Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 29 2007, 05:02 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Datele de care spui tu sunt necesare ca sa calculeze cuplul si turatia motorului (daca nu o masoara direct), plecand de la turatia ruloului de masurare si cuplul la roti masurat.
Ca sa fie direct comparabile, adica aceeasi demultiplicare, aceeasi roata (rezultand deci aceeeasi turatie a motorului), ar trebui ca pe la 92mph sa se intersecteze curbele de cupluri si apoi la viteze mai mari cea de la lambo e deasupra. Pare un nonse,s.... Daca insa raportul de demultiplicare la treapta a 3-a e la Subaru (sa zicem) 4.5 si la Lambo 5.04 atunci are sens ce spun. Sunt comparabile in sensul ca Subaru are cuplu mai mult (cu tot cu pierderi), insa ce pune la roti prin transmisie la o anumita viteza nu poate fi comparat direct pe diagrama aia. Cum spuneam, subaru are fie 12% demultiplicare in plus, fie rotile cu 12% in minus. Mi-e lene sa le masor, ca as redesena una comparabila direct (Fie cuplu la ROTI, adica valori din alea astronomice gen 2500nm fie direct forta). Avand si rapoartele de demultiplicare as putea desena intraga plaja a cuplurilor la roata functie de viteza (cum e cea de la nubira) plecand doar de la curbele de putere. Singura chestie e ca am senzatia ca lambo nu a atins inca puterea maxima.... pacat ca diagrama nu se mai duce pe la 120mph. De amorul artei, fa rost de demultiplicarile in treapta a 3-a si dimensiunile pneurilor. Fac pariu ca raportul dintre (demupliplicare/diam rotii) de la lambo si (demultiplicare/diam rotii) de la lambo da in jur de 1.12. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 08:21 AM |