Pierderile de Putere prin Transmisie, - continuarea discutiei - |
This topic is about Pierderile de Putere prin Transmisie, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Pierderile de Putere prin Transmisie, - continuarea discutiei - |
Dec 31 2009, 05:19 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 391 Joined: 3-January 08 From: St.Etienne Member No.: 115.952 |
Redau o relatare a unui posesor de tsi,o discutie intre ei: ,,Vezi ca e puterea si la roata si la volant. La volant e cea de 135cp. Am mai avut discutii cum ca e greu de crezut ca la 236NM si 135cp se declara 200NM si 122cp. Atunci am pus graficul dyno al unui tuner (aceste inregistrari erau cu softul stock), iar lumea a zis ca e imposibil. Asta m-a ambitionat (am mare incredere in acel tuner) sa verific acel grafic dyno si uite ca a iesit cum a spus tuner-ul . Daca mai face cineva un dyno sunt convins ca va arata tot asa. P.S. TSI-ul de 140cp are peste 160cp reali la volant (aici sunt si alte grafice care pot confirma). LE: discutia a mai fost....,, ,,Oricum, din punctul meu de vedere e clar ca TSI 122 are aprox 135cp, iar TSI 140 are aprox 160cp (din nou, testati de mai multa lume, independent),, In plus intr o revista germana sunt prezentate cat s a putut tuna dintr un 1.4 tsi de 160 cp rezultatul nu este decat uimitor insa nu stim consecintele. Unde mai pui ca este unul de 160 cp tot de 1.4 tsi Insa daca te uiti pe A4 este un 1.8 tfsi tot de 160 cp Eu urmaresc cu interes evolutia lor pentru ca au aparut numerosi posesori de tsi in special,nu stim inca tot despre motor multi vor fi mirati de cuplul motor raportat la cilindree, o fi o minune a tehnicii,?! o fi un motor ce pica repede !? nu stiu,oricum este interesant de urmarit. This post has been edited by f1anatic: Jan 2 2010, 06:31 PM
Attached File(s)
poza_0.jpg ( 168.21K )
Number of downloads: 11
1.4_tsi_modificat.jpg ( 107.15K ) Number of downloads: 10 -------------------- Audi A4 1.8 aus Ingolstadt
________________________________________________ ,,Daca am comis o greseala, imi cer scuze. Sunt insa fericit ca nu trebuie sa merg la puscarie pentru asta. ,,(Dupa eliminarea sa la Finala Carling Cup, 2006) José Mourinho. _______________________________________________ |
|
|
Dec 31 2009, 08:46 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Fiat, 1.4 turbo 155CP Exista si variante mai tacnite pe modelele Arbath mai puternice de atat.
Eu nu cred in chestia cu 135CP la flansa. Din diagrama pusa, la roti are 106CP. La o masina fwd normala, pierderile sunt pe la 15% (tunerul MEU le-a "masurat" pe stand la getzul meu la 16%, insa si masuratoarea aia ramane o chestie estimativa). Asta inseamna taman cei 122CP declarati, nu 135CP. Pierderi de 25-30% asa cum au fost considerate in graficul ala sunt foarte anormale pentru o masina fwd normala. Eu am o nedumerire care nu ma onoreaza ca (fost) inginer de talie mondiala, galactica si chiar nationala: De ce pierderile sunt proportionale cu puterea? (aka sunt procentaj fix din putere)? De ce o transmisie "mananca" sa zicem 20CP cuplata la un motor de 120CP si 30CP la acelasi motor "urcat" la 180CP, exact aceeasi transmisie si acelasi motor, desi merge la aceleasi ture? De ce daca merg in linie dreapta, consum sa zicem 10CP si pierd 2CP in transmisie, iar daca sunt la deal, cu EXACT aceeasi masina, la aceeasi viteza si aceeasi turatie, consum 50CP si pierd 10CP, adica pierd de 5 ori mai mult? Intuitiv as vedea o parte a pierderilor functie de turatie, alta de viteza, alta independenta (constanta), o parte mica poate functie de cuplu (mai multa presiune de contact in angrenaje) , insa functie de putere mi-e greu sa pricep care-i fenomenul.... Eu nu prea cred ca pierderile astea sunt un procentaj fix din putere, mai degraba cred ca e o chestie statistico-conventionala pentru calcule rapide si ca realitate e mai complexa domn'le. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Dec 31 2009, 10:18 PM
Post
#3
|
|
Powered by: Scoobaru Group: Membri Posts: 350 Joined: 14-November 08 Member No.: 118.534 |
...... Intuitiv as vedea o parte a pierderilor functie de turatie, alta de viteza, alta independenta (constanta), o parte mica poate functie de cuplu (mai multa presiune de contact in angrenaje) , insa functie de putere mi-e greu sa pricep care-i fenomenul.... Eu nu prea cred ca pierderile astea sunt un procentaj fix din putere, mai degraba cred ca e o chestie statistico-conventionala pentru calcule rapide si ca realitate e mai complexa domn'le. Pai ia vezi tu ce intra in calculul puterii. Turatie si cuplu, nu ? Tocmai ti-ai explicat singur mai inainte l.e. Iar la integrale, datorita transmisiei mai complexe, partile in miscare/frecare sunt aproape duble fata de FWD sau RWD. Practic ai pierderea unei FWD + RWD. This post has been edited by kroko: Dec 31 2009, 10:21 PM -------------------- Subaru: ala din avatar....
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 30th April 2024 - 12:15 PM |