IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reprizele dinamice

This topic is about Reprizele dinamice, the author, f1anatic, wrote about: QUOTE(Iulian HondaFan) poate F1anatic stie mai bine ca el are diagramele de la Legacy GT. Iulian, in prima repriza (treapta a 3-a) am apasat accelerat ... To read more just scroll down

12 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Reprizele dinamice
f1anatic
post Dec 16 2005, 09:29 PM
Post #61


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Iulian HondaFan)
poate F1anatic stie mai bine ca el are diagramele de la Legacy GT.




Iulian, in prima repriza (treapta a 3-a) am apasat acceleratia circa 80% (% throttle - linia verde)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 16 2005, 10:15 PM
Post #62


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
RASPUNS: treapta a 3-a, 4-a, 5-a. Daca eram in a 2-a...graficul ala arata altfel...Repriza aceea lunga de 4.5 secunde este in treapta a 3-a. Va inchipuitzi ca masina nu e foarte "happy" sa mearga cu a 3-a la 25 kph si are ceva de accelerat pina cind intra turbo in actiune.


Vad ca toata lumea a incurcat vitezele... si MR si eu si Iulian... acum ca stiu ca erai in a 3-a observ ca turbolagul (sau throtle response) era prea mare ca sa fii in a 2-a...

QUOTE
nu am fost atent la etajarea cutiei. dar ai 5500rpm intr-a treia la numai 55mph (90km/h)?


Nu stiu sa explic stintific... dar am senzatia ca daca ar fi calcat-o din prima viteza, ar fi schimbat in a 2-a cu motorul turat, si ar fi intrat in a 3-a deja "forjat" la 5500 probabil ar fi avut mai mult... sau cel putin asa mi se pare mie logic, dar poate ma insel... ca altfel... eu am aproximativ 90 km/h la turatia de putere maxima (in cazul meu 4300) in viteza a 2-a... si ce dracu, eu am 83 cai putere dieselari obositi...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 16 2005, 10:24 PM
Post #63


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Deci...ma descurc onorabil in a 3-a sau nu ? Pentru acceleratzia chinuita intre 25 kph si 90 kph ? Ca doar nu potzi spune ca 25 kph in a 3-a nu e chinuiala ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Dec 16 2005, 11:13 PM
Post #64


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



QUOTE(Iulian HondaFan)
acceleratia maxima a motorului va fi cand schimbi la 4000rpm in treapta urmatoare. desi cuplul este maxim la 2000rpm cuplul la roata este de regula la o turatie mai mare. nu stiu exact de ce se intampla chestia asta dar pe bancul de probe cuplul maxim la roata se atinge la 500-1000rpm peste cel nominal al motorului. este posibil ca masurarea pentru motor se face in conditii diferite de sarcina fata de cea reala.

Reamintesc ca e vorba de un motor diesel avand puterea maxima la 4000 de ture si cuplul maxim la 2000.
Nu sunt convins ca asta ar fi raspunsul corect pt ca nefiind un motor pe benzina atunci ajung mai greu la turatia de 4000 de ture si se pierd secunde pretioase pe care nu stiu daca le mai recuperez atunci cand trec in treapata superioara. Avand in vedere ca este vorba de un diesel cred ca schimbarea la 3000 de ture cazand pe turatia de cuplul maxim ar asigura un demaraj mai bun.
Si daca pentru demaraj trebuie schimbat la turatia de putere maxima, in cazul meu 4000 de ture va intreb atunci ce importanta mai are la ce turatie este cuplul maxim.
Astept si alte pareri.[/b]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Dec 16 2005, 11:51 PM
Post #65


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(Iulian HondaFan)
acceleratia maxima a motorului va fi cand schimbi la 4000rpm in treapta urmatoare. desi cuplul este maxim la 2000rpm cuplul la roata este de regula la o turatie mai mare. nu stiu exact de ce se intampla chestia asta dar pe bancul de probe cuplul maxim la roata se atinge la 500-1000rpm peste cel nominal al motorului. este posibil ca masurarea pentru motor se face in conditii diferite de sarcina fata de cea reala.
Nu este asa. Pentru aceeasi treapta de putere, cuplul la roata este maxim atunci cand cuplul motor este maxim. Eventual valoarea maxima a cuplului este la o turatie cu o idee mai mica decat turatia cuplului maxim, asta datorita pierderilor.

Serban: cand esti la turatia de putere maxima, pentru a avea aceasi viteza a masinii, te gasesti si intr-o treapta de viteza inferioara. Deci transmisia va amplifica un cuplu mai slab, facandu-l mai mare decat cuplul maxim din treapta superioara. Cuplul maxim la roata nu se obtine chiar la turatia de putere maxima datorita pierderilor de putere ale transmisiei, dar este in jurul acelui punct. Cu cat turatia este mai mare, cu atat frecarea este mai mare. Nu se poate generaliza un raspus care sa fie valabil pentru toate motoarele, raspunsul exact se afla doar pe banc, in functie de curbele de cuplu si putere.

La diesel este ceva mai complicat, deoarece acesta, dupa o anumita valoare a turatie, urca mult mai greu in ture decat un benzinar. Acest lucru se datoreaza in primul rand timpului necesar de autoaprindere cat si inertiei mai mari a partilor mobile. Tu practic ne ceri sa dam un raspus la fel de "competent" ca al unui dinamometru. Ei bine, nu prea se poate. Parerea "populara" pe care o impartasesti tu, o folosesc si eu si da rezultate chiar multumitoare dar nu pot sa-ti spun cu certitudine daca chiar reprezinta cea mai buna varianta. Cu 1-2 milioane poti afla raspunsul la intrebarea care te freamata.

Deci:
Pentru a afla valoarea exacta turatiei la care accelerarea masini este maxima, consulta parerea unui dinamometru. Totusi, pentru un benzinar aceasta este foarte aproape de turatia de putere maxima a motorului, pentru diesel aceasta turatie este putin mai joasa, dar nu pot sa-ti spun cu exactitate cu cat mai joasa este... Ceea ce am spus mai sus este valabil pt treptele 2-4, pentru tr. 1 este indicat sa schimbi mai repede datorita tractiunii


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 17 2005, 12:29 AM
Post #66


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Valentin50014)
Nu este asa.
Deci:
Pentru a afla valoarea exacta turatiei la care accelerarea masini este maxima, consulta parerea unui dinamometru. Totusi, pentru un benzinar aceasta este foarte aproape de turatia de putere maxima a motorului, pentru diesel aceasta turatie este putin mai joasa, dar nu pot sa-ti spun cu exactitate cu cat mai joasa este... Ceea ce am spus mai sus este valabil pt treptele 2-4, pentru tr. 1 este indicat sa schimbi mai repede datorita tractiunii


Nu este asa ( Valentin 3:16)

Acceleratia maxima a masinii este in plaja de turatzii a cuplului maxim (lb-ft, N-m)) - nu al puterii (bhp). Pt. benzinarul meu...puterea maxima este la 5500 dar cuplul maxim este intre 3000 si 5000 rpm. Atita vreme cit pot tzine masina in aceasta plaja de turatzii - voi avea acceleratzie maxima.

Nu stiu in ce masura potzi determina de pe graficul daca panta "slope" vitezei vs. timp (ADICA acceleratzia) devine mai mica (mai putzin pozitiva) pe masura ce trece de 5000 rpm. Oricum acceleration = (rate of change of velocity)/ time. Cred ca se poate calcula de pe grafic...sau pot oferi valorile folosite.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Dec 17 2005, 12:38 AM
Post #67


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Ce reprezinta 3:16 asociat cu numele meu? blink.gif

Cand am spus ca acceleratia maxima este la turatia d eputere maxima am vrut sa spun, de fapt, ca acolo trebuie schimbat. Acceleratia maxima se afla doar pe dinamometru.
Insa ceea ce spui tu este foarte adevarta doar pentru aceeasi treapta de viteza.
Gandeste-te ca sunt masini care au cuplul maxim la 3000 rot/min si puterea maxima la 6500. Pentru accelerare maxima, schimbarea trebuie facuta la redline si nu mai jos.


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 17 2005, 12:45 AM
Post #68


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Nu complica lucrurile fara sa fie necesar, ca ametesti saracul forumist degeaba.... Repet formula

Cuplul LA ROATA = puterea LA ROATA/viteza unghiulara a ROTII
~= puterea LA MOTOR*randamentul transmisiei/viteza unghilara A ROTII

Ca sa ai LA ROATA cuplul maxi, trebuie sa ai LA MOTOR puterea maxima, indiferent de treapta de viteza, turbina si alte povesti.

Puterea(W)=cuplu(Nm/rad)*viteza unghiulara(rad/s)
Curbele de cuplu si de putere sunt legate intre ele. Cuplu constant functie de turatie -> puterea creste liniar.
Cuplul creste liniar -> puterea creste parabolic.
Puterea constanta cu turatia -> cuplul SCADE liniar.

Daca tot nu esti convins cu demarajul, mai dau o niste formule:
Acceleratia=Forta(N)/masa masinii(kg)
Forta(N)=Puterea (W)/viteza(m/s)
Acceleratia=Puterea(W)/(viteza(m/s)*masa masinii(kg))
Din nou rezulta acelasi lucru: La orice viteza ai ACCELERATIA MAXIMA atunci cand ai PUTEREA MAXIMA, cu alte cuvinte esti acea treapta la care motorul e cat mai aproape de turatia de putere maxima.

Mai dau o formula si un comentariu si gata: biggrin.gif
Cuplul LA ROATA=cuplul LA MOTOR*randamentu transmisiei*raportul de demultiplicare a transmisiei
(supraunitar, turatia motorului/turatia rotii).
Ca sa ai LA ROATA cuplul maxim, si deci si demarajul maxim, nu este suficient sa ai LA MOTOR cuplul maxim; un raport de demultiplicare mai mare (treapta inferioara) poate produce la roata cuplu mai mare chiar daca cuplul la motor e mai mic.

Prin urmare, la ORICE MASINA se obtine demarajul maxim atunci cand se schimba viteza cat mai aproate de turatia de PUTERE MAXIMA


LATER EDIT: Din ecuatii, din forta se scade in realitate Forta aerodinamica; insa la viteze constante asta e si ea constanta, asfel ca forta disponibila ca sa accelereze ramane proportionala cu puterea motorului. Insa forta aerodinamica creste destul de dramatic cu viteza (cu patratul vitezei, sau, daca daca ne referim la putere si nu la forta, cu cubul vitezei, aproximativ) si devine semnificativa la viteze mari. Daca masina scoate 50-60km/h in 1 secunda, 100-110 va scoate in cel putin 2, insa deja aerodinamica e importanta, asa ca bag mana in foc ca ar scoate chiar 5 sau mai mult. Iar 200-210 s-ar putea sa scoata intr-un timp care tinde la infinit biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Dec 17 2005, 12:51 AM
Post #69


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(MR28673)
Nu complica lucrurile fara sa fie necesar, ca ametesti saracul forumist degeaba.... Repet formula
Nu inteleg de ce consider ca am complicat lucrurile. ceea ce am spus este perfect adevarat. Nu esti de acord?


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 17 2005, 12:54 AM
Post #70


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@F1anatic este oarecum adevarat ce spui... cu o precizare:

In orice treapta de viteza e oarecum normal sa accelerezi mai repede la 4000rmp decat la 6000, insa la 4000 ai sa spunem 80km/h iar la 6000rpm ai 120km/h, asa ca prin comparatia pantelor nu obtii nimic pentru ca le faci la viteze diferite.


Util e sa vezi daca de exemplu de la 80km/h accelerezi mai repede plecand de la 5000rpm intr-o treapta inferioara sau plecand de la 3000 in una superioara. Tu ai posibilitatea sa verifici asta. Eu pariez pe prima varianta.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Dec 17 2005, 01:06 AM
Post #71


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Iata ce am spus in al doilea meu post pe acxest topic, pag.1
QUOTE(Valentin50014)
Cuplul motor este important... doar pentru motor si pentru confortul pe care il aduce sofatului. O masina pe benzina, desi are un cuplu motor mai mic decat un diesel, daca retrogradeaza, transmisia ii amplifica acest cuplu facundu-l sa ajunga intr-o valoare mai mare la roata decat in cazul dieselului. Asta teoretic, practic numai pe dyno se poate stii exact. la turatii mai mari si fortele de frecare sunt mai mare. Pierderea transmisiei creste odata cu turatia.

P.S. Daca luam in considerare legile fizicii, tot la faptul ca puterea este cea mai importanta marime in acceleratia unei masini


Mai sus am spus:
QUOTE(Valentin50014)
Insa ceea ce spui tu este foarte adevarta doar pentru aceeasi treapta de viteza.
Aici era vorba de cuplul maxim la turatia de cuplu maxim...

Deci, mr. MR unde am incurcat eu lucrurile si le-ai descurcat tu?
Pentru a evita confuziile ar fi mai bine daca ai cita sau ai scrie numele personei careia i te adresezi
QUOTE(MR28673)
Daca tot nu esti convins cu demarajul, mai dau o niste formule:
Aici nu stiu daca i te adresezi lui fanatic sau mie... sau altuia... Ceea ce ai scris acolo este corect, deci?


Un site excelent explicat gasiti aici:
http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 17 2005, 01:06 AM
Post #72


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ba da, cu partea asta sunt de acord, si nu e complicata



QUOTE(Valentin50014)
C

Cand am spus ca acceleratia maxima este la turatia d eputere maxima am vrut sa spun, de fapt, ca acolo trebuie schimbat. Acceleratia maxima se afla doar pe dinamometru.
Insa ceea ce spui tu este foarte adevarta doar pentru aceeasi treapta de viteza.
Gandeste-te ca sunt masini care au cuplul maxim la 3000 rot/min si puterea maxima la 6500. Pentru accelerare maxima, schimbarea trebuie facuta la redline si nu mai jos.



Acceleratia maxima se afla doar prin cronometrare; pe dinamometru nu poti afla aerodimamica (drag force) si e destul de semnificativa. Poate in testul 0-100 mai putin, insa 80-120 e destul de importanta.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 17 2005, 01:07 AM
Post #73


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@valentin Am postat simultan biggrin.gif

Mesajul complicat era cel anterior, de la 17:21.
Acolo ai spus ba "cuplul la roata este maxim atunci cand cuplul motor este maximcuplul la roata este maxim atunci cand cuplul motor este maxim,
ba
"valoarea maxima a cuplului este la o turatie cu o idee mai mica decat turatia cuplului maxim",
si apoi l-ai incurcat si cu dieselele care "urca mai greu in ture".

Chestia e ca n-are nici o treaba cu faptul ca e diesel sau benzina. Valoarea puterii maxime si turatia la care se obtine cuprind toti factorii pe care i-ai amintit si concluzia e una singura: demaraj maxim <- turatie de putere maxima.


LATER EDIT: Cu formulele, ma adresam lui Serban blush.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Dec 17 2005, 01:11 AM
Post #74


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(MR28673)
@valentin Am postat simultan biggrin.gif
Se spune c-a mai murit un drac. blush.gif

Da, ai dreptate, pe banc nu afli decat anumite raspunsuri. pentru toata imaginea iti trebuie si un tunel... blink.gif


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 17 2005, 01:32 AM
Post #75


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



ce am spus ( ca, din motiv neclar mie, cuplul maxim dat de producator nu este acelasi cu cel obtinut pe banc ( si ma refer la masini stock).

ex. Golf4 GTI nominal avea cuplu maxim de 173lb-ft la 1850rpm. masina stock pe dinamometru a fost 179lb-ft la 2900rpm.

uitati-va pe site-ul asta unde baietii pun cam tot ce testeaza pe dinamometru si masoara.

http://www.sportcompactcarweb.com/

cum masina ca sa accelereze trebuie sa isi creasca turatia practic asta trebuie facut. accelerat pana la turatia de putere maxima si tinut motorul in powerband.

F1anatic, vitezele la Legacy GT sunt f. scurte, mai scurte decat la Civic. 5500rpm la 90km/h intr-a treia mi se pare muult rau. GTI-ul meu prindea 100km/h la 6000rpm intr-a doua. cred ca la 90km/h era f aproape de 5500rpm la care tu esti intr-a treia.

asta s-ar putea sa fie si unul din secretele sprintului ultra-rapid al Legacy pe 0-100km/h biggrin.gif


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 17 2005, 05:01 AM
Post #76


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Iulian HondaFan)
F1anatic, vitezele la Legacy GT sunt f. scurte, mai scurte decat la Civic. 5500rpm la 90km/h intr-a treia mi se pare muult rau. GTI-ul meu prindea 100km/h la 6000rpm intr-a doua. cred ca la 90km/h era f aproape de 5500rpm la care tu esti intr-a treia.

asta s-ar putea sa fie si unul din secretele sprintului ultra-rapid al Legacy pe 0-100km/h biggrin.gif


Eu la vremea respectiva am notat ca am folosit treapta a 3-a. O sa repet experimentul atit cu a 2-a cit si a 3-a si am sa postez rezultatele aici. Sau poate cind ne vom intilni data viitoare, facem o sedintza completa de data logging. Numai ca pt. asta trebuie sa facem rost de software pt. Audi si cablul OBD-2 (oare s-o potrivi ala de la mine ?)

Adevarul este ca Legacy GT are treptele destul de scurte. A 5-a are ATITA putere incit pe autostrada ma sperii citeodata accelerind in a 5-a.

Si dupa cum am mai precizat...si a raportat si George...masina are un fel de "jump start assist" nedeclarat...George il reclama cind baga in a 1-a. Eu reclam ca daca merg cu a 3-a la viteza constanta 90 kph nu o sa am 5500 rpm ci vreo 4000 dar...daca sint in acceleratzie , am mai mare turatzia. Stiu ca e foarte destept si adaptiv acest ECU facut de Denso-Subaru...combinat cu drive-by-wire. Nu as fi surprins ca intr-adevar sa citesc ca in reprizele de acceleratzie masina sa fie mai turata la viteza XX decit mersul constant la viteza XX ...pentru aceeasi treapta de viteza. Nu stiu...dar in momentul de fatza exclud o eroare in raportarea treptei mele de viteza.

Oricum...tzin sa comentez ca discutziile noastre pe acest forum sint mult mai intelectuale decit cele de pe un alt forum romanesc dedicat automobilelor si tuning-ului auto...unde nu vezi decit masina x vs masina y, sau "va reusi Z sa il bata pe W?" si asa mai departe. Nu mai pun problema ca aia de acolo pretind ca au tot felul de masini ozn.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Dec 17 2005, 09:47 AM
Post #77


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE(f1anatic)
Numai ca pt. asta trebuie sa facem rost de software pt. Audi si cablul OBD-2 (oare s-o potrivi ala de la mine ?)
Cablul se potriveste. Softul si interfetele pentru VAG cred ca sunt cel mai usor de procurat. Am gasit o gramada de scheme pe net si mi-am facut de cateva ori interfetele necesare. Cu masinile mai noi este nevoie de interfata CAN-BUS (controller area network) si este ceva mai complicat de realizat, desi parametrii motorului pot fi in continuare interogati si prin vechea metoda OBD-2 (ISO 9141) (cred ca legislatia europeana/internationala prevedea asta). Una peste alta... ii recomand VAG COM, este de departe cel mai bun software pentru VAG. Dupa cate stiu, masinile japoneze folosesc protocolul ISO 9141, deci cablul si mufa trebuie sa foloseasca aceeasi pini

QUOTE(f1anatic)
Stiu ca e foarte destept si adaptiv acest ECU facut de Denso-Subaru...combinat cu drive-by-wire. Nu as fi surprins ca intr-adevar sa citesc ca in reprizele de acceleratzie masina sa fie mai turata la viteza XX decit mersul constant la viteza XX ...pentru aceeasi treapta de viteza. Nu stiu...dar in momentul de fatza exclud o eroare in raportarea treptei mele de viteza.

Nu prea-mi explic cum se poate face asta fara o patinare a ambreiajului. Intr-adevar, la drive-by-wire ECU poate accelera independent de pozitia pedalei de acceleratie, dar turatia este direct proportionala cu viteza masinii. Cel putin asta spune mecanica... blush.gif
Masinile diesel au drive-by-wire de peste 10 ani


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 17 2005, 11:49 AM
Post #78


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Valentin Fii atent ca VAG au alt protocol de comunicatie fata de restul lumii, nu cred ca e ISO 9141. Scannerele generice s-ar putea sa nu mearga. Ai grija inainte sa cumperi ceva. Arunca un ochi pe ebay, e plin de oferte si acolo explica de multe ori ce protocol suporta sau ce protocol foloseste fiecare marca.
La Nubira de ex am protocolul vechi ALDL si conectorul nou OBD2. Un fel de strutocamila. La cele de dupa 2002 e OBD2 cu protocolul KWP2000.
VAG sunt diferiti de restul lumii, au protocol propriu VAG-COM care nu e compatibil cu celelalte marci.
Cunosc cat de cat problema pentru ca ma intereseaza subiectul de ceva vreme... am si deschis un topic "scanner autor" pe tema asta, insa n-a fost prea popular blush.gif Am pe teava interfata... se ocupa tatal meu de ea ca eu in materie de electronica am doua maini stangi...

@F1anatic Suna improbabil ce spui cu turatiile... esti sigura ca iti arata corect vitezometrul sau turometrul? Atata timp cat ai cutie mecanica "clasica" nu vad cum s-a putea obtine ce spui tu.... fara burnout sau fara sa-ti patineze ambreiajul. blush.gif
Eu la 90km/h am cam 6000rpm cu treapta a doua.. de aici m-am pacalit cu treptele.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Dec 17 2005, 12:54 PM
Post #79


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



VAG foloseste ISO 9141 pentru interogare deoarece sunt obligati de lege. Intr-adevar, pe langa ISO mai folosesc un protocol dezvoltat de ei pentru accesul la cei mai ascunsi registrii ai ECU, insa pentru diagnosticare este suficient OBD2 cu ISO9141.
VAG foloseste KWP-1281 pentru masinile mai vechi si KWP-2000 pentru cele mai noi de 2002

Eu nu doresc sa cumpar nimic, interfata mi-am facut-o singur dupa schemele de pe net. Am folosit destule programe cu aceasta interfata, insa cel mai bun este VAG COM (acesta este numele programului). Asa cum am mai spus, generatiile noi de masini VAG folosesc CAN BUS. Eu nu am reusit sa fac vreo interfata functionala pentru CAN insa am un prieten care le face dupa o schema proprie.
detalii pt. VAG COM (pt iulian, daca se decide) gasesti aici:

http://www.ross-tech.com - sunt americani de-ai lui...


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Dec 17 2005, 01:04 PM
Post #80


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



QUOTE
OBD-II is a government mandated diagnostic protocol that is primarily aimed at diagnosing emissions-related problems. An OBD-II scan tool will work in many different brands of cars. VAG-COM uses VW's proprietary diagnostic protocol and will only work in VW/Audi vehicles. Although you can use an OBD-II Scan Tool in an OBD-II compliant (1996 or newer) VW or Audi, an OBD-II Scan Tool can only talk to the engine, not the numerous other "intelligent" systems in the car. Want to reprogram your central locks or your Radio? Diagnose a problem with your ABS, Airbags, or Automatic Transmission? Re-align your Immobilizer after swapping ECU's? Reset your Service Reminder Indicators? Communicate with a pre-1996 model (not OBD-II compliant) car? An OBD-II Scan-Tool can't do any of these things.


--------------------
Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

7 User(s) are reading this topic (7 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 10th May 2024 - 05:10 AM