Pierderile de Putere prin Transmisie, - continuarea discutiei - |
This topic is about Pierderile de Putere prin Transmisie, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Pierderile de Putere prin Transmisie, - continuarea discutiei - |
Dec 31 2009, 05:19 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
Redau o relatare a unui posesor de tsi,o discutie intre ei: ,,Vezi ca e puterea si la roata si la volant. La volant e cea de 135cp. Am mai avut discutii cum ca e greu de crezut ca la 236NM si 135cp se declara 200NM si 122cp. Atunci am pus graficul dyno al unui tuner (aceste inregistrari erau cu softul stock), iar lumea a zis ca e imposibil. Asta m-a ambitionat (am mare incredere in acel tuner) sa verific acel grafic dyno si uite ca a iesit cum a spus tuner-ul . Daca mai face cineva un dyno sunt convins ca va arata tot asa. P.S. TSI-ul de 140cp are peste 160cp reali la volant (aici sunt si alte grafice care pot confirma). LE: discutia a mai fost....,, ,,Oricum, din punctul meu de vedere e clar ca TSI 122 are aprox 135cp, iar TSI 140 are aprox 160cp (din nou, testati de mai multa lume, independent),, In plus intr o revista germana sunt prezentate cat s a putut tuna dintr un 1.4 tsi de 160 cp rezultatul nu este decat uimitor insa nu stim consecintele. Unde mai pui ca este unul de 160 cp tot de 1.4 tsi Insa daca te uiti pe A4 este un 1.8 tfsi tot de 160 cp Eu urmaresc cu interes evolutia lor pentru ca au aparut numerosi posesori de tsi in special,nu stim inca tot despre motor multi vor fi mirati de cuplul motor raportat la cilindree, o fi o minune a tehnicii,?! o fi un motor ce pica repede !? nu stiu,oricum este interesant de urmarit. This post has been edited by f1anatic: Jan 2 2010, 06:31 PM
Attached File(s)
poza_0.jpg ( 168.21K )
Number of downloads: 11
1.4_tsi_modificat.jpg ( 107.15K ) Number of downloads: 10 -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
May 14 2010, 09:28 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu cu ocazia tuningului la Skoda, am facut rost (indirect) de pierderile masurate pe dyno. Zic indirect pentru ca nu mi le-au dat ei, insa mi-au dat puterea masurata la roata, si cea calculata la flansa. Din diferenta intre cele doua am calculat pierderile.
Mi-au spus ca pierderile sunt 13%. In realitate, nu sunt deloc un procentaj constant! Variaza intre 10 si 30%. In plus nu sunt legate de puterea la flansa, ci doar te viteza/turatie. Stock sau tunat, pierderile sunt tot aceleasi. Chestia asta deja o banuiam si a mai fost spusa pe topicul asta Le-am bagat in noua varianta de calculator de performante excel si m-am jucat putin cu ele. O sa postez si excelul nou pe topicul dedicat. CA sa pot extrapola pierderile in afara zonei unde au fost masurate, determinat o curba analitica polinomiala cu solverul din add-inurile din excel. Cum ma asteptam, curba care se pupa aproape perfect cu punctele masurate e o parabola. cam 1/3 din pierderi sunt liniare cu viteza (aka o frecare constanta, cum am invatat la scoala in clasa a IX-a) si cam 2/3 sunt proportionale cu patratul vitezei, adica aduc a frecare vascoasa (gen ungere ). Bun excel asta, stie sa faca o groaza de prostii, jos palaria pt B. Gates asta... In plus sunt surprins de alt aspect.... par sa fie mai importante decat pierderile aerodinamice. In cazul meu, ca sa se pupe si cu ce scrie in catalog, si cu "teoria" care spune ca pierderile aero sunt proportionale cu cubul vitezei, pana pe la 200 la ora pierderile in transmisie sunt mai mari decat cele aero... In diag 2 curba bleu e cea a pierderilor totale, data de suma intre pierderile in transmisie si cele aero. (unde se intersecteaza cu cea de putere da viteza maxima), triunghiurile sunt punctele MASURATE de pierdere iar curba neagra care trece prin ele sunt cea analitica. Se vede ca trece chiar f bine prin ele. Cea groasa sunt pierderile aero. Pun doua diagrame, care sa explice ce ziceam mai sus... prima e cu pierderile calculate din cele 3 teste dyno, si a doua cu "extrapolarile" si alte inginerii facute de calculatorul meu excel varianta noua. Deocamdata rezultatele sunt putin optimiste fata de masuratori, insa nu sunt deloc aberante...
Attached File(s)
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 30th April 2024 - 02:57 PM |