Ce fel de benzina? |
This topic is about Ce fel de benzina?, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Ce fel de benzina? |
Sep 29 2006, 04:04 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 191 Joined: 2-April 04 From: Bucuresti Member No.: 23.312 |
In cartea tehnica a masinii am vazut insa ca e recomandata benzina de 95, iar ca posibile alternative, de 91 (numai in caz de nevoie disperata) sau de 98. Ideea principala e sa fie fara plumb, cred. Cine ma poate lamuri in privinta asta? Ce fel de benzina ar trebui sa folosesc? -------------------- Opel Astra H Enjoy, 1.6 Twinport, 2006, Moonland
|
|
|
Nov 16 2006, 03:59 PM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 20 Joined: 24-October 06 From: Bucuresti Member No.: 90.668 |
Din cate am mai studiat pe net, reiese ca nu e importanta numai cifra octanica a benzinei, ci si continutul de sulf (exprimat in mg/kg sau ppm - parti pe milion) - ceea ce si da clasificarea EURO X a benzinei. Corespondenta e cam asa:
<500 ppm sulf -> EURO 2 <150 ppm sulf -> EURO 3, norma valabila la momentul actual in Romania < 50 ppm sulf -> EURO 4, norma care trebuie respectata de benzinele comercializate in Romania incepand cu 01.01.2007 < 10 ppm sulf -> EURO 5, norma impusa de la 01.01.2009 Continutul de sulf mic da poluare mai mica (sulful se transforma in oxizi de sulf, daunatori). Pana aici, nimic nou (adica soferul de rand nu cred ca e dispus sa dea mai multi bani pe o benzina care polueaza mai putin... ca asa e la romani...). Insa, continutul de sulf dauneaza si catalizatorului si traseului de evacuare (S devine SO2, care mai apoi devine H2SO4, care e acid etc.); mai exact, daca am masina care respecta EURO 4 si eu bag benzina EURO 2, s-ar putea sa mi se strice catalizatorul... Ei, aici s-ar putea ca soferii sa fie dispusi sa dea un ban in plus pe benzina (daca studiati tabelul de mai jos, o sa vedeti ca eventual nu e nevoie sa dai un ban in plus, ci e de ajuns sa schimbi furnizorul...). Petrom "Benzina COR 95/500ppm" - sulf < 500ppm, deci e EURO 2 "Top Premium 99+" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4 OMV "OMV Carrera 95" - sulf < 50ppm, deci e EURO 4 "OMV Carrera 100" - sulf < 10ppm, deci e EURO 5 MOL "MOL Tempo Plus 95" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4 "MOL Tempo Plus 98" - sulf < 10 ppm, deci e EURO 5 "MOL Evo" - sulf < 10 ppm, deci e EURO 5 LUKOIL "Benzina FP COR 95" - sulf < 150 ppm, deci e EURO 3 "Benzina FP COR 98" - sulf < 150 ppm, deci e EURO 3 Rompetrol "EFIX COR 95" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4 "EURO SUPER 98 FARA PLUMB" - sulf < 50 ppm, deci e EURO 4 PS: remarci personale: mi se pare de jena prestatia carburantilor Petrom din punct de vedere al continutului de sulf ("combustibili mai buni la aceleasi preturi bune" - daca acum combustibilii sunt mai buni, cum erau in trecut?) si LUKOIL - care vinde benzina de 98 EURO 3. Rompetrol, la mijlocul clasamentului. OMV si MOL, cei mai ok (eu alimentez de la MOL, 98, si pe pompa scrie clar "EURO 5"; ar fi bine sa scrie si la celelalte marci clasificarea, sa stie omul ce cumpara). PPS: eu am masina EURO 4, ma gandeam sa fac un downgrade sa pun benzina de 95 de la MOL (EURO 4). Inca ma mai gandesc. PPPS: va rog interveniti cu comentarii daca am afirmat chestii aiurea. -------------------- Toyota Corolla sedan Terra, 1.4 VVT-i, light blue, iunie 2006.
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 7th May 2024 - 09:21 AM |