Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 27 2007, 09:45 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
mah, ati dat-o in ezoteric deja ( sunteti ingineri, nu? )...
chestia de baza este ca la o masina acceleratia depinde de masa masinii si de cuplul la roata. cuplul la roata depinde de puterea motorului. DECI: acceleratia unei masini este in general dependenta de raportul kg/CP. cu cat raportul e mai mic cu atat masina e mai rapida. PERIOD. daca diferenta de raport kg/CP este mare nu te scapa nici o transmisie. la diferente mici ( +/- 0.5kg/CP ) se mai poate manipula din cutie daca una are o cutie lunga si alta scurta. cuplul motor e multiplicabil prin transmisie. puterea de la benzina care arde in cilindru la roata nu se poate multiplica ci doar se pierde. chestia care baga pe toata lumea in eroare este ca se spune cuplul la volanta, pe care nu il conduci. il conduci pe cel la roata. @Eugen - ce spui tu acolo de Accent si Dacie nu poate fi decat inexact ( am condus si io si una si alta). Accentul are probabil ratii de multiplicare mai mici si in cutie si probabil si in diferential ( final drive ratio). e si fo' 100-200 kile mai grea dar rap CP/greutate ii e covarsitor in favoare. cand nu te puteai tine de Dacie erai probabil intr-o treapta prea mare. daca ai fi retrogradat nu cred ca ai fi avut probleme. parerea mea ca iti place sa conduci subturat. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 9th May 2024 - 02:06 AM |