Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 27 2007, 07:20 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 90 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 60.127 |
QUOTE(James Kilowatt) Cred ca pentru a inlatura confuziile, ecuatiile alea trebuie traduse in cuvinte. Ce inseamna putere? Inseamna energia dezvoltata pe unitatea de timp. Adica, 100KW inseamna ca intr-o secunda dezvolti 100KJouli. Adica, intr-o secunda poti accelera un corp de 2t de la 0 la 10m/s (36km/h). (Asta nu inseamna ca o masina de 2t face 0-36km/h intr-o secunda, insa nu intru acum in detalii)
Ce inseamna cuplu? Energia dezvoltata pe un radian. (cuplu, si nu moment). Adica, un moment de 100Nm dezvolta PE O ROTATIE 2xPIx100 Jouli. JKw, singurul loc în care greșești este că spui că puterea determină accelerația. Numai forța determină accelerația. Este un principiu fundamental al fizicii și nu este de la mine citire. Nici măcar cuplul (momentul) nu dă accelerația, pentru că trebuie împărțit la raza roții prin care se transmite, dar acum deja bulversăm pe toată lumea. Momentul este tot o noțiune abstractă și nu există ca atare. Cuplul se transmite prin tensiuni (forțe interne) de la un capăt la altul al unei bare, se transmite de la o roată la alta prin forțe la punctul de contactul dintre dinții pinioanelor. Eu am trecut de la o babă de 23 de ani de Dacie 1300 care avea în 1980 54cp la Hyundai Accent 2003 de 84cp. Am rămas interzis de mai multe ori când am remarcat că dacia m-ar fi ajutat mai bine în demaraje decât Hyundaiul, sau când îi dădeam talpă și câte o dacie se lipea de fundul meu și nu puteam să mă distanțez (la viteze mici și medii). În schimb, cu Hyundaiul am mers cu 180km/h și mai încăpea. Cu Dacia ... . Cu alte cuvinte, dacia avea cuplu bun în zona de turații la care o foloseam, hyundaiul nu. Gear ratio contează și el. Cele două se transformă în forța care trage mașina și doar ea contează pentru accelerație (și masa mașinii). Iar dacia era ok în zone rezonabile de viteză și turație. În schimb, puterea își spune cuvântul când e vorba de viteză. Puterea, forța, viteza, cuplul, turația, fiind mărimi legate între ele, se poate face un calcul al accelerației și în funcție de puterea motorului din punctul din diagramă determinat de regimul lui la o turație și viteză date. Dar mărimea esențială pentru demaraj este forța (cuplul motor din diagrama de cuplu și gear ratio) și cu asta cred că am amețit pe toată lumea. Gata nu mai zic nimic :ban: . @doru -> Titlul este bun, dar concluzia pe care o trage cel care caută un sfat în alegerea motorului este importantă. Alegerea se face în funcție de stilul de condus și în afară de valorile maxime ale cuplului și puterii, care pot să te păcălească, e bine de ținut cont de plaja de turații pe care le obții și dacă se mulează pe stilul fiecăruia de condus. :angel: |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 08:00 PM |