Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cel mai bun motor diesel intre 100-150cp?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
M A R I U S
Ce parere aveti care e cel mai bun motor diesel 100-150cp? ma refer la performante, zgomot,pret,consum
Shkoda
2.0TDI de la VAG
1.6HDI de la PSA
mike.omega
Sau 2.2 de la honda(140CP) sau 1.9M-jet de la Fiat(140/150CP) sau de ce nu 2.0D de la bmw(163CP) biggrin.gif
VAG si PSA sunt copii mici pe langa cei de mai sus :angel:

Nu zic, ca nu sunt de admirat cei 110 cai din 1.6 si cei 140 care vor deveni 170 soon din 2.0TDI insa mai trebuie lucrat bicycle.gif
G e o r g e
cel de la honda de 2.2 este cel mai laudat de pe piata biggrin.gif
ncristi
i-CTDi 2.2- Honda 140 CP
HDi 2.0- Peugeot 136 CP
dCI 2.2-Renault 150CP

dupa aia jTD,D4D,TDi,CRDi etc

cu un mare "+" pt i-CTDi si HDi pt ca sunt motoare diese care nu scot CP din turbina cum face TDi-ul spre exemplu.
M A R I U S
nu prea am incredere in JTD( fiat sta prost la fiabilitate) iar D-4D nu are mai mult de 116cp...Ramane TDI SI HDI
madalina
Nu s-a intrebat de masini, ci de motoare, iar Fiat sta foarte bine la motoare. Bine, ca pica restul masinii, asta e altceva.

ar la motoare si design, italienii stau foarte bine.
Shkoda
Nici unul din motoarele enumerate de voi mai sus nu indeplineste mai multe din conditiile cerute de Marius decat un 2.0TDI de la VAG pus pe o Skoda. E bun si la pret, si la consum si la performante. Este el un pic mai zgomotos, intr-adevar, dar stim cu totii de ce.. biggrin.gif

Daca stam sa luam in calcul mai multe aspecte, atunci poate se schimba ierarhia,insa luand in calcul numai pe cele enumerate de Marius 2.0TDI mi se pare cel mai bun, urmat la f. mica distanta de 1.6HDI.
James Kilowatt
1.9 Multijet 150 CP de la fiat, pus pe opel eventual.
iCDTI 2.2 140 CP Honda
1.9/2.2 120/150 CP dCI renault
1.6/2.0L HDi 110/136 CP PSA/Ford
TDI-ul VAG il astept sa isi faca rodajul sa vedem fiabilitatea smile.gif
M A R I U S
Cred ca ar fi super misto un 2.0TDI sau 2.0HDI dar puse pe o Toyota..... biggrin.gif
DragosS
1,9cdti 150cp care este de fapt 1,9 multijet de la fiat
2,0 TDI 140cp -trage bine dar din pacate este foarte zgomotos in continuare
2,2 iCDTI 140cp Honda- performante foarte bune

Cand am condus cele 3 motoare am avut cam aceleasi senzatii:cuplu foarte mare,acceleratii foarte bune.Diferenta este ca TDI-ul este foarte zgomotos pe CDTI-ul si iCDTI-ul aproape ca nu le auzi!
mike.omega
Hai sa vb cifre nu vorbe biggrin.gif
Renault: 1.9dCi de 120CP@4000rpm si 300Nm@2000rpm, Tip injectie directa common rail; 2.2dCi de 150CP@4000rpm si 320Nm@1750rpm, Tip injectie directa common rail

Fiat/Alfa: 1.9 JTD Multijet 16V: capacitate cilindrica 1910 cm³. 16 valve. Patru cilindri in linie, Puterea motorului de 103 kW(140CP) la 4000 rot/min, cuplu de 305 Nm la 2000 rot/min

Honda: 2.2 i-CDTi 140CP@4000rpm, n-am reusit sa aflu cuplul blush.gif

Toyota: 2.0 D4D 115CP@3600rpm, 280Nm@2000-2200, Injectie directa common rail

VAG: 140CP@4000rpm, 320Nm@1750 - 2500rpm, diesel supraalimentat, turbina cu geometrie variabila, in linie, racire cu lichid, injectie directa cu inalta presiune - duza de injectie, DOHC

Opel: Sa ne spuna DragosS ca doar il are beer.gif

PSA: site-ul importatorului nu functioneste :bash:

Concluzie: tot la alfa raman :wave:
eddie
Desi e o vorba...,,Fiecare om isi lauda...masina",eu spun ca cel mai bun motor e 2.0 DTI 100 C.P. de la Opel,putin cam galagios dar te obisnuiesti,merge bine,fuge bine si consuma putin,de nu te poti dezobisnui...
James Kilowatt
QUOTE(mike.omega)
Hai sa vb cifre nu vorbe :

Fiat/Alfa: 1.9 JTD Multijet 16V: capacitate cilindrica 1910 cm³. 16 valve. Patru cilindri in linie, Puterea motorului de 103 kW(140CP) la 4000 rot/min, cuplu de 305 Nm la 2000 rot/min

Honda: 2.2 i-CDTi 140CP@4000rpm, n-am reusit sa aflu cuplul blush.gif
:


Fiat mai are o versiune. 1.9 JTD 150 CP, 320Nm la 2000 rpm

Honda 2.2 iCDTI 140CP la 4000 rpm, 340Nm la 2000 rpm

PSA 2.0L 136 CP la 4000 rpm, 320Nm la 2000 rpm

Pe cel de la Toyota nu l-as nominaliza in top. Astept versiunea viitoare, daca va exista.
Iulian HondaFan
1,9 multijet 150CP (MJT la Fiat-Alfa si CDTI la Opel) este castigatorul la performanta/putere cilindrica.

2,2iCDTI al Honda este poate castigatorul la consum:

Accord 140CP (7,1l% urban si 4,5% extraurban)
Vectra 150CP (7,6l/4,9l%),
407 136CP ( 7,7l/4,9l%),
Passat B5 1,9TDI 130CP (7,6l/4,8l%)
Passat nou 2,0TDI 140CP (7,9/4,9l%)
Mondeo 130CP (7,7l%/4,7l%).


si apropos, cine stie sa-mi zica din experienta proprie sau a cunoscutilor cat consuma un TDI 1,9-2,0l (Golf, Passat, Octavia) in regim de trafic urban real (gen Bucuresti)?
G e o r g e
1.9 - 8.5 app in bucuresti
Iulian HondaFan
cam asa ziceam si eu.

am polemizat incins cu TDI-istii pe vwforum.ro care s-au atacat cand am zis ca e improbabil sa scoata medie de sub 8l% cu masinile respective in Bucuresti...
cosmin45741
de asta de ce nu ziceti nimic?
bmw 2000 d
Capacitate cilindrica 1995 cmc
Alezaj x cursa 90/84 mm
Putere 163/4000 cp/rpm
Cuplu 340/2000 Nm/rpm
Urban 7.8
Extraurban 4.5
Mixt 5.7

sau asta care a facut furori? de pe mazda 3:
Motor 1.6 CD
Tip Motor R4 DOHC
Putere motor CP/rot/min 110 / 4000
Capacitate cilindrica Cc 1560
Cuplu motor Nm/rot/min 245 / 1750
- urban 6.2
- extra urban 4.3
- mixt 5

sau de ce nu si de pe 6?
Putere motor Cp/rot/min 136/3500
Capacitate cilindrica Cc 1998
Cuplu motor Nm/rot/min 310/2500
- Urban 8.3
- Extra urban 5.5
- Mixt 6.5
Shkoda
Iulian, sunt posesor de 1.9TDI de 2 luni. Am 3500km pana acum si pot sa te asigur ca nu consuma mai mult de 7-7.5l in conditii de trafic extrem de aglomerat, cu mers bara la bara si opriri la fiecare semafor... In conditii normale, consuma intre 5.9 si 6.5 (depinde de "mood-ul" soferului biggrin.gif )
James Kilowatt
QUOTE(cosmin45741)
de asta de ce nu ziceti nimic?
bmw 2000 d
Capacitate cilindrica 1995 cmc
Alezaj x cursa 90/84 mm
Putere 163/4000 cp/rpm
Cuplu 340/2000 Nm/rpm
Urban 7.8
Extraurban 4.5
Mixt 5.7

sau asta care a facut furori? de pe mazda 3:
Motor 1.6 CD
Tip Motor R4 DOHC
Putere motor CP/rot/min 110 / 4000
Capacitate cilindrica Cc 1560
Cuplu motor Nm/rot/min 245 / 1750
- urban 6.2
- extra urban 4.3
- mixt 5

sau de ce nu si de pe 6?
Putere motor Cp/rot/min 136/3500
Capacitate cilindrica Cc 1998
Cuplu motor Nm/rot/min 310/2500
- Urban 8.3
- Extra urban 5.5
- Mixt 6.5



Interesant, cel de la BMW....

Cele doua de la mazda sunt de origine PSA/Ford si au fost deja nominalizate.
G e o r g e
la pariu ? :angel:
incearca sa depasesti 2000 rpm , ca turbina aia are nevoie si ea sa se invarta , si o sa consume 8.5
CRG
QUOTE(cosmin45741)
sau de ce nu si de pe 6?
Putere motor Cp/rot/min 136/3500
Capacitate cilindrica Cc 1998
Cuplu motor Nm/rot/min 310/2500
- Urban 8.3
- Extra urban 5.5
- Mixt 6.5


Nu pot sa ma abtin sa nu te corectez: cuplul maxim e la 2000, nu 2500, iar consumurile mele de pana acum (am doar vreo 400 km, deci sunt in rodaj) sunt:

urban: 7.4
combinat (30 urban + 150 extraurban): 5.1. Cool, nu?
G e o r g e
iti repet si tie atunci , depaseste 2000 rpm ! treptele la un diesel se schimba la 3000 . acolo ii este bine masinii.
M A R I U S
Motorul D-4Dde la Toyota are cuplu 280nm/2000-2200.Sa inteleg ca dupa 2200 scade cuplul,puterea???Are cineva motorul asta?
Iulian HondaFan
eu m-as astepta sa consume mai mult la turatii sub 2000rpm la care turbina nu intra in functie si admisia de aer e suboptimala. asta e clar adevarat la benzinarele turbo dar la diesel unde injectia se face la sfarsitul compresiei poate e altfel. consumul optim l-as vedea in zona imediat deasupra regimului optim al turbinei.

pt. viata turbinei e bine sa o tii insa la turatii peste 2000rpm. mai ales functionarea in regimul 1-2000rpm e cea mai solicitanta pt. turbina.

oricum pe forumul respectiv jumatate din cei care au pus raspunsuri aveau consumuri peste 8l%. regimul urban este f. variabil atat datorita traficului cat si stilului soferului deci e normal sa ai o plaja larga de consumuri.
Iulian HondaFan
QUOTE(Marius43076)
Motorul D-4Dde la Toyota are cuplu 280nm/2000-2200.Sa inteleg ca dupa 2200 scade cuplul,puterea???Are cineva motorul asta?


de regula la turbodiesele cuplul ramane relativ pe un platou pana pe la 4000rpm unde se atinge puterea maxima ( puterea(KW)=turatia (rpm) x cuplu (Nm) x factor de conversie care tine de transformarea rpm in radiani pe sec). cuplul scade f. putin dupa 2200rpm in cazul tau dar puterea creste rapid cu cresterea turatiei.
CRG
QUOTE(G e o r g e)
iti repet si tie atunci , depaseste 2000 rpm ! treptele la un diesel se schimba la 3000 . acolo ii este bine masinii.


Sunt inca in rodaj cu ea. Nu trec de 2,500 pana la 1,000 km. La drive-test am dus-o la 4,000 si era superrr. Curba de cuplu la motorul asta nu prea e mediatizata, dar exista in cartea tehnica si arata cam asa: 310 la 2000, dupa care scade la vreo 300 nm pana la 3,500, dupa care scade vertiginos, deci nu se mai merita sa turezi mai mult.

Parerea mea: un diesel trebe condus mai batraneste, altfel se duce si compresie si pompa si turbina, si nu in cele din urma, consum.
CRG
QUOTE(Marius43076)
Motorul D-4Dde la Toyota are cuplu 280nm/2000-2200.Sa inteleg ca dupa 2200 scade cuplul,puterea???Are cineva motorul asta?


Cuplul scade destul de tare. Ca si evolutie de cuplu, pot sa compar motorul asta cu cel de 1.9 dci de la Renault (si acolo, cuplul nu se mentine constant prea mult, ci scade odata cu turatiile).
Puterea o sa creasca odata cu turatiile pana pe la 3,600, dupa care incepe sa scada si ea. In concluzie, ideal ar fi sa tii acest motor intre 2000 si 3,600.
CRG
QUOTE(Iulian HondaFan)
pt. viata turbinei e bine sa o tii insa la turatii peste 2000rpm. mai ales functionarea in regimul 1-2000rpm e cea mai solicitanta pt. turbina.


De ce zici asta? Credeam ca sub 2000 turbina nici nu intra in functiune, deci de ce ar fi solicitant?.. Credeam ca sub 2000 e cu aspiratie normala (.)
James Kilowatt
QUOTE(CRG)
Puterea o sa creasca odata cu turatiile pana pe la 3,600, dupa care incepe sa scada si ea.


Atunci sunt cam tampiti aia care scriu specificatiile, in care scrie ca puterea MAXIMA e la 4000 rpm....
cosmin45741
[quote="MR28673

Interesant, cel de la BMW....

Cele doua de la mazda sunt de origine PSA/Ford si au fost deja nominalizate.[/quote]

din cate stiu eu motoarele mazda nu sunt de origine ford!!! sunt de origine mazda blush.gif
cosmin45741
QUOTE(CRG)
QUOTE(cosmin45741)
sau de ce nu si de pe 6?
Putere motor Cp/rot/min 136/3500
Capacitate cilindrica Cc 1998
Cuplu motor Nm/rot/min 310/2500
- Urban 8.3
- Extra urban 5.5
- Mixt 6.5


Nu pot sa ma abtin sa nu te corectez: cuplul maxim e la 2000, nu 2500, iar consumurile mele de pana acum (am doar vreo 400 km, deci sunt in rodaj) sunt:

urban: 7.4
combinat (30 urban + 150 extraurban): 5.1. Cool, nu?


draga crg, informatiile sunt de pe site-ul mazda...
consumul meu mixt e de 6,4, in general si nu merg cu ea la 2000 de ture.
iar cel extraurban se apropie de 8 blush.gif - la 180
Iulian HondaFan
QUOTE(cosmin45741)
din cate stiu eu motoarele mazda nu sunt de origine ford!!! sunt de origine mazda blush.gif


Mazda nu are diesele proprii. dieselele sale vin de la Ford care le obtine din aceeasi sursa ca si PSA (Ford si PSA au un joint-venture pentru dezvoltarea si productia de motoare diesel, de aceea HDI=aprox. TDCI, diferentele sunt minime si tin mai mult de tunare diferita decat de componente diferite).

Mazda are ceva motoare pe benzina notabil 2,0 si 2,3, din cate stiu si 1,6 e de la Ford si stiu sigur ca V6-le de 3,0l e de provenienta Ford.
G e o r g e
2.3 benzina e de la ford si a venit o data cu mazda 6 . doar asa poti sa comanzi mazda 6 galbena .
Iulian HondaFan
QUOTE(CRG)
De ce zici asta? Credeam ca sub 2000 turbina nici nu intra in functiune, deci de ce ar fi solicitant?.. Credeam ca sub 2000 e cu aspiratie normala (.)


turbina intra in functie tot timpul dar e nevoie de un anumit flux al gazelor de ardere pt. a o aduce la parametrii optimi ( de regula peste 1800-2000rpm unde presiunea suplimentara de admisie generata de turbina atinge parametrii proiectati pt. cilindrii respectivi). intervalul de turatii intre care activitatea turbinei e neglijabila (sub 1000) si cel de la care turbina functioneaza optim (1800-2000rpm) este cel la care are loc asa-numitul fenomen de "surge" si unde stressul mecanic e cel mai mare. de aceea nu vrei sa stai cu motorul in intervalul acela decat tranzitor ( pornire) ca sa nu ii scazi durata de functionare. si cand schimbi vitezele trebuie sa te duci la 3000rpm si peste astfel incat in treapta superioara sa intri la o turatie de peste 1800-2000rpm.

chestia asta e valabila la toate motoarele turbo fie ele benzinare sau diesel ( ca turbinele sunt practic similare).
Iulian HondaFan
QUOTE(G e o r g e)
2.3 benzina e de la ford si a venit o data cu mazda 6 . doar asa poti sa comanzi mazda 6 galbena .


NU, NU ala e motor Mazda... Ford il au si ei pe Focus in America si pe Mondeo in Europa dar il iau de la Mazda.

la fel cel de 2,0l... am citit asta pe mai multe site-uri. Ford a avut si un 2,0 propriu dar ultimele Focus aici vin cu cel de la Mazda (folosit si pe Mazda3).
Iulian HondaFan
cosmin tu ai tot Mazda6 pe motorina?
G e o r g e
pe cuvant ca atunci cand s-a lansat M6 in romania eram la dealer biggrin.gif

si eram tentat de culoarea galbena si ni s-a atras atentia ca e disponibila doar cu motorul de 2.3 si ala e motor ford blink.gif
Iulian HondaFan
dupa ConsumerReports:

The Focus has an accomplished ride and good braking. It is agile, fun-to-drive, and handles like a sports car. The seating position is high and commanding, controls are clear and logical, and cabin access is easy. The ride is firm, yet supple. Two new, more-refined engines, a 2.0-liter and a 2.3-liter from Mazda, improve acceleration, but fuel economy is not as impressive. Interior quality is still on the cheap side. The roomy wagon is a practical choice. Reliability has remained average. Overall crash protection is good. However, the Focus received a Poor in the IIHS side-crash test when tested without its optional side air bags.

si MotorTrend:

As entry-level sedans go, few can touch Ford's Focus on the fun-to-drive front, and for 2005, the fun dials are being twisted even further. Both 2.0-liter engines from last year (the 110-horsepower two-valver and the 130-horse DOHC Zetec) are replaced by a de-bored 136-horse, 2.0-liter version of the all-aluminum Mazda-designed 2.3-liter that critics have been raving about.

mii de scuze pt. off-topic...
cosmin45741
QUOTE(Iulian HondaFan)
cosmin tu ai tot Mazda6 pe motorina?


da tot diesel de 136 de cai, luata in leasing bineinteles si pe de-o parte imi pare rau-is subiectiv pt ca nu-mi prea place diesel-ul in general- pt ca m-am zgarcit si am zis sa-mi iau o masina economicoasa.
dar la cat merg eu (25000 pe an) si la preturile actuale ale motorinei, imi pare rau ca nu mi-am luat un benzinar.
nu se mai merita diesel-ul, parerea mea....e si mai greu de intretinut....
M A R I U S
Cand apare in Romania motorul D4D de 150cp?Asta cred ca e cel mai tare
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
turbina intra in functie tot timpul dar e nevoie de un anumit flux al gazelor de ardere pt. a o aduce la parametrii optimi ( de regula peste 1800-2000rpm unde presiunea suplimentara de admisie generata de turbina atinge parametrii proiectati pt. cilindrii respectivi). intervalul de turatii intre care activitatea turbinei e neglijabila (sub 1000) si cel de la care turbina functioneaza optim (1800-2000rpm) este cel la care are loc asa-numitul fenomen de "surge" si unde stressul mecanic e cel mai mare. de aceea nu vrei sa stai cu motorul in intervalul acela decat tranzitor ( pornire) ca sa nu ii scazi durata de functionare. si cand schimbi vitezele trebuie sa te duci la 3000rpm si peste astfel incat in treapta superioara sa intri la o turatie de peste 1800-2000rpm.

chestia asta e valabila la toate motoarele turbo fie ele benzinare sau diesel ( ca turbinele sunt practic similare).



Ei, e putin mai complicat de atat. Majoritatea td-urilor europene sunt cu turbo variabil, care regleaza fluxul de aer dat de turbina functie de ce se cere motorului. Una din chestiile afectate de chiptuning este tocmai reglajul asta al turbinei, se scot ceva CP si ceva Nm la turatii mai joase convingand turbina sa sufle mai tare si mai devreme, de asta chiptuningul este cel mai eficient la motoarele turbo.


Care-i chestia cu motorul D4D de 150 CP? Suna tentant
Iulian HondaFan
se poate... regimul de turatii e specificat la mine pt. 1,8T in cartea tehnica si stiu ca indicatiile sunt identice cu cele de la 1,9TDI: recomandarea este clara pentru peste 2000rpmregim optim. trebuie sa fie ceva si in cartea tehnica pt. masinile cu diesele PSA-Ford.
James Kilowatt
La Clio dCI 65 scrie cam acelasi lucru. Doar ca la 2000 rpm intr-a 5-a are vreo 80 km/h.
DragosS
D-4D de 150cp este noul motor de 2,2 litri de la Toyota.Am impresia ca va aparea si o varianta de 170cp.
CRG
QUOTE(MR28673)
QUOTE(CRG)


Puterea o sa creasca odata cu turatiile pana pe la 3,600, dupa care incepe sa scada si ea.


Atunci sunt cam tampiti aia care scriu specificatiile, in care scrie ca puterea MAXIMA e la 4000 rpm....


Nu si la motorul d4d de 2 litri de la Avensis. Si nici de pe Corolla, daca nu ma insel. De ex, puterea maxima la a mea este pe la 3,500.
James Kilowatt
Da, ai dreptate. La a ta, scrie in carte 136 CP la 3500 rpm, si 310 Nm la 2000 rpm.
la toyota e 116 CP la 3600.
CRG
[quote="MR28673"][quote=Iulian HondaFan]

Care-i chestia cu motorul D4D de 150 CP? Suna tentant[/quote]

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=40
Shkoda
QUOTE(G e o r g e)
iti repet si tie atunci , depaseste 2000 rpm ! treptele la un diesel se schimba la 3000 . acolo ii este bine masinii.


Recunosc ca daca schimb la 3000 creste un pic consumul.. Insa eu m-am obisnuit sa schimb intre 2000-2500 si aici consumul este exact cum am spus anterior. Normal.. nimeni nu te opreste sa schimbi la 3000, dar daca esti un sofer "potolit" ai si un consum f. bun.
G e o r g e
eset vorba de cat tii la masina ta . in timp se va putorosii ! testat pe motor diesel masina de 110cp nu a depasit 160km/h dupa ce timp de cateva luni a mers in regimul descris de tine .

IN NICI UN CAZ NU SE SCHIMBA LA 2000RPM !!!

de asemenea din cand in cand mai trebuie atinsa si puterea maxima adica 4000 rpm. stiu ca este incredibil dar motorul nu crapa , masina nu scartaie , nu decoleaza si nici nu va face cine stie ce lucru neprevazut .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.