Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cutie viteze manuala sau automata?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
gigigigi
Sal tuturor forumistilor!
Vin cu propunerea de a dezbate controversatul subiect: cutie viteze automata sau manuala?
Parerea mea personala este ca o cutie manuala se strica mai greu,masina consuma mai putin + masina este mai usor de controlat cu o cutie manuala,daca se strica este mai ieftin de reparat etc.,deci optez ptr cutie manuala.
Voi ce parere aveti?
dinpoplaca
Eu nu o sa mai imi cumpar niciodata vreo masina cu cutie manuala. Dupa ce conduci un timp o masina cu cutie automata nu te mai intorci inapoi niciodata, decat daca e masina sport.(adica daca merita sa fie manuala)
mike.omega
Parerea mea e ca daca reusesti sa strici cutia, e costisitor de reparat, fie manuala fie automata biggrin.gif
dinpoplaca
Si cutia manuala e usor de stricat daca cel care conduce e incepator.
ozz86651
Cutia manuale se strica mai usor ca aia automata. Ia citeva minute sa faci muci un ambreiaj. Sint masini multe cu ambreiajul subdimensionat, sint orase cu mult deal.
N-am auzit de asa multe cutii automate stricate.
Oricum e irelevant, de obicei nici una nici alta nu se strica. Tot restul argumenteleor "tehnice" sint irelevante, e o chestie strict de preferinte. Masinile merg la fel de bine si cu cutii automate si cu cutii manuale. Consumul la automate acum e cam la fel sau chiar mai bun ca la manuale. Stricatul e un eveniment rar. "Controlul" masinii de obicei se reduce la zapada, desi eu prefer manuala in cazul asta, sint multi care ma contrazic.

Eu am facut zeci de mii de km cu cutie automata in masini de inchiritat si nu o sa-mi cumpar in viata mea asa ceva.
Seri
Pe mine ma plictisesc groaznic cutiile automate si ajung sa fac tot felul de nebunii ca sa rup monotonia. De exemplu sa joc "will it drift?".
In masinile moderne nici nu mai simti viteza, iar automatele contribuie si mai mult la acest efect. La cutia manuala stiu in momentul in care i-am dat a 5-a ca pot sa o las mai moale.

Nu o sa cumpar niciodata automata pentru mine, nici macar un DSG cu padele pe volan, si ma intristeaza sa vad ca tot mai multe modele noi renunta la manuala cu totul.
DRAGOS
sincer, nu vad utilitatea manualei decat la o masina sportiva cu adevarat. acolo da, vreau sa mestec in benzina!

dar zi de zi, in bucuresti? la drum lung? de ce m-as chinui? urmatoarea masina daily use 90% va fi automata. nici macar nu ma intereseaza daca va fi DSG/7g-tronic, vreau doar sa aiba si mod secvential pt aia 2% cand am chef sa schimb viteze.
f1anatic
DSG > Manual > Regular Automatic Gearbox

Ma bucur ca am o cutie manuala...si imi "iubesc" masina. DAR cutiile manuale sint depasite. Consumul nu mai este un criteriu, acum automatele cu 6-8 trepte fac un job mult mai bun. O cutie DSG va stii cind sa schimbe treapta, iar in control manual, va stii in ce directie vrei sa schimbi si va schimba mai repede decit o vei putea face cu o cutie manuala. Cutiile manuale sint limitate la 6 trepte; cind esti pe la munte este o problema. Cutiile manuale au o problema cu cit "abuz" (cuplu, putere) pot suporta - desigur si cele auto dar computerul face mai rar greseli. Argumentele pot continua, si nu cred ca va mai iesi in favoarea cutiilor manuale.

Ca sa dau 1 argument mai convingatoare: (1) nu schimba treapta de viteza in curbe. Ai auzit asta vreodata ? Desigur o sa imi spui ca o faci tot timpul. Sigur si eu o mai fac. Dar te invit sa o faci pe circuit si sa ne spui pe urma cit de urit iese. Sint anumite situatii unde o cutie manuala are dezavantaje clare. Cealalata este in conditii de zapada / polei / ploaie mentionata de OZZ.

Pe de alta parte recunosc cinstit si avantajele cutiei manuale: e mai usor de intretinut si exista mult mai multe componente de performanta. Prin experienta mea personala, am avut o masina fara LSD pe fata, dar avea o transmisie inrudita cu o masina care avea: am importat un LSD in transmisia mea reconstruita...si acum am o masina ale carei performante dinamice sint vast diferite. Tot asa am reusit sa schimb ambreiajul cu unul mai baban construit pt a rezista la puteri nebanuite si am pus o volanta mult mai usoara ( cu cca 3 kg) lucru care a (1) diminuat pierderile de putere prin transmisie si (2) a permis turarea mai rapida a grupului propulsor.

Si cu toate acestea, prefer un DSG (Audi S4, Mitsu EVO) unei cutii manuale (A4; M3; STI).
DORU
Sunt fanul CV manuale, mai ales ca pe 4x4 eu nu suport CVA... Insa presupunand ca as conduce o CVA, acesta ar fi cu siguranta DSG. Din ce exista azi ca DSG, as alege numa DSG6, pt ca nu are limita de cuplu si poti resofta linistit motorizarea dandu-i un surplus si de 50CP / 80Nm fara probleme.
Asadar la DSG nu as lua motor sub 2.0L la diesel sau 1.8L la benzina, exceptia numindu-se Fabia RS thumbsup.gif
pmhoria
DSG all the way

ozz86651
Daca numai performanta ar fi criteriul, DSG cistiga. Dar eu tot prefer manuala smile.gif.
Poate daca as conduce in bucuresti citeva ore pe zi as gindi diferit. Dar in cazul asta mi-as lua o masina mititica, sau un hibrid care inchide motorul in trafic.
alias
In seara asta, din Barbu Vacarescu (SCOP) pana in Dr. Taberei (Materna), cam 12 km in conditii de ploaie marunta si mers bara la bara am facut o ora si 40 de minute.
Nu exista justificare pentru o cutie manuala in aceste conditii. Iti bati joc si de tine (lipsa de comfort) si de masina (uzura extrema si abuz) . Conduc automata de prin 2005 si nu-mi pare rau de nici un banut investit.
Sunt absolut de acord ca pe o masina sport, o cutie manuala asigura un grad maxim de distractie.
Insa; in anul de gratie in care suntem, daca cineva poate fi mai precis si mai rapid si mai ergonomic decat cutiile automate actuale, respectivul joaca in alta liga, si nu-i pasa de discutia de fata smile.gif)

DORU
alias, te compatimesc. Bucuresti este un exemplu negativ in privinta traficului...

Intr-o ora si 40 min eu sunt la Cluj biggrin.gif
James Kilowatt
Eu cred ca e chestie de obisnuita, daca esti obisnuit cu una si mai putin cu cealalta, cea cu care esti obisnuit ti se pare mai tare. De ex, la manuale poti anticipa, ceea ce automatele (inca) nu stiu sa faca. Bine, exista unele ultrarapide la care nu simti asta, cum ar fi DSG-ul.

Eu am povestit aici
http://www.masini.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=373814
cum m-am "inteles" cu o automata pe circuit, cu un supercar.... cu una manuala ar fi fost mult mai cool. Nu pentru ca ar fi fost musai mai buna, ci pentru ca sunt eu mai obisnuit cu ea si n-as mai fi facut aceleasi erori.
Otto73
Cutie automata este raspunsul meu.
Mie imi place confortul la volan.
Titi1988
eu vreau sa detin controlul deci...manuala rules! nu contest ca automata ii mai buna dar in liniute niciodata nu am gresit vreo treapta..pana acum whistling.gif
dinpoplaca
QUOTE (James Kilowatt @ May 6 2011, 08:53 AM) *
Eu cred ca e chestie de obisnuita, daca esti obisnuit cu una si mai putin cu cealalta, cea cu care esti obisnuit ti se pare mai tare.

Si cred ca e si perceptia pe care o au oamenii. Aproape toti oamenii cu care am povestit in romania cred ca cutia meanuala e mai buna. Am fost in romania anul trecut si de la aeroport pana acasa la socrul meu am facut o ora jumate.(Bucuresti eu sunt Clujean). Am fost socat de efortul pe care trebuie sa-l depui in condititile astea cu o masina manuala (stiam, dar am uitat pentru ca nu mai am masina cu cutie manuala de mult). A fost stresant. Piciorul continu pe ambreiaj cand cu o cutie automata ai sta degajat, nuti faci nervi, iar eu nu plec la drum fara espresso rolleyes.gif si mana dreapta e libera tot timpul si la piciorul stang nu faci febra musculara dupa un drum cu masina.
Diesel
Cutia automata muta stresul picioarelor de la stangul la dreptul. Am mers o sigura data cu o automata prin Bucuresti si nu m-am lamurit:
Stai in D cu piciorul pe frana? stai in P si cand se face verde iti ia 5 sec sa pleci? stai in N cu frana de mana trasa? (daca ai, propietarul masinii imi daduse indicatii sa nu ma ating de ea) Pana la urma stateam cu piciorul pe frana, tot cu dreptul ca am zis sa nu le incurc. Cele 5 incercari de franat cu stangul fiind prea bruste pentru traficul urban. Dupa 3 semafoare eram terminat.

La cutia manuala macar stiu ce am de facut. Stau pe liber cu frana de mana trasa si pot pleca relativ repede de la semafor.

Daca tot visam cazuri ideale, eu vreau DSG, obligatoriu cu padele si o pedala de frana moale pe care sa o pot apasa cu stangul.
ozz86651
Ba da ce picioare slabe aveti... mai faceti si voi un jogging ceva smile.gif.
In viata mea nu m-a durit piciorul de la ambreiaj, desi trebuie sa recunosc ca de vreo 2 ori cind am bagat cite 2h la viteza 1, stop, viteza 1 etc (in NY) am avut niste dureri care m-au tinut ceva. Dar de atunci nu m-am mai apropiat de asa performante.
Daca ma doare un picior, pe vremuri era ala de pe acceleratie, mai ales calciiul.
Automata e cam nepotrivita pe drumurile din Romania ca nu poti sa retrogradezi din timp. Ma refer la o automata "pura", adica fara folosirea controlului manual si inceata. Sigur, nu e o problema pentru toata lumea, depinde de stil.

@Diesel: ideea e ca la samafor stai cu piciorul pe frina... nu stiu ce masina ai avut tu dar chiar n-am vazut sa fie un efort nici asta nici daca stai ore. Si daca treci in N/P etc nu-ti ia 5s sa pleci, iti ia cit iti ia si la manuala sa bagi in viteza. Chiar 5s, ce conteaza daca nu esti primul la semafor? cit de des esti primul in bucuresti?
Ba unii-s lenesi de tot biggrin.gif
Diesel
Era un 525d ... teh ultimate driving machine sau cum ii zice... cu multi km la bord si un sofer stresat.
Cum adica sa nu pleci primul de la semafor cu BMW? ce vorba e asta? biggrin.gif

Alea 5s sunt exagerate, dar din P in D imi lua cam de doua ori mai mult decat bagat in viteza la ascutitoarea mea.

In plus, sunt obisnuit ca masina sa stea pe loc atunci cand nu apas nici o pedala. Chestie naturala, nu?
ozz86651
Pai masinile manuale nu stau pe loc, daca ai destul cuplu se e reglat sus te duce si ralantiul.... mai ales la vale smile.gif.
Otto73
QUOTE (Diesel @ May 6 2011, 05:53 PM) *
Cum adica sa nu pleci primul de la semafor cu BMW? ce vorba e asta? biggrin.gif

Alea 5s sunt exagerate, dar din P in D imi lua cam de doua ori mai mult decat bagat in viteza la ascutitoarea mea.

Cand se sta la semafor nu se baga in P (parking)
f1anatic
Iar eu frinez cu stingul cind conduc orice masina automata. Mereu si de fiecare data. Poate imi ia vreu citeva minute sa calibrez "forta" dar asta se intimpla si cu dreptul. Este excelent si merge fara probleme pt mine. Multa lume m-a intrebat de ce si raspunsul e mereu acelasi: timp de reactie mai bun: pot acoperi ambele pedale cu cite un picior, si pot frina sau accelera mai repede decit daca as misca piciorul drept. Desigur stai mai incordat citeodata, dar deh...este on-off pt fiecare picior in traffic, iar pe autostrada se relaxeaza fiecare, pentru ca folosec cruise control. E totul numai o chestie de disciplina. Dupa ce am condus AUDI S 4 cu DSG ...si la citeva luni de zile un Mitsu EVO cu DSG mi-a fost suficient sa ma conving. Si ca sa fiu cinstit complet, acum vreo 4 ani am condus prima mea masina cu "padele" (dar nu DSG) : Acura TL a lui Iulian Honda Fan. Aia nu mi-a placut si mam cam incurcat in pricepere. Dar la S4 si EVO cel putin, masina te ajuta cu frina de motor, schimbul este brutal dar pe de alta parte controlat mai bine decit ai face-o. Cutia manuala are avantajele pe care le-am mentionat mai sus...dar control mai mare asupra problemei nu ofera comparat cu DSG.
AlexTM
Si eu sunt pro-automata, de cand am condus mai multa vreme din-astea.
Din cand in cand, se mai intampla sa scot din viteza la semafor, asa, de plictiseala, sa mai misc si eu de schimbator sau sa nu mai tin atat piciorul pe frana. Plecarea de pe loc nu mi s-a parut ca ar fi cu intarziere.

Intrebare stupida: cum faci frana de motor cu cutie automata?
Seri
QUOTE
Intrebare stupida: cum faci frana de motor cu cutie automata?


Depinde de solutia tehnica aleasa.

Cele care au ambreiaj (manuale robotizate sau dublu ambreiaj, DSG) se comporta ca o cutie manuala. Daca este nevoie pot retrograda cateva trepte, iar in general au si comanda manuala (+/-).

Hidramatele clasice, mai vechi de 2000, au frana de motor foarte slaba, convertizorul de cuplu fiind facut sa functioneze intr-un singur sens. Pompa impinge uleiul catre turbina pentru propulsie, dar invers nu merge. Acestea sunt cutiile cu eficienta scazuta si consum ridicat. Pentru coborarea pantelor abrupte selectorul se pune in pozitiile 3, 2 sau 1, pentru a nu lasa cutia sa urce peste aceste trepte.

Hidramatele moderne au convertizor de cuplu blocant (lock-up torque convertor), care intre pompa si turbina au un ambreiaj care cupleaza in momentul in care cele doua ajung la turatii apropiate. Datorita acelui ambreiaj eficienta este mai ridicata si frana de motor este ca si la manuale. Si acestea retrogradeaza daca este nevoie, iar in general au si comanda manuala (+/-).

Cutiile CVT nu fac frana de motor daca sunt in D, ci doar daca sunt in B sau S, coborand in trepte daca este nevoie.

In general deciziile cutiei sunt influentate de cat de mult apesi frana sau de cat de abrupta este panta.

AlexTM
QUOTE (Seri @ May 9 2011, 01:40 PM) *
QUOTE
Intrebare stupida: cum faci frana de motor cu cutie automata?

Cele care au ambreiaj (manuale robotizate sau dublu ambreiaj, DSG) se comporta ca o cutie manuala. Daca este nevoie pot retrograda cateva trepte, iar in general au si comanda manuala (+/-).


Cum se traduce "daca este nevoie"? Vorbind de modul automat, evident.
Seri
Nu stiu exact, ca nu am condus automate pe serpentine, dar in teorie deciziile cutiei sunt influentate de cat de mult apesi frana sau de cat de abrupta este panta (daca are giroscop pt asa ceva).
Pe masura ce incetinesti cutia retrogradeaza, rotile sunt intotdeauna cuplate la motor printr-un ambreiaj.
DORU
Iar la Renault de ex (CVA preluata si la Logan 1.6 16v in Dubai de ex sau in grupul PSA) este un buton ce limiteaza CVA la penultima viteza, pt a putea urca /cobori serpentinele mai comod, fara sa-ti tot schimbe cutia adaptiva 3-4 sau invers, in fct de picior si traseu.
dinpoplaca
QUOTE (AlexTM @ May 9 2011, 09:55 AM) *
Si eu sunt pro-automata, de cand am condus mai multa vreme din-astea.
Din cand in cand, se mai intampla sa scot din viteza la semafor, asa, de plictiseala, sa mai misc si eu de schimbator sau sa nu mai tin atat piciorul pe frana. Plecarea de pe loc nu mi s-a parut ca ar fi cu intarziere.

Intrebare stupida: cum faci frana de motor cu cutie automata?

la Nissan imi face frana de motor automat cand simte o panta mai abrupta, dar daca vrei o poti pune tu intr-o viteza inferioara. Nu o sa prea ai ocazia decat daca mergi la munte.
T u d o r
La mine cutia automata e trecuta in wishlist pe unul din primele 2 locuri pentru urmatoarea masina. Am condus DSG6, DSG7 si automata clasica cu padele pe Accord. Toate mi-au placut foarte mult si avantajele in trafic aglomerat sunt imense. So, automata va fi. smile.gif
dinpoplaca
La mine ce conteaza e numai sa nu schimb viteze. Voi sunteti mai la curent cu tehnica; Nu am stiut pana acum cateva zile ce e DSG si la condus normal nu cred ca e diferenta intre DSG si celelalte pentru ca oricum automatele schimba viteza foarte rapid.
T u d o r
DSG schimba mai rapid ca o automata clasica. Oricum nu asta e problema, orice automata moderna schimba suficient de bine pentru a nu avea probleme din cauza asta.
gigigigi
Ptr ca toti forumistii activi in acest topic au pareri bune si sustin cutiile automate de ultima generatie care nu sunt de contestat..ce parere aveti sau mai bine zis ce preferati : cutii automate montate pe masini din anii 2000-2002 maxim sau cuti manuale din aceeasi perioada...
Eu am un clk 200 kompressor din 2001 cu cutie manuala si ne "intelegem" foarte bine!!!:)am incercat si cu automata aceeasi masina insa mi-e peste mana..pur si simplu am impresia ca o controlez mult mai bine cu manuala si imi este mult mai usor sa o anticipez!!!
AlexTM
Eu prefer ORICE cutie automata in locul uneia manuale.
Cea mai proasta automata pe care am condus-o a fost pe un Fiat Panda, acum vreo doi ani. In sensul ca schimba cel mai lent, cand o calcam sa cresc rapid viteza, retrograda (normal) insa primul lucru pe care-l facea era sa cada in nas din cauza schimbului, apoi incepea sa creasca. Era o senzatie neplacuta si din reflex luam piciorul de pe acceleratie ... si iar scadea viteza. In doua saptamani n-am reusit sa ma obisnuiesc.

Insa, cu toate astea, confortul condusului cu automata "rulez" biggrin.gif
dinpoplaca
QUOTE (AlexTM @ May 12 2011, 08:27 AM) *
Eu prefer ORICE cutie automata in locul uneia manuale.


De acord cu tine Alex.
Ce as vrea eu sa-i intreb pe cei carora le plac cutile manuale, ce vad ei in plus la o cutie manuala ce o cutie automata nu poate face cu mult mai bine.
Asta la mers normal de zi cu zi.
Diesel
Pretul. Cu aia 500-1000 de euro, cat dau in plus pe o cutie automata mediocra, pun benzina cateva luni.
Controlul. In traficul din Romania, zilnic te trezesti ca trebuie sa faci un demaraj fulger, ca sa prinzi ultimele 2 sec la un semafor, ca sa te bagi la o prioritate, ca sa te feresti de vreun berbec.
22nst
Si de ce crezi ca o automata nu te poate ajuta sa demarezi fulger sa prinzi alea 2 sec la semafor? In traficul din Romania mai buna este o automata!
Deja incep sa regret ca am luat Yarisul manual!
ozz86651
QUOTE
Ce as vrea eu sa-i intreb pe cei carora le plac cutile manuale, ce vad ei in plus la o cutie manuala ce o cutie automata nu poate face cu mult mai bine.


Dar ce face o cutie automata asa bine?
Pe mine ma calca pe nervi automatele ca pina si cele mai destepte tot nu pot prezice viitorul. Eu conduc destul pe strazi cu doua benzi si serpentine si vreau demaraj rapid. La o manuala bag a treia sau a doua citeva secunde inainte inainte, iar cind vine momentul apas acceleratia si gata. Vine un viraj, retrogradez inainte de intrarea in viraj.
Si la automatele cu control manual poti face asta dar cind folosesti controlul manual deja recunosti limitarile automatei smile.gif.

Si binetles mai e factorul subiectiv, placerea condusului. Daca p-asta nu-l intelegi, atunci macar problema pretului? biggrin.gif
Desi treaba cu pretul nu e asa, in America poti plati de fapt mai mult pentru o manuala ca sint mai rare.

QUOTE
Si de ce crezi ca o automata nu te poate ajuta sa demarezi fulger sa prinzi alea 2 sec la semafor?


De fapt e mai usor sa apesi acceleratia decit sa retrogradezi, si la cutiile noi chiar mai rapid.
Deosebirea e ca eu pot tine masina in ce viteza vreau si pot retrograda din timp.
HalbaSus
Diesel o arde puritanist, dar in 90% din situatii si pt 90% din masini automata rullez... Acum cat de des conduci un porsche 911 pe circuit ? si chiar si pe asta eu l-as lua automat cu padele tongue.gif Dar in principiu pot fi de acord cu faptul ca o cutie manuala pe o masina de fun e mai potrivita.
Eu inteleg ce zice si Diesel, ca automata are lag si alte cele, dar asta e ca si cum ai spune ca dieselul e superior benzinei pt ca are un consum mai redus fara sa iei in considerare si alte aspecte... In plus nu toate automatele sunt la fel, decat o automata proasta e mai bine cu o manuala buna, dar asta e deja truism de genu: "decat sa ne fie rau mai bine sa ne fie bine" biggrin.gif
Diesel
O sa va surprinda afirmatia, dar eu as vrea un 911 cu automata... primele 2 saptamani... poate fi cea mai varza automata. Ca pe strada eu stiu sa merg doar cu FWD si am obiceiuri proaste, retrogradez violent si nu stiu sa fac heel&toe. Cu retrogradari violente si fara H&T, 911 va ajunge in primul gard biggrin.gif

De asemenea, sunt mare fan al cutiilor ce ofera padele, daca primesc padele promit sa tac din gura. Cand am facut drive-test de CLC cu padele am zis ca jumatate din drum schimb cu padelele si jumatate o las de capul ei... povesti, la prima depasire am retrogradat din reflex.

Pe cealalta parte, ca sa demonstrez ca sunt purist (nu puritanist, aia e altceva), cutiile manuale fac condusul mai interesant, se poate spune ca reprezinta o provocare. Condusul e o chestie barbateasca. Daca nu esti in stare sa conduci o cutie manuala, ai tacut si mi-ai facut un sandvish.

PS: poate ascutitoarea mea are ambreiaj de femei, dar mie nu mi-a obosit niciodata nici piciorul stang, nici mana dreapta, nici cand am facut 3km in 45min in Bucuresti. Cu automata in Bucuresti m-a durut piciorul drept.
getodac
QUOTE (Diesel @ May 12 2011, 06:58 PM) *
Daca nu esti in stare sa conduci o cutie manuala, ai tacut si mi-ai facut un sandvish.


Ce rautacios esti, sa sti ca cutia automata nu e nici pe departe asa rea cum spui tu, mai ales in traficul urban, eu unul prefer sa am partener de drum o femeie care conduce barbateste o cutie automata decat un barbat care conduce ca o muiere o cutie manuala, si nu ma refer la viteza ci strict la situatiile descrise de tine mai sus, gen demaraj fulger...
HalbaSus
Si eu pot desface o sticla de bere cu o moneda de 50 de bani... si pot sa fac asta consecutiv la vreo 10 beri fara sa obosesc... dar asta nu face moneda de 50 de bani mai buna la deschisul berilor decat desfacatorul de bere. Pe "strada" (adica drum public) nu are sens sa folosesti cutia manuala... si nu o spun asta din prisma deontologica de "nu depasim viteza legala, nu incalcam regulile de circulatie niciodata, etc"...

Acum vorbim de cutii automate bune, sau macar decente... dar nu, nu vorbim neaparat de padele dar nici nu excludem existenta acestora. Si presupunem ca daca ti-ai luat automata nu ti-ai luat una submotorizata. O automata cu motor decent va fi mai confortabila in 90% din situatii decat una manuala... si nu, schimbatul vitezelor nu e o chestie barbateasca... sa stii ca si femeile pot schimba vitezele cu schimbatorul manual, de cand am observat chestia asta nu ma mai simt barbat cand bag a doua pe manual confused.gif

Ahhh.... ca e foarte misto o cutie manuala pe o masina sport, TOCMAI, ca sa retrogradezi violent si sa supravireze si sa o bagi in gard ? asta da... de acord... dar la masini cu 4 usi... no way, nu isi au rostul. Daca mi-as lua ariel atom sau caterham cu siguranta as lua una manuala smile.gif
ozz86651
QUOTE
dar in 90% din situatii si pt 90% din masini automata rullez...


In 90% din situatii pentru 90% din masini Prius rulz... sau ma rog, orice masina de ~100CP care e si incapatoare.
Manuala vs. automata e ca si Prius (sau vreun 1.9TDI) vs. STI. Prius e mai practic in 90% din cazuri si placerea la STI nu o simti in 90% din cazuri.
HalbaSus
1. O automata buna e fun si in restul de 10%, doar ca nu toate automatele sunt bune, sau trebuie comutate pe modul manual ca sa fie fun si atunci nu mai putem vorbi de automata. Ca idee eu am fost pe circuit si cu automata (C-ul) si cu manuala (A3), dupa 3 iesiri pe circuit cu C-ul am inceput sa observ ca uneori ma deranja felul in care schimba automata... insa cu A3-ul m-a enervat de la inceput pana la sfarsit ca era cutia prea scurta si pe portiunile mai drepte se termina a treia fix cu cativa metri inainte de zona in care trebuia sa incep franarea... deci ori mergeam o vreme in a treia la rosu, ori schimbam a patra pentru cateva secunde si apoi retrogradam in a doua....

2. automatele pot fi conduse si pe mod manual, cutiile manuale nu au mod automat tongue.gif

Desigur exista automate atat de proaste (sau orientate exclusiv catre economie) incat rapesc mult din placerea condusului insa aceste automate deobicei sunt montate pe masini care oricum nu au potential sportiv indiferent de cutia pe care o au (ahem, prius...). Masinile care au multi cai deobicei si sunt pretabile unui condus mai sportiv deobicei primesc si automate bune (EVO X, GTI, 335i, etc)...
pista
Halba, propun ca data viitoare sa incerci schimbatorul meu manual. Vei fi placut surprins cat de rapid si usor le poti schimba treptele. E un schimbator de viteze excelent care se ridica la nivelul motorizarii.

L.E. La mine un schimbator automat bun incepe de cel intalnit pe Ralliart, dublu ambreiaj si padele.
HalbaSus
@pista, nu schimbatorul in sine era problema, si la A3 se schimba foarte bine si precis treptele, iar schimbatorul scurt ajuta foarte mult la schimbarea rapida a treptelor... problema era etajarea... la mine a treia se termina pe la 120 si ceva... singurul loc unde avea rost sa bag a patra era linia dreapta de la finish, in rest ajungeam la 120 cu putin inainte de zonele de franare... deci nu prea avea rost sa bag a patra pentru cateva secunde si apoi sa retrogadez in a doua.... daca a treia ar fi fost ceva mai lunga si mi-ar fi permis sa ating 130-135 ar fi fost perfect...
pista
La 2000rpm ce viteza ai in treapta a doua si a treia ? La cat ai limitarea 4500 sau 5000rpm ?
HalbaSus
limitarea e la 5000, de la 4800 intrii pe rosu... am senzatia ca dupa chiptuning pot trece de 5000 dar parca nu imi vine sa o fac...

sincer nu stiu ce viteza am la 2000 rpm in a doua si a treia dar voi verifica smile.gif
Mircea104901
Sunt de acord cu Halba, cu o singura amenda. Procentul nu e de 90% ci de peste 95-96% din timp in care nu ai nevoie de avantajele cutiilor manuale, imposibile automatelor (predictie, etc., s-au spus pe aici). Urmatoarea masina pe care o sa o iau va fi 100% automata.
Am avut masini cu ambreiaje "tari", inclusiv la Subaru. Sa mergi 5-6km intr-o ora in coloana e un chin. Si se intampla destul de des situatii similare pe drumurile noastre.
Diesel
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.