Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 19 2007, 11:06 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In rest, incepem sa vb aceeasi limba. Cu 2 sunt de acord, cu 1 la fel considerand un caz ideal.
Analiza curbei e corecta, pentru un caz ideal, insa oarecum inutila. Adica faci o comparatie a demarajul la 5700rpm cu cel la 2400 rpm, adica sa spunem pe cel de la 50 la ora cu cel la 120 la ora... Revenind la versusul diesel vs benzina, cele doua diagrame pot fi suprapuse si comparate. Pentru motoare de aceeasi putere cutii etajate inteligent, probabil diferentele sunt minore sau inexistente. Daca una din masini (indiferent care) are cutia prea scurta, castiga la demaraj la viteze mici si pierde la viteze mari. Daca o are prea lunga pierde peste tot, adica pierde la viteze mici fiind handicapata de cutie si la viteze mari nu mai apuca sa ajunga, fiindu-i necesara o putere mai mare decat poate da si vitezele la care teoretic ar fi in avantaj nu le mai poate atinge.... cam asa se intampla la benzinarele cu motoare mici, si de obicei dieselele au cutiile cam scurte. (adica unele nu apuca sa atinga turatia de putere maxima, iar celelalte reusesc sa o depaseasca) Multe dintre benzinarele cu motoare mici ating viteza maxima intr-a 4-a si nu a 5-a (fosta mea Ibiza, hyundai accent 1.3, etc). Comparand demarajul in treapta a 5-a vs un diesel de aceeasi putere pierde, insa asta nu inseamna ca nu i-ar putea face fata daca uita de treapta a 5-a.... indiferent ce-ar face dieselul. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 04:49 PM |