Scandalul Firestone ATX/Wilderness AT-Ford Explorer |
This topic is about Scandalul Firestone ATX/Wilderness AT-Ford Explorer, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Scandalul Firestone ATX/Wilderness AT-Ford Explorer |
Sep 24 2004, 04:09 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
Firestone a fost cumparat de concernul japonez Bridgestone, dar membrii ai familiei Firestone au retinut pozitii importante in cadrul companiei dupa fuziune, iar Ford a ramas clientul cel mai important pana la acest scandal. Defectele Firestone-Explorer au cauzat in total: morti= 300, raniti >1000 in intreaga lume, in special statele din sudul USA, Arabia Saudita si alte state din Golful Persic si Venezuela. Firestone a chemat ( recalled) in a 2000 un nr. de 13 mil cauciucuri ATX si Wilderness AT (ultimele sunt urmasele primelor) datele provin din FARS=Fatality Analysis Reporting System, care compileaza 114 elemente a fiecarui din cele 42000 accidente pe an din USA care rezulta in decese. Asta e meticulozitate anglo-saxona in actiune! si e cosmarul producatorilor prezenti pe piata americana pt. ca defectele reale ies dupa un timp la suprafata ca untdelemnul. singura problema este ca datele trebuiesc prelucrate de cineva. sistemul numai le culege si le ordoneaza pe un nr. de categorii. rata deceselor pentru SUV-uri in accidente provocate de defecte ale cauciucurilor 5.5 pe milion vehicule pe drum in 1990, a scazut in 1999 la 3.5 morti pe milionul de vehicule. rata deceselor pt. acelasi fel de accidente in turisme 3 pe milion in 1990 si 2.2 pe milion in 1999. diferenta fata de SUV-uri provine din faptul ca SUV-urile sunt mai predispuse la rasturnare din cauza centrului de greutate mult mai inalt decat la turisme. problema la cuplul explorer-firestone:daca initial in 1995 rata deceselor legate de defecte ale pneurilor era de 3.6 pe milion ( f. bun pt. clasa), pe masura ce pneurile Firestone ATX au devenit uzate in 1998 rata deceselor datorate perechii mortale a ajuns la 18.7/milion. factori incriminati: +stabilitatea proasta a Fordului Explorer (testat de NHTSA Explorerele din anii 1995-2000 ar avea 1 stea, fata de majoritatea turismelor care au 5 stele) +calitatea proasta a acestor modele Firestone ( Explorerele echipate cu cauciucuri Goodyear au avut o rata a accidentelor mult mai mica, media exploziilor la modelele in cauza a fost de 200 respectiv 60 explozii pe milionul de pneuri, fata de o medie de 5 pe milion pe industrie) +caldura +viteza- cea maxima recomandata de Firestone era de 180km/h ( ATENTIE daca se merge si 10 minute cu o viteza mai mare decat cea recomandata de producator cauciucurile pot fi compromise, chiar daca nu se vede imediat rezistenta lor e slabita iremediabil) *Vmax pt. Explorerele anilor 1995-2000 este 192km/h. +americanii in general nu verifica presiunea cauciucurilor si e posibil ca multe din aceste cauciucuri care s-au "decojit" pe drum nu erau bine umflate (daca sunt dezumflate se uzeaza mai repede si se incalzesc mai tare, iar viteza maxima la care rezista fara compromitere scade la 150km/h) +multe cauciucuri erau uzate si proprietarii ar fi trebuit sa le schimbe +multe masini erau supraincarcate cu oameni si bagaje ( SUV-urile incarcate sunt si mai instabile pt. ca incarcatura vine deasupra centrului de greutate al masinii neincarcate, la turisme incarcatura nu conteaza la stabilitate pt. ca vine sub sau la nivelul centrului de greutate al masinii) Consecinte: in 2000 NHTSA ( National Highway Traffis Safety Administration= forul federal de profil) a inceput sa testeze SUV-urile pt roll-over ( rasturnare) ceea este deja un pas mare in clarificarea falsei sigurante a SUV-urilor. Ford si Firestone nu mai coopereaza. concluziile le trageti singuri. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 18th May 2024 - 04:44 PM |