IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Pierderile de Putere prin Transmisie

This topic is about Pierderile de Putere prin Transmisie, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Pierderile de Putere prin Transmisie, - continuarea discutiei -
iulian_1976
post Dec 31 2009, 05:19 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 391
Joined: 3-January 08
From: St.Etienne
Member No.: 115.952



O diagrama cu golful 1.4 tsi de 122 cp inca sunt si eu nedumirit de atata putere.
Redau o relatare a unui posesor de tsi,o discutie intre ei:
,,Vezi ca e puterea si la roata si la volant. La volant e cea de 135cp.
Am mai avut discutii cum ca e greu de crezut ca la 236NM si 135cp se declara 200NM si 122cp. Atunci am pus graficul dyno al unui tuner (aceste inregistrari erau cu softul stock), iar lumea a zis ca e imposibil. Asta m-a ambitionat (am mare incredere in acel tuner) sa verific acel grafic dyno si uite ca a iesit cum a spus tuner-ul . Daca mai face cineva un dyno sunt convins ca va arata tot asa.
P.S. TSI-ul de 140cp are peste 160cp reali la volant (aici sunt si alte grafice care pot confirma).
LE: discutia a mai fost....,,
,,Oricum, din punctul meu de vedere e clar ca TSI 122 are aprox 135cp, iar TSI 140 are aprox 160cp (din nou, testati de mai multa lume, independent),,


In plus intr o revista germana sunt prezentate cat s a putut tuna dintr un 1.4 tsi de 160 cp unsure.gif rezultatul nu este decat uimitor insa nu stim consecintele.
Unde mai pui ca este unul de 160 cp tot de 1.4 tsi confused.gif
Insa daca te uiti pe A4 este un 1.8 tfsi tot de 160 cp rolleyes.gif


Eu urmaresc cu interes evolutia lor pentru ca au aparut numerosi posesori de tsi in special,nu stim inca tot despre motor
multi vor fi mirati de cuplul motor raportat la cilindree, o fi o minune a tehnicii,?! unsure.gif o fi un motor ce pica repede !? unsure.gif nu stiu,oricum este interesant de urmarit. thumbsup.gif

This post has been edited by f1anatic: Jan 2 2010, 06:31 PM
Attached File(s)
Attached File  poza_0.jpg ( 168.21K ) Number of downloads: 11
Attached File  1.4_tsi_modificat.jpg ( 107.15K ) Number of downloads: 10
 


--------------------
Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________
,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho.
_______________________________________________
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
James Kilowatt
post May 14 2010, 09:28 AM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu cu ocazia tuningului la Skoda, am facut rost (indirect) de pierderile masurate pe dyno. Zic indirect pentru ca nu mi le-au dat ei, insa mi-au dat puterea masurata la roata, si cea calculata la flansa. Din diferenta intre cele doua am calculat pierderile.

Mi-au spus ca pierderile sunt 13%. In realitate, nu sunt deloc un procentaj constant! Variaza intre 10 si 30%.

In plus nu sunt legate de puterea la flansa, ci doar te viteza/turatie. Stock sau tunat, pierderile sunt tot aceleasi. Chestia asta deja o banuiam si a mai fost spusa pe topicul asta

Le-am bagat in noua varianta de calculator de performante excel si m-am jucat putin cu ele. O sa postez si excelul nou pe topicul dedicat. CA sa pot extrapola pierderile in afara zonei unde au fost masurate, determinat o curba analitica polinomiala cu solverul din add-inurile din excel. Cum ma asteptam, curba care se pupa aproape perfect cu punctele masurate e o parabola. cam 1/3 din pierderi sunt liniare cu viteza (aka o frecare constanta, cum am invatat la scoala in clasa a IX-a) si cam 2/3 sunt proportionale cu patratul vitezei, adica aduc a frecare vascoasa (gen ungere rolleyes.gif ).
Bun excel asta, stie sa faca o groaza de prostii, jos palaria pt B. Gates asta...

In plus sunt surprins de alt aspect.... par sa fie mai importante decat pierderile aerodinamice. In cazul meu, ca sa se pupe si cu ce scrie in catalog, si cu "teoria" care spune ca pierderile aero sunt proportionale cu cubul vitezei, pana pe la 200 la ora pierderile in transmisie sunt mai mari decat cele aero... In diag 2 curba bleu e cea a pierderilor totale, data de suma intre pierderile in transmisie si cele aero. (unde se intersecteaza cu cea de putere da viteza maxima), triunghiurile sunt punctele MASURATE de pierdere iar curba neagra care trece prin ele sunt cea analitica. Se vede ca trece chiar f bine prin ele. Cea groasa sunt pierderile aero.

Pun doua diagrame, care sa explice ce ziceam mai sus... prima e cu pierderile calculate din cele 3 teste dyno, si a doua cu "extrapolarile" si alte inginerii facute de calculatorul meu excel varianta noua. Deocamdata rezultatele sunt putin optimiste fata de masuratori, insa nu sunt deloc aberante...
Attached File(s)
Attached File  diag2.JPG ( 62.77K ) Number of downloads: 10
Attached File  diag1.JPG ( 64.79K ) Number of downloads: 11
 


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- iulian_1976   Pierderile de Putere prin Transmisie   Dec 31 2009, 05:19 PM
- - f1anatic   Nu mi-e foarte clar ce te nedumereste Iulian. Ca...   Dec 31 2009, 06:23 PM
- - iulian_1976   ...nu poti sa nu te miri un motor de 1.4 tsi scoa...   Dec 31 2009, 07:15 PM
- - James Kilowatt   Fiat, 1.4 turbo 155CP Exista si variante mai tacn...   Dec 31 2009, 08:46 PM
|- - kroko   QUOTE (James Kilowatt @ Dec 31 2009, 08:4...   Dec 31 2009, 10:18 PM
- - James Kilowatt   QUOTE (kroko @ Dec 31 2009, 04:18 PM) Pai...   Dec 31 2009, 11:40 PM
- - kroko   Pierdere inseamna frecari, corect ? Ia vezi ce int...   Jan 1 2010, 11:00 AM
- - James Kilowatt   Frecare inseamna miscare tangentiala relativa ale ...   Jan 1 2010, 03:13 PM
|- - kroko   QUOTE (James Kilowatt @ Jan 1 2010, 03:13...   Jan 1 2010, 09:22 PM
- - Zetics   James, probabil ca ai mare dreptate pe undeva, mai...   Jan 1 2010, 05:52 PM
- - f1anatic   Sper ca poporul amator de versus a auzit si vazut ...   Jan 1 2010, 05:59 PM
- - f1anatic   Eu cred ca ecuatia pierderii puterii nu este linia...   Jan 1 2010, 06:22 PM
- - James Kilowatt   QUOTE (f1anatic @ Jan 1 2010, 01:22 PM) E...   Jan 1 2010, 11:14 PM
- - f1anatic   Problema este ca eu nu am senzor de temperatura in...   Jan 2 2010, 12:17 AM
- - James Kilowatt   @F1 Pai la 100 grade oloiu' si sa zicem 0 gr...   Jan 2 2010, 01:22 AM
- - f1anatic   Pai nelamurirea ta metafizica nu poate fi lamurita...   Jan 2 2010, 03:35 AM
- - f1anatic   JKW before you state the obvious: are TX auto ...   Jan 2 2010, 03:51 AM
- - James Kilowatt   F interesante rezultatele. Pierderi 5-17%, de la s...   Jan 2 2010, 01:34 PM
- - f1anatic   move   Jan 2 2010, 06:28 PM
- - DORU   QUOTE (kroko @ Dec 31 2009, 10:18 PM) l.e...   Jan 2 2010, 10:44 PM
|- - kroko   QUOTE (DORU @ Jan 2 2010, 10:44 PM) QUOTE...   Jan 3 2010, 08:35 AM
- - James Kilowatt   @Doru N-au cum sa o masoare direct pierderile func...   Jan 3 2010, 02:28 PM
- - bakero   Diferentele de putere sunt justificate de angrenaj...   Jan 3 2010, 05:30 PM
- - DORU   JFK, pana la urma cum ar fi mai corect sa aplicam ...   Jan 3 2010, 10:52 PM
- - James Kilowatt   @Doru In opinia mea corect e sa folosesti toata cu...   Jan 3 2010, 10:58 PM
- - bakero   QUOTE (DORU @ Jan 3 2010, 10:52 PM) baker...   Jan 5 2010, 09:55 PM
- - DORU   Te inseli...explic putin. OFF-TOPIC ! 1.9...   Jan 6 2010, 03:01 AM
- - James Kilowatt   Eu cu ocazia tuningului la Skoda, am facut rost (i...   May 14 2010, 09:28 AM
- - Mircea104901   Interesante observatiile Era normal ca pierderi...   May 14 2010, 10:02 AM
- - James Kilowatt   Din pacate sunt observatii bazate pe un singur exe...   May 14 2010, 10:12 AM
- - Diesel   40kW la 6500rpm... cred ca inca se comercializeaza...   May 14 2010, 10:44 AM
- - James Kilowatt   Hmmm... sunt 40KW la aprox 200km/h... ceea ce core...   May 14 2010, 12:23 PM
- - bogcot76   http://www.pumaracing.co.uk/POWER3.htm   May 14 2010, 02:48 PM
- - James Kilowatt   E simplist articolul ala, desi e destul de corect....   May 14 2010, 03:38 PM
|- - bogcot76   QUOTE (James Kilowatt @ May 14 2010, 03:3...   May 14 2010, 05:06 PM
- - bogcot76   Mama ce ma enerveaza treaba asta cu timpul de edit...   May 14 2010, 05:13 PM
- - James Kilowatt   Am citit si linkul dat de ei. Dpdv "stiintifi...   May 14 2010, 07:05 PM
|- - bogcot76   QUOTE (James Kilowatt @ May 14 2010, 08:0...   May 14 2010, 07:29 PM
- - James Kilowatt   Comisia europeana (cordis e pe siteul comisiei) d...   May 14 2010, 08:17 PM


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 30th April 2024 - 02:57 PM