Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 20 2007, 10:49 AM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 90 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 60.127 |
Dacă se analizează mai bine formula P=F*v se trage concluzia că puterea maximă din catalog dă informații asupra vitezei maxime constructive pe care o poate atinge mașina. Mai devreme spuneam că forța de rezistență are câteva componentă, din care frânarea aerului crește cu pătratul vitezei mașinii. Așadar, pentru a prinde viteze din ce în ce mai mari, sunt necesare puteri care cresc mai mult decât proporțional cu viteza.
Dacă, ipotetic, toate mașinile ar avea aceeași cutie de viteză, ar demara mai repede mașinile cu cuplu mai mare și ar prinde viteză maximă mai mare mașinile cu putere mai mare. Cu o asemenea cutie de viteze, motorul de 300Nm ar putea fi folosit la arat asfaltul comparativ cu motorul de 180Nm. Numai că primul s-ar plafona la o viteză de 150km/h, iar al doilea s-ar duce la 200km/h. În practică, mașinile cu cuplu mai mare sunt dotate cu cutii de viteze mai largi, astfel încât să se beneficieze și de un demaraj mai mare (dar nu exagerat), dar și de o viteză mai mare într-o plajă de turație "rezonabilă". Și iar închei cu concluzia: puterea este responsabilă de viteza maximă pe care o poți prinde. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 07:18 AM |