IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reprizele dinamice

This topic is about Reprizele dinamice, the author, Mihai63349, wrote about: QUOTE(Serban63301) Turatia de putere maxima la un benzinar poate fi si 6000 de ture! A schimba viteza la 6000 de ture nu inseamna oare o uzura f mare ... To read more just scroll down

12 Pages V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Reprizele dinamice
Mihai63349
post Dec 14 2005, 09:46 AM
Post #21


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



QUOTE(Serban63301)
Turatia de putere maxima la un benzinar poate fi si 6000 de ture! A schimba viteza la 6000 de ture nu inseamna oare o uzura f mare a motorului? Iar cand este vorba de masina ta parca ti se rupe inima sa o turezi in asa hal! Asa ca parerea mea este ca in conditii normale de exploatare un diesel are reprize mult mai bune si de aceea este mai placuta la condus. De acord?

Depinde ce vrei de la masina. Intr-adevar, la 6000 ai uzura mai mare decat la 2000. Dar, aici vorbeam de reprize. Si apoi, nimmeni nu-ti cere sa mergi 4-6000 timp de 6 ore. Asa, din cand in cand nu-i nici o problema.
In plus, mai mila ar trebui sa-ti fie de masina daca urci un deal lung subturat decat supraturat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 14 2005, 11:16 AM
Post #22


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



la 4000 rmp la benzinare poti merge 6 ore fara probleme. Chiar e indicat din cand in cand, mai ales dupa ce a fost rulat exclusiv in oras.

Seatul meu are la 4000rmp cam 140km/h si nu are nici un complex in a face la viteza asta 1000km.
Personal facut 1100km autostrada in 10 ore, cu tot cu doua opriri de aprox jumatate de ora cu rabla de seat. Nu a papat gram de ulei, iar la destinatie motorul se invartea mai rotund decat oricand.
Teoria ca la peste 3000rmp incep problemele se aplica probabil la Daciile vechi. Nu cred ca 4000rpm duc la uzuri exagerate. Jaful meu a fost rulat de mine 70.000km, dintre care cam jumatae pe autostrada de multe ori la mai mult de 4000rpm si acum, la 175.000km motorul merge brici. Nu arde ulei, nu scoate fum, nu bate, nu tacane, ating fluierand viteza maxima data in carte, si nu e cine stie ce super-motor arhicunoscut pentru fiabilitate. Pur si simplu cred ca niste zeci de mii de km facuti cu 4000rmp i-au priit.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Dec 15 2005, 12:35 AM
Post #23


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Si apropo de turatia de regim! Mers pe autostrada la o turatie de 4000 sa zicem 10 ore la care este mai mare uzura motorului, la benzinar sau la diesel? Sau nu cumva la aceeasi turatie uzura este aceeasi si la benzinar si la diesel?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Dec 15 2005, 12:45 AM
Post #24


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Si apropo de turatia de regim! Mers pe autostrada la o turatie de 4000 sa zicem 10 ore la care este mai mare uzura motorului, la benzinar sau la diesel? Sau nu cumva la aceeasi turatie uzura este aceeasi si la benzinar si la diesel?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Dec 15 2005, 12:46 AM
Post #25


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Si apropo de turatia de regim! Mers pe autostrada la o turatie de 4000 sa zicem 10 ore la care este mai mare uzura motorului, la benzinar sau la diesel? Sau nu cumva la aceeasi turatie uzura este aceeasi si la benzinar si la diesel?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 15 2005, 12:51 AM
Post #26


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



uzura cea mai mare o sufera turbina turbodieselului (presupun ca nu ca nu vorbim de diesel aspirat normal)... careia nu ii fac bine reprizele prelungite de mers turat...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Dec 15 2005, 10:05 AM
Post #27


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



Nu vei merge pe autostrada cu diesel 10 ore la 4000 rpm. Asta inseamna maxim. La 150 km/h, cu benz. vei avea 4000-4500 rpm, iar la un diesel echivalent vei avea in jur de 3000 rpm, datorita etajarii diferite a cutiei. Uzura, in aceleasi conditii de exploatare, este apropiata, in ziua de azi atat in cazul diesel, cat si in cazul benz. aspirat. La diesel, in schimb iti iei cateva precautii in plus, pentru a proteja turbocompresorul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Dec 15 2005, 10:56 AM
Post #28


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



nu uitati urmatoarele aspecte:

- un diesel are mai putine elemente mobile decat un benzinar; si

- motorina are si proprietati de lubrifiere, comparativ cu benzina, care usuca.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Dec 15 2005, 10:57 AM
Post #29


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



si mai adauga , o turbina care merge constant la putere maxima se duce naibii mai repede , un benzinar n-are turbina (vorbim din nou TD vs aspirat) asa ca n-are ce sa se strice tongue.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 15 2005, 11:12 AM
Post #30


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(CRG)
nu uitati urmatoarele aspecte:

- un diesel are mai putine elemente mobile decat un benzinar; si

- motorina are si proprietati de lubrifiere, comparativ cu benzina, care usuca.


Prima n-am priceput-o.... HUH? blink.gif Poti da un exemplu de element mobil care-l are benzinarul si n-are dieselul? Eu pot da exemplul contrar: Turbina

A doua e o legenda. La temperatura din camera de ardere cilidru nici macar uleiul nu mai are vre-o proprietate lubrifianta. In plus, la diesel motorina se aprinde cand este injectata, nu mai apuca sa atinga peretii cilidrului. In schimb, motorina produce mai multe particule solide care se pot depune pe cilindri, supape....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Dec 15 2005, 04:02 PM
Post #31


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



Probabil se referea la pompele de injectie rotative...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Dec 15 2005, 04:03 PM
Post #32


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



Probabil se referea la pompele de injectie rotative...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Dec 15 2005, 05:15 PM
Post #33


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



@MR: statistic vorbind, ce stii despre durata de viata a unui benzinar versus diesel?

Eu nu prea am auzit motoare Otto sa treaca de 300k, da de dieseluri da. Ce-i drept, aspirate. Si pana la urma, wtf, o turbina costa 600-800 euro, imi permit sa schimb una la 150k.. biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 15 2005, 05:25 PM
Post #34


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



s-a mai discutat de asta.

pentru performanta maxima motorul trebuie tinut in ceea ce aici se numeste "powerband" = regimul cuprins intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima. o cutie de viteze bine etajata trebuie sa permita schimbarea vitezelor care sa fie in aceasta banda si eventual sa ocupe cat mai mult din ea.

de aceea un benzinar care are cuplul maxim la 3500-4000rpm si puterea maxima la prox 6000rpm trebuie tinut in "clocot". nu cred asta ii "cauzeaza" pt. ca astia sunt parametrii lui constructivi.

singura mentiune e ca inainte sa il forjezi trebuie sa il lasi sa se incalzeasca bine ( tinut in regim sub 3000rpm pana uleiul ajunge la temperatura optima). uzura maxima aunui motor este de fapt la rece si nu de la turatiii. cel mai important este sa eviti drumuri scurte si rare iarna... atunci se uzeaza cel mai mult. odata cald trebuie sa fie ca pestele in apa. americanii folosesc relativ frecvent engine-block heaters ( incalzesc blocul motor iarna inainte sa porneasca motorul). desigur mai ajuta si garajele inchise si bine izolate termic unde nu vei avea temperaturi sub 5-6 grade Celsius.

din experienta mea cu Civicul ( 1668ml cilindree; 129CP si 155Nm cuplul maxim la motor) pot confirma ce a spus MR. Eu il ard tot timpul in banda lui de putere care este de la 4500 la 6300rpm ( peste 4500rpm este si locul unde devine functional VTEC-ul). nevasta-mea intr-adevar e mai miloasa si nu sare de 4000rpm decat in mod exceptional. pentru depasiri in afara il tin si intr-a 3-a in spatele unui camion ( are putin peste 4500rpm la 80km/h) si cand intru in depasire fuge extrem de mutumitor si in felul asta utilizez majoritatea celor 129 de ponei disponibili. masina are acum aprox 107k km si nu am schimbat decat consumabile (ulei, filtre, placute de frana) iar motorul merge mai bine decat in prima zi ( si-a dat drumul rotund abia dupa 15000km biggrin.gif ).

la turatii mari motorul este putin mai zgomotos dar nu vibreaza si simti cuplul ala la roata cum trage....


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 15 2005, 05:43 PM
Post #35


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(CRG)
@MR: statistic vorbind, ce stii despre durata de viata a unui benzinar versus diesel?

Eu nu prea am auzit motoare Otto sa treaca de 300k, da de dieseluri da. Ce-i drept, aspirate. Si pana la urma, wtf, o turbina costa 600-800 euro, imi permit sa schimb una la 150k.. biggrin.gif


masina instructorului meu de la scoala de soferi din New York ( a trebuit sa iau cateva ore inainte sa dau examenul practic in 2002) era o Integra 1994-1995 care avea 230-240k mile (360-385k km). el facea scoala cu ea de la 150k mile. motorul era cel original ( 1.8l VTEC de vreo 140CP cu cutie hidramata in 4 trepte) singura manevra facuta fiind schimbarea curelei de transmisie la fiecare 150k km). si mergea inca in parametri. omul zicea ca nu crede sa aiba probleme pana la 300k mile blink.gif

QUOTE
There are several Honda cars with B18B engines that have 700,000+ km on them with all original parts. Forged internals on many Honda engines, such as the crankshaft and connecting rods, are more expensive to produce but are much stronger than cast pieces. This results in parts that are lighter, yielding lower reciprocating mass, which puts less stress on engine components. Honda engines also have an excellent cooling design and a superior oiling system.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 15 2005, 06:36 PM
Post #36


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



QUOTE(CRG)
@MR: statistic vorbind, ce stii despre durata de viata a unui benzinar versus diesel?


Sincer sa fiu, nu am date incat sa pot generaliza. Daca tu ai, ar fi interesant sa le vedem. Pana acum, am vazut cam acelasi numar de diesele si de benzinare care au depasit 200k insa asta e departe de a fi o generalizare.

Un motiv plauzibil privind durata de viata mai mare al dieselului ar fi faptul ca merge la turatii mai joase, si deci la aceeasi km are mai putine cicluri, insa aia cu lubrifierea si cu piesele in miscare mi se cam pare goanga...

Oricum chiar ar fi interesant sa vedem date statistice, pentru ca tare ma tem ca asta cu durata de viata a dieselului e unul din miturile auto. Uzura la diesele are efecte mult mai dramatice decat la benzinare.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai63349
post Dec 15 2005, 07:07 PM
Post #37


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 476
Joined: 12-December 05
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 63.342



QUOTE(CRG)
@MR: statistic vorbind, ce stii despre durata de viata a unui benzinar versus diesel?

Eu nu prea am auzit motoare Otto sa treaca de 300k, da de dieseluri da. Ce-i drept, aspirate. Si pana la urma, wtf, o turbina costa 600-800 euro, imi permit sa schimb una la 150k.. biggrin.gif

Am avut un Hyundai Sonata 2,5 V6. L-am tinut 5 ani, am facut 185000 km si cand l-am vandut, aveam impresia ca mai duce inca pe-atat fara probleme. Acum cativa ani, am avut un Mercedes W126, 6 in linie 2800 cmc. L-am luat la 230000 km (pe bord...) si l-am dat la 300000 in stare mecanica perfecta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Dec 15 2005, 09:45 PM
Post #38


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Sa inteleg ca la aceeasi turatie, uzura motorului este diferita la diesel fata de benzinar? Adica la o turatie sa zicem de 3000 la diesel am aceeasi uzura ca la turatia de 3500-4000 la benzina? Este intradevar asa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cioaba
post Dec 15 2005, 11:52 PM
Post #39


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 321
Joined: 7-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.942



QUOTE(Serban63301)
Sa inteleg ca la aceeasi turatie, uzura motorului este diferita la diesel fata de benzinar? Adica la o turatie sa zicem de 3000 la diesel am aceeasi uzura ca la turatia de 3500-4000 la benzina? Este intradevar asa?

nu cred. dupa cum spunea cineva pe aici, cea mai mare parte a uzurii unui motor este in afara parametrilor de lucru:temperatura(neincalzit sau supraincalzit), turaj aiurea(sub sau supra), lubrifiere necorespunzatoare. este impropiu sa compari 2 motore diferite la aceeasi parametri. acum am un tdisel, iar inainte benzina. pot spune ca benzinarul era mai vioi,iar diselul e mai elastic. in rest nu vad diferente la uzuri sau alte mofturi.


--------------------
supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Dec 16 2005, 12:28 AM
Post #40


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Da, dar cineva de aici spunea ca la o turatie de 4000 la diesel uzura ar fi mai mare ca la un benzinar la aceeasi turatie aducand drept argument faptul ca turatia de 4000 la un diesel este turatia de putere maxima spre deosebire de benzinar la care puterea maxima este atinsa la o turatie mai mare. Voi ce parere aveti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 04:34 PM