Merita OCTAVIA II 1.4 MPI 80CP??? |
This topic is about Merita OCTAVIA II 1.4 MPI 80CP???, the author, RADU103743, wrote about: Mersi tuturor pentru sfaturi...m-ati lamurit sa nu arunc cu banii pe navigatie /arigato.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":arigato:" border="0 ... To read more just scroll down
Merita OCTAVIA II 1.4 MPI 80CP??? |
Apr 15 2007, 09:21 PM
Post
#21
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 11-April 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 103.736 |
Salutare tututor!!! |
|
|
Apr 16 2007, 09:54 AM
Post
#22
|
|
pilot Group: Membri Posts: 263 Joined: 23-June 06 From: Cluj-Napoca/Bistrita Member No.: 80.639 |
Sigur ca initial are sa te incante totul la masina ( normal pentru ca este noua ), dar pe urma ai sa regreti ca nu ai ales un motor ceva mai performant. Eu stiu din proprie experianta ... :cry:
-------------------- Skoda Fabia Elite
|
|
|
Apr 16 2007, 10:58 AM
Post
#23
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 144 Joined: 21-August 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 85.217 |
Intotdeauna vei dorii putin mai mult, cel putin eu de cand am masina tot mai pun cate ceva pe ea. Problema e ca la motor nu prea ai cum sa pui cai in plus deci daca ai posibilitatea financiara alege o motorizare mai buna.
-------------------- ______________________________
Skoda Fabia, 1,2HTP/55CP |
|
|
Apr 16 2007, 12:21 PM
Post
#24
|
|
pilot Group: Membri Posts: 263 Joined: 23-June 06 From: Cluj-Napoca/Bistrita Member No.: 80.639 |
-------------------- Skoda Fabia Elite
|
|
|
Apr 16 2007, 12:46 PM
Post
#25
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 155 Joined: 20-December 06 From: Cluj Napoca Member No.: 95.292 |
-------------------- [Skoda Fabia Sedan, 2003, 1.4 MPI]
|
|
|
Apr 16 2007, 12:51 PM
Post
#26
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
1.4 este un motor prea mic pentru octavia .
mergi macar pe 1.6 , nu vei regreta mai tarziu . -------------------- |
|
|
Apr 16 2007, 09:08 PM
Post
#27
|
|
pilot Group: Membri Posts: 414 Joined: 28-February 06 Member No.: 69.491 |
In acelasi gand cu George, mergi pe 1.6, e motorul potrivit pentru caroseria si cutia Octaviei. Gandeste-te si la o eventuala vanzare a masinii, cu greu vei vinde motorizarea de 1.4 pentru ca nu este ceruta, pe cand cea de 1.6 e mai usor vandabila. O sa zici ca oricum nu vinzi repede, dar mai gandeste-te ca nu cumperi un dvd-player, e totusi o masina, banii multii, si e bine sa te gandesti la toate aspectele INAINTE si nu pe urma cand deja e tarziu.
-------------------- |
|
|
Apr 17 2007, 06:55 AM
Post
#28
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 172 Joined: 12-December 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 94.727 |
si eu tot pe 1,6 m-as duce chiar daca as mai taia putin din optiuni daca este sa ma gandesc si la revanzare.......
-------------------- 1,9 TDI 90 CP an 2001
|
|
|
Apr 17 2007, 09:22 AM
Post
#29
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 144 Joined: 21-August 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 85.217 |
QUOTE(bebeko) Onet , ai auzit de chiptuning ???
bebeko, am auzit dar pentru cei 5 cai in plus la un motor de 1,2 nu merita iar eu inca raman la parerea mea ca este un lucru care grabeste uzura si creste posibilitatea de a aparea tot felul de probleme in timp. Pina una alta nu ma convins si consider ca nu merita. -------------------- ______________________________
Skoda Fabia, 1,2HTP/55CP |
|
|
Apr 22 2007, 09:28 PM
Post
#30
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 11-April 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 103.736 |
Stiu...e foarte adevarat ce spuneti(revanzare ,putere,siguranta) insa efectiv NU AM 1000 de euro in plus pentru motorizarea 1.6 d 102 cp.Ca de FSI nu are sens sa vbim.
E foarte usor de zis ca hai sa mai punem 1000 de euro...pai in cazu asta la 16 540 mai bine ma uit la un passat,mai pun si pe asta ceva si ma gandesc la o accord etc etc etc. Iar de pe lista de dotari nu vreau sa tai nimic pentru ca si asa e riguros construita...prefer un esp si airbaguri cap decat 20 de cp in plus la motor.Sincer.20 cp nu merita 1000 de euro.FSI de 115 cp ar fi meritat dar asta e cu 2400 euro mai scump>Aberant totusi!!! Oricum mersi de sfaturi stiu ca sunt pline de bune intentii insa ma intind cat mi-e plapuma,,,ba chiar putin in plus! Salutari! |
|
|
Apr 22 2007, 09:37 PM
Post
#31
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 11-April 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 103.736 |
DA...passat la aprox 16 500 euro cu motor de 102 cp...ca sa ajung la un nivel de configuratie identic cu al octaviei mai trebuie sa pun optiuni in valoare de aprox 700 euro!!!Si e Passat,totusi!Ca sa nu mai zic de jetta insa nu imi place pentru simplul motiv ca fabricata in mexic :minigun: Dupa parerea mea clasa de pret intre care renteaza octavia e 14-17000 (daca e diesel in ultimu caz).
Si in ca o chestie ciudata...in echiparea classic te costa 1000 de euro sa pui aer cond manual!!! La echiparea trend(750 euro in plus) ai climatronic standard plus alte cateva maruntisuri.Chiar astia d la skoda nu au manageri buni sau varianta classic e pusa acolo asa aiurea?Asa...o 2a chestie ciudata (negativ) e faptu k ma costa 140 euro telecomanda la inchiderea cetralizata.Mi se pare cam racaitoare chestia asta la 15 000 euro plus ca si amaratu de logan de 8000 o are standard chiar daca nu e asa smechera(tip briceag cu ornament zic ei). |
|
|
Apr 23 2007, 10:54 PM
Post
#32
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 30-November 99 Member No.: 916 |
Motorul de 1.4 este de conceptie mai noua DOHC si 16V, fata de 1.6 care este OHC si 8V. Etajarea rapoartelor cutiei de viteza nu avantajeaza motorul de 1.6, diferenta de putere fiind estompata de cuplul maxim care este disponibil pe o plaja de turatii mai mica fata de motorul de 1.4
Eu am ales motorul de 1.4 si nu cred ca voi regreta, cel putin nu prin prisma performantelor in oras sau a consumului. Singurul capitol la care motorul de 1.4 va fi deficitar ar fi un drum in Germania , unde nu sunt limite de viteza pe autostrazi si o viteza mai mare va fi greu de atins fara un consum mai mare fata de 1.6. |
|
|
Apr 24 2007, 08:48 AM
Post
#33
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Has, apreciez punctul tau de vedere, pt ca esti obiectiv !
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Apr 24 2007, 07:34 PM
Post
#34
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 8-February 07 From: Bucuresti Member No.: 98.878 |
Has,cum ti s-a parut ca se comporta motorul de 1.4 pe drumuri in panta,se descurca onorabil?
|
|
|
Apr 24 2007, 09:56 PM
Post
#35
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 30-November 99 Member No.: 916 |
Eu am facut drive test cu Octavia 1.6 pentru ca nu aveau 1.4 . Facusem test drive si cu Logan 1.4 si 1.6 , etajarea cutiei la 1.4 fiind mai buna ca la 1.6, deci am avut un model de referinta. Masina vine peste 2 -3 saptamani, asa ca impresiile vor fi postate imediat ce intru in posesia roscatei
|
|
|
Apr 25 2007, 01:03 PM
Post
#36
|
|
specialist Group: Membri Posts: 722 Joined: 18-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.664 |
Pentru ca o aveam deja gata facuta si
Gandindu-ma la o viitoare Skoda Octavia pentru mine, am facut urmatoarea Comparatie raport pret/motor benzina Skoda Octavia Trend, cutie manuala Motor Putere Viteza mx Acc100 Cons urb Greutate Pret cu TVA +Taxa Dif pr 1,4 MPI 80 CP 180 Km/h 15,3 s 9,5 l/100 1230 Kg 13990+160=14151 E 0 1,6 MPI 102 CP 190 Km/h 12,3 s 9,8 l/100 1225 Kg 15094+183=15277 E 1127 E 1,6 FSI 115 CP 198 Km/h 11,2 s 8,7 l/100 1265 Kg 16398+183=16581 E 1304 E 2,0 FSI 150 CP 212 Km/h 9,4 s 10,1 l/100 1310 Kg 17719+531=18250 E 1669 E Si, avand o Fabia Sedan Elite de 101 CP, am facut si o Comparatie raport pret/motor benzina Skoda Fabia Sedan Elite, cutie manuala 1,4 MPI 80 CP 180 Km/h 13,4 s 8,6 l/100 1090 Kg 13236+160=13396 E 0 1,4 MPI 101 CP 185 Km/h 11,6 s 9,0 l/100 1095 Kg 13321+160=13481 E 85 E 2,0 MPI 115 CP 196 Km/h 10,2 s 10,9 l/100 1140 Kg 14248+531=14779 E 1298 E Plecand din start de la ideea ca 80 CP sunt la limita de jos a posibilitatii de a satisface nevoia de putere pentru Octavia, am luat in calcul, ca fiind rezonabile, motoarele de 1600 cmb. Cel de 2000 cmb si 150 CP mi s-a parut prea mare pentru gustul si nevoile mele, ci, mai degraba, pentru cei sportivi. Ce aduce bun, in plus, fiecare din cele doua tipuri fata de varianta imediat inferioara? (Vorbim de Octavia 1,6 cmb de 102 CP si 115 CP, sau pe scurt Octi102 si Octi115). Octi 102 aduce un plus de 22 CP, 10 Km/h la viteza maxima (190 Km/h) si o reducere cu 3 s a timpului de acceleratie 0-100 Km/h (12,3 s), dar creste consumul urban la 100 Km cu 0,3 l (9,8 l/100 Km). Octi 115 aduce un plus de 13 CP, 8 Km/h (198 Km/h) si o reducere de 1,1 s (11,2 s). In plus, scade si consumul cu 1,1 l la 8,7 l/100 Km. La Octi 102 scade raportul Kg/1CP cu 3 Kg (12,3 Kg/CP) si la Octi 115, cu 1,3 Kg (11 Kg/CP). Un plus consistent de putere il aduce saltul la motorul de 1,6 MPI (22 CP) precum si saltul la motorul de 2,0 FSI (35 CP), dar aici saltul e simtitor si la pret. Comparand plusul de putere, viteza maxima (si reducerea timpului la demaraj pana la 100 Km/h), geutatea masinii, consumul urban (majoritar) si pretul, eu am ajuns la alegerea motorului de 115 CP ca fiind cea mai rezonabila varianta de mers cu o masina de familie. Intrebarea care ma preocupa, insa, este daca pentru Octavia sunt suficienti cei 115 CP pentru un mers relativ normal (nu sportiv), dar in care sa am si o rezerva de putere pentru iesit repede din situatii limita, cum am acum cu Fabia mea, de 101 CP? Cineva imi facea echivalarea intre Fabia de 101 CP cu Octavia de 150 CP. Si atunci am facut o comparatie, pe care va invit sa o vedeti si voi. La Fabia 1,4-101 CP am raportul greutate/CP de 10,8Kg/1CP, iar la Octavia 1,6-115 CP, am raportul de 11 Kg/1CP. La Fabia 1,4-101 CP am timpul de la 0 la 100 Km/h de 11,6 s, iar la Octavia 1,6-115 CP e de 11,2 s. Deci, cam tot pe acolo. Viteza maxima la Fabia 1,4-101 CP e de 185 Km/h, iar la Octavia 1,6-115 CP e 198 Km/h si la un consum mai mic! (8,7 l fata de 9,0 l/100 Km la Fabia). Deci, eu consider, teoretic, ca 115 CP pot duce o Octavie destul de sprinten, incarcata si cu AC pornit, ca sa nu gafaie pe Dealul Negru si sa fie nevoie sa schimb a treia la 80 Km/h. Si sa aiba si o rezerva de putere sa urce repede de la 120-130 Km/h la 150-160 Km/h sau chiar mai mult, ca doar la carte zice aproape de 200 Km/h. In concluzie, dupa atata teorie ametitoare, un drive-test sanatos rezolva problema repede si fara echivoc. Salutare si multumesc de rabdare!... :tomato: -------------------- Garfield: I'm not always right, but I'm never wrong!
Skoda Octavia Elegance, 1.8 TFSI, 16 V, 160 CP, BZB, 2007 Skoda Fabia Sedan Elite, 1,4 MPI, 16 V, 101 CP, BBZ, 2005 |
|
|
Apr 29 2007, 08:36 AM
Post
#37
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 19 Joined: 30-November 99 Member No.: 916 |
Am gasit un site cu diagramele de cuplu si putere pentru motoarele de la Skoda Fabia. Motorul de 1.4 de pe Octavia este asemanator cu cel de 55kw de pe Fabia. Se observa cuplul, care este disponibil de la 2000rot/min pana la 4000rot/min, ceea ce denota elasticitatea acestei motorizari, spre deosebire de motorul de 74kW tot de 1.4, care are cuplul maxim disponibil pe o plaja mai mica de turatii. Deci avantajele unui motor mai puternic se vor face simtite doar la turatii mari, adica pe autostrada sau in depasiri dar pe o anumita turatie, deci confortul nu va fi prea mare. De altfel diferenta de pret intre cele doua motoare este de 2 Euro
http://skodafabia.info/downloads/Fabia_Technik_Info.pdf |
|
|
Apr 29 2007, 04:00 PM
Post
#38
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Has, ai MP !
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Apr 29 2007, 04:20 PM
Post
#39
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 11-April 07 From: Iasi (Iasi) Member No.: 103.736 |
Conteaza faptu ca motoru de 1.4 e de conceptie mai noua!
Cel de 1.6 de 10 cp l-am vazut si pe o bora din 2001 deci are cel putin 6 ani vechime,pe cand asta de 1.4 e acum reactualizat primind si 5 cp in plus.Chiar...sunt curios daca acesti 5 cp chiar se simt... |
|
|
May 11 2007, 09:23 AM
Post
#40
|
|
pilot Group: Membri Posts: 290 Joined: 20-January 07 From: Galati (Galati) Member No.: 97.285 |
nu cred ca ai vrea sa afli ce performante are acest motor...chiar nu merita sa ai atatea dotari la un asa motor slab pentru o masina de 1300 kg.....chiar nu se merita mai bine iti iei un 1,6....
-------------------- VW GOLF IV 1,9 TDI 90cp
ex:Kia Capital 1,5i 75cp |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 05:52 PM |