Cuplu vs. Cai putere |
This topic is about Cuplu vs. Cai putere, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Cuplu vs. Cai putere |
Aug 16 2004, 11:02 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 125 Joined: 30-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.667 |
|
|
|
Aug 16 2004, 01:26 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Cuplul e una, puterea alta:) Puterea (kw) este egala cu cuplul motorului -N*m) inmultit cu viteza unghiulara (rad/sec)
Un cuplu mai mare la aceeasi turatie, inseamna o putere mai mare. Daca ai curba de turatie-cuplu, poti deduce curba de turatie-putere sau pentru o anumita treapta de viteza viteza-putere. Ca sa stii care e dinamica unei masini, importanta e puterea, nu cuplu. Sau, mai exact, distributia de putere pe plaja de turatii. Chiar daca puterea maxima a unui motor pe benzina sa spunem ca e cu 10% mai mare decat cea a unui diesel, de obicei asta se intampla doar la turatii apropiate de cea maxima, pe mare parte din plaja de turatii cel diesel are rezerva de putere mai mare. Daca va uitati la seat Altea, de exemplu, dieselul de 140cp este mai rapid decat cel pe bezina de 150. Nu valoarea nominala a cuplului in sine este importanta, ci cum variaza el cu turatia. Probabil ca la 2000rpm dieselul are in jur de 70 cp, iar la 3000 rpm (adica tot la jumatatea din turatia maxima) cel pe benzina are mai putin.... din motivul asta daca la accelereaza amandoua la aceeasi viteza, dieselul e mai rapid. Ca sa foloseasca cei 10 cai in plus, pilotul de pe masina pe benzina trebuie sa o tina in apropierea zonei rosii a turometrului.... |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 11:34 PM |