Cel mai bun motor diesel intre 100-150cp? |
This topic is about Cel mai bun motor diesel intre 100-150cp?, the author, M A R I U S, wrote about: Cand apare in Romania motorul D4D de 150cp?Asta cred ca e cel mai tare ... To read more just scroll down
Cel mai bun motor diesel intre 100-150cp? |
May 11 2005, 09:51 AM
Post
#41
|
|
specialist Group: Membri Posts: 525 Joined: 24-March 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 43.069 |
|
|
|
May 11 2005, 10:45 AM
Post
#42
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Iulian HondaFan) turbina intra in functie tot timpul dar e nevoie de un anumit flux al gazelor de ardere pt. a o aduce la parametrii optimi ( de regula peste 1800-2000rpm unde presiunea suplimentara de admisie generata de turbina atinge parametrii proiectati pt. cilindrii respectivi). intervalul de turatii intre care activitatea turbinei e neglijabila (sub 1000) si cel de la care turbina functioneaza optim (1800-2000rpm) este cel la care are loc asa-numitul fenomen de "surge" si unde stressul mecanic e cel mai mare. de aceea nu vrei sa stai cu motorul in intervalul acela decat tranzitor ( pornire) ca sa nu ii scazi durata de functionare. si cand schimbi vitezele trebuie sa te duci la 3000rpm si peste astfel incat in treapta superioara sa intri la o turatie de peste 1800-2000rpm.
chestia asta e valabila la toate motoarele turbo fie ele benzinare sau diesel ( ca turbinele sunt practic similare). Ei, e putin mai complicat de atat. Majoritatea td-urilor europene sunt cu turbo variabil, care regleaza fluxul de aer dat de turbina functie de ce se cere motorului. Una din chestiile afectate de chiptuning este tocmai reglajul asta al turbinei, se scot ceva CP si ceva Nm la turatii mai joase convingand turbina sa sufle mai tare si mai devreme, de asta chiptuningul este cel mai eficient la motoarele turbo. Care-i chestia cu motorul D4D de 150 CP? Suna tentant |
|
|
May 11 2005, 01:21 PM
Post
#43
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
se poate... regimul de turatii e specificat la mine pt. 1,8T in cartea tehnica si stiu ca indicatiile sunt identice cu cele de la 1,9TDI: recomandarea este clara pentru peste 2000rpmregim optim. trebuie sa fie ceva si in cartea tehnica pt. masinile cu diesele PSA-Ford.
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 11 2005, 01:47 PM
Post
#44
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
|
|
|
May 11 2005, 02:24 PM
Post
#45
|
|
specialist Group: Membri Posts: 877 Joined: 10-December 04 From: Bucuresti Member No.: 37.032 |
-------------------- |
|
|
May 11 2005, 02:29 PM
Post
#46
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
QUOTE(MR28673) QUOTE(CRG) Puterea o sa creasca odata cu turatiile pana pe la 3,600, dupa care incepe sa scada si ea. Atunci sunt cam tampiti aia care scriu specificatiile, in care scrie ca puterea MAXIMA e la 4000 rpm.... Nu si la motorul d4d de 2 litri de la Avensis. Si nici de pe Corolla, daca nu ma insel. De ex, puterea maxima la a mea este pe la 3,500. -------------------- |
|
|
May 11 2005, 02:36 PM
Post
#47
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Da, ai dreptate. La a ta, scrie in carte 136 CP la 3500 rpm, si 310 Nm la 2000 rpm.
la toyota e 116 CP la 3600. |
|
|
May 11 2005, 02:39 PM
Post
#48
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
[quote="MR28673"][quote=Iulian HondaFan]
Care-i chestia cu motorul D4D de 150 CP? Suna tentant[/quote] http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=40 -------------------- |
|
|
May 11 2005, 06:05 PM
Post
#49
|
|
sofer Group: Membri Posts: 53 Joined: 10-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.149 |
QUOTE(G e o r g e) iti repet si tie atunci , depaseste 2000 rpm ! treptele la un diesel se schimba la 3000 . acolo ii este bine masinii.
Recunosc ca daca schimb la 3000 creste un pic consumul.. Insa eu m-am obisnuit sa schimb intre 2000-2500 si aici consumul este exact cum am spus anterior. Normal.. nimeni nu te opreste sa schimbi la 3000, dar daca esti un sofer "potolit" ai si un consum f. bun. -------------------- Skoda Octavia II - Ambiente 1,9TDI Blue Dynamic + ESP, alarma OEM, pack drumuri grele, 4 difuzoare suplimentare
|
|
|
May 11 2005, 06:12 PM
Post
#50
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
eset vorba de cat tii la masina ta . in timp se va putorosii ! testat pe motor diesel masina de 110cp nu a depasit 160km/h dupa ce timp de cateva luni a mers in regimul descris de tine .
IN NICI UN CAZ NU SE SCHIMBA LA 2000RPM !!! de asemenea din cand in cand mai trebuie atinsa si puterea maxima adica 4000 rpm. stiu ca este incredibil dar motorul nu crapa , masina nu scartaie , nu decoleaza si nici nu va face cine stie ce lucru neprevazut . -------------------- |
|
|
May 11 2005, 06:15 PM
Post
#51
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
La amandoua diesel-urile schimb vitezele la 2000-2500 rpm,mi se pare cel mai bine si pentru motor si pentru ureche....si pentru buzunar.Astept viteza a V-a sa le dau turatii cat pot duce motoarele...
-------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
May 11 2005, 06:17 PM
Post
#52
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
dar nu este bine si pentru masina
-------------------- |
|
|
May 11 2005, 06:23 PM
Post
#53
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Pai daca nu e motor de tutatie,ce rost are sa-l turez mai mult?Turam motorul la Oltcit,ca asa era ala facut,daca nu il turai consuma mai mult.Turatiile de la diesel sunt mult mai mici,daca la 180 km/h aveam cu Clio 4000-4200 de ture?!
-------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
May 11 2005, 06:27 PM
Post
#54
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
eu stiu ca ai turometru gradat pana la 7000 dar mai mult de 4500 nu prinde
si mai mergea un pic doar la vale eu zic ca regimul optim de schimbat treptele la diesel este la 3000 rpm in conditiile in care puterea maxima este la 4000. si eu asta sustin ! -------------------- |
|
|
May 11 2005, 09:56 PM
Post
#55
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 188 Joined: 2-May 05 Member No.: 45.813 |
Parerea mea este sa mergi pe Honda. Putere mai mult decat suficienta, silentioasa, calitatea lucrarii aproape desavarsita, reputatie buna, materiale calitative, sta foarte bine la capitolul design, motoare fara moarte, consum excelent. Eu am o benzina care imediat implineste 20 de ani si 260.000 si nu are nici o problema. Sau BMW....
Succes |
|
|
May 17 2005, 10:12 AM
Post
#56
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 135 Joined: 15-May 03 From: Bucuresti Member No.: 12.477 |
QUOTE(MR28673) La Clio dCI 65 scrie cam acelasi lucru. .
Pai dCI de 65 are turbina ? Cine stie sa raspunda la intrebarea asta, ca pana acum am auzit numai pareri contradictorii ? |
|
|
May 17 2005, 10:50 AM
Post
#57
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
da are . diferentele de la 65 la 80 sunt injectoarele si turbina cu geometrie variabila. de la 80 la 100, turbina mai puternica + injectoare .
-------------------- |
|
|
May 17 2005, 11:41 AM
Post
#58
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
eu stiu ca geometrie variabila au doar turbinele montate pe 1.9 dci, nu si pe cele de 1.5. Cel putin nu este detaliat in specificatiile tehnice. Cred ca s-ar fi laudat imediat daca ar fi avut geometrie variabila pe motoarele mai mici.
-------------------- |
|
|
May 17 2005, 11:54 AM
Post
#59
|
|
specialist Group: Membri Posts: 992 Joined: 1-May 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 45.734 |
QUOTE(Impuls) Parerea mea este sa mergi pe Honda. Putere mai mult decat suficienta, silentioasa, calitatea lucrarii aproape desavarsita, reputatie buna, materiale calitative, sta foarte bine la capitolul design, motoare fara moarte, consum excelent. Eu am o benzina care imediat implineste 20 de ani si 260.000 si nu are nici o problema. Sau BMW....
Succes din cate stiu eu, pana anul trecut, honda nu avea propriile motoare diesel, asa ca, eu m-as mai gandi la alegerea unui diesel de la honda, indiferent cat de promitator si performant pare....asa ca mai bine mergi la sigur cu unii care au deja o traditie in aceste motoare, mai ales, ca se stie f bine, ca diesel-ul e un pic mai pretentios si mai sensibil.... cat despre bmw, e cu totul altceva, bani sa ai |
|
|
May 17 2005, 11:58 AM
Post
#60
|
|
specialist Group: Membri Posts: 992 Joined: 1-May 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 45.734 |
iar pt cei care tot peroreaza despre puteri si cupluri, chiar nu stiti ca totul se face din electronica, ca un cip de cateva sute de euro iti da pana la 30-40 de cai???
credeti ca diesel-urile de la vw-audi (in toata gama de la 100 la 130 de cai) sunt asa de diferite intre ele sau pur si simplu au un alt regim de lucru? la un diesel cel mai important lucru e fiabilitatea, iar puterea se castiga in detrimentul acesteia (vorbind de acelasi motor)........ |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 10th May 2024 - 07:42 AM |