Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 19 2007, 07:05 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Eugen60134) @James Kilowatt la o anumita viteza sprinteaza mai tare ala care la viteza respectiva e mai aproape de turatia de putere maxima
Am uitat să te contrazic, nu ai dreptate: 1. accelerația maximă într-o anumită treaptă de viteză o obții pe palierul de turație cu cuplul maxim. 2. accelerația mai mare la o anumită viteză o obții într-o treaptă de viteză mai mică (prin retrogradare) tocmai pentru că îți oferă un raport de multiplicare care transmite o forță mai mare la roată, chiar dacă te afli pe un palier de cuplu mai mic la motor (cum ar fi palierul de turație la care este dată puterea maximă în catalog). Obții un cuplu mai mare la roată. na că te-am contrazis Am și eu o întrebare pentru tine: Ai o mașină de 1000kg, care are din catalog puterea maximă de 300 Kw la 5500 rpm. Mergi cu 50km/h în treapta I de viteză, pe teren orizontal, la 5500 rpm. Ce putere dezvoltă motorul? 1. Eu am formulat ipotezele.... aceeasi viteza, aceesi putere... accelereaza mai bine cel care e mai aproape de turatia de putere maxima (intr-o trapta inferioada, daca vrei). Ai afirmat-o si tu mai devreme. Ce spui tu amesteca ipotezele si cumva o sa-ti raspund cand raspun la problema. Intr-un caz ideal, ai dreptate, intr-o anumita treapta accelerezi cel mai tare la punctul de cuplu maxim. Insa accentuez.... CAZ IDEAL si O TREAPTA. 2. Sunt de acord, nu ma contrazici, deci te inseli cand spui ca ma contrazici Si acum problema La o viteza data CONSTANTA puterea data de motor e ACEEASI indiferent de turatie si deci de viteza in care te afli, si care depinde doar de aerodinamica masinii (si eventual de masa si panta). Multumit? Si acum revenind la cazurile ideale si neideale, la primul punct nu e chiar asa evident. Forta care iti da demarajul e data de diferenta intre ce ai la roata - aerodinamica. Plecand intr-o trapta sa spunem de la 1000 rpm spre 5000 rpm, forta la roata creste pana la cea de cuplu maxim, si apoi scade. Insa cea halita de aerodinamica creste aproximativ cu patratul vitezei. Diferenta intre cele doua poate atinge maximul mai jos decat turatia de cuplu maxim, insa sigur nu mai sus. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 06:59 AM |