sa intoarca capul - lucru necesar cand intorci sau iei o curba. Nu te poti baza doar pe oglinzile retrovizoare... Atat timp cat ai un camp vizual limitat e clar ca ii pui in pericol pe cei care vin din lateral si nu numai.
Revin - in majoritatea cazurilor doamna va circula pe banda I. Unde e destul de probabil sa apara in fuga un caine, un copil... sau sa prinzi o masina stationata si sa fii nevoit sa te incadrezi pe banda a II-a unde se circula in coloana (coloana compusa din soferi nervosi). In cazurile de mai sus depinzi si de reflexe si de acuitatea vizuala si de politetea celorlalti. Si cum in trafic nu sunt numai soferi civilizati si calmi... un sofer agresiv caruia in mod normal alt sofer ii anticipeaza miscarile sau il lasa in plata domnului, poate declansa in cazul de fata un accident in lant datorita lipsei de reflexe.

Lipsa reflexe, imprudenta, neatentie. In cazul de fata pana cand persoana in cauza reuseste sa intoarca capul trec 2-3 masini. Nu vorbim doar de reflexe. Oare de cat timp are nevoie sa puna o frana? E vorba de neatentie in momentul in care ajunge intr-o intersectie si baleiaza cu privirea la 180 de grade sa vada ce si cum? Pai are nevoie de cateva secunde daca si vederea periferica ii este afectata. Iar cand ajunge in coltul opus cu privirea tocmai s-a schimbat de 2 secunde ce a vazut...
James Kilowatt
poate joaca teatru ca sa poata sa ia locul de parcare pentru handicapati teehee.gif
Seri
Senior citizens strike again:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-97490...-legislatia.htm
T u d o r
Asta e o discutie care se poate largi. Evident ca nu poti generaliza plecand de la un caz sau doua mediatizate "cum trebuie" de presa dar totusi o discutie trebuie sa fie facuta. Asa cum sub 18 ani (in US of A e sub 16 parca?) n-ai dreptul legal sa conduci pe considerentul ca nu esti apt psihic aka imatur desi reflexele iti sunt la cel mai inalt nivel. Problema e ca dupa o varsta maturitatea in exces are efect negativ si in plus reflexele se duc catre limita inferioara. Sustin un examen fizic si psihic odata la 6 luni pentru soferii cu varsta de peste 70 ani sa zicem. Problema e ca examenele astea medicale ar trebui foarte riguros sustinute pentru ca daca mai inventam un motiv de dat spaga n-am facut nimic.
getodac
Ieri am intalnit cel mai sinucigas batranel la volan ever, conducea o dacie 1300 culoarea bleu, nr. imatriculare CT-03-KLO fara sa aiba nici o oglinda retrovizoare exterioara si fara sa ii mearga stopurile de frana, am fost nevoit, din cauza traficului foarte aglomerat (orele 17:30-18:00, bara la bara), sa merg in spatele lui sau paralel cu el pe o distanta destul de lunga (zona capitol->gara). Nu va spun ce emotii am avut la prima lui frana sau cand mergeam paralel, la manevrele lui de a evita obstacolele de pe banda intai. Omul era de pe alta planeta, l-am facut nebun prin gesturi si el radea...
klm
La 80 de ani inca mai ai vreo 40 de ani buni in care poti conduce deci de ce sa nu o poti face linistit atat timp cat treci peste eventualele teste medicale - mai serioase si mai dese decat cele facute la 40 de ani?!
cucciolib
ii cauta moartea pe acasa si ei la volan!!!!

cred ca si la 100 de ani daca te tii bine poti sa conduci
RUE
da, dar sa corespunzi medical.
stiu pe cineva care aproape de 60 ani dupa o meningita, chiar daca omul e ok acum... a renuntat la condus voluntar. de apreciat!
Lucian55
Odata cu varsta si experienta se mai intampla un fenomen si anume acela cand soferul experimentat "are dreptate pentru ca stie el, ca doar nu conduce de azi, de ieri" si defapt greseste.
Multe s-au schimbat de cand am luat noi (eu) permis si erau 1000 de masini in tot orasul.

Testele medicale si implicit cele psihologice sunt o gluma la ora actuala, de cele mai multe ori nici nu se fac. Nu sunt de acord cu ideea aia de girofar pentru ca nu sunt de acord cu generalizarea. Cunosc persoane de 20 de ani care desi au 2 ani de permis au o pasiune extraordinara pentru condus, au zeci de mii de kilometri la activ si nu au avut niciun incident. Si asta nu pentru ca nu au fost situatii de pericol, ci pentru ca au stiut sa le evite, avand reflexele de partea lor.
Mariustom
Cred că se potrivește aici:

getodac
Mi-a adus aminte de o intamplare de de acum vreo 2-3 ani cand am fost nevoit sa folosesc scaunul cu rotile pentru cateva zile, cand am ajuns la destinatie am rugat 3 persoane diferite sa-mi dea carutul din portbagaj pana m-a ajutat cineva si asta pentru ca primi doi au crezut ca fac misto, unul dintre ei (avea in jur de 20 de ani) mi-a spus "Chelule, caterinca dasta ieftina sa faci cu mata" teehee.gif iar celalalt, dupa ce m-a privit mirat, a spus ca e foarte grabit si nu are timp.
Acum, dupa ce multi vor vedea acest filmulet, poate au inteles de ce sunt locurile de parcare pentru handicapati mai late si cele mai apropiate de intrarea in magazine sau institutii, sunt mai late ca sa poti deschide usa larg sa iti montezi carutul fara a zgaria masina din stanga si aproape de intrare pentru o deplasare scurta mai ales cand esti plin de bagaje. Eu unul nu vanez astfel de locuri pentru ca ma dau destul de usor jos din masina, iar la cumparaturi nu merg niciodata singur, de fapt sunt tarat de nevasta-mea cu forta smile.gif. Cea mai mare problema apare cand tu iti lasi spatiu suficient in stanga masinii iar cand te intorci gasesti o alta masina parcat foarte aproape de a ta si nu te poti sui in propria masina daca esti in carut pentru ca nu poti deschide portiera la maxim si asta se intampla pentru ca multa lume nu observa semnul de handicapat de pe luneta sau parbriz sau mai grav chiar daca il vad habar nu au ce inseamna whistling.gif .
DRAGOS
sau cel mai grav(si cel mai des cred), il vad, isi dau seama clar ce inseamna, dar nu ii intereseaza smile.gif
getodac
Si asta este posibil unsure.gif , dar sincer eu unul nu pot condamna pe nimeni care nu are chef sa ajute un handicapat, fiecare are supararile si greutatile lui in viata de zi cu zi si poate nu vrea sa se incarce psihic si sufleteste cu astfel de lucruri cel pot afecta, nici pe mine nu ma interesau problemele de genul asta inainte de accident,de fapt nici nu stiam ca exista biggrin.gif, dar eu vorbesc de bunul simt a celor care ocupa locuri de parcare ce nu le sunt destinate, locurile astea au aparut dintr-o necesitate si sunt destinate pentru a usura viata unora. Pentru mine a fost oarecum socant cand un coleg de-al nostru de pe forum spunea in alt topic ca el nu intelege de ce trebuie sa aibe handicapati locuri de parcare chiar la intrarea in supermarket, daca a vazut filmuletul postat de Marius sper sa isi fi schimbat parerea thumbsup.gif
AlexTM
Si mai vad unii cretini care parcheaza pe zona hasurata DINTRE locurile de handicapati. Chipurile fara sa ocupe locurile dar de fapt blocheaza doua.
Insa de vina e si politia pentru ca nu ia masuri.
getodac
Ce masuri sa ia politia intr-o parcare privata?! Parcarile nu-s drumuri publice, vinovatii principali sunt acei agenti de paza care accepta 1-2 lei de la cei pe care ii lasa sa parcheze pe acele locuri. Unele locuri sunt ingradite cu lanturi pe care eu daca vreau sa le desprind ma darama (unele lanturi sunt atat de groase incat tin fara probleme un taur in calduri cand trece pe langa el o cireada de vaci), dar acele "ajutoare de caine lup" cum le face melteanul semn din "jip" imediat sare sa-i deschida parcarea pentru ca stie ca primeste o tigare, un leu sau o strangere de mana de la smecherul orasului care valoreaza mai mult decat orice banned.gif
Mariustom
Getodac, la o parcare privată de suprafață ce deservește un hypermarket, etc, de obicei scrie la intrare că pe spațiul parcării se aplică Codul Rutier wink.gif
Din ce știu, la parcarea subterană de la Inter, de ex, nu se aplică Codul Rutier.
Ca să nu zic de următoarea chestie:
"b) parcarea altor mijloace de transport pe locurile de parcare adaptate, rezervate și semnalizate prin semn internațional pentru persoane cu handicap, cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei și ridicarea mijlocului de transport de pe locul de parcare respectiv;"
Sursa
CAPITOLUL IX, Răspunderea juridică, Art. 100. - (1)
Deci până nu filmează cineva o reacție la așa ceva, nu se va întâmpla nimic !
Și chiar și atunci, mai am dubii ...
ninja.gif

PS: o parcare privată cu acces public SE SUPUNE prevederilor Codului Rutier. O parcare sau spațiu în care accesul este delimitat de o inscripție, barieră, etc nu se supune Codului Rutier

"drum public – orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt închise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile; "
La intrarea parcărilor private NU există interdicții de intrare, cel mult orare (adică în unele noaptea nu ai ce căuta). Dar, în timp ce magazinul sau complexul respectiv e deschis, parcarea chiar dacă e privată, este spațiu public și automat se aplică prevederile Codului Rutier !!!
ninja.gif
getodac
Se pare ca ma aflam intr-o eroare legata de parcari biggrin.gif acum imi dau seama ca parcarea pe astfel de locuri nu este numai imorala ci si ilegala, cu toate astea parera mea e ca astfel de magarii pot fi "amendate" doar de oamenii de bun simt si nu de politie thumbsup.gif
Mariustom
CITAT(getodac @ Jan 10 2012, 05:48 PM) *
... parera mea e ca astfel de magarii pot fi "amendate" doar de oamenii de bun simt si nu de politie thumbsup.gif

Îți vor crește ... aripi până se va întâmpla asta ... unsure.gif confused.gif
ninja.gif
getodac
QUOTE (Mariustom @ Jan 10 2012, 06:56 PM) *
Îți vor crește ... aripi până se va întâmpla asta ... unsure.gif confused.gif


In fata spitalului judetean s-a construit o parcare pe 5 nivele (p+e3+t) cu cateva sute de locuri de parcare gratuite, fara nici un fel de taxa, in afara parcari acoperite mai sunt cateva locuri de parcare amenajate printre care si 3 pentru handicapati, aseara am avut surpriza pentru prima oara sa vad ca acele masini parcate pe cele 3 locuri aveau rotile blocate cu caracatita. Sa fie oare un pas spre normalitate sau doar o exceptie?!

Nu inteleg totusi de ce acei soferi au blocat acele locuri de parcare de afara cand aveau optiunea de a parca cca 8-10 metri mai departe intr-o parcare acoperita, luminata si mai ales pazita. confused.gif
adrian_r5
QUOTE (getodac @ Oct 11 2012, 10:00 AM) *
Sa fie oare un pas spre normalitate sau doar o exceptie?!

In Romania inca n-am vazut ... in schimb la Varsovia am vazut ca se practica:

Mariustom
Un articol ce vine "turnat" aici:
http://www.ziare.com/stiri/soferi/pericol-...e-grave-1274781
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.