Cutie viteze manuala sau automata? |
This topic is about Cutie viteze manuala sau automata?, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cutie viteze manuala sau automata? |
May 2 2011, 11:23 AM
Post
#1
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 11 Joined: 21-February 11 Member No.: 131.428 |
Vin cu propunerea de a dezbate controversatul subiect: cutie viteze automata sau manuala? Parerea mea personala este ca o cutie manuala se strica mai greu,masina consuma mai putin + masina este mai usor de controlat cu o cutie manuala,daca se strica este mai ieftin de reparat etc.,deci optez ptr cutie manuala. Voi ce parere aveti? |
|
|
May 5 2011, 01:03 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
DSG > Manual > Regular Automatic Gearbox
Ma bucur ca am o cutie manuala...si imi "iubesc" masina. DAR cutiile manuale sint depasite. Consumul nu mai este un criteriu, acum automatele cu 6-8 trepte fac un job mult mai bun. O cutie DSG va stii cind sa schimbe treapta, iar in control manual, va stii in ce directie vrei sa schimbi si va schimba mai repede decit o vei putea face cu o cutie manuala. Cutiile manuale sint limitate la 6 trepte; cind esti pe la munte este o problema. Cutiile manuale au o problema cu cit "abuz" (cuplu, putere) pot suporta - desigur si cele auto dar computerul face mai rar greseli. Argumentele pot continua, si nu cred ca va mai iesi in favoarea cutiilor manuale. Ca sa dau 1 argument mai convingatoare: (1) nu schimba treapta de viteza in curbe. Ai auzit asta vreodata ? Desigur o sa imi spui ca o faci tot timpul. Sigur si eu o mai fac. Dar te invit sa o faci pe circuit si sa ne spui pe urma cit de urit iese. Sint anumite situatii unde o cutie manuala are dezavantaje clare. Cealalata este in conditii de zapada / polei / ploaie mentionata de OZZ. Pe de alta parte recunosc cinstit si avantajele cutiei manuale: e mai usor de intretinut si exista mult mai multe componente de performanta. Prin experienta mea personala, am avut o masina fara LSD pe fata, dar avea o transmisie inrudita cu o masina care avea: am importat un LSD in transmisia mea reconstruita...si acum am o masina ale carei performante dinamice sint vast diferite. Tot asa am reusit sa schimb ambreiajul cu unul mai baban construit pt a rezista la puteri nebanuite si am pus o volanta mult mai usoara ( cu cca 3 kg) lucru care a (1) diminuat pierderile de putere prin transmisie si (2) a permis turarea mai rapida a grupului propulsor. Si cu toate acestea, prefer un DSG (Audi S4, Mitsu EVO) unei cutii manuale (A4; M3; STI). This post has been edited by f1anatic: May 5 2011, 01:12 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 03:20 AM |