IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reprizele dinamice

This topic is about Reprizele dinamice, the author, Serban63301, wrote about: Da, dar cineva de aici spunea ca la o turatie de 4000 la diesel uzura ar fi mai mare ca la un benzinar la aceeasi turatie aducand drept argument faptu ... To read more just scroll down

12 Pages V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Reprizele dinamice
Serban63301
post Dec 16 2005, 12:29 AM
Post #41


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Da, dar cineva de aici spunea ca la o turatie de 4000 la diesel uzura ar fi mai mare ca la un benzinar la aceeasi turatie aducand drept argument faptul ca turatia de 4000 la un diesel este turatia de putere maxima spre deosebire de benzinar la care puterea maxima este atinsa la o turatie mai mare. Voi ce parere aveti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Legionaru'
post Dec 16 2005, 12:48 AM
Post #42


Alergator de viteza
******

Group: Membri
Posts: 3.371
Joined: 19-September 05
From: Craiova
Member No.: 56.143



la 4000rpm la un diesel ai undeva in jurul la 190km/h iar la benzina la 4000rpm ai undeva la 160km/h.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 16 2005, 05:44 AM
Post #43


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Si deci ce anume se discuta aici ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 16 2005, 05:57 AM
Post #44


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



masini biggrin.gif


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 16 2005, 06:34 AM
Post #45


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Homework Assignment:


1) In ce treapta de viteza am fost intre 15 mph si 55 mph ( cam 25 kph - 90 kph)
2) La ce turatzie si la ce timp am schimbat treptele de vietza
3) Care sint aceste trepte de viteza ?
4) Care este viteza maxima atinsa
5) De ce m-am plafonat la acea viteza maxima
6) Comentarii libere: compara cu un turbo-Diesel ?

Pot da si ceva date approximative: cuplul maxim intre 3000 - 5000 rpm de numai 410 Nm. Putere maxima 5500 to redline (7000) de 300 CP. (este de pe graficul de la dinamometru).

As da si o bere cistigatorului dar in realitate numai Iulian ar putea bea premiul...chiar daca ar fi mai multe raspunsuri corecte.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Dec 16 2005, 09:56 AM
Post #46


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Am ridicat aceasta problema cu turatia pentru ca se spune ca motoarele diesel sunt mai fiabile tocmai pentru ca functioneaza la o turatie mai joasa ca benzinarele. Si atunci de ce as avea o uzura mai mare la 4000 de ture la un diesel decat la un benzinar? Repet, cineva de aici aducea drept argument ca la 4000 ture la diesel este turatia de putere maxima fata de benzinar la care puterea maxima e la o turatie mai ridicata! Este acesta un argument? Si daca da, argumentati dece este asa!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2005, 10:09 AM
Post #47


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



1. de la 15 (secunda 5, cand ai inceput sa accelerezi) si 55 (secunda 9) n-ai schimbat viteza. Ai facut 15-55 cam in 4 secunde. Probabil, ai fost in treapta a doua. Daca erai in prima ai fi rupt sigur aderenta si cresterea turatiei era mai colturoasa biggrin.gif

2. Ai schimbat o data in secunda 9 si a doua oara in secunda 12. (probabil 3 si 4). In secunda 15 ai incept sa incetinesti si in 17 ai calcat ambreiajul.

3. Probabil 2,3 si 4, insa nu bag mana in foc ca ar fi 1,2 si 3. Totusi, 90 in prima treapta mi se pare cam mult. Merg pe varianta 2 3 4

4. Cam 73mph

5. Te-ai plafonat la viteza aia pentru ca asa ai vrut TU. Se vede ca nu mai accelerezi dupa secunda 15

6. Comparativ cu dCI 65 al tatalui meu, e onorabil biggrin.gif O comparatie cu td ar fi la cutie... e clar mai lung etajata raportata la turatia motorului. Presupunand ca in treapta a doua ai urcat la redline in sec 9 si ca in secunda 4 erai la relenti, redline intr-a 4-a ai fi urcat la 110 mph, chestie nu foarte la indemana td-urilor obisnuite.
Urmarind curba de boost intre sec 7 si 10, se pare ca inca mai ai loc de tuning si ca turbina gafaie la turatii inalte biggrin.gif
Ti-ar prinde bine o cutie DSG smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2005, 10:41 AM
Post #48


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



PS:
Cum ai obtinut datele? Ai mers laptopul conectat la ECM prin interfata OBD?

@Serban Eu n-am inteles ce trebuie argumentat... :angel:


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 16 2005, 11:07 AM
Post #49


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



de acord cu MR, asa am interpretat si eu graficul... Ca tot doreai o comparatie cu diesel pun si eu niste date obtinute intr-un mod total neprofesionist dar in lipsa de altceva... bine-i si-asa rau... deci datele au fost obtinute filmand bordul in timpul acceleratiei de la 0-100 (am facut asta atunci cand am testat filtrele de aer)... nu am grafic pe care sa-l pun dar iata niste date

viteza 1: 0 km/h--> ~2200 rpm --> 3.04 secunde --> ~3600 rpm --> ~42 km/h --> schimbat in a 2-a
viteza 2: 43 km/h--> ~3000 rpm ---> 5.17 secunde --> ~4200 rpm --> ~82 km/h --> schimbat in a 3-a
din a 3-a n-am mai schimbat pt ca am atins 100 km/h si de acolo am incetinit...

Date despre masina:
linia rosie: 5000 rpm
puterea maxima: 60 kw (82 cp)/4300 rpm
cuplul maxim: 185 Nm /1800 rpm
raport de comprimare: 18.5


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2005, 11:24 AM
Post #50


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Buna ideea cu filmatul. O sa incerc si eu, sper sa mearga ca am doar o camera foto digitala obosita. Trebuie intai sa verific daca la o secunda de film corespunde la o secunda reala... Pentru inceput o sa-mi filmez ceasul de la mana biggrin.gif

Poate fac totusi rost de o interfata si ma leg cu laptopul.... as avea datele mai exact. Problema e ca imi trebuie o panarama de interfata cam nestandard... conectorul e tip OBD2 iar protocolul ALDL vechi...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Dec 16 2005, 11:40 AM
Post #51


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



si eu cu o camera foto digitala obisnuita am filmat...
Camera mea (care e destul de neperformanta) filmeaza 25 fps (deci 25 de cadre pe secunda) ceea ce pt calitatea filmarii e "rubish", dar pt determinarea timpilor e destul de exact (diferentele pot fi de maxim 0.10 secunde)
Pentru a determina exact timpii cea mai simpla metoda este sa folosesti "Windows Movie Maker" (care vine implicit cu xp-ul), nu e cel mai bun program de editare video dar poti sa vezi filmul "frame by frame" cu timpii aferenti... deci ar trebui sa fie suficient.

Am facut acelasi test cu un Vectra A - 1.8i dar rezultatele au fost destul de neconcludente pt ca la el vitezometrul nu are 0, incepe de la 20... deci de la 0 la 20 nu avem de unde sti cat a facut... adica avem cum prin aproximare (in momentul in care masina pleaca de pe loc camera se va misca un pic din cauza inertiei, iar 20 atinge in momentul in care acul se ridica un pic), dar oricum e preferabil sa ai un vitezometru care sa sa masoare de la 0...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2005, 12:00 PM
Post #52


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu preferam metoda cu laptopul pentru ca ECM-ul stie viteza REALA, si nu pe cea afisata, si in plus mai aruncam un ochi la timpul de deschide al injectoarelor, debit de aer si alte prostii.

Camera mea e si mai pacalita... 25fps filmeaza intr-o rezolutie gen 175x135 sau cam asa ceva. Daca vreau 350x260 filmeaza cred la 12fps.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 16 2005, 04:47 PM
Post #53


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Serban63301)
Am ridicat aceasta problema cu turatia pentru ca se spune ca motoarele diesel sunt mai fiabile tocmai pentru ca functioneaza la o turatie mai joasa ca benzinarele. Si atunci de ce as avea o uzura mai mare la 4000 de ture la un diesel decat la un benzinar? Repet, cineva de aici aducea drept argument ca la 4000 ture la diesel este turatia de putere maxima fata de benzinar la care puterea maxima e la o turatie mai ridicata! Este acesta un argument? Si daca da, argumentati dece este asa!


la aceeasi turatie uzura la un benzinar ar trebui sa fie mai mica pentru ca piesele in miscare sunt mai usoare ( pistoane, arbore cu came, valve, etc) deci si inertiile si stressul mecanic mai mic si lucreaza la presiuni mai mici decat cele dintr-un diesel.

parerea mea.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 16 2005, 04:59 PM
Post #54


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(f1anatic)
1) In ce treapta de viteza am fost intre 15 mph si 55 mph ( cam 25 kph - 90 kph)
2) La ce turatzie si la ce timp am schimbat treptele de vietza
3) Care sint aceste trepte de viteza ?
4) Care este viteza maxima atinsa
5) De ce m-am plafonat la acea viteza maxima
6) Comentarii libere: compara cu un turbo-Diesel ?


1) a doua (1500rpm la 15mph; si 55mph la 5500rpm)
2) si 3) sec 9.5 a treia, sec 13 a patra
4) aproape 75mph (120km/h)
5) asa ai vrut, ai ajuns n spatele cuiva, sau ai vazut politia biggrin.gif
6) nu-mi permit astfel de comentarii blush.gif

vreau si io asa ceva!


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Dec 16 2005, 05:03 PM
Post #55


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Halba te descurci onorabil insa NU ai nimerit-o cu treptele de viteza. Hint. Daca citeai acest topic de la inceput ai fi aflat. Daca ai fi citit ce a zis Iulian la un moment dat despre treapta a 2-a si ca rupi tractziunea la 4 rotzi...Dar ce sa mai...uite raspunsul

RASPUNS: treapta a 3-a, 4-a, 5-a. Daca eram in a 2-a...graficul ala arata altfel...Repriza aceea lunga de 4.5 secunde este in treapta a 3-a. Va inchipuitzi ca masina nu e foarte "happy" sa mearga cu a 3-a la 25 kph si are ceva de accelerat pina cind intra turbo in actiune.

Da...are loc cacalau de tuning. Curba de boost poate ajunge onorabil pina pe la 20-22 FARA schimbari profunde la blocul motor. Stage 2 (up-pipe, down-pipe schimbate + alt ECU tuning pe care practic il am deja cumparat) ar aduce boost maxim pina la 18. Vezi tu...totul depinde de ce cautzi sa obtzii la masina. Nu exclud Stage 2, dar nici nu ma vad mergind pe calea abordata de multzi altzi meseriasi: schimbat turbo, intercooler si altele.

Tari Data Logging + Cablu OBD-2

Pot monitoriza T O T U L inclusiv timpi de acceleratzie 0-100 kph, timpul pe 400 de metri, etc (bineintzeles chestii importante cum ar fi knock correction, degrees BTDC, air fuel ratio, throttle opening, boost, - multe multe multe - care nici nu stiu ce inseamna). Am reglat un anumit buton - rear window defogger - sa fie monitorizat....am pus bine laptopul si apoi cind mi s-a facut de logging, am apasat buton. Cind mi s-a taiat pofta...l-am apasat din nou (rear defogger switch).

Si eu as vrea DSG si 6 trepte de viteza, dar incerc sa ma descurc cu ce am.

Daca vretz sa facetzi "la fel" ca mine...dar mai simplu, va recomand la numai 300 de dolari G-TECH PRO Datzi voi google...ca poate nu am voie de reclama aici. Piesa - unii se jura ca este complet fidela realitatzii, altzii se jura ca citeste un pic mai optimist - cu vreo 0.2-0.3 sec - dar categoric este suficient de sensibila pt. a raporta schimbari in performantza masinii dupa modificari.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2005, 05:31 PM
Post #56


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu sunt vinovatul cu treptele de viteza :angel: M-a indus in eroare faptul ca ai spus de puterea maxima... am presupus ca ai atins-o la 55mph, ori intr-a 3-a sunt sigur ca ai fi depasit 75mph...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 16 2005, 05:49 PM
Post #57


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



nu am fost atent la etajarea cutiei. dar ai 5500rpm intr-a treia la numai 55mph (90km/h)? blink.gif blink.gif

cred ca Civicul meu are 5000rpm intr-a treia la 62mph=100km/h ( la 6500rpm sunt deja la 80mph=130km/h) blush.gif

am vazut ca acceleratia a fost relativ lenta dar m-am gandit ca nu ai calcat-o pana la fund ci numai lejer.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Serban63301
post Dec 16 2005, 07:52 PM
Post #58


novice
**

Group: Membri
Posts: 45
Joined: 12-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 63.294



Cand trebuie schimbata viteza intr-o treapta superioara pentru a avea cel mai bun demaraj si a ajunge in cel mai scurt timp la o anumita viteza? Trebuie cumva schimbata viteza la acea turatie ca atunci cand trec intr-o treapta superioara sa cad pe turatia de cuplu maxim? Sau nu cumva trebuie schimbata la turatia de putere maxima? In acest caz trecand intr-o treapta superioara voi cadea pe o turatie peste cea de cuplu maxim.
Eu am diesel. Puterea maxima este la 4000 ture iar cuplu maxim este la 2000 ture. Daca schimb viteza aproape de 3000 ture atunci cad pe turatia de cuplu maxim adica 2000. Daca schimb la peste 3000 cad pe o turatie de peste 2000 si in datele tehnice se spune ca motorul are cuplu maxim la 2000 si NU INCEPAND DE LA 2000.
Tinand cont ca se mai pierde ceva timp pana ajung la turatia de peste 3000 spuneti-mi va rog in cazul masinii mele la ce turatie trebuie sa trec intr-o treapta superioara de viteza ca sa am demarajul cel mai bun si sa ajung in timpul cel mai scurt la o anumita viteza sa zicem 100 km/h.
In concluzie schimb viteza la aproape 3000 ture pentru a cadea pe turatia de cuplu maxim sau mai urc in ture cazand astefel pe o turatie peste 2000. Dar in aceaasta situtie se mai pierde un timp pana ajung la turatia de peste 300 de ture! Deci la ce turatie schimb cand vreau demarajul cel mai bun?
Multumesc!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Dec 16 2005, 09:22 PM
Post #59


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



La 4000rpm, sau chiar o idee mai mult incat si dupa ce schimbi sa pici tot aproape de 4000.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Dec 16 2005, 09:25 PM
Post #60


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



acceleratia maxima a motorului va fi cand schimbi la 4000rpm in treapta urmatoare. desi cuplul este maxim la 2000rpm cuplul la roata este de regula la o turatie mai mare. nu stiu exact de ce se intampla chestia asta dar pe bancul de probe cuplul maxim la roata se atinge la 500-1000rpm peste cel nominal al motorului. este posibil ca masurarea pentru motor se face in conditii diferite de sarcina fata de cea reala.

poate F1anatic stie mai bine ca el are diagramele de la Legacy GT.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 04:09 PM