Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Defender vs Lada Niva vs ceva 4X4 ieftin, fiabil si sh
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
adrian_flavius
Sa incepem cu inceputul: la toamna vreau sa scap de Dacie...mai mult de 3000 de lei nu mai iau pe ea, deci nici 1000 de euro....pastrez Matiz-ul nevestii ca masina de oras, Totosul e nou, masina de cursa lunga, vreau ceva de iesit in w/e la tzara, la pescuit, la munte, camping, off-road ocazional...

Nu vreau ceva foarte scump, pentru ca va fi o masina folosita ocazional...vreau ceva fiabil, sa fie in stare sa traga o platforma/remorca, sa aiba ceva cuplu (as inclina spre diesel, da' pe Lada nu pun rusii asa ceva...); un buget (provizoriu, deocamdata nu am o letcaie...) decent ar fi pe la 6500 de euro (maxim); am facut tot felul de cercetari pe net, gasesti Defender-e mai vechi in banii astia (varianta 3 usi, nu vreau neaparat sasiu lung...de fapt chiar caut unul scurt...), gasesti si Lada Niva, mai noua si cu mai putini km...nu ma pricep prea mult la off-road, asta va fi prima masina luata pentru asa ceva, trebuie sa fie si una care sa "ierte" ceva greseli de inceput...care aveti si va dati cu asa ceva, spuneti ceva...cum se intretine, care ar fi punctele slabe, ce trebuie sa verific la un (eventual) drive-test cu o masina off-road sh...

Sunt deschis la sugestii, astept idei si sfaturi de la voi...nu ma limitez la modelele scrise in titlu, vreau ceva sa se incadreze in profilul de mai sus...repet, va fi clar sh...
mike.omega
Ma cam bag in seama(in sensu ca n-am condus) dar din cate stiu eu, adica am citit pe forumuri, Niva ar fi nasoala la capitolul confort, cat despre capacitati offroad, pacat ca a disparut forumul 4x4mania in ceata...
Niva, dupa mine ar fi simplu/ieftin de intretinut si daca nu ma insel am vazut adaptat si un motor diesel dar aspirat normal biggrin.gif

Despre Defender, super misto masina insa daca ti-a picat ceva la ea, te costa! si piese si service(pe care cu greu il gasesti).

La ~6-7000 de euro gasesti Pajero ante-penultima generatie, are unchimiu smile.gif Dar are varianta cu 7 locuri. In afara de un alternator picat de 2 ori in <6luni nu a avut probleme smile.gif El are un 2.5 TD(I?!) de 100CP care se descurca onorabil wink.gif
HalbaSus
La 6500 gasesti o groaza de off-roadere SH (cam vechi, dar deobicei fiabile), cred ca air_wolf te poate ajuta cu mai multe date in privinta lor... oricum gasesti... din cate am inteles lada niva se descurca excelent in off-road in schimb are probleme de fiabilitate (pe de alta parte o lada niva NOUA costa 9000 cu toate taxele incluse).
Daca e sa ne luam dupa "miturile urbane" toyota land cruiser e fara moarte, si la 6500 gasesti una de prin 90 si ceva.

P.S: tin sa te felicit pentru optiunea ta... adica sa cumperi un off-roader dedicat pentru namoale, pescuit, camping, etc... si nu ai trecut la o singura masina care sa fie un land cruiser nou or something. thumbsup.gif
air_wolf
4x4mania s-a reorganizat smile.gif

1. niva e o masina ok atita timp cit n-ai pretentii mari de la ea. n-are confort, piesele sint proaste. nu prea iarta greselile.
2. defender in mintile lui, in romania, la banii astia, nu cred ca gasesti.

la 6500 de euro te poti lipi de: toyota (mai veche), discovery I sau II, jeep cherokee, samurai (si mai ramin si bani), pajero, nissan (mai vechi)

daca vrei off-road ocazional, pe care sa-l faci si cu familia, prieteni etc, cel mai bun dintre astea este discovery pentru ca este foarte confortabil. ca idee: ce e pe elicoidale e confortabil, ce e pe foi te zdruncina fara modificari.
toyota e foarte fiabila si capabila ca masina stock, in care mai bagi gume si un troliu.
samurakele e masina de "nebuni" smile.gif
pajero se pare ca se descurca onorabil, nissanul iar e o masina care poate.
jeep-ul e ok dar doar de la 4000cmc in sus. 2.5 consuma cit 4.0 si trage mai prost. 2.1 e motor VM (venturi motors)

trebuie sa-ti alegi masina in functie de ce vrei sa faci cu ea si de cit vrei s-o tii. deobicei nu-ti recuperezi investitia in ea. astea sint masini pe care le iei pentru o perioada destul de lunga. cel mai bine e sa astepti ocaziile: toyota, discovery.
adrian_flavius
Am butonat ieri pe net, si am mai dat si de cateva Discovery, in banii astia, si aratau destul de bine...gata inmatriculate...cum sta cu fiabilitatea? preturile la piese, ca tot e Land Rover, nu sunt prea mari?...

Air Wolf, pe tine te asteptam...baga ceva mai multe detalii de Samurai...daca zici ca-l gasesc si sub bugetul meu...cizme de cauciuc am...un troliu sh se gaseste...iar gume oi reusi eu sa-i pun...exista si pe motorina, sau numai benzina? cum sta la capitolul fiabilitate? si la piese? se gasesc, sunt ieftine/scumpe, sunt mecanici priceputi pe tipul asta de motor?...

Nu vreau off-road extrem (deocamdata), dar nu se stie niciodata...pofta vine mancand...stiu ca banii bagati in asa ceva nu se scot niciodata, da' nu-l iau ca pe o afacere...placere personala pura si nimic mai mult...plus protectie pentru restul "flotei" auto... laugh.gif... e mai sanatos asa, decat cu un SUV...muuuult mai sanatos...

Din ce spuneti voi pe aici, deja am marit aria cautarilor...de aia e bine sa intrebi, cand nu te pricepi...mersic... thumbsup.gif

LE: cam cat costa un troliu sh, in ideea ca nu gasesc masina cu el gata montat? nou am cam vazut preturile, si nu-mi convine... whistling.gif
florin55503
o optiune ar fi sa iei una din vest si sa o inmatriculezi in germ.

doar pt distractie eu as opta pt un jimny
laurentiu
Eu as merge pe Suzuki Jimmy sau Samurai pentru ca sunt mai ieftine, intretinerea e relativ ieftina si sunt destul de robuste. Asa cum s-a mai zis, nu te astepta sa ai cine stie ce confort, pentru ca masinile astea sunt facute sa te duca oriunde doresti in natura simtimd spiritul unui adevarat 4X4 si asta eu zic ca e cel mai important la o asemenea masina.

PS:Te felicit, pentru ca esti singura persoana pe care o aud ca vrea un 4X4 special pentru iesirile din natura.
Faci de ras posesorii de Touareg-uri si Cayenne biggrin.gif thumbsup.gif
M A R I A N
Stiu ca Andrei Suzuki este foarte multumit (inclusiv de comportamentul off-road) al Ignisului sau.
Cred ca n-ar fi o idee rea sa vinzi si Dacia si Matizul si sa iei un Ignis (poate chiar nou-stiu ca acum sunt reduceri mari)

Pe de alta parte, un prieten de-al meu are o Toyota 4Runner de prin 90 cu motor diesel si stiu de la el ca este nemuritoare.

Am mai gasit si linkul asta...

http://www.youtube.com/watch?v=fWfwn2D_Ek4...feature=related
laurentiu
OH, MY GOOOOD! arigato.gif
T u d o r
Daca era H1... biggrin.gif

H2 e un SUV pentru pimp people.

Flav, buna idee ai mai avut si tu, fratioare. Dar nu te gandesti la un IMS sau ARO? Nu or fi ele bune ca altele, dar cu siguranta sunt ieftine si de cumparat si de intretinut. Eu, daca as gasi un IMS in stare buna, zau ca nu l-as ierta. Dar unde sa mai gasesti asa ceva?
air_wolf
samurakele se gaseste si inmatricula si ne. din iulie se pare ca taxa o sa fie vreo 600EUR. daca il iei din afara cu 800-1300 - e chiar o treaba buna. piese sint. meseriasi gasesti aici: http://suzukidojo.blogspot.com/ - cei mai tari pe smuraie din romania. un blog interesant si plin de poze thumbsup.gif
piese sint gramada, gindeste-te la ca 300-500 iei o masina completa, mai ruginita dar cu piese bune. si nici piesele de schimb nu-s scumpe. per total e cea mai convenabila la pret. la motor de 1000cmc sau 1300cmc pe benzina nu merita unul diesel: mai greu, alta dinamica, mai multe potentiale probleme si piese scumpe.
avarianta ea mai misto SJ413 cu reductor de S410
jimny e scump, parerea mea. e un smurai pe elicoidale => confort mai bun. eu prefer foile si inclintaii laterale mai mari. ignora ignisul, nu-i ce-ti trebuie.

discovery e ok, stock se misca destul de bine. intradevar, piesele nu-s tocmai ieftine, dar nici nu pica usor.

un troliu sh costa intre 350 si 1200eur. eu iti recomand un troliu nou, cu garantie, care costa intre 450 si 650eur. la samurai, daca ramii la el, un troliu foarte bun costa intre 650-800eur NOU!

4runner e o masina foarte buna, din pacate supraevaluata pe piata din romania. si destul de obosita la banii aia, pentru ca ele sint tratate fix ca magarul lui Buridan: "tocmai cind invatase sa meaga fara ulei..." sad.gif

trebuie avut in vedere bugetul maxim alocat si faptul ca ar fi bine sa te incadrezi acolo si cu masina, schimbul de consumable, eventuale reparatii in primele 2 luni.

fereste-te ca dracu de tamiie de terrano I !!! masina aia e in stare sa se uite cu o roata la rasarit si una la apus!

alte variante bune, dar mai rare: daihatsu feroza, daihatsu rocky - dezavantaj piesele scumpe.

la orice masina te uiti, verifica electrica sa nu fi minarita. sint foarte putini care pot sa dea de cap la alea 4 fire sad.gif si te trezesti cu inginerii de nici nu stii de ce-ai luat foc.

@Tudor: daca vrei gasesti: aro4x4.net - forum pt posesorii/iubitorii de aro, ims, tv, camioane SR etc - romanesc sa fie. informatii si poze inedite, cam ce face arheopterix in retro&concept cars.
Andrei Suzuki
CITAT(air_wolf @ May 20 2008, 07:43 PM) *
ignora ignisul, nu-i ce-ti trebuie.


De acord.Ignisul 4x4 e bun la traversat niste noroaie sau o zapada mai mare.Nicidecum pt off-road.
laurentiu
Eu as recomanda motorul de 1300 pentru ca, totusi, ai nevoie de ceva putere si cuplu in teren accidentat.
adrian_flavius
@Laurentiu: mersic de aprecieri...ideea e mai veche, cam de cand eram pustan de 14-15 ani si ma uitam la Dakar...

@Marian: vanzarea Matiz-ului iese din discutie...consoarta este prea "inamorata" de el...plus ca masina are abia 2 ani, si nu-mi scot banii din ea, la revanzare...mai sta in familie cel putin 2-3 ani...la cat de fiabila a fost, si la cat de practica este in oras, nu vad rostul s-o vand in pierdere...ignis-ul nu-i place si, sincer, nici mie nu mi se pare cine stie ce "capabila" in off-road...

@Tudor: uite asa ma pocneste pe mine cateodata genialitatea...am glumit...am avut, acum 2 ani, oportunitatea sa cumpar un IMS de armata, cu un kilometraj de tot rasul (sub 100 km la bord), dar nu am avut pilele necesare la momentul respectiv...s-au lichidat pe undeva pe la 2500-3000 de lei...nici 1000 de euro...asa ca le-au luat altii, cu mai multe "relatii"...stiu ca sunt masini solide, dar vreau totusi ceva mai nou...ca model...la Aro sunt prea multe variante si nu stiu cat de fiabile sunt...

@Air Wolf: in acest moment pe primele 3 pozitii am: Samurake din 88-90, Nissan Patrol din 92-94, Discovery 90-92...si s-ar putea ca Samurake sa castige, daca spui ca gasesc asa de ieftin...imi place sa surubaresc, numai ca nu prea am timp, iar la mecanica auto nu am cine stie ce practica...asa ca, in mod sigur, voi avea nevoie de mecanici...mersic de link...si mersic si de informatia cu troliul...chiar nu e scump la banii aia...in mod sigur merita...

Discovery are un plus la confort, la capacitate de incarcare (dar automat, sasiul fiind mai lung, o sa-mi limiteze un pic optiunile in off-road...) si, in varianta diesel, mai are ceva: cuplu mare, numai bun de pus la treaba, recte o remorca...la chestia asta merge si un Patrol...

O rugaminte pentru cei pasionati de off-road: daca aveti vreo cunostinta care vrea sa scape de gura nevestii sau vrea sa treaca la altceva, si are o masina off-road bunicica, si care sa se incadreze in banii astia, dati de vestesi lui mandea...fac cinste...

Acum am si un termen: in septembrie sper sa fie totul rezolvat, si sa am banii necesari pentru ea...
FAR EASTERN
Mitsu, de off...
air_wolf
era o varinata foarte buna un dodge raider (mitsu 100%), la bani putini si cu garantie. de asemenea mitsu e de luat in calcul, varinata in 3 usi. la samurake te poti duce leject intre 84'-'96 la bani relativ putini.
adrian_flavius
QUOTE (FAR EASTERN @ May 21 2008, 10:58 AM) *
Mitsu, de off...


Far, unde e masina aia? e de vanzare? cat costa?
FAR EASTERN
E a unui baiat din Botosani si nu cred ca e de vanzare ca o vad ba curata, ba plina de "glod", deci o foloseste frecvent. Dar ma pot interesa, ca e parcata aproape de sediul firmei unde lucru(100 metri). Sigur e pesacar/vanator, ca stiu vreo doua gasti care se ocupa cu d-astea. smile.gif
adrian_flavius
air wolf, asta merita? e gata inmatriculata... http://www2.autovit.ro/html/2/0/9/0/932090.php ...ce reprezinta un sfert de milion de km pentru un samurake? e mult/exagerat de mult/normal la varsta pe care o are? merita banii? sau pot gasi ceva mai ieftin, la aceeasi km?

Far, mersic de informatii...deja sunt in transa...ma visez plin de glod si de namol...laugh.gif...
air_wolf
QUOTE (adrian_flavius @ May 21 2008, 01:56 PM) *
air wolf, asta merita? e gata inmatriculata... http://www2.autovit.ro/html/2/0/9/0/932090.php ...ce reprezinta un sfert de milion de km pentru un samurake? e mult/exagerat de mult/normal la varsta pe care o are? merita banii? sau pot gasi ceva mai ieftin, la aceeasi km?

Far, mersic de informatii...deja sunt in transa...ma visez plin de glod si de namol...laugh.gif...


merita banul. masina e a cuiva de pe forum. nu stiu exact ce probleme are dar cel putin recunoaste km facuti, lucru important. deocamdata preturile la inmatriculate e mare... parerea mea.
Dany_s
daca vrei ceva comfort , aptitudini on-road si capacitate de remorcare cat de cat, nu m-as uita la Samurai. Doar nu te teleportezi din parcarea blocului/casei la intrarea pe drum off-road. SI oricum, inteleg ca nu vrei sa te apuci sa urci coclauri cu ea, ci doar vanat,pescuit etc, care cam orice SUVoate sa faca.

Ar trebui sa gasesti lejer un Cherokee sau Grand CHerokee la banii astia, de prin 95-96(aici la banii astia gasesti din 2000-2001), dar probabil te infricoseaza costul combustibilului la asa ceva, insa impaca si capra si varza cel mai bine as zice eu. Ar mai fi variantele Patrol, Wrangler, 4runner si Discovery, dar cel putin Discovery l-as lasa ultimul din cauza costului pieselor plus n-am incredere in fiabilitatea modelului. Dar pe aici e o vorba : "u gotta pay to play"!
adrian_flavius
Dany, mersic de sfaturi...intr-adevar, initial nu m-am gandit la coclauri...da' pofta mai vine si mancand...nu vreau sa regret pe urma ca am lasat sa-mi scape posibilitatea de a urca cine stie ce rapa...Jeep nu prea intra in planurile mele, din motive de motoare americane (prea gurmande, sincer...)...

Patrol este in continuare pe lista...chiar si variantele cu sasiu scurt se preteaza ff bine la remorcat, mai ales daca sunt diesel...dar, repet, la ce preturi mi-a spus Air Wolf ca se practica pentru Samurake in afara tarii, mai ca-mi vine sa urgentez treaba, sa carabanesc vreo 3500 de euroi inca din iulie, si sa ma pun pe treaba...nu sunt vanator, doar pescar (amator...), da' coclaurii incep sa ma atraga...si mai e ceva: sunt niste zone prin Romanica noastra, unde se poate face off-road si camping extraordinar, da' unde nu poti ajunge decat cu ceva destul de "extrem"...copilaria mea s-a petrecut, in cea mai mare parte, printr-o zona montana...asa ca muntele ma atrage rau...

Air, o sa mai caut...mersic de ajutor... thumbsup.gif
adrian_flavius
Inca una... http://www2.autovit.ro/html/4/9/9/4/924994.php ...tentant rau pretul...da' si >200k la bord...oricum, atata timp cat e intreaga pe dedesubt, nu imi fac prea multe probleme...daca bugetul tot este pe la 6500 de euroi, in toamna, imi permit sa mai bag ceva piese in ea, daca o gasesc pe la 4000-4500...
air_wolf
la motoare peste 3001cmc, impozitul anual este de 120ron/200cmc - nu uitati ca traiti in tara jefuitorilor. asta e dezavantajul la grand, cherokee, wrangler - motoraele de 2.5 ies din discutie iar pentru 4000 trebuie sa fii un an dclarat al marcii ca sa-l tii in romania. d costat costa 1500-3500eur unul in stare buna si or sa scada si mai mult.

da, samuraiul nu trage mai nimic dupa el, desi teoretic se poate.
Dany_s
mda, nasol cu taxele astea, ce sa-i faci. Aici e doar 50$/an extra la motoare de 4.0 si plus (si eu platesc asta). Pacat pt ca un Grand Cherokee, mai ales V8 e si foarte comod, urca binisor (nu e agil ca un Samurai pe anumite portiuni, normal), are si demaraje bune si poti sa tragi mult cu el.

Pai mai te gandesti ce si cum si vezi intre Samurai, Patrol si Discovery.
Arheopterix
Eu recomand dupa Samurai un Vitara (fabricata pana in 97).
Am un prieten care are cateva plus piese de schimb cacalau.
Eu merg zilnic intre 10-20 km pe campuri desfundate.
Primele reparatii la articulatii au inceput [pe la 115.000.
Amortizoare spate la 140.000.
Mecanica fiabila.A mea are carburator si numai 75 cp (care se simt mai ales cand dai drumul la a/c.
Varianta cu 16 valve si 90 cp e mai economica la consum dar motor mai pretentios la intretinere.
Probleme cu piese din cauciuc.
adrian_flavius
http://www2.autovit.ro/html/4/9/9/4/924994.php revin la el...am discutat cu proprietarul, si am cateva detalii suplimentare: el este al doilea proprietar din Romania al masinii...aceasta a fost made in Japan, iar primul proprietar a cumparat-o direct de la Armata Japoneza....asa spun ei, si mai spun si ca au acte care sa dovedeasca treaba asta...intrebare: eu stiam ca in Japonia se conduce pe stanga, deci volanul ar trebui sa fie pe dreapta...este posibil sa se fi fabricat masini cu volan pe stanga pentru fortele armate japoneze? (ma gandesc la eventualitatea unor forte desfasurate in strainatate...); initial a fost alba, actualul proprietar a vopsit-o asa...a zis ca mai lasa ceva la pret...luni ma duc s-o vad, si va tin la curent...

a, inca ceva: consumul mediu 10-12 l/100 km...in teren urca si mai sus, in functie de dificultatea traseului...are carlig de remorcaj deja montat, eu as mai avea sa-i pun un troliu bun si niste ocheti (pentru orice eventualitate...); mi-a spus ca merge cu orice fel de motorina autohtona, nu face "nazuri"...

air (ca tu ai mai multa experienta): cam cat de solida este o asemenea masina? cam ce cedeaza prima oara la ele, si cam la ce ar trebui sa fiu atent cand ma uit la ea (suspensii, sasiu, etc...)?...merita pretul? (eu ma gandeam ca poate mai trag in jos vreo 4-500 de euro...el cere 4200 negociabil...probabil ca si-a facut calculul pe la 4000...poate mai scad ceva...)
air_wolf
http://www2.autovit.ro/html/9/8/7/9/939879.php - du-te si ia-o pe asta, mai scade-i cit de mult poti din pret, ca o faci cu 1500eur BETON!!!! toyota e toyota iar asta, MWB (medium wheel base) nu e nici scurta, nici lunga, este masina ideala de off-road, in opinia mea. thumbsup.gif n-am finante acum ca n-ar fi stat ea acolo. asta daca nu s-a dat deja.

la nissan nu prea ma pricep... rugina pe la aripi, sasiul sa nu fie torsionat. in plus, platesti 1920RON/an impozit la ea. sad.gif
vladcons
QUOTE (adrian_flavius @ May 19 2008, 12:58 PM) *
vreau ceva de iesit in w/e la tzara, la pescuit, la munte, camping, off-road ocazional...

sa fie in stare sa traga o platforma/remorca, sa aiba ceva cuplu


Ce vrei tu se cheama o masina de tura, cu care sa-ti plimbi familia si/sau prietenii prin natura.
Mai nimerita ar fi o masina lunga, in 4 usi, pe elicoidale. Ceva gen Land Rover Discovery, Nissan Patrol GR, ... Patrolul este considerat mai robust iar Discovery este mai spatios si mai confortabil (si ceva mai ieftin). Uita de motoare peste 3000cmc, din diferenta de impozit iti poti plati intretinerea masinii.
Un Samurai este excelent la concursuri off-road dar va fi greu cu nevasta (si copilul) la o saptamana prin munti, cu scule de pescuit, cort si alte alea. De remorca poti sa uiti - de ce remorca este vorba? Eventual pui Samu pe remorca si-l tragi cu Toyota pana la locul faptei....

Concluzia: ia-ti una lunga, spatioasa, cu AC, in care sa poti pune multe bagaje (scule de pescuit, camping, biciclete, etc). Cele scurte or fi ceva mai capabile off-road dar diferentele sunt vizibile la clasa extrem.
Masinile fiind vechi, nu te uita la km, ci la cum au fost intretinute. Eu as merge pe varianta "cea mai scumpa (si bine intretinuta) pe care mi-o pot permite" si nu pe "cea mai ieftina si rablagita, ca o repar eu dupa".

Si un sfat subiectiv: un Discovery I in mintile lui, pe care sa il up-gradezi continuu in anii urmatori (posibilitatile sunt nelimitate si oerecum mai accesibile decat in cazul altor marci). Fa un drive test cu unul si s-ar putea sa-mi dai dreptate. rolleyes.gif
air_wolf
QUOTE (vladcons @ May 26 2008, 11:01 AM) *
QUOTE (adrian_flavius @ May 19 2008, 12:58 PM) *
vreau ceva de iesit in w/e la tzara, la pescuit, la munte, camping, off-road ocazional...

sa fie in stare sa traga o platforma/remorca, sa aiba ceva cuplu


Concluzia: ia-ti una lunga, spatioasa, cu AC, in care sa poti pune multe bagaje (scule de pescuit, camping, biciclete, etc). Cele scurte or fi ceva mai capabile off-road dar diferentele sunt vizibile la clasa extrem.
Masinile fiind vechi, nu te uita la km, ci la cum au fost intretinute. Eu as merge pe varianta "cea mai scumpa (si bine intretinuta) pe care mi-o pot permite" si nu pe "cea mai ieftina si rablagita, ca o repar eu dupa".

Si un sfat subiectiv: un Discovery I in mintile lui, pe care sa il up-gradezi continuu in anii urmatori (posibilitatile sunt nelimitate si oerecum mai accesibile decat in cazul altor marci). Fa un drive test cu unul si s-ar putea sa-mi dai dreptate. rolleyes.gif


da, ideal ar fi sa faca o tura.

ce spui tu
QUOTE
Eu as merge pe varianta "cea mai scumpa (si bine intretinuta) pe care mi-o pot permite" si nu pe "cea mai ieftina si rablagita, ca o repar eu dupa".
se aplica daca iti cumperi masina de la cunoscuti. altfel risti sa iei o mare teapa. la o masina ieftina stii exact ce trebuie sa faci si la ce sa te astepti.
o toyota de exemplu valoreaza intre 4000 - 9000 eur in functie de stare. sa spunem ca dispui de un buget de 5000eur. gasesti una la 4500 intr-o stare acceptabila si una in stare "proasta" la 2000. eu as lua-o pe cea in stare proasta, pe principiul ca bag un ban in ea dar stiu in ce am bagat si ce imi poate pica. fiecare are un mod preferat "de lucru" si totusi nici unul nu e gresit.
adrian_flavius
Am fost ieri la capitala, si am vazut Patrol-ul...faina masina, destul de bine intretinuta...m-am bagat un pic si pe sub ea, nu prea are rugina...proprietarul este dispus oricand sa dam o tura in teren...problema este, asa cum a spus si Air Wolf, impozitul...prea mare...anul trecut, actualul proprietar a dat 2250 de lei, in conditiile in care are domiciliul in Comuna Magurele, langa Bucuresti, si masina este inmatriculata pe Bucuresti...prea mult, sincer...deci, Patrolul cade, desi ultimul pret era 3700 de euro...o sa caut ceva cu motor mai mic...

Air, am incercat sa sun in Harghita...momentan nu raspunde nimeni la telefon...sunt de acord cu tine ca pretul merita...si cred ca si masina...mai vedem...
adrian_flavius
am mai "dibuit" una: http://www2.autovit.ro/html/1/4/2/2/931422.php - e ceva mai mare, nu e sasiu scurt, dar e tot diesel, si e Pajero pana la urma...si mai noua un pic, dupa '90...nu dau in branci, am timp sa ma hotarasc...

Cel cu Toyota din Harghita presupun ca nu prea vrea sa vanda masina, din moment ce nu reusesc sa-l prind la telefonul pe care l-a postat acolo...Air, cei de la Dojo "prepara" si Toyote, sau sunt specializati pe Samurai?...ca sa stiu cum fac, daca iau una ca Toyota respectiva...intr-un fel sunt de acord cu tine, mai bine iau una mai "cazuta", dar mai ieftina, si o "prepar" eu, sa stiu ce am bagat in ea...si pe ce ma bazez...
air_wolf
QUOTE (adrian_flavius @ May 29 2008, 11:52 AM) *
am mai "dibuit" una: http://www2.autovit.ro/html/1/4/2/2/931422.php - e ceva mai mare, nu e sasiu scurt, dar e tot diesel, si e Pajero pana la urma...si mai noua un pic, dupa '90...nu dau in branci, am timp sa ma hotarasc...

Cel cu Toyota din Harghita presupun ca nu prea vrea sa vanda masina, din moment ce nu reusesc sa-l prind la telefonul pe care l-a postat acolo...Air, cei de la Dojo "prepara" si Toyote, sau sunt specializati pe Samurai?...ca sa stiu cum fac, daca iau una ca Toyota respectiva...intr-un fel sunt de acord cu tine, mai bine iau una mai "cazuta", dar mai ieftina, si o "prepar" eu, sa stiu ce am bagat in ea...si pe ce ma bazez...


cred ca prepara orice, sint foarte priceputi. ca idee, la toyota: kit de reparatii etrieri (2 buc), pompa centrala, placute - 228 de lei. le iau azi. deci nu e scump sa intretii asa o masina. disc de ambreiaj original AISIN - 350 lei - pentru LJ70. e mai scump la logan... teehee.gif
Daniumfcv
Salut


De un ARO 24x.. sau cum se numesc acum ... nou ... ce zici ?! Pe undeva pe la 7 -8000 euro daca nu ma insel.2.ceva diesel (2.5 parca) 80 cp?!
air_wolf
QUOTE (Daniumfcv @ Jun 1 2008, 05:04 PM) *
Salut


De un ARO 24x.. sau cum se numesc acum ... nou ... ce zici ?! Pe undeva pe la 7 -8000 euro daca nu ma insel.2.ceva diesel (2.5 parca) 80 cp?!



nou... nu se mai face. cel mai bun era cel cu motor de toyota. aro adio.
adrian_flavius
Baieti, vreau o parere despre asta: http://www2.autovit.ro/html/8/6/8/0/968680.php merita?

Nu am atatia bani, dar ma gandesc ca poate mai negociez ceva in jos...inca un set de jante, cu anvelope cu tot, plus statia...

Credeti ca merita motorul ala? Tipul mi-a spus ca impozitul pentru un asemenea motor este de 800 de lei pe an...asa sa fie?
air_wolf
QUOTE (adrian_flavius @ Jun 12 2008, 11:39 AM) *
Baieti, vreau o parere despre asta: http://www2.autovit.ro/html/8/6/8/0/968680.php merita?

Nu am atatia bani, dar ma gandesc ca poate mai negociez ceva in jos...inca un set de jante, cu anvelope cu tot, plus statia...

Credeti ca merita motorul ala? Tipul mi-a spus ca impozitul pentru un asemenea motor este de 800 de lei pe an...asa sa fie?


masina cica se da la 4000eur fix fara jante si statie, cel putin asa am vazut pe alt site. masina pare sa arate bine, trebuie vazuta. da, impozitul e 800 pentru ca nu are 3001 sau peste.
adrian_flavius
Corect, Air Wolf...4000 este pretul pe care mi l-a confirmat proprietarul, fara jante si fara statie...

Am fost pana la Dragasani, am vazut masina, m-am dat cu ea (numai pe sosea, ca nu am avut timpul necesar sa ies un pic in teren...); primele impresii: interiorul este destul de murdar (e si normal, pana la urma...masina nefolosita...), dar este "intreg"...lipsesc vreo 2 panouri din bord (pe unde ar trebui sa fie casetofonul...se rezolva si asta...), in rest e ok...trapa nu functioneaza (deloc, de nici o culoare...mi-au garantat ca nu baga apa pe la incastrari...); e masina cu 7 locuri (2 pliabile, in portbagaj...) si arata destul de bine...nu are oglinda retrovizoare (trebuie sa-i cumpar una din aia cu ventuza, de se lipeste pe parbriz...), iar oglinda laterala din dreapta nu este in stare sa stea cum o pui...joaca bila in lagar...

Motorul este "gatuit", sa nu consume prea mult...au umblat, cred, la avans, si se simte...daca incerci sa te dai la masina, prea repede, se ineaca...da' asta e o chestie de reglaj, masina nu trepideaza, merge frumos, cutia nu agata si intra destul de bine in viteza...au recunoscut ca au umblat acolo, dar pot sa-l dea inapoi...daca tot imi iau V6, vreau sa am cel putin 120-125 din aia 141 de magari initiali...om vedea...maneta ai mica, cu care schimbi din 2H in 4H, N si 4L, merge bine...spune-mi si mie N de la ce e? de la blocajul diferentialului central? 4L e reductorul...presupun ca modelul asta nu are decat un singur diferential blocabil, cel central...masina este din 1990 si, dupa cum arata, banuiesc ca acei km sunt reali...nu am vazut prea multa rugina pe dedesubt (de fapt, nu prea am vazut deloc...), iar puntile aratau bine, la o prima vedere...

Luni ma duc cu mecanicul dupa mine, sa-si bage nasul prin ea...sau marti, in functie de timpul pe care o sa-l am...nu e graba, proprietarul oricum pleaca in germania o saptamana, asa ca pana spre sfarsitul saptamanii oricum nu putem face mare lucru...sa vedem...

Intrebare: cu un kit de inaltare, merge sa ma "dau" cu ea un pic mai hard? stiu ca asta nu va fi masina de concurs off-road hard, in nici un caz (sasiul lung...), da' pentru o tura soft cred ca se preteaza, cu un pic de indemanare si modificari...masina e destul de grea, cam ce troliu ii trebuie (3000 kgf)?...cred ca o sa fie sh, ca nou presupun ca e scump...cam cat de scumpe sa fie piesele pentru asa ceva, si, ceva mai important: se gasesc?

Inca o mentiune: proprietarul o vinde pentru ca a gasit sa-si cumpere un Wrangler "preparat" din Germania, de 4600 cc...si a renuntat s-o mai prepare pe asta...mi-a promis ca ma ajuta cu accesorii off-road noi, la preturi mai bune...a zis ca un kit de inaltare pentru asta, cu tot ce trebuie, ma costa 1000 de euro, nou...asa sa fie?
air_wolf
N - neutral, se foloseste cind se tracteaza masina. asta inseamna fara tractiune, 4x0 smile.gif

alta treaba: kit de inaltare se gaseste, cam ala este pretul. piese se gasesc si ele. masina nu e rea nici in varianta stock, dar gume ii trebuie. troliu gasesti nou la bani putini, dar nu te uita la mai putin de 9500lbs cu masina asta - cam 600eur. e misto ca are 7 locuri trecute in carte, e ideala de pescuit/vinatoare. hard nu prea, e lunga, e pe bascule in fata - are mai multe dezavantaje. evident, poti incerca, depinde de cit de mult tii la vopsea si la indoituri smile.gif
parerea mea: ia-o cu statie, te ajuta mult la drum (tiristii, controale radare, rar) si pe linga el (help, drumuri inchise, etc) cind megeti mai mluti. e mult mai buna decit un radio.



adrian_flavius
Mersi de sfaturi si suport, cred ca asta e...am discutat cu proprietarul, am discutat si cu un mecanic...momentan proprietarul este plecat in germania, sa-si aduca wrangler-ul ala hotz....a promis ca imediat ce se intoarce in tara, ma suna sa facem actele...bugetul se contureaza si el, pentru ca ma ajuta ai mei...asa ca s-ar putea sa mai ramana ceva banutzi si de "nebunii"...recte bull-bar si, poate, troliu...iar spre toamna un kit de inaltare mediu (nu extrem...sa nu pierd prea mult din stabilitatea on-road...)...prima "manevra" va fi resuscitarea "magarilor" de sub capota...din ce am mai citit, motorul V6 pe benzina de la Pajero e destul de laudat...cuplu mare, reprize scurte, etc, etc... thumbsup.gif

Proprietarul mi-a spus ca masina ar avea diferentiale blocabile si pe punti...e posibil?...din cate am citit, la modelul asta stock nu exista decat un singur diferential blocabil, cel central, plus reductorul...daca are, cum se cupleaza? odata cu cel central, atunci cand pui maneta de transmise pe 4H? sau cand e pe 4L?...of, am multe de invatat whistling.gif ...

Imediat ce ii fac actele si termin cu "reglajele" pe la motor, o sa am nevoie de gume...asa ca o sa va stresez sa-mi dati adrese/link-uri catre gume resapate...nu are sens sa-i cumpar gume noi, ca sunt prea scumpe...da' trebuie sa fie gume dedicate off-road, ca mixte are el in dotare...inca un set de jante de tabla cat ar costa pentru asa ceva?

Si ar mai fi ceva: un portbagaj de capota...gasesc ceva omologat, sau pot sa ma apuc sa-i fac eu unul?...ca nu e mare filozofie...doar sistemele de prindere sunt ceva mai fistichii, restul se poate construi de la zero...

LE: statia nu cred c-o iau, ca nu prea imi place cum arata/functioneaza...pare a avea nevoie de multe "ingrijiri"...cat costa o asemenea statie, daca o cumpar din alta parte? (noua/sh)...instalatia electrica pentru statie ramane pe pozitie, doar statia dispare...
air_wolf
QUOTE (adrian_flavius @ Jun 16 2008, 10:12 AM) *
Mersi de sfaturi si suport, cred ca asta e...am discutat cu proprietarul, am discutat si cu un mecanic...momentan proprietarul este plecat in germania, sa-si aduca wrangler-ul ala hotz....a promis ca imediat ce se intoarce in tara, ma suna sa facem actele...bugetul se contureaza si el, pentru ca ma ajuta ai mei...asa ca s-ar putea sa mai ramana ceva banutzi si de "nebunii"...recte bull-bar si, poate, troliu...iar spre toamna un kit de inaltare mediu (nu extrem...sa nu pierd prea mult din stabilitatea on-road...)...prima "manevra" va fi resuscitarea "magarilor" de sub capota...din ce am mai citit, motorul V6 pe benzina de la Pajero e destul de laudat...cuplu mare, reprize scurte, etc, etc... thumbsup.gif

Proprietarul mi-a spus ca masina ar avea diferentiale blocabile si pe punti...e posibil?...din cate am citit, la modelul asta stock nu exista decat un singur diferential blocabil, cel central, plus reductorul...daca are, cum se cupleaza? odata cu cel central, atunci cand pui maneta de transmise pe 4H? sau cand e pe 4L?...of, am multe de invatat whistling.gif ...

Imediat ce ii fac actele si termin cu "reglajele" pe la motor, o sa am nevoie de gume...asa ca o sa va stresez sa-mi dati adrese/link-uri catre gume resapate...nu are sens sa-i cumpar gume noi, ca sunt prea scumpe...da' trebuie sa fie gume dedicate off-road, ca mixte are el in dotare...inca un set de jante de tabla cat ar costa pentru asa ceva?

Si ar mai fi ceva: un portbagaj de capota...gasesc ceva omologat, sau pot sa ma apuc sa-i fac eu unul?...ca nu e mare filozofie...doar sistemele de prindere sunt ceva mai fistichii, restul se poate construi de la zero...

LE: statia nu cred c-o iau, ca nu prea imi place cum arata/functioneaza...pare a avea nevoie de multe "ingrijiri"...cat costa o asemenea statie, daca o cumpar din alta parte? (noua/sh)...instalatia electrica pentru statie ramane pe pozitie, doar statia dispare...


poate avea blocanti si pe punti, normal. practic ai 3 blocanti: central, fata si spate. acum depinde care dintre ei este instalat (pot fi toti trei fara probleme).
cu gumele problema sta asa: resapatele nu se pot echilibra => faci geometria destul de des, se strica altele. sint foarte bune in teren, unde e mai putin costisitor sa rupi 100eur decit vreo 300eur. ca si compromis, la ce ai tu de facut cu masina, eu as lua BFG M/T - bune on-road, bune si in off-road.

portbagaj iti faci si e omologat. nici pe alea omologate nu scrie pe fier ca sint omologate thumbsup.gif
adrian_flavius
Air, am inteles cu blocantii, mersi (daca sunt instalati toti 3, sa inteleg ca se cupleaza toti odata, nu?...sau e ceva pe dedesubt care trebuie "manevrat"?)...o sa verific cu mecanicul, cand facem actele...gumele alea de care pomenesti tu, cam cat sa coste? pe bucata... whistling.gif

Daca ai ceva link-uri spre importatori/distribuitori de accesorii off-road, da-mi si mie...adica bull-bar (desi ma bate gandul sa-l fac si pe asta tot in regie proprie...mi-e sa nu am probleme la RAR...), trolii, ocheti, etc...am mai dat cate o raita si pe 4X4mania...baieti pasionati si pe acolo...

LE: am dat de troliul asta pe net: http://www.offroadmania.ro/?menu=produse&a...Goodrich#anchor ...merita? sau caut ceva mai bun?...fata de ce preturile pe care mi le-ai dat tu, si fata de ce mai discuta baietii pe 4X4mania, preturile de pe net mi se par umflate...oare de ce? whistling.gif
vladcons
Daca ce ai spus mai sus "cu care schimbi din 2H in 4H, N si 4L" este corect, masina ta nu are diferential central deloc, ci doar o cutie de trasfer (se comporta ca un diferentia central blocat).
In mod normal, 2H, pe asfalt, rotile din spate sunt motoare.
Pe suprafete alunecoase dar unde mergi usor, in 4H, cuplezi si rotile fata. Nu este indicat sa mergi asa pe suprafete cu aderenta buna (ex: esfalt), face rau la transmisie.
Pe suprafete cu inaintare dificila (pante mari, noroi, zapada, etc), in 4L, ai fata cuplata si esti pe reductor. Masina va merge mai incet (cam cu 50%), vei schimba vitezele mai repede. dar vei avea un cuplu la roata dublu.
Pentru blocarea diferentialelor trebuie sa ai comenzi separate. Nu cred sa ai blocare pe fata, poate doar pe spate.

Succes la cumparaturi!
adrian_flavius
Aha, aha...invat cate ceva continuu...faza este ca nu am avut timp sa "benoclez" foarte atent prin interiorul masinii, si nici nu am primit indicatii de la proprietarul actual (masina am vizionat-o la parintii proprietarului, aflati in Valcea...), decat sumar, prin telefon...

Pe langa schimbatorul de viteze normal, situat central, in dreapta acestuia si un pic in fata este pozitionat un alt schimbator, mai mic, care are aceste inscriptii in ordine 2H (stanga jos), 4H (dreapta si un pic in L fata de 2H), N (centru), 4L (sus)...pentru blocarea diferentialelor, exista cumva butoane in habitaclu, sau vreo maneta, ceva? cum se face, din cate cunoasteti, blocarea diferentialelor?

mersic de urarile referitoare la cumparaturi...am gasit deja un troliu de 4.3 tone (9500lbs), pe 12 V, cu toate accesoriile, nou, la cineva in Hunedoara...vrea doar 410 euro pe el...da' astept intai sa ma vad cu Namolici in curte, si pe urma incepem "toaletarea" lui...ma si vad pe post de zana cea buna, iar masina pe post de Cenusareasa...bagheta magica va fi inlocuita de portofel si de multa munca...da' o sa fie cu voie buna, asa ca nu ma vait... thumbsup.gif
air_wolf
pentru blocante ai butoane sau manete. difera pozitia lor in functie de masina. poti angaja si cite un singur blocant, nu e obligatoriu sa fie toti 3.

la troliu, degeaba te bucuri la unul ieftin care crapa repede. eu la troliu m-am gindit intotdeauna ca la un accesoriu de care poate atirna viata mea sau a altuia (si chiar a atirnat, de o bara home-made si de un troliu bun) si nu voi face rabat de la el. nici sufele, ochetii sau high-liftul, care sint echipamente importante, nu merita luate unele ieftine si proaste. sufele, care sint de mai multe tipuri, tin si ele mai multe tone. fiecare grupa de tonaj necesita o sufa adecvata. mai ai sufele de protectie pentru copac - foarte importante. mai ai niste chestii la care nu merita sa faci rabat. thumbsup.gif
adrian_flavius
Air, stiu cum e cu "ieftinaturile"...da' problema este ca un Warn de peste 9500 lbs, cum ai zis si tu ca trebuie, "bate" lejer la 1500-2000 de euro, pret de romania, la distribuitori...recunosc ca inca nu am cautat pe tot net-ul, sa vad unde-l pot gasi mai ieftin, da' e destul de mult...jumate din pretul masinii, ce naiba...tu ziceai ca gasesc troliu la 6-700 de euro...da-mi si mie o relatie/link pentru asa pret, ca fac cinste...pe bune... thumbsup.gif ...si pentru sufe/ocheti...

Bara si suportul de troliu m-am decis sa le fac singur...adica nu chiar singur, ca o sa am "ajutor"...recte tata si un bun prieten de familie, sudor de meserie (actualmente pensionar, da' inca are mana buna...)...e mai sanatos sa stiu eu ce am pus acolo, si cum le-am prins...banuiesc ca trebuiesc legate cumva direct de sasiu, nu?...o sa ma orientez pe masina, dupa ce o iau...laugh.gif
air_wolf
QUOTE (adrian_flavius @ Jun 17 2008, 10:01 AM) *
Air, stiu cum e cu "ieftinaturile"...da' problema este ca un Warn de peste 9500 lbs, cum ai zis si tu ca trebuie, "bate" lejer la 1500-2000 de euro, pret de romania, la distribuitori...recunosc ca inca nu am cautat pe tot net-ul, sa vad unde-l pot gasi mai ieftin, da' e destul de mult...jumate din pretul masinii, ce naiba...tu ziceai ca gasesc troliu la 6-700 de euro...da-mi si mie o relatie/link pentru asa pret, ca fac cinste...pe bune... thumbsup.gif ...si pentru sufe/ocheti...

Bara si suportul de troliu m-am decis sa le fac singur...adica nu chiar singur, ca o sa am "ajutor"...recte tata si un bun prieten de familie, sudor de meserie (actualmente pensionar, da' inca are mana buna...)...e mai sanatos sa stiu eu ce am pus acolo, si cum le-am prins...banuiesc ca trebuiesc legate cumva direct de sasiu, nu?...o sa ma orientez pe masina, dupa ce o iau...laugh.gif


vorbeste cu calinvas, care distribuie T-Max - si trolii si sufe si ocheti.
la bara sint de acord ca e mai bine s-o faci tu dar sa nu faci greseala de a o suda pe sasiu!!! valabil pentru orice bara/slider.
adrian_flavius
Am inteles, multumesc de pont...cat priveste legatura cu sasiul, ma gandeam si eu ca nu sudata, ci prinsa in suruburi trebuie sa fie...cat despre "manopera" ei, se rezolva...deja am discutat cu "ajutoarele"... laugh.gif...sa vedem intai masina, si pe urma "modificarile"...
adrian_flavius
Varianta cu masina de la Dragasani a cazut...dar am gasit alta, la fel, acelasi model, dar mai noua, din '93, si, ce este mai important, e diesel..."doar" 90 CP, da' e mai "intretinuta" la interior...nu-i merge A/C-ul, pentru ca nu are compresor...cat sa coste un compresor pentru un Pajero din '93?...daca aveti idee...

Oricum, sper ca saptamana viitoare sa va dau vesti bune... rolleyes.gif si poze, odata cu vestile...lol...
adrian_flavius
ia dati un ochi pe aici: http://www.autovit.ro/html/2/4/5/6/982456.php

asa ma tenteaza whistling.gif ...da' nu-l lasa mai jos de 3500 de euroi...nu's ce sa zic...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.