orice despre hibride, circulati verde pe verde |
This topic is about orice despre hibride, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
orice despre hibride, circulati verde pe verde |
Mar 28 2008, 09:44 AM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 271 Joined: 5-February 08 From: BT Member No.: 116.288 |
Ma bucur ca sunt primul care posteaza pe aceasta arie dedicata masinilor hybride. Nu sunt eu cel de la care a pornit ideea crearii asestei arii si nu detin un hybrid, dar am sustinut si apreciat ideea. Acum 6 luni am cautat pe piata o masina care sa ma reprezinte. Despre hybride si masini electrice stiam foarte putine lucruri, ca se fabrica prin Asia si America si ca e cam greu sa intri in posesia unui asemenea exemplar (transport, taxe vamale, acte, persoane dispuse sa iti aduca masina si altele). Daca aveam de unde sa aflu mai multe informatii poate, zic poate m-as fi orientat spre hybrid. Am aflat dupa ce mi-am cumparat masina (se poate vedea in stanga ) ca hybridul nu e chiar un OZN si ca poti avea un hybrid in Romania, bineinteles cu putin efort (in mare parte efort financiar). Gratie unui bun coleg (from FAR...away) am avut placerea de a fi "copilot" intr-un hybrid. E o senzatie ciudata si extrem de placuta sa stii ca circuli in mare parte fara sa consumi, fara fum......"moca" Altfel e placerea condusului cand merge masina doar pe electric. Iar daca vrei sa sprintezi, motorul pe benzina te poate face mandru. Respect pentru cei ce au avut puterea si curajul si si-au luat un hybryd. P.S. Orice informatii despre Hybride si poze cu acestea sunt asteptate si binevenite. Circulati verde pe verde. Respect ToRnada This post has been edited by f1anatic: Jul 18 2008, 06:21 PM -------------------- |
|
|
Apr 12 2008, 08:21 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Randamentul la panaramele alea cu aer comprimat nu e deloc mic. E chiar foarte bun (baietul de la BBC explica ca motorul e rece, nu produce caldura aiurea, iar baietii de la electrica francezilor spun ca fac stocare noaptea si productie de energie ziua prin comprimarea/destinderea aerului cu randamente globale de peste 80%. Chiar daca se lauda, tot e bine si tot bate electricul). Mica e totusi cantitatea de energie pe care o poti stoca in rezervor (si aici nu poti avansa la nesfarsit cu tehnologia), insa chiar si asa un rezervor de aer comprimat inmagazineaza mai multa energie decat o baterie actuala cu acelasi volum sau aceesi greutate.
Eu viitorul masinilor electrice il vad mai degraba imbarligat cu pila de hidrogen (care functioneaza si cu metanol la urma urmei). Si bateriile chimice au limite ce vor fi repede atinse. Ceva de genul perfectionam algele alea care fac hidrogen verde -> pila de hidrogen + motoare electrice + eventual si vreo doua baterii folosite NUMAI la recuperarea energiei de franare. Pui o frana care a umplut bateriile (putine, nu foarte multe) si le descarci instant cand accelerezi apoi revii la pila. Sau alta solutie pentru masinile full electrice ar fi sa nu incarci bateriile la benzinarie, ci sa le schimbi complet.... cam cum se facea pe vremuri cu caii Propulsoarele atomice bazate pe fisiune nu pot fi miniaturizate la nesfarsit, ca sa provoci fisiunea ai nevoie de o masa critica de material radioactiv, de un reactor suficient de solid, si de niste turbine suficient de mari sa poata prelua energia creeata. Nu am idee totusi care e limita teoretica la care pot ajunge ca putere/dimensiuni. Cele bazate pe fuziune n-au teoretic (cred) o dimensiune minima si au si bunul simt sa produca direct energie electrica fara sa mai treci prin aburi si turbine. Capcana magnetica care tine combustibilul cu forta in reactor transforma direct energia produsa de reactie in tensiune electromotoare. Insa sunt taaare departe de a fi puse la punct chiar si neminiaturizate.... Inca nu avem nici unul functional, astia se chinuie in Europa cu ITER-ul iar de americani nu se aude nimic... tot la tokamakul sovietic am ramas, care desi nu e chiar functional, macar are meritul ca a fost construit si terminat.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 6th May 2024 - 06:16 PM |