Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Jan 18 2007, 08:22 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 90 Joined: 4-November 05 From: Bucuresti Member No.: 60.127 |
Și deși sunt off topic, ajung să vorbesc despre diferența dintre un diesel un benzinar. În oraș, pentru cei cărora le place să conducă liniștit și să aibă rezerve pentru demaraj se potrivește cel mai bine motorul diesel. Motorul diesel are cuplu mai mare decât benzinarul la aceeași capacitate cilindrică. În plus, dieselul are cuplu mare pe la 2000rpm, iar motorul pe benzină pe la 3000rpm, altele pe la 4000rpm, altele chiar mai mult.
Să zicem că ai două motoare de 2000cc, unul diesel, cu cuplul maxim de 240Nm la 2000rpm și unul pe benzină, cu cuplul maxim de 180Nm la 4000rpm. Problema benzinarului este că la 2000 rpm dezvoltă maxim 130Nm, iar problema dieselului este că la 4000 rpm dezvoltă maxim 140 Nm. Să zicem că merg ambele mașini constant cu 50km/h. Motoarele merg cu 2000 rpm și dezvoltă un cuplu de 40Nm, numai că dieselul este la turația de cuplu maxim iar benzinarul este mult sub turația de cuplul maxim. Asta înseamnă că dacă se apasă pedala la podea, dieselul poate dezvolta încă 200Nm, în timp ce benzinarul mai poate da numai 110Nm. Asta înseamnă că dieselul va țâșni cam de două ori mai repede. Să zicem acum că ambele ambele mașini merg constant cu 180km/h și au 4000rpm. Ambele motoare dezvoltă 120Nm. Dacă apeși pedala la podea dieselul mai poate da numai 20Nm și nu mai demarează în timp benzinarul mai dă 60Nm și mai poate sprinta. Asta se întâmplă în teorie iar cifrele sunt pe alocuri puțin forțate, doar pentru puterea exemplului, dar acesta este fenomenul. În practică, motoarele de capacități diferite au în general și cutii de viteză cu rapoarte diferite, așa diferența dintre motorizări nu se simte chiar ca în exemplu, pentru că la aceeași viteză motoarele au regimuri de turație diferite. La motorizări pe benzină și motorină de aceeași capacitate, iarăși diferă cutiile de viteză și senzația diferă de cea din exemplu. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 06:52 PM |