Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Reprizele dinamice
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Serban63301
Reprizele dinamice de cine sunt date, de putere sau de cuplu motor? Multi spun ca la depasiri este mai rapid dieselul pt ca are cuplul motor mai mare dar adeptii motoarelor pe benzina aduc argumentul ca retrogradand intr-o treapta inferioara si turand f tare motorul efectueaza mai repede o depasire decat un diesel!
Parerea voastra care este? Argumentati!
Multumesc!
Valentin50014
Eu sunt dizelist convins. Cuplul aduce confort in conducere insa tot puterea este mai importanta...
Skywalker
La benzinare cat si la dieseluri retrogradezi cu 1 treapta dar asta depinde de viteza la momentul respectiv. Pai te "dai" cu 100 la ora intr-a 4a si vrei sa depasesti numai schimbi ii dai "in gura", daca esti cu a5a la 100kmh atunci dai a4a si turezi.
f1anatic
Adeptzii diesel-ului inseamna ca nu au condus niciodata o masina pe benzina turbo...si nu vorbesc ceva comun gen Skoda, VW, Audi cu 1.8 T ci...ALTCEVA

Ca sa raspund strict la intrebare...depinde de cuplul disponibil la turatzia respectiva.


Il chem pe George ca martor - pentru ca el a vazut un grafic cu datele masinii mele In treapta a 3-a, mi-a luat 6.5 secunde sa ajung de la 15 mph la 70 mph. Ceea ce va face sa saritzi in sus...ca de ce este masina atit de inceata. Pentru ca nu atzi citit bine prima data...mergeam cu 15 mph in treapta a 3-a dupa care am accelerat-o pina cind am ajuns la 70 mph...fara sa schimb viteza. Cum am toate datele astea (timp, viteza, turatzie, degrees BTDC, Knock Correction, etc)...Raspunsul este TARI DATA LOGGING - pot monitoriza totzi senzorii masinii.

Diesel-ul are mai mult cuplu la turatzii mai mici. Depinde cu ce masina (turbo) o compari. La o masina N/A mai mult ca sigur trebuie sa retrogradezi 1-2 trepte.
Mihai63349
Pana la urma, tot puterea conteaza. In general, depasirile cele mai bune le faci tinand motorul in regim de cuplu maxim. ca sa intelegi mai bine, cuplul motor te ajuta sa folosesti eficient puterea.
De aceea, la diesel depasesti usor la 2000-2500 rpm, iar la benzina aspirat intre 3500 si 5000 rpm. Cel mai bine ar fi sa te uiti la curba de cuplu a motorului ca sa-ti dai seama cam pe unde se simte masina cel mai bine.
Reprizele din teste sunt mai bune la dieselurile cu putere comparabila cu aspiratele benzina doar in conditiile rularii in aceeasi treapta de viteza. Dar, spre exemplu, eu, cu V6 2,5 l 158 CP si 223 Nm (Hyundai Sonata) l-am "facut" la Predeal pe un BMW 320 d, 136 CP si 320 Nm foarte ambitios. E drept, n-am lasat-o sub 4000 rpm. Deci, puterea conteaza , cu conditia sa stii s-o folosesti.
HalbaSus
QUOTE(Serban63301)
Reprizele dinamice de cine sunt date, de putere sau de cuplu motor? Multi spun ca la depasiri este mai rapid dieselul pt ca are cuplul motor mai mare dar adeptii motoarelor pe benzina aduc argumentul ca retrogradand intr-o treapta inferioara si turand f tare motorul efectueaza mai repede o depasire decat un diesel!
Parerea voastra care este? Argumentati!
Multumesc!


Reprizele sunt date de combinatia: putere, cuplu + cutia de viteze...

In principiu un diesel e mai comod pt ca la mers normal ~2000 rpm, ai tot cuplul disponibil imediat... chestie care permite depasiri rapide fara retrogradare...

Motoarele turbo pe benzina au intradevar avantajul unui cuplu mai mare comparativ cu motoarele atmosferice, dar... depinde de marimea turbinei... spre exemplu am vazut o "cursa" intre un mitsubishi evo de 400 cp si un fiat punto 1.6.... ambele masini rulau cu 50 km/h in viteza a 5-a iar apoi ambele au accelerat fara sa schimbe viteza... pe un traseu de 1 mila evo nu a putut depasi punto-ul (pt ca tocmai cand se termina turbo-lagul, s-a terminat si pista biggrin.gif)... desigur legacy-ul lui f1anatic nu are asemenea probleme ne-avand un turbo extrem de mare si probabil cutia e suficient de scurta ca sa nu ii puna probleme.

Cutia de viteze are iar un rol decisiv, deoarece daca are rapoarte scurte va accelera mai puternic in timp ce in cazul unor rapoarte lungi fara retrogradare e imposibil sa depasesti...

Un alt avantaj al dieselului este pe circuite virajate, la iesirea din curbe un benzinar normal aspirat are o turatie care e departe cuplul si puterea maxima (chiar si daca a facut frana de motor)... pt a pastra o turatie suficienta e nevoie de "double de-clutching" si alte tehnici de pilotaj... sau de o frana de motor foarte violenta care incetineste prea mult masina... Un diesel in schimb va avea avantajul ca are intreaga putere disponibila imediat dupa iesirea din curba.... desigur pe linie dreapta benzinarul va recupera (deoarece acceleratia puternica a dieselului se cam termina la 3000-3500 rpm, in timp ce benzinarul accelereaza linear pana aproape de linia rosie) in schimb daca traseul e foarte virajat, dieselul castiga.
Valentin50014
QUOTE(f1anatic)
Adeptzii diesel-ului inseamna ca nu au condus niciodata o masina pe benzina turbo...si nu vorbesc ceva comun gen Skoda, VW, Audi cu 1.8 T ci...ALTCEVA
Probabil te referi la mine. Din nou dovedesti ca nu citesti un mesaj simplu si scurt, sau poate nu l-ai inteles... :bash:

Cuplul motor este important... doar pentru motor si pentru confortul pe care il aduce sofatului. O masina pe benzina, desi are un cuplu motor mai mic decat un diesel, daca retrogradeaza, transmisia ii amplifica acest cuplu facundu-l sa ajunga intr-o valoare mai mare la roata decat in cazul dieselului. Asta teoretic, practic numai pe dyno se poate stii exact. la turatii mai mari si fortele de frecare sunt mai mare. Pierderea transmisiei creste odata cu turatia.

P.S. Daca luam in considerare legile fizicii, tot la faptul ca puterea este cea mai importanta marime in acceleratia unei masini
Valentin50014
QUOTE(Mihai63349)
In general, depasirile cele mai bune le faci tinand motorul in regim de cuplu maxim. ca sa intelegi mai bine, cuplul motor te ajuta sa folosesti eficient puterea.
Nu este chiar asa. Cuplul motor se refera numai la motor. Cuplul la roata (cel important) este maxim in jurul turatiei puterii maxime deoarece rapoartele transmisiei te avantajeaza (esti cu o treapta inferioara). Depasirile se incep la turatia de cuplu maxim pentru a avea un spaatiu de turare. Daca le-ai incepe chiar la turatia maxima ar trebui sa urci o treapta.

Repet, cuplul maxim este doar o marime pentru motoare, in accelerare nu are nici o importanta. Toate masinile de curse schimba la redline
Mihai63349
QUOTE(Valentin50014)
QUOTE(Mihai63349)
In general, depasirile cele mai bune le faci tinand motorul in regim de cuplu maxim. ca sa intelegi mai bine, cuplul motor te ajuta sa folosesti eficient puterea.
QUOTE
Nu este chiar asa. Cuplul motor se refera numai la motor. Cuplul la roata (cel important) este maxim in jurul turatiei puterii maxime deoarece rapoartele transmisiei te avantajeaza (esti cu o treapta inferioara). Depasirile se incep la turatia de cuplu maxim pentru a avea un spaatiu de turare. Daca le-ai incepe chiar la turatia maxima ar trebui sa urci o treapta.

Repet, cuplul maxim este doar o marime pentru motoare, in accelerare nu are nici o importanta. Toate masinile de curse schimba la redline

Nu vorbesc doar de cuplul maxim, ci de zona de turatii unde cuplul motor este aproape de maxim. Aceea este zona de exploatare. Vei vedea ca vorbim de acelasi lucru, de fapt, vazut din doua unghiuri.
James Kilowatt
Valentin are dreptate.
Cuplul LA ROATA (adica ala care conteaza) este dat de puterea MOTORULUI*randamentul transmisiei / viteza unghiulara a ROTII. La turatia de putere maxima ai LA ROATA cuplul maxim chiar daca la MOTOR il ai la o turatie mai mica.
Valentin50014
Am inteles ceea ce vrei sa spui si, din punct de vedere practic, ceea ce spui tu este foarte adevarat. Hai sa luam un exemplu:
O masina are cuplul maxim la 3500 rot/min si puterea maxima la 6000 rot/min. In acest caz, accelerarea maxima se obtine la 6000 rot/min. Asta deoarece, desi cuplul motor este mai mic decat in cazul in care ai avea 3500 rot/min, acest cuplu este amplificat de rapoartele cutiei (esti cu cel putin o treapta mai jos) si la roata vei obtine mai mult decat daca ai sta la 3500 rot/min. In cazul unei depasiri nu prea este indicat sa faci acest lucru deoarece ramai cu o plaja foarte redusa de accelerare, de la 5500 la 6000 (sau 6500). Din acest motiv se foloseste, ca o regula generala, "schimbi la o turatie oarecare dar care sa devina dupa schimbare, turatia cuplului maxim". Aceasta regula nu este neaparat si adevarata, dar este usor de inteles si aplicat si, mai ales, nu este totusi departe de performana maxima. In plus, mai are si avantajul de a nu extenua motorul, consum mai mic, confort sporit etc. Desigur ca si eu aplic aceasta regula, insa pentru performanta intotdeauna se schimba la turatia de putere maxima.
Mihai63349
Cam asa e. Oricum, vreau sa protestez impotriva obiceiului revistelor auto care, in cadrul testelor, au obiceiul de a pune reprizele 60-100 intr-a 4-a, respectiv 80-120 intr-a 5-a. Sunt destul de multi cititori care interpreteaza prost aceste rezultate din lipsa de alte informatii. Pai cred ca daca-i masori repriza 80-120 intr-a 5-a la o Honda S2000, cred ca te sperii si-ti cumperi prima Fabia (bleah...!) TDI pe care o gasesti :puke:
Valentin50014
Revistele alea sunt pentru oamenii de rand, care sunt interesati de cumpararea unei masini. Un sofer de S2000 stie ce sa faca cu masina. Marea majoritate a soferilor prefera sa conduca comod, adica accelereaza in treapta in care se gaseste in acel moment, daca situatia este cam periculoasa numai atunci retrogradeaza o treapta. Testele de genul asta mi se par destul de ok, atata timp cat nu se compara un diesel cu o benzinara, evident.
James Kilowatt
Pentru performantele maxime sunt date si alte informatii. 0-100km/h, 400m de pe loc, 1km de pe loc, etc.

Reprizele 80-120 sunt intr-adevar pentru un sofer cumintel. La urma urmei intre 80 si 120 majoritatea masinilor pot accelera intr-a 3-a, nu a 4-a si a 5-a asa cum sunt date in brosuri.

Comparatiile diesel-benzinare sunt destul de aproximative. Clio DCI 65 a tatalui meu atinge turatia de putere maxima la aprox 160km/h in treapta a 5-a, in timp ce Ibiza mea atinge intr-a 4-a 160km/h si turatia de putere maxima. In cazul asta ar putea fi comparata acceleratia lui intr-a 5-a cu a mea intr-a 4-a.
Valentin50014
QUOTE(MR28673)
In cazul asta ar putea fi comparata acceleratia lui intr-a 5-a cu a mea intr-a 4-a.
da, o astfel de comparatie este corecta. Era incorect daca ambele masini erau testate in tr. a V-a
Skywalker
Eu nu am incredere in ce spun producatorii referitor la reprizele de viteza in diferite trepte de viteza, cel putin benzinaru' meu cand ma apuca il turez de prinde 140 cu a3a il forjez de-i sar mucii biggrin.gif
In depasiri totul depinde de ce viteza ai si in ce treapta de viteza esti.
Serban63301
QUOTE(Valentin50014)
Din acest motiv se foloseste, ca o regula generala, "schimbi la o turatie oarecare dar care sa devina dupa schimbare, turatia cuplului maxim".

Sa inteleg din asta ca pentru demaraj trebuie schimbata viteza astfel incat prin trecerea in treapta superioara sa cad pe turatia de cuplu maxim? Eu am diesel, avand puterea maxima la 4000 de ture si cuplu maxim la 2000 de ture. Daca urc pana la 3000 de ture la schimbarea in treapta superioara de viteza cad pe turatia de 2000 de ture cea de cuplu maxim. Concret asta inseamna ca demarajul cel mai bun il am daca schimb la 3000 ture?
Valentin50014
Da, cam asa ceva. In cazul dieselului "regula" asta este mai aproape de adevar, deoarece acestor motare nu prea le place turatia mare. In plus, un diesel urca ceva mai greu in ture decat un benzinar, asa ca nu are rost sa-l turezi pana la linia rosie.
In cazul unui benzinar, este mai eficient sa turezi la turatia de putere maxima
Serban63301
Turatia de putere maxima la un benzinar poate fi si 6000 de ture! A schimba viteza la 6000 de ture nu inseamna oare o uzura f mare a motorului? Iar cand este vorba de masina ta parca ti se rupe inima sa o turezi in asa hal! Asa ca parerea mea este ca in conditii normale de exploatare un diesel are reprize mult mai bune si de aceea este mai placuta la condus. De acord?
Skywalker
QUOTE(Serban63301)
Turatia de putere maxima la un benzinar poate fi si 6000 de ture! A schimba viteza la 6000 de ture nu inseamna oare o uzura f mare a motorului? Iar cand este vorba de masina ta parca ti se rupe inima sa o turezi in asa hal! Asa ca parerea mea este ca in conditii normale de exploatare un diesel are reprize mult mai bune si de aceea este mai placuta la condus. De acord?


La un "benzinar" turatia motorului poate ajunge si la 11.000rpm verde (vezi Ferrari, etc) la mine maxim turat a fost @ 7.200rpm din care 0 - 7.000rpm verde si 7.000 la 8.000rpm pe rosu
Mihai63349
QUOTE(Serban63301)
Turatia de putere maxima la un benzinar poate fi si 6000 de ture! A schimba viteza la 6000 de ture nu inseamna oare o uzura f mare a motorului? Iar cand este vorba de masina ta parca ti se rupe inima sa o turezi in asa hal! Asa ca parerea mea este ca in conditii normale de exploatare un diesel are reprize mult mai bune si de aceea este mai placuta la condus. De acord?

Depinde ce vrei de la masina. Intr-adevar, la 6000 ai uzura mai mare decat la 2000. Dar, aici vorbeam de reprize. Si apoi, nimmeni nu-ti cere sa mergi 4-6000 timp de 6 ore. Asa, din cand in cand nu-i nici o problema.
In plus, mai mila ar trebui sa-ti fie de masina daca urci un deal lung subturat decat supraturat.
James Kilowatt
la 4000 rmp la benzinare poti merge 6 ore fara probleme. Chiar e indicat din cand in cand, mai ales dupa ce a fost rulat exclusiv in oras.

Seatul meu are la 4000rmp cam 140km/h si nu are nici un complex in a face la viteza asta 1000km.
Personal facut 1100km autostrada in 10 ore, cu tot cu doua opriri de aprox jumatate de ora cu rabla de seat. Nu a papat gram de ulei, iar la destinatie motorul se invartea mai rotund decat oricand.
Teoria ca la peste 3000rmp incep problemele se aplica probabil la Daciile vechi. Nu cred ca 4000rpm duc la uzuri exagerate. Jaful meu a fost rulat de mine 70.000km, dintre care cam jumatae pe autostrada de multe ori la mai mult de 4000rpm si acum, la 175.000km motorul merge brici. Nu arde ulei, nu scoate fum, nu bate, nu tacane, ating fluierand viteza maxima data in carte, si nu e cine stie ce super-motor arhicunoscut pentru fiabilitate. Pur si simplu cred ca niste zeci de mii de km facuti cu 4000rmp i-au priit.
Serban63301
Si apropo de turatia de regim! Mers pe autostrada la o turatie de 4000 sa zicem 10 ore la care este mai mare uzura motorului, la benzinar sau la diesel? Sau nu cumva la aceeasi turatie uzura este aceeasi si la benzinar si la diesel?
Serban63301
Si apropo de turatia de regim! Mers pe autostrada la o turatie de 4000 sa zicem 10 ore la care este mai mare uzura motorului, la benzinar sau la diesel? Sau nu cumva la aceeasi turatie uzura este aceeasi si la benzinar si la diesel?
Serban63301
Si apropo de turatia de regim! Mers pe autostrada la o turatie de 4000 sa zicem 10 ore la care este mai mare uzura motorului, la benzinar sau la diesel? Sau nu cumva la aceeasi turatie uzura este aceeasi si la benzinar si la diesel?
HalbaSus
uzura cea mai mare o sufera turbina turbodieselului (presupun ca nu ca nu vorbim de diesel aspirat normal)... careia nu ii fac bine reprizele prelungite de mers turat...
Mihai63349
Nu vei merge pe autostrada cu diesel 10 ore la 4000 rpm. Asta inseamna maxim. La 150 km/h, cu benz. vei avea 4000-4500 rpm, iar la un diesel echivalent vei avea in jur de 3000 rpm, datorita etajarii diferite a cutiei. Uzura, in aceleasi conditii de exploatare, este apropiata, in ziua de azi atat in cazul diesel, cat si in cazul benz. aspirat. La diesel, in schimb iti iei cateva precautii in plus, pentru a proteja turbocompresorul.
CRG
nu uitati urmatoarele aspecte:

- un diesel are mai putine elemente mobile decat un benzinar; si

- motorina are si proprietati de lubrifiere, comparativ cu benzina, care usuca.
G e o r g e
si mai adauga , o turbina care merge constant la putere maxima se duce naibii mai repede , un benzinar n-are turbina (vorbim din nou TD vs aspirat) asa ca n-are ce sa se strice tongue.gif
James Kilowatt
QUOTE(CRG)
nu uitati urmatoarele aspecte:

- un diesel are mai putine elemente mobile decat un benzinar; si

- motorina are si proprietati de lubrifiere, comparativ cu benzina, care usuca.


Prima n-am priceput-o.... HUH? blink.gif Poti da un exemplu de element mobil care-l are benzinarul si n-are dieselul? Eu pot da exemplul contrar: Turbina

A doua e o legenda. La temperatura din camera de ardere cilidru nici macar uleiul nu mai are vre-o proprietate lubrifianta. In plus, la diesel motorina se aprinde cand este injectata, nu mai apuca sa atinga peretii cilidrului. In schimb, motorina produce mai multe particule solide care se pot depune pe cilindri, supape....
Mihai63349
Probabil se referea la pompele de injectie rotative...
Mihai63349
Probabil se referea la pompele de injectie rotative...
CRG
@MR: statistic vorbind, ce stii despre durata de viata a unui benzinar versus diesel?

Eu nu prea am auzit motoare Otto sa treaca de 300k, da de dieseluri da. Ce-i drept, aspirate. Si pana la urma, wtf, o turbina costa 600-800 euro, imi permit sa schimb una la 150k.. biggrin.gif
Iulian HondaFan
s-a mai discutat de asta.

pentru performanta maxima motorul trebuie tinut in ceea ce aici se numeste "powerband" = regimul cuprins intre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima. o cutie de viteze bine etajata trebuie sa permita schimbarea vitezelor care sa fie in aceasta banda si eventual sa ocupe cat mai mult din ea.

de aceea un benzinar care are cuplul maxim la 3500-4000rpm si puterea maxima la prox 6000rpm trebuie tinut in "clocot". nu cred asta ii "cauzeaza" pt. ca astia sunt parametrii lui constructivi.

singura mentiune e ca inainte sa il forjezi trebuie sa il lasi sa se incalzeasca bine ( tinut in regim sub 3000rpm pana uleiul ajunge la temperatura optima). uzura maxima aunui motor este de fapt la rece si nu de la turatiii. cel mai important este sa eviti drumuri scurte si rare iarna... atunci se uzeaza cel mai mult. odata cald trebuie sa fie ca pestele in apa. americanii folosesc relativ frecvent engine-block heaters ( incalzesc blocul motor iarna inainte sa porneasca motorul). desigur mai ajuta si garajele inchise si bine izolate termic unde nu vei avea temperaturi sub 5-6 grade Celsius.

din experienta mea cu Civicul ( 1668ml cilindree; 129CP si 155Nm cuplul maxim la motor) pot confirma ce a spus MR. Eu il ard tot timpul in banda lui de putere care este de la 4500 la 6300rpm ( peste 4500rpm este si locul unde devine functional VTEC-ul). nevasta-mea intr-adevar e mai miloasa si nu sare de 4000rpm decat in mod exceptional. pentru depasiri in afara il tin si intr-a 3-a in spatele unui camion ( are putin peste 4500rpm la 80km/h) si cand intru in depasire fuge extrem de mutumitor si in felul asta utilizez majoritatea celor 129 de ponei disponibili. masina are acum aprox 107k km si nu am schimbat decat consumabile (ulei, filtre, placute de frana) iar motorul merge mai bine decat in prima zi ( si-a dat drumul rotund abia dupa 15000km biggrin.gif ).

la turatii mari motorul este putin mai zgomotos dar nu vibreaza si simti cuplul ala la roata cum trage....
Iulian HondaFan
QUOTE(CRG)
@MR: statistic vorbind, ce stii despre durata de viata a unui benzinar versus diesel?

Eu nu prea am auzit motoare Otto sa treaca de 300k, da de dieseluri da. Ce-i drept, aspirate. Si pana la urma, wtf, o turbina costa 600-800 euro, imi permit sa schimb una la 150k.. biggrin.gif


masina instructorului meu de la scoala de soferi din New York ( a trebuit sa iau cateva ore inainte sa dau examenul practic in 2002) era o Integra 1994-1995 care avea 230-240k mile (360-385k km). el facea scoala cu ea de la 150k mile. motorul era cel original ( 1.8l VTEC de vreo 140CP cu cutie hidramata in 4 trepte) singura manevra facuta fiind schimbarea curelei de transmisie la fiecare 150k km). si mergea inca in parametri. omul zicea ca nu crede sa aiba probleme pana la 300k mile blink.gif

QUOTE
There are several Honda cars with B18B engines that have 700,000+ km on them with all original parts. Forged internals on many Honda engines, such as the crankshaft and connecting rods, are more expensive to produce but are much stronger than cast pieces. This results in parts that are lighter, yielding lower reciprocating mass, which puts less stress on engine components. Honda engines also have an excellent cooling design and a superior oiling system.
James Kilowatt
QUOTE(CRG)
@MR: statistic vorbind, ce stii despre durata de viata a unui benzinar versus diesel?


Sincer sa fiu, nu am date incat sa pot generaliza. Daca tu ai, ar fi interesant sa le vedem. Pana acum, am vazut cam acelasi numar de diesele si de benzinare care au depasit 200k insa asta e departe de a fi o generalizare.

Un motiv plauzibil privind durata de viata mai mare al dieselului ar fi faptul ca merge la turatii mai joase, si deci la aceeasi km are mai putine cicluri, insa aia cu lubrifierea si cu piesele in miscare mi se cam pare goanga...

Oricum chiar ar fi interesant sa vedem date statistice, pentru ca tare ma tem ca asta cu durata de viata a dieselului e unul din miturile auto. Uzura la diesele are efecte mult mai dramatice decat la benzinare.
Mihai63349
QUOTE(CRG)
@MR: statistic vorbind, ce stii despre durata de viata a unui benzinar versus diesel?

Eu nu prea am auzit motoare Otto sa treaca de 300k, da de dieseluri da. Ce-i drept, aspirate. Si pana la urma, wtf, o turbina costa 600-800 euro, imi permit sa schimb una la 150k.. biggrin.gif

Am avut un Hyundai Sonata 2,5 V6. L-am tinut 5 ani, am facut 185000 km si cand l-am vandut, aveam impresia ca mai duce inca pe-atat fara probleme. Acum cativa ani, am avut un Mercedes W126, 6 in linie 2800 cmc. L-am luat la 230000 km (pe bord...) si l-am dat la 300000 in stare mecanica perfecta.
Serban63301
Sa inteleg ca la aceeasi turatie, uzura motorului este diferita la diesel fata de benzinar? Adica la o turatie sa zicem de 3000 la diesel am aceeasi uzura ca la turatia de 3500-4000 la benzina? Este intradevar asa?
cioaba
QUOTE(Serban63301)
Sa inteleg ca la aceeasi turatie, uzura motorului este diferita la diesel fata de benzinar? Adica la o turatie sa zicem de 3000 la diesel am aceeasi uzura ca la turatia de 3500-4000 la benzina? Este intradevar asa?

nu cred. dupa cum spunea cineva pe aici, cea mai mare parte a uzurii unui motor este in afara parametrilor de lucru:temperatura(neincalzit sau supraincalzit), turaj aiurea(sub sau supra), lubrifiere necorespunzatoare. este impropiu sa compari 2 motore diferite la aceeasi parametri. acum am un tdisel, iar inainte benzina. pot spune ca benzinarul era mai vioi,iar diselul e mai elastic. in rest nu vad diferente la uzuri sau alte mofturi.
Serban63301
Da, dar cineva de aici spunea ca la o turatie de 4000 la diesel uzura ar fi mai mare ca la un benzinar la aceeasi turatie aducand drept argument faptul ca turatia de 4000 la un diesel este turatia de putere maxima spre deosebire de benzinar la care puterea maxima este atinsa la o turatie mai mare. Voi ce parere aveti?
Serban63301
Da, dar cineva de aici spunea ca la o turatie de 4000 la diesel uzura ar fi mai mare ca la un benzinar la aceeasi turatie aducand drept argument faptul ca turatia de 4000 la un diesel este turatia de putere maxima spre deosebire de benzinar la care puterea maxima este atinsa la o turatie mai mare. Voi ce parere aveti?
Legionaru'
la 4000rpm la un diesel ai undeva in jurul la 190km/h iar la benzina la 4000rpm ai undeva la 160km/h.
f1anatic
Si deci ce anume se discuta aici ?
Iulian HondaFan
masini biggrin.gif
f1anatic
Homework Assignment:


1) In ce treapta de viteza am fost intre 15 mph si 55 mph ( cam 25 kph - 90 kph)
2) La ce turatzie si la ce timp am schimbat treptele de vietza
3) Care sint aceste trepte de viteza ?
4) Care este viteza maxima atinsa
5) De ce m-am plafonat la acea viteza maxima
6) Comentarii libere: compara cu un turbo-Diesel ?

Pot da si ceva date approximative: cuplul maxim intre 3000 - 5000 rpm de numai 410 Nm. Putere maxima 5500 to redline (7000) de 300 CP. (este de pe graficul de la dinamometru).

As da si o bere cistigatorului dar in realitate numai Iulian ar putea bea premiul...chiar daca ar fi mai multe raspunsuri corecte.
Serban63301
Am ridicat aceasta problema cu turatia pentru ca se spune ca motoarele diesel sunt mai fiabile tocmai pentru ca functioneaza la o turatie mai joasa ca benzinarele. Si atunci de ce as avea o uzura mai mare la 4000 de ture la un diesel decat la un benzinar? Repet, cineva de aici aducea drept argument ca la 4000 ture la diesel este turatia de putere maxima fata de benzinar la care puterea maxima e la o turatie mai ridicata! Este acesta un argument? Si daca da, argumentati dece este asa!
James Kilowatt
1. de la 15 (secunda 5, cand ai inceput sa accelerezi) si 55 (secunda 9) n-ai schimbat viteza. Ai facut 15-55 cam in 4 secunde. Probabil, ai fost in treapta a doua. Daca erai in prima ai fi rupt sigur aderenta si cresterea turatiei era mai colturoasa biggrin.gif

2. Ai schimbat o data in secunda 9 si a doua oara in secunda 12. (probabil 3 si 4). In secunda 15 ai incept sa incetinesti si in 17 ai calcat ambreiajul.

3. Probabil 2,3 si 4, insa nu bag mana in foc ca ar fi 1,2 si 3. Totusi, 90 in prima treapta mi se pare cam mult. Merg pe varianta 2 3 4

4. Cam 73mph

5. Te-ai plafonat la viteza aia pentru ca asa ai vrut TU. Se vede ca nu mai accelerezi dupa secunda 15

6. Comparativ cu dCI 65 al tatalui meu, e onorabil biggrin.gif O comparatie cu td ar fi la cutie... e clar mai lung etajata raportata la turatia motorului. Presupunand ca in treapta a doua ai urcat la redline in sec 9 si ca in secunda 4 erai la relenti, redline intr-a 4-a ai fi urcat la 110 mph, chestie nu foarte la indemana td-urilor obisnuite.
Urmarind curba de boost intre sec 7 si 10, se pare ca inca mai ai loc de tuning si ca turbina gafaie la turatii inalte biggrin.gif
Ti-ar prinde bine o cutie DSG smile.gif
James Kilowatt
PS:
Cum ai obtinut datele? Ai mers laptopul conectat la ECM prin interfata OBD?

@Serban Eu n-am inteles ce trebuie argumentat... :angel:
HalbaSus
de acord cu MR, asa am interpretat si eu graficul... Ca tot doreai o comparatie cu diesel pun si eu niste date obtinute intr-un mod total neprofesionist dar in lipsa de altceva... bine-i si-asa rau... deci datele au fost obtinute filmand bordul in timpul acceleratiei de la 0-100 (am facut asta atunci cand am testat filtrele de aer)... nu am grafic pe care sa-l pun dar iata niste date

viteza 1: 0 km/h--> ~2200 rpm --> 3.04 secunde --> ~3600 rpm --> ~42 km/h --> schimbat in a 2-a
viteza 2: 43 km/h--> ~3000 rpm ---> 5.17 secunde --> ~4200 rpm --> ~82 km/h --> schimbat in a 3-a
din a 3-a n-am mai schimbat pt ca am atins 100 km/h si de acolo am incetinit...

Date despre masina:
linia rosie: 5000 rpm
puterea maxima: 60 kw (82 cp)/4300 rpm
cuplul maxim: 185 Nm /1800 rpm
raport de comprimare: 18.5
James Kilowatt
Buna ideea cu filmatul. O sa incerc si eu, sper sa mearga ca am doar o camera foto digitala obosita. Trebuie intai sa verific daca la o secunda de film corespunde la o secunda reala... Pentru inceput o sa-mi filmez ceasul de la mana biggrin.gif

Poate fac totusi rost de o interfata si ma leg cu laptopul.... as avea datele mai exact. Problema e ca imi trebuie o panarama de interfata cam nestandard... conectorul e tip OBD2 iar protocolul ALDL vechi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.