Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 21 2007, 12:38 AM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
j
QUOTE(James Kilowatt) Uite un exempluCare-i semnificativa, puterea sau cuplul? Eu am dat exemple de masini cu puteri si mase similare, si cupluri foarte diferite si au performante similare... si apoi cu mase si cupluri similare, iar peformantele de partea celei cu putere mai mare.
Poti gasi un exemplu invers? James kW... Stii bine ca afirmatia ta nu este chiar universal valabila; mai ales pt. masinile tale favorite cu awd si turbo. Stage 1 http://www.cobbtuning.com/images_products/3133.jpg Stage 2 http://www.cobbtuning.com/images_products/3134.jpg Diferenta intre Stage 1 si Stage 2 la putere este minima; vreo 15 cp. Diferenta la cuplu este BABANA. Asta se traduce in circa 0.4 sec (0-60 mph) si circa 0.2 sec pe sfertul de mila. Poti cauta pe www.dragtimes.com cite vrei exemple de masini care la putere sint identice si la cuplu...ciu-ciu. Afirmatia nu este universal valabila. Noi am mai discutat treaba asta si mi-am mentinut parerea: prefer un cuplu imbecil unor numere infioratoare la cai putere. Poate cel mai bun exemplu este BMW M5 - asa noul. Are 500 de cp. si 387 lb-ft cuplu. (cifrele oficiale). Cind il pui pe dyno; povestea este chiar mai urita http://www.dragtimes.com/BMW--M5-Dyno-Sheets.html in jur de 420 whp si 320 lb-ft wtq. Iar acum tu stii ca o masina Subaru are mai mult cuplu decit cai putere... http://www.tdctuning.com/dynocharts/jimmy.GIF Cam ce ai prefera ? 420 whp si 320 lb-ft wtq dintr-un BMW sau 250 awhp si 337 lb-ft awtq ? Care crezi ca e mai iute ? (ma rog intram in teritoriul awd vs rwd; greutate etc) dar Races are won by torque NOT horsepower. Dragraces however, are a different story ! http://www.legacygt.com/forums/showpost.ph...amp;postcount=2 Vorba aia: knock yourself out. Poti sa faci omul de 200 lbs; masina (Legacy GT) 3400 lb...folosesti "calculatorul de mai sus"; datele intrate de baieti; compari cu M5 si repede ajungi la concluzia ca aia 360 cai putere estimati la flansa nu sint chiar 500 ca la BMW. Sint probabil (conform altor grafice puse) doar vreo 250-260 whp - semnificativ mai putin ca BMW. Pe de alta parte, cuplul insa este mult mai mare; raportat nu numai cu BMW-ul dar prin simplul raport putere/cuplu. BMW 420 whp/320 wtq = 1.31 Subaru 250 awhp/337 wtq = 0.74 Deci lasind la o parte greutati, transmisie, etc...si pur si simplu uitindu-ne la ultimele 2 rinduri. Puterea nu conteaza decit la turatii mari...cuplul insa cistiga in real life. Viata nu este un drum infinit de lung fara politie si fara reguli unde iti poti dezlantui motorul, trecind de punctul magic 5542 rpm etc unde curba cuplului se intersecteaza cu cea a puterii...si puterea creste si cuplul scade si prinzind viteza pina la punctul in care cutia de viteza devine factorul limitant. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 11:27 PM |