Help - Search - Members - Calendar
Full Version: orice despre hibride
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
ToRnada
Salutare.

Ma bucur ca sunt primul care posteaza pe aceasta arie dedicata masinilor hybride.
Nu sunt eu cel de la care a pornit ideea crearii asestei arii si nu detin un hybrid, dar am sustinut si apreciat ideea.
Acum 6 luni am cautat pe piata o masina care sa ma reprezinte.
Despre hybride si masini electrice stiam foarte putine lucruri, ca se fabrica prin Asia si America si ca e cam greu sa intri in posesia unui asemenea exemplar (transport, taxe vamale, acte, persoane dispuse sa iti aduca masina si altele).
Daca aveam de unde sa aflu mai multe informatii poate, zic poate m-as fi orientat spre hybrid.
Am aflat dupa ce mi-am cumparat masina (se poate vedea in stanga thumbsup.gif ) ca hybridul nu e chiar un OZN si ca poti avea un hybrid in Romania, bineinteles cu putin efort (in mare parte efort financiar).
Gratie unui bun coleg (from FAR...away) am avut placerea de a fi "copilot" intr-un hybrid.
E o senzatie ciudata si extrem de placuta sa stii ca circuli in mare parte fara sa consumi, fara fum......"moca" drive.gif
Altfel e placerea condusului cand merge masina doar pe electric.
Iar daca vrei sa sprintezi, motorul pe benzina te poate face mandru.
Respect pentru cei ce au avut puterea si curajul si si-au luat un hybryd.

P.S. Orice informatii despre Hybride si poze cu acestea sunt asteptate si binevenite.
Circulati verde pe verde.

Respect
ToRnada
FAR EASTERN
Tin sa salut si eu decizia moderatorilor nostri, sau mai bine zis a adminilor, de a deschide aceasta arie.
Oricine este binevenit sa citeasca si chiar sa se implice in furnizarea de informatii despre masinile viitorului "apropiat". smile.gif
Mai sunt discutii si informatii postate pe masini.ro, imprastiate prin diferite topicuri. Speram ca se va considera necesar mutarea lor in aceasta arie. Macar a celor care nu sunt axate pe un anumit model.

Read you!

p.s. Tonada, mi-ai luat-o inainte. Brava!
f1anatic
QUOTE(ToRnada @ Mar 28 2008, 02:44 AM) *
Salutare.

Ma bucur ca sunt primul care posteaza pe aceasta arie dedicata masinilor hybride.
Nu sunt eu cel de la care a pornit ideea crearii asestei arii si nu detin un hybrid, dar am sustinut si apreciat ideea.
Acum 6 luni am cautat pe piata o masina care sa ma reprezinte.
Despre hybride si masini electrice stiam foarte putine lucruri, ca se fabrica prin Asia si America si ca e cam greu sa intri in posesia unui asemenea exemplar (transport, taxe vamale, acte, persoane dispuse sa iti aduca masina si altele).
Daca aveam de unde sa aflu mai multe informatii poate, zic poate m-as fi orientat spre hybrid.
Am aflat dupa ce mi-am cumparat masina (se poate vedea in stanga thumbsup.gif ) ca hybridul nu e chiar un OZN si ca poti avea un hybrid in Romania, bineinteles cu putin efort (in mare parte efort financiar).
Gratie unui bun coleg (from FAR...away) am avut placerea de a fi "copilot" intr-un hybrid.
E o senzatie ciudata si extrem de placuta sa stii ca circuli in mare parte fara sa consumi, fara fum......"moca" drive.gif
Altfel e placerea condusului cand merge masina doar pe electric.
Iar daca vrei sa sprintezi, motorul pe benzina te poate face mandru.

Respect pentru cei ce au avut puterea si curajul si si-au luat un hybryd.

P.S. Orice informatii despre Hybride si poze cu acestea sunt asteptate si binevenite.
Circulati verde pe verde.

Respect
ToRnada



Ok Tornado, acum explica partea accentuata. Ce ai scris contine neadevaruri si exagerari. In rest treaca de la mine...dar ce am accentuat chiar merita dezbatut.
Citeste mai intii mesajul lui 20krpm si apoi raspunzi. Mersi.
mike.omega
Sa nu uit smile.gif
Daca incercati sa transformati aria asta in ceva de genul "Toyota(hibrid) rulles" o sa dispara instant drive.gif
FAR EASTERN
Mike, cel putin eu nu am intentia asta.
Problema e, as spune eu, cu interlocutorii, care, indiferent de subiect, ajung sa discute despre Prius. Si asta e cumva scuzabil, pentru ca, asta e, e cel mai cunoscut hibrid si, din pacate, nu e decat o singura persoana care sa aduca argumente bazate pe experienta.
Dupa mine, te-asa ruga sa muti aici si topicurile din ariile altor producatori de hibride. Se poate vedea ca toate topicurile care la inceput au o samanta de hibridologie, degenereaza intr-un fel de anti hibride. Nu ca asta ar fi ceva rau, dar poate crea confuzie pentru cineva care vine din afara. Adica intrand pe topicuri diferite, ajunge in aceeasi fundatura.

p.s. ToRnada a spus ce a spus pe propria raspundere si la fel ar trebui sa si argumenteze.
p.p.s. daca ai observat mike, in acest topic, singura aluzie la Prius e facuta de avatarul meu.
ToRnada
CITAT(f1anatic @ Mar 28 2008, 03:50 PM) *
CITAT(ToRnada @ Mar 28 2008, 02:44 AM) *
Salutare.
E o senzatie ciudata si extrem de placuta sa stii ca circuli in mare parte fara sa consumi, fara fum......"moca" drive.gif
Altfel e placerea condusului cand merge masina doar pe electric.
Iar daca vrei sa sprintezi, motorul pe benzina te poate face mandru.


Respect
ToRnada


Ok Tornado, acum explica partea accentuata. Ce ai scris contine neadevaruri si exagerari. In rest treaca de la mine...dar ce am accentuat chiar merita dezbatut.
Citeste mai intii mesajul lui 20krpm si apoi raspunzi. Mersi.


Ce neadevar e in fraza "E o senzatie ciudata si extrem de placuta "???? sunt trairi proprii. teehee.gif
Sari in sus de parca tu nu ai fost mic si nu te-ai plimbat cu masinitzele electrice drive.gif
Daca nu te-ai prins mersul asta MOCA se face mai mult in oras...
Sau poate crezi ca am exagerat cu sprintul???....incearca si te vei convinge.....bine, nu compara cu sprintul unui motor de peste 130 CP.
Mesajul lui 20.000 RPM fiind......ala cu BMW?!? daca da, vezi ca testul se refera strict la un traseu extraurban

P.S. Si e ToRnada nu Tornado mai "fianatic" tongue.gifsmile.gif)
Respect
ToRnada
f1anatic
Pai mah, chiar asta era treaba. Ca masinute busitoare am condus si eu cind eram mic, si deci am termen de comparatie pentru condusul unei masinute electrice. Sa stii ca am si masinute radioghidate !!!

Dar m-am linistit. E vorba doar de trairile tale personale, nu de o realitate paralela pe care nu o intelegeam eu.

Nu e mah mersul chiar MOCA...transferi poluarea dinntr-un loc in altul. Dar sa continuam discutia in topicul celalalt.

Treaba cu sprintul care te face mindru...crede-ma, daca as face comparatie cu ce stiu eu...iese urit de tot.
ToRnada
CITAT(f1anatic @ Mar 31 2008, 04:19 PM) *
Nu e mah mersul chiar MOCA...transferi poluarea dinntr-un loc in altul. Dar sa continuam discutia in topicul celalalt.
Treaba cu sprintul care te face mindru...crede-ma, daca as face comparatie cu ce stiu eu...iese urit de tot.


Pai "MAH" mersul moca e doar partial
In fine....
FAR EASTERN
QUOTE
@f1anatic Cite ceva despre designul si tehnologia autobuzelor Diesel-Hybrid : explica binisor tehnologia si configuratiile motoarelor: in paralel sau in serie
http://transit-safety.volpe.dot.gov/Public...nGuidelines.htm

Si un articol despre autobuzele hybrid diesel de la mine din sat.
http://transitchicago.com/news/ctaandpress...rticleid=104567


QUOTE
The CTA will be testing two different hybrid drive systems.

The first 10 hybrid buses to arrive will be equipped with a parallel drive system, which is similar to a hybrid system found in a car. An on-board computer blends the diesel engine power and the electric motor power from the battery unit for optimum efficiency. When the vehicle leaves a stop, it will operate initially on electric power and as its speed increases, it will operate on a combination of electric power and diesel engine power until it reaches an optimum speed where it will operate entirely on the diesel engine.

The second 10 to arrive will be equipped with a series drive system, which is a more traditional generator-driven traction motor propulsion system. In this system, the diesel engine runs a generator. The generator provides electric power to the traction motors which, in turn, power the bus. A computer manages power to the traction motors and battery. At certain times during operation, the bus runs on generator power or battery power.


Fabrica de autobuze
http://www.newflyer.com/index/hybrid_buses_intro


Asta explica intr-un fel de ce nu s-a aplicat tehnologia si la autoturisme. Pentru ca nu s-a considerat rentabil(fezabil).
Aici e cu totul altceva. Avantajele sunt evidente, din ce spune dom' primar. Economie care se rasfrange direct asupra cetateanului, idem reducerea poluarii in oras.
ToRnada
Ideea utilizarii unui hybrid este ca economia de combustibil si protejarea mediului de face direct de catre utilizatorul final si nu de catre probucatorul masinii/pieselor.
De exemplu : FAR EASTERN conduce, el economiseste, el protejeaza mediul....."restul e tacere"
James Kilowatt
Daca chiar vrei sa protejezi mediul, iei bicicleta in oras si trenul sau autobuzul in afara.

In rest, hibridele sunt poate mai verzi in oras, insa global nici o masina nu e verde. O masina verde ar trebui sa fie usoara (max 500kg) si sa tina 50 ani nu 1.5t de otel si plastic si sa ajunga fier vechi dupa 5-10ani...
FAR EASTERN
Here we go again..... wallbash.gif
FAR EASTERN
f1anatic, se pare ca baietii de la CTA au ceva vechime in interesul de a implementa bio-dieselul si sistemele hibride.
Faptul ca doar au fost dispusi sa testeze aceste alternative, inca de pe vremea cand telefoanele cantareau 1 kg, e o chestie "huge".
Si sa ne mai miram ca piata americana a hibridelor e asa de dezvoltata.
Acu nu stiu cum e cu politica asta la moda despre mediu, dar faptul ca a inceput in America, acu peste 10 ani, la un moment in care nu prea era nimeni ingrijorat de rezervele de petrol sau de pretul barilului...
Si culmea, dupa ce au fost bombardati la Hiroshima si Nagasaki, japonezii au venit sa le vanda masinile care atunci erau cam ce e la noi acuma. Un moft, un vis umed...
Ce mi se pare ciudat este faptul ca nici baietii de la NewFlyer, desi sunt "on the road" din '97, nu prea au fost doritori sa cucereasca si alte piete decat cele americane(chiar statale as putea spune). Cel putin din ceea ce stiu eu... Parca se vorbea si prin Europa acu cativa ani de tehnologia asta la autobuze, dar nemaiauzind de ea, presupun ca nu s-a mai adoptat. Poate or fi timizi cu pietele noi...si asteapta sa fie emergente. Ca si Toyota cu Priusul in Europa, sau mai bine zis in Romania.
mike.omega
Mare atentie cu Biodieselul! Nu se recomanda folosirea lui pe motoare moderne! Ci doar pe motoare diesel clasice wink.gif
FAR EASTERN
Care, daca nu ma insel, sunt cam depasite, nu?
Asa ca se poate spune ca deja am ratat o alternativa la motorina.......
Cam asta se intampla cand se asteapta ca investitia sa fie rentabila... eventual dupa ce altii sau cam "ars" sa chiar au inventat...
Asta e, money talks...
James Kilowatt
Despre care alternativa vorbiti?
Ca daca e vorba biodiesel, inca nu e una viabila.
James Kilowatt
PS
Pe browserule mele (IE5 si mozilla) topicul asta arata ciudat si reply nu merge, ci doar fast reply.

PS2
Nu-mi merge nici edit.
In toate cazurile se deschide fereastra cu editarea insa dau click degeaba la sf pe add reply

------------------------------------------------------
Bre unii ie mai jmekeri ka altzii !!!
© f1anatic
f1anatic
Merje !
FAR EASTERN
Da, si eu vad scrisu pe mijloc.
Da, James, de biodiesel era vorba. Si mike zicea ca, sau ma rog, dadea de inteles ca, la momentul inventarii biodieselului, motoarele existente erau cam la limita lor de performanta, si deci nu prea mai e aplicabil la motoarele noi.
De aici si presupunerea ca tehnologia biodiesel, care a fost conceputa pentru motoarele deja depasite, intradevar, nu mai e o alternativa viabila.
mike.omega
Nu am zis asta, s-a interpretat gresit!
Eu am zis ca se pot alimenta cu biodiesel doar motoare diesel clasice. Deci nu TDI, HDI, CDI sau orice alta tehnologie vreti voi.
Ca sa exemplific, biodiesel se poate pune in Aro (cu motor de Bv), in Tractoare(tot la Bv facute) sau in motoare care folosesc tehnologie asemanantoare wink.gif
Paul46623
Avand in vedere ca motorina Euro V contine diester (biodiesel in acceptiunea 'clasica') eu zic ca merg foarte bine.
James Kilowatt
Eu nu cred ca biodieselul e o alternativa pentru simplul motiv ca nu avem suprafata si energia sa-l producem in cantitati suficiente. Nu motorul e problema ci biodieselul insusi.
James Kilowatt
Eu nu cred ca biodieselul e o alternativa pentru simplul motiv ca nu avem suprafata si energia sa-l producem in cantitati suficiente. Nu motorul e problema ci biodieselul insusi.
Diesterificarea si producerea buruienilor consuma mai multa energie decat se obtine arzand biodieselul respectiv.
Se tot vorbeste despre generatia a doua de biocarburanti, obtinuti din celuloza (adica din intreaga biomasa) care ar putea fi o alternativa, insa deocamdata sunt doar vorbe.

PS tot nu-mi merge reply, edit, etc, desi am incercat de la alt calculator cu Vista.
ozz86651
L-ati futut, scuzati esprimarea.
Baneru ala ma terorizeaza nu pot sa ma loghez si sa scriu nica.
FAR EASTERN
Mama,da e jale de postat aici. Nici sa deschizi topic nou nu poti. angry.gif

VOLVO scoate primul camion hibrid pentru strans gunoiul smile.gif diesel-electric.
http://masini.ro/stiri/citeste_stire/3982/...oi-din-lume.htm
cod
Sunt de acord cu ideea ca la o masina hibrid poluarea se muta in alta parte (din cauza bateriilor in principal). E logic rationamentul. Pe de alta parte, nimeni nu contorizeaza poluarea necesara extragerii titeiului (metale grele in sol, infrastructura, eventualele accidente ce pot aparea).

Per total extragerea titeiului este mai poluanta decat fabricarea bateriilor. Deci, daca un hibrid consuma pana la urma mai putina benzina sigur iese pe + cand vine vorba de poluarea totala. Clar nu e solutia ideala, pe de alta parte nici a spune "nu e viabila tehnologia, mai bine ramanem la motoarele noastre de 5 litri pe benzina pentru ca oricum, daca poluam, macar sa ne simtim bine" nu e corect.

Trebuie sa ne indreptam inspre directia cea mai putin poluatoare. Daca poti sa-ti iei o masina care consuma mai putin, nu vad dece nu ai face-o.

Daniel

P.S. Lexusul hibrid NU este o masina verde.
FAR EASTERN
Asa e, nu aduce nimeni in discutie aceasta problema pentru ca nu le convine. Unii n-au interes, altii nu stiu.

Despre Lexus, VERDE e valabil in comparatie cu o masina standard cu aceleasi caracteristici.
cod
Ibiza mea e mai verde decat Lexusul ala. A spune ca o masina extrem de puternica si gurmanda este verde mi se pare o aberatie. Motorul hibrid de pe lexus nu are ca si scop reducerea poluarii. Reducerea poluarii (comparativ cu alte motoare de 6 litri !!!!) este doar un efect secundar.
FAR EASTERN
Nu ar trebui pusa problema neaparat asa.
Tinand cont de faptul ca piata cere masini cu motoare de 6000, iar cei care vor sa le cumpere nu tin cont prea tare de pret, se ofera alternativa ca omu' sa-si faca damblaua, dar sa se reduca pe cat posibil impactul asupra mediului. Altfel, nefiind alternativa, masina aia de 6000 tot se va cumpara.
Aici gresesc multi, comparand un hibrid oarecare, cu o masina care nu are ce cauta in acea comparatie, in primul rand din punct de vedere al clasei din care face parte. Poti sa le compari atunci cand sunt din aceeasi clasa, cu aceeasi destinatie, si nu tinand cont neaparat de consum...
James Kilowatt
Directia impotriva poluarii este transportul in comun si/sau vehicule cu tractiune animala gen bicicleta biggrin.gif Aia care merg cu masina (si singuri daca se poate in masina) polueaza inutil indiferent cat de hibrida e masina lor.

Chestia asta cu hibridul care reduce poluarea e doar ipocrizie sau marketing din partea unora si naivitate din partea altora. O masina polueaza si ca sa fie fabricata, nu doar ca sa mearga. Daca cineva vrea sa faca o masina ecologica scoate o masina de 500kile si cu 30CP care tine 20 ani, nu un rahat de 1.4t pe care il schimbi la fiecare 5-10 ani, fie el hibrid sau nu.


PS
Cum polueaza extragerea titeiului cu metale grele? ninja.gif

PS2
Topicul asta tot aiurea functioneaza....
FAR EASTERN
PSP
Si din ce sa fie facuta masina aia, James? Si ce ai putea sa faci cu ea? Carting? drive.gif
PS3
Hai James, zau asa, ajungem sa discutam acelesi chestii de fiecare data, ca sa nu mai zic ca ne si repetam? mellow.gif

PS=PlayStation laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
James Kilowatt
Pentru utilizare urbana, ar fi de ajuns. Si in utilizare urbana se produce cea mai mare si cea mai pacatoasa parte a poluarii.
Facem pariu ca o masina cu 30CP poate merge cu viteza maxima admisa oriunde in Europa, mai putin Germania? smile.gif

Eu NU sunt adeptul genului asta de masini. Spun doar ca o asemenea masina ar fi mult mai ecologica decat panaramile euro4 si sulev si alte prostii actuale. Per global, nu doar la rulat. Tot inventam pretexte sa cumparam (adica sa vindem wink.gif ) masini din ce in ce mai mari si mai grele (si mai multe), si apoi ne dam mari ecologisti. Cine isi inchipuie ca otelul si plasticul cresc in padure, mai are de invatat. E o ipocrizie oricum o dai, si a devenit evidenta intrucat acum ecologia e noul "must" in marketingul auto. Anul trecut se purta siguranta...anul asta e ecologia.

La nivel global transportul reprezinta un procent destul de mic din poluare, iar automobilul si mai mic. Poluarea e produsa de industrie...care face si automobile...
T u d o r
De curiozitate m-am uitat la emisiile de CO2 ale lui LS 600H comparat cu ale lui 760i. 200 versus 3XX, cu peste 100 in plus. Acum nu sunt tampit sa cred ca asta inseamna putin, dar totusi, comparat cu ce ofera concurenta directa... e ceva mai putin. Si una si alta se fac din fier si plastic, dar Lexusul consuma cu 4% mai putin (date oficiale) si emite cu 50% mai putin CO2. Restul nu stiu, dar e un pas.
In orice caz, eu personal nu mi-as lua o masina DOAR pentru acest considerent. Insa, daca as avea de ale intre doua oferte de valori egale, as putea fi influentat de aspectul consum+noxe.
mike.omega
Observati ca aria si-a revenit nu?! tongue.gif
Pt curiosi: setasem skinul IPB Pro, pe care apoi l-am dezactivat(motive tehnice), dar am uitat ca e "by default" in aria asta biggrin.gif
FAR EASTERN
Multumim. thumbsup.gif
klm
1. Parcari suficiente.
2. Pretul unghierelor ca Smart, Toyota aia mica, C1 si altele sa fie 1-2000E.
3. Taxe mari (foarte mari) pentru mersul cu motare mari in oras.
Cumulate aceste conditii am avea fiecare o unghiera pentru mers prin oras si o masina cum sunt cele actuale pentru deplasari in concedii/cumparaturi. Dupa ce se invata lumea cu unghierele pana la trotinete sau role va fi un pas foarte mic si uite asa scapam de poluarea din oras, facem miscare, ne p|sham pe petrolul arabilor si pe hibridele chinejilor.

T u d o r
Ba eu chiar as fi de acord cu ideea lui JK legata de biciclete. Daca as avea un traseu amenajat special pentru bicicleta, jur ca mi-as lua una si as merge macar la munca cu ea. Dar in conditiile de trafic din orasele noastre, asta e o aventura si nu mi-o asum. Nu vreau sa ma zboare in "jmecher" de pe drum.
Hoinar
QUOTE ( T u d o r @ Apr 11 2008, 10:03 AM) *
Ba eu chiar as fi de acord cu ideea lui JK legata de biciclete. Daca as avea un traseu amenajat special pentru bicicleta, jur ca mi-as lua una si as merge macar la munca cu ea. Dar in conditiile de trafic din orasele noastre, asta e o aventura si nu mi-o asum. Nu vreau sa ma zboare in "jmecher" de pe drum.


Eu am mers cu bicicleta la servici, dar vara e cam complicat, pt ca in Iasi is cam multe coline si cam transpiri la pedale...Si intr-adevar e cam complicat cu traficul...am avut vreo doua emotii cand m-am dezechilibrat si am avut bafta de soferul din spate care a avut destula distanta si prezenta de spirit biggrin.gif.

Mi-a placut enorm in Israel (in special Tel-Aviv), acolo mersul pe bicicleta si scuter e foarte raspandit. Benzi de bicicleta peste tot, puteai sa mergi foarte frumos si in siguranta. Acolo chiar e o placere sa mergi pe bicicleta..dar la noi e periculos.
FAR EASTERN
QUOTE (klm @ Apr 11 2008, 09:33 AM) *
1. Parcari suficiente.
2. Pretul unghierelor ca Smart, Toyota aia mica, C1 si altele sa fie 1-2000E.
3. Taxe mari (foarte mari) pentru mersul cu motare mari in oras.
Cumulate aceste conditii am avea fiecare o unghiera pentru mers prin oras si o masina cum sunt cele actuale pentru deplasari in concedii/cumparaturi. Dupa ce se invata lumea cu unghierele pana la trotinete sau role va fi un pas foarte mic si uite asa scapam de poluarea din oras, facem miscare, ne p|sham pe petrolul arabilor si pe hibridele chinejilor.


1, 2 si 3 de acord. Ca sa nu mai zic de mersul pe bicicleta.
O mica observatie vis-a-vis de chineji. Nu prea fac hibride, si... au cel mai mare numar de biciclete din lume, pe care chiar le folosesc. smile.gif

Iar pe vremuri, cu mult timp inainte de a-mi lua masina si a-mi schimba locul de munca, am fost in week-ends cu... bicicleta. Predeal-Brasov, Constanta, Lacul Rosu, manastirile din Moldova, etc. bicycle.gif bicycle.gif bicycle.gif

Ah, apropos de parcari, cele deja existente ar ajunge daca ar fi numai unghiere prin oras. Restul sa fie parcate in zonele unde sunt marile super/hiper market-uri. Ai de plecat in afara, te duci in parcare, faci schimbu' si-i da-i carbuni. smile.gif
klm
CITAT(FAR EASTERN @ Apr 11 2008, 09:42 AM) *
O mica observatie vis-a-vis de chineji.

A se intelege prin chineji cei cu ochi oblici care fac hibride wink.gif.
ToRnada
CITAT(klm @ Apr 11 2008, 10:33 AM) *
CITAT(FAR EASTERN @ Apr 11 2008, 09:42 AM) *
O mica observatie vis-a-vis de chineji.

A se intelege prin chineji cei cu ochi oblici care fac hibride wink.gif.


te-ai scos cu definitia asta savanta

bicycle.gif bicycle.gif bicycle.gif .....cu bicicleta iti mentii tonusul (si trupul tanar) ...clar thumbsup.gif
FAR EASTERN
QUOTE (klm @ Apr 11 2008, 11:33 AM) *
QUOTE (FAR EASTERN @ Apr 11 2008, 09:42 AM) *
O mica observatie vis-a-vis de chineji.

A se intelege prin chineji cei cu ochi oblici care fac hibride wink.gif .


De ce faci discriminare, ca fac si americanii hibride... Sau or fi tot din aia cu ochi oblici.....
ozz86651
QUOTE
A se intelege prin chineji cei cu ochi oblici care fac hibride


Vai, cit de spiritual si inteligent.
20krpm
io unu nu cred c-as pune imediat semnul de echivalenta intre hibrid si nepoluant. in general da, as putea zice ca si mie mi se pare ca hibridele consuma ceva mai putin, dar ca-s mai nepoluante... hm. nu stiu zau. sar si io in barca celor care spun ca productia in sine a masinilor hibride e mai pacatoasa pentru mediu, pentru ca sint genul de om care stringe bateriile uzate separat si le duce din cind in cind in containerul specializat de la un anume magazin. si tot asa, indrept aratatorul catre fabrica lu subaru din indiana, care (cel putin se lauda ca) e singura fabrica de masini cu 0 landfill din lume. (si va rog nu ma acuzati de f1anatisme aici, ca n-am pus nici un link de youtube cu fabrica lu subaru care depaseste cu 3 secunde fabrica lu prius pe drumuri in curbe tongue.gif ) in ce priveste poluarea pe care o fac rafinariile, poluarea tre facuta si pentru masini pe benzina si pentru hibride si pentru electrice, iar o poluare controlata, si cu substante care se resorb, nu e ideala dar e oricum mult mai buna decit o poluare distribuita.
FAR EASTERN
I kinda like what you wrote! Good point, man thumbsup.gif
Eu nu spun ca hibridele sunt panaceul mediului inconjurator. Ele reprezinta practic puntea catre vehiculele viitorului(care dupa mine vor fi tot hibride, numai ca electric-hidrogen) si un pas pe care putini s-au incumetat sa-l faca. Ca acu s-a tranformat intrun fel de moda, asta e. Macar nu e o moda care sa dauneze, gen hainele de blana naturala.
Iar daca e sa judeci drept, pai poluare se face si de catre industria farmaceutica, care, sa zicem, produce medicamente pentru cei afectati de poluare. smile.gif
Cum ziceai, e important ca impactul asupra mediului sa fie cat mai mic in final.
Read you.
James Kilowatt
Eu am mers timp de un an cu bicicleta la servici (cand nu ploua biggrin.gif) Locuiam si lucram in padure, aveam cam 4km/zi dus-intors si cu bicicleta ca timp faceam exact acelasi timp ca si cu masina. Cu masina mergeam in oras, la vreo 7km.
Acum insa fac naveta 210km/zi, cu trenul as face dus-intors vreo 5 ore avand in vedere ca nici nu locuiesc nici nu lucrez pe langa o gara. Masina e obligatorie. Ce pot io sa fac pentru balena de padure si evident pentru buzunar (ordinea e alfabetica biggrin.gif) e impart masina cu inca 2 colegi. Plus ca stand la o palavra trece mai repede ora de drum...
FAR EASTERN
Car sharing e o idee foarte buna, numai ca la noi in RO nu poate fi aplicata decat eventual in cazurile in care cel cu masina se ofera sa-i transporte la si de la munca pe colegii care n-au. Ca daca au toti, vin toti cu masina, ca sa fie vazuti. Sau motiveaza imposibilitatea repectarii orei de intalnire, etc.
FAR EASTERN
offtopic.gif http://www.hybridcars.com/news/miles-elect...yed-coming.html
pret - foarte mare
design - arata ca toate la un loc, alegeti voi cu ce... sick.gif
in rest, mai vedem... offtopic.gif
James Kilowatt
Eu nu cred ca lumea e pregatita pentru masina full electrica. Nici centralele electrice, nici retelele de distributie nu sunt inca capabile sa faca fata unei asemenea cereri de energie electrica.
Si nici consumatorii nu sunt pregatiti psihiatric sa "faca un plin" in cateva ore bune.... Cel putin la capitolul asta aerul comprimat e mult superior.
FAR EASTERN
Stii ce ar fi fain la astea cu aer comprimat? Sa aiba un sistem care sa functioneze ca si compresor, luand aer de afara si comprimandu-l. Plus sistemul electric (baterii-motor-generator). Mai mult de atat.... si mai ieftin....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.