Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Oct 7 2004, 09:01 AM
Post
#2
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 1-September 04 From: Oltenita (Calarasi) Member No.: 31.748 |
Atunci spune-mi de ce un m.a.c. are randament mai mare decat un m.a.s.?
In plus ceea ce spui tu nu este motivul pt care un diesel lucreaza la turatii mai joase.Injectia se poate face si in mai multe etape( pre-injectie,injectie principala care poate fi si ea divizata in mai multe si apoi post-injectie- exemplu: sistemul pompa - injector de la vw sau common-railul de genratie a II-a de la Fiat (Multijet)) si iti spun ca motorina s-ar aprinde f bine... Motivul principal este ca motorul diesel este supus unor forte mai mari decat cel pe benzina, raportul de comprimare este mai mare ,deci presiunea in cilindru este mai mare...In consecinta piesele aflate in miscare sunt supradimensionate pentru a face fata fortelor mai mare dezvoltate de arderea motorinei si o turatie mai mare ar insemna forte de inertie mai mari si motorul s-ar deteriora. Daca vrei compara un tdi de vw (sau chiar un td) cu o benzina de aceeasi capacitate (spre ex un 1,8 l de renault mai vechi ->are cu 98 cm3 mai putin dar pot fi comparate) si ai sa observi diferenta de dimensiuni si mase. Si referito la curse a dreptate....in plus nu ai spus ca motoarele de curse care obtin puteri mari la turatii apropiate de cele maxime au cupluri motoare mici sau foarte mici raportate la puterile obtinute .... Dan Alexandrescu spunea ca un motor de formula 1 ajunge la cuplul fenomenal de 80 Nm.... . Oricum el a mai spus multe prostii,cum ca la evacuare unui motor de formula 1 nivelul sunetului ajunge la 160 dbA , dar nivelul sonor la decolare unui Boeing 747 este de aprox 130 dbA, iar un om nu poate suporta un sunet de 160 dbA,ar muri pur si simplu... In fine,am deviat de la sub...... MR se observa ca ai cunostiinte in domeniu,esti la Transporturi? QUOTE(MR28673) Pai ia gandeste-te nitel.... ca sa merite sa maresti turatia la un diesel, ar trebui sa o faci ca sa castigi putere.... turatie marita si putere marita inseamna cantitate de motorina mai mare injectata in timp mai scurt. Chiar daca tehnologic ai putea scurta timpul de injectie, ai putea avea probleme cu faptul ca motorina aia ar putea sa nu se aprinda atat de repede cat o injectezi si s-ar duce naibii avantajul randamentului superior al dieselelor...
In curse conteaza calul putere, nu cuplul. Aia merg tot timpul cu turometrul in rosu, asa ca diferenta e facuta de putere si nu de cuplu. Pentru oamenii normali care merg normal si care vor sa nu auda motorul si eventual sa-l si tina cateva sute de mii de km, nu se pune problema sa mearga la fel.... Pentru curse e clar, benzina are avantajul faptului ca are entalpie mai mare (energie/masa). La cursele de dragstere nici macar benzina nu li se pare suficient de puternica... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 12:40 AM |