IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Pierderile de Putere prin Transmisie

This topic is about Pierderile de Putere prin Transmisie, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Pierderile de Putere prin Transmisie, - continuarea discutiei -
iulian_1976
post Dec 31 2009, 05:19 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 391
Joined: 3-January 08
From: St.Etienne
Member No.: 115.952



O diagrama cu golful 1.4 tsi de 122 cp inca sunt si eu nedumirit de atata putere.
Redau o relatare a unui posesor de tsi,o discutie intre ei:
,,Vezi ca e puterea si la roata si la volant. La volant e cea de 135cp.
Am mai avut discutii cum ca e greu de crezut ca la 236NM si 135cp se declara 200NM si 122cp. Atunci am pus graficul dyno al unui tuner (aceste inregistrari erau cu softul stock), iar lumea a zis ca e imposibil. Asta m-a ambitionat (am mare incredere in acel tuner) sa verific acel grafic dyno si uite ca a iesit cum a spus tuner-ul . Daca mai face cineva un dyno sunt convins ca va arata tot asa.
P.S. TSI-ul de 140cp are peste 160cp reali la volant (aici sunt si alte grafice care pot confirma).
LE: discutia a mai fost....,,
,,Oricum, din punctul meu de vedere e clar ca TSI 122 are aprox 135cp, iar TSI 140 are aprox 160cp (din nou, testati de mai multa lume, independent),,


In plus intr o revista germana sunt prezentate cat s a putut tuna dintr un 1.4 tsi de 160 cp unsure.gif rezultatul nu este decat uimitor insa nu stim consecintele.
Unde mai pui ca este unul de 160 cp tot de 1.4 tsi confused.gif
Insa daca te uiti pe A4 este un 1.8 tfsi tot de 160 cp rolleyes.gif


Eu urmaresc cu interes evolutia lor pentru ca au aparut numerosi posesori de tsi in special,nu stim inca tot despre motor
multi vor fi mirati de cuplul motor raportat la cilindree, o fi o minune a tehnicii,?! unsure.gif o fi un motor ce pica repede !? unsure.gif nu stiu,oricum este interesant de urmarit. thumbsup.gif

This post has been edited by f1anatic: Jan 2 2010, 06:31 PM
Attached File(s)
Attached File  poza_0.jpg ( 168.21K ) Number of downloads: 11
Attached File  1.4_tsi_modificat.jpg ( 107.15K ) Number of downloads: 10
 


--------------------
Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________
,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho.
_______________________________________________
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
James Kilowatt
post May 14 2010, 07:05 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Am citit si linkul dat de ei.
Dpdv "stiintific", ca sa fim rigurosi, baietii au dreptate, desi "clear cut-ul" prin care ei spun ca la fwd intre 100 si 200CP pierderile sunt 15% mi se pare a dracu' de dubios.
E pacat ca totusi nu isi sustin teoria si cu exemple si cifre.

Masuratoarea pe dyno e aproximativa, chiar am discutat asta intr-unul din topicurile precedente, aici sunt de acord cu ei. Pe de alta parte, ei spun ca pierderile masurate pe dyno variaza aspru de la o masuratoare la alta... la mine nu a fost chiar asa, in 3 "trageri" facute in 2 zile diferite rezultatele au fost aproape identice.

Masuratoarea pe dyno include si rezistenta la rulare, ceea ce nu e tehnic vorbind pierdere in transmisie, insa e important de luat in calcule fiind tot o pierdere si nu tocmai neglijabila

Insa pe de alta parte, dpdv ingineristic dracu' nu e chiar asa de negru. Dyno masoara corect puterea la roata.. apoi masoara eronat o pierdere, si imi da o putere la flansa eronata. Insa da puterea la roata.... si asta conteaza pt performanta. Insa puterea la roata se pare ca nu se obtine doar scazand un procentaj constant din cea la flansa. Pot da o groaza de linkuri care explica ca e eronata teoria asta cu procentajul constant. Interpretarea rezultatelor dyno-ului clasic e gresita, nu masuratoarea in sine a puterii la ROATA... in anumite conditii (aka intr-o treapta de viteza, ceea ce duce la un interval de viteze)



PS
Eu as putea proiecta un dyno care sa calculeze (destul de) precis si pierderile in transmisie si fara sa stiu momentele de inertie exact. Aia din link spun ca nu se poate, eu spun ca se poate.... daca cineva ma finanteaza, ma apuc de proiectat biggrin.gif Nici nu e cu mult mai complicat decat un dyno clasic, are doar vreo-o doua smecherii in plus. Daca stau si ma gandesc mai bine, ar ajunge doar sa modific electronica. smile.gif Sunt convins insa ca a mai avut si altu' ideea mea si a brevetat-o deja...

This post has been edited by James Kilowatt: May 14 2010, 07:07 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post May 14 2010, 07:29 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



QUOTE (James Kilowatt @ May 14 2010, 08:05 PM) *
Eu as putea proiecta un dyno care sa calculeze (destul de) precis si pierderile in transmisie si fara sa stiu momentele de inertie exact. Aia din link spun ca nu se poate, eu spun ca se poate.... daca cineva ma finanteaza, ma apuc de proiectat biggrin.gif Nici nu e cu mult mai complicat decat un dyno clasic, are doar vreo-o doua smecherii in plus. Daca stau si ma gandesc mai bine, ar ajunge doar sa modific electronica. smile.gif Sunt convins insa ca a mai avut si altu' ideea mea si a brevetat-o deja...


Pai pune mana si aplica la un Framework Programme 7 - uita-te si tu pe CORDIS. De acolo de unde esti poate ai o sansa. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- iulian_1976   Pierderile de Putere prin Transmisie   Dec 31 2009, 05:19 PM
- - f1anatic   Nu mi-e foarte clar ce te nedumereste Iulian. Ca...   Dec 31 2009, 06:23 PM
- - iulian_1976   ...nu poti sa nu te miri un motor de 1.4 tsi scoa...   Dec 31 2009, 07:15 PM
- - James Kilowatt   Fiat, 1.4 turbo 155CP Exista si variante mai tacn...   Dec 31 2009, 08:46 PM
|- - kroko   QUOTE (James Kilowatt @ Dec 31 2009, 08:4...   Dec 31 2009, 10:18 PM
- - James Kilowatt   QUOTE (kroko @ Dec 31 2009, 04:18 PM) Pai...   Dec 31 2009, 11:40 PM
- - kroko   Pierdere inseamna frecari, corect ? Ia vezi ce int...   Jan 1 2010, 11:00 AM
- - James Kilowatt   Frecare inseamna miscare tangentiala relativa ale ...   Jan 1 2010, 03:13 PM
|- - kroko   QUOTE (James Kilowatt @ Jan 1 2010, 03:13...   Jan 1 2010, 09:22 PM
- - Zetics   James, probabil ca ai mare dreptate pe undeva, mai...   Jan 1 2010, 05:52 PM
- - f1anatic   Sper ca poporul amator de versus a auzit si vazut ...   Jan 1 2010, 05:59 PM
- - f1anatic   Eu cred ca ecuatia pierderii puterii nu este linia...   Jan 1 2010, 06:22 PM
- - James Kilowatt   QUOTE (f1anatic @ Jan 1 2010, 01:22 PM) E...   Jan 1 2010, 11:14 PM
- - f1anatic   Problema este ca eu nu am senzor de temperatura in...   Jan 2 2010, 12:17 AM
- - James Kilowatt   @F1 Pai la 100 grade oloiu' si sa zicem 0 gr...   Jan 2 2010, 01:22 AM
- - f1anatic   Pai nelamurirea ta metafizica nu poate fi lamurita...   Jan 2 2010, 03:35 AM
- - f1anatic   JKW before you state the obvious: are TX auto ...   Jan 2 2010, 03:51 AM
- - James Kilowatt   F interesante rezultatele. Pierderi 5-17%, de la s...   Jan 2 2010, 01:34 PM
- - f1anatic   move   Jan 2 2010, 06:28 PM
- - DORU   QUOTE (kroko @ Dec 31 2009, 10:18 PM) l.e...   Jan 2 2010, 10:44 PM
|- - kroko   QUOTE (DORU @ Jan 2 2010, 10:44 PM) QUOTE...   Jan 3 2010, 08:35 AM
- - James Kilowatt   @Doru N-au cum sa o masoare direct pierderile func...   Jan 3 2010, 02:28 PM
- - bakero   Diferentele de putere sunt justificate de angrenaj...   Jan 3 2010, 05:30 PM
- - DORU   JFK, pana la urma cum ar fi mai corect sa aplicam ...   Jan 3 2010, 10:52 PM
- - James Kilowatt   @Doru In opinia mea corect e sa folosesti toata cu...   Jan 3 2010, 10:58 PM
- - bakero   QUOTE (DORU @ Jan 3 2010, 10:52 PM) baker...   Jan 5 2010, 09:55 PM
- - DORU   Te inseli...explic putin. OFF-TOPIC ! 1.9...   Jan 6 2010, 03:01 AM
- - James Kilowatt   Eu cu ocazia tuningului la Skoda, am facut rost (i...   May 14 2010, 09:28 AM
- - Mircea104901   Interesante observatiile Era normal ca pierderi...   May 14 2010, 10:02 AM
- - James Kilowatt   Din pacate sunt observatii bazate pe un singur exe...   May 14 2010, 10:12 AM
- - Diesel   40kW la 6500rpm... cred ca inca se comercializeaza...   May 14 2010, 10:44 AM
- - James Kilowatt   Hmmm... sunt 40KW la aprox 200km/h... ceea ce core...   May 14 2010, 12:23 PM
- - bogcot76   http://www.pumaracing.co.uk/POWER3.htm   May 14 2010, 02:48 PM
- - James Kilowatt   E simplist articolul ala, desi e destul de corect....   May 14 2010, 03:38 PM
|- - bogcot76   QUOTE (James Kilowatt @ May 14 2010, 03:3...   May 14 2010, 05:06 PM
- - bogcot76   Mama ce ma enerveaza treaba asta cu timpul de edit...   May 14 2010, 05:13 PM
- - James Kilowatt   Am citit si linkul dat de ei. Dpdv "stiintifi...   May 14 2010, 07:05 PM
|- - bogcot76   QUOTE (James Kilowatt @ May 14 2010, 08:0...   May 14 2010, 07:29 PM
- - James Kilowatt   Comisia europeana (cordis e pe siteul comisiei) d...   May 14 2010, 08:17 PM


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 30th April 2024 - 07:33 PM