Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 19 2007, 10:37 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 90 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 60.127 |
Este cât se poate de elocventă diagrama cuplu la roată / viteză de mai sus, dacă vrei să faci comparația cuplurilor la roată la o anumită viteză în funcție de treapta de viteză. Pe diagrama aceea se vede de exemplu că diagrama de cuplu la roată în treapta a doua se intersectează cu diagrama de cuplu la roată în treapta a treia pe la 90km/h. Adică, până la 90km/h demarajul este mai mare în treapta a doua decât într-a treia, cand diagrama roz coboară sub cea maron.
Aș vrea să analizez un pic diagrama cuplu motor / turație de mai sus. Între 2300 și 2700 este un vârf de cuplu, peste cuplul din plaja 2700-6000. Dacă o iei fără să schimbi viteza de la 1600 rpm și te duci până la 6000, demarajul cel mai bun îl obții în plaja 2300-2700, va fi o scădere considerabilă de demaraj în jurul lui 3600, iar după 5700 demarajul va scădea sub demarajul de la 1600. Se mai vede că la 5500, care este turația de putere maximă, cuplul motor deja se înmoaie, este cam cât pe la 2200 rpm, iar demarajul tot la fel ca la 2200, oricum destul sub demarajul de la 2400 (I win). Iar acum, dacă facem un concurs cu mașini identice, care au diagrama de cuplu motor de mai sus, mergem amândoi cu 50km/h, eu în treapta a treia cu 2400rpm și tu într-a doua cu 3600 rpm (conform diagramelor cuplu la roată/viteză), deși eu sunt la turația de cuplu motor maxim iar tu ești chiar în gaura de cuplu motor, pe tine te ajută treapta de viteză, furnizându-ți la roată 1300Nm, iar mie numai 1000Nm - pe diagramă (you win). Concluzii: 1. demarajul maxim într-o treaptă de viteză îl obții în dreptul turației de cuplu maxim, nu de putere maximă. 2. demarajul maxim la o anumită viteză îl obții retrogradând, beneficiind de raportul treptei mai mici care îți oferă cuplu la roată mai mare decât pe turația de cuplu maxim din treapta următoare, turând motorul spre zona de putere maximă. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 06:37 PM |