Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 28 2007, 08:08 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(f1anatic) Producatorul intotdeauna raporteaza puterea la flansa. Explica-mi unde s-au pierdut cei 80 de cai putere. Hmmm let me guess 17% drivetrain loss. Daca puterea se raporta la flansa...cifra era foarte aproape de 500.
Asta e chestia la care nu ne intelegem. Puterea la roata e puterea la motor - pierderi. Aici suntem de acord. Cuplul la roata insa este cuplul la motor x demultiplicarea - pierderile. Si nu doar cuplul la motor - pierderile! DAca am 600Nm la roata (la rapciuga mea de Nubira), nu inseamna ca la flansa am 17% in plus, adica 700nm! Ci de 4 ori mai putin (demultiplicarea trepte a 4-a), adica vreo 150NM cum da si dynotestul... Producatorul da ambele valori la flansa, fara pierderile din transmisie. Dynotestul ia in calcul pierderile, insa raman in continuare LA FLANSA. Pentru putere e acelasi lucru, dynotestul da puterea pusa efectiv pe asfalt, insa cuplul e mult mai mare la roti decat la flansa si depinde de treapta de viteza. Din motivul asta intr-a 5-a nu mai urci aceleasi panta ca intra-a 2-a. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 04:01 AM |