Defender vs Lada Niva vs ceva 4X4 ieftin, fiabil si sh, ...masina de "namol" si "coclauri"... |
This topic is about Defender vs Lada Niva vs ceva 4X4 ieftin, fiabil si sh, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Defender vs Lada Niva vs ceva 4X4 ieftin, fiabil si sh, ...masina de "namol" si "coclauri"... |
May 19 2008, 02:58 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
Nu vreau ceva foarte scump, pentru ca va fi o masina folosita ocazional...vreau ceva fiabil, sa fie in stare sa traga o platforma/remorca, sa aiba ceva cuplu (as inclina spre diesel, da' pe Lada nu pun rusii asa ceva...); un buget (provizoriu, deocamdata nu am o letcaie...) decent ar fi pe la 6500 de euro (maxim); am facut tot felul de cercetari pe net, gasesti Defender-e mai vechi in banii astia (varianta 3 usi, nu vreau neaparat sasiu lung...de fapt chiar caut unul scurt...), gasesti si Lada Niva, mai noua si cu mai putini km...nu ma pricep prea mult la off-road, asta va fi prima masina luata pentru asa ceva, trebuie sa fie si una care sa "ierte" ceva greseli de inceput...care aveti si va dati cu asa ceva, spuneti ceva...cum se intretine, care ar fi punctele slabe, ce trebuie sa verific la un (eventual) drive-test cu o masina off-road sh... Sunt deschis la sugestii, astept idei si sfaturi de la voi...nu ma limitez la modelele scrise in titlu, vreau ceva sa se incadreze in profilul de mai sus...repet, va fi clar sh... -------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Jun 16 2008, 09:12 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.230 Joined: 4-January 08 From: Pitesti Member No.: 115.965 |
Mersi de sfaturi si suport, cred ca asta e...am discutat cu proprietarul, am discutat si cu un mecanic...momentan proprietarul este plecat in germania, sa-si aduca wrangler-ul ala hotz....a promis ca imediat ce se intoarce in tara, ma suna sa facem actele...bugetul se contureaza si el, pentru ca ma ajuta ai mei...asa ca s-ar putea sa mai ramana ceva banutzi si de "nebunii"...recte bull-bar si, poate, troliu...iar spre toamna un kit de inaltare mediu (nu extrem...sa nu pierd prea mult din stabilitatea on-road...)...prima "manevra" va fi resuscitarea "magarilor" de sub capota...din ce am mai citit, motorul V6 pe benzina de la Pajero e destul de laudat...cuplu mare, reprize scurte, etc, etc...
Proprietarul mi-a spus ca masina ar avea diferentiale blocabile si pe punti...e posibil?...din cate am citit, la modelul asta stock nu exista decat un singur diferential blocabil, cel central, plus reductorul...daca are, cum se cupleaza? odata cu cel central, atunci cand pui maneta de transmise pe 4H? sau cand e pe 4L?...of, am multe de invatat ... Imediat ce ii fac actele si termin cu "reglajele" pe la motor, o sa am nevoie de gume...asa ca o sa va stresez sa-mi dati adrese/link-uri catre gume resapate...nu are sens sa-i cumpar gume noi, ca sunt prea scumpe...da' trebuie sa fie gume dedicate off-road, ca mixte are el in dotare...inca un set de jante de tabla cat ar costa pentru asa ceva? Si ar mai fi ceva: un portbagaj de capota...gasesc ceva omologat, sau pot sa ma apuc sa-i fac eu unul?...ca nu e mare filozofie...doar sistemele de prindere sunt ceva mai fistichii, restul se poate construi de la zero... LE: statia nu cred c-o iau, ca nu prea imi place cum arata/functioneaza...pare a avea nevoie de multe "ingrijiri"...cat costa o asemenea statie, daca o cumpar din alta parte? (noua/sh)...instalatia electrica pentru statie ramane pe pozitie, doar statia dispare... -------------------- Adrian Flavius
Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna Gri Inchis Metalizat - un Totos sexos!!! Logan 1.6 MPI 8v Ambition Am sufletul rupt in doua...cu un ochi plang si cu unul rad... |
|
|
Jun 16 2008, 12:17 PM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 4-October 07 Member No.: 114.913 |
Daca ce ai spus mai sus "cu care schimbi din 2H in 4H, N si 4L" este corect, masina ta nu are diferential central deloc, ci doar o cutie de trasfer (se comporta ca un diferentia central blocat).
In mod normal, 2H, pe asfalt, rotile din spate sunt motoare. Pe suprafete alunecoase dar unde mergi usor, in 4H, cuplezi si rotile fata. Nu este indicat sa mergi asa pe suprafete cu aderenta buna (ex: esfalt), face rau la transmisie. Pe suprafete cu inaintare dificila (pante mari, noroi, zapada, etc), in 4L, ai fata cuplata si esti pe reductor. Masina va merge mai incet (cam cu 50%), vei schimba vitezele mai repede. dar vei avea un cuplu la roata dublu. Pentru blocarea diferentialelor trebuie sa ai comenzi separate. Nu cred sa ai blocare pe fata, poate doar pe spate. Succes la cumparaturi! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 18th May 2024 - 12:08 PM |