Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks |
This topic is about Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks, the author, air_wolf, wrote about: bravo. frumos explicat. /thumbsup.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":thumbsup:" border="0" alt="thumbsup.gif" /> sinteti norocosi ca aveti asa ... To read more just scroll down
Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks |
Sep 6 2009, 02:29 PM
Post
#81
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
-------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Sep 6 2009, 05:16 PM
Post
#82
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Foarte frumos tutorialul, atat de frumos ca m-ai facut sa ma pun pe treaba si sa-mi spal masina Acum, dupa 2 ore si ceva de "practica" am o intrebare: voi cu ce naiba curatati insectele de pe masina ? ca inca mi plina masina de musculite mancatoare de gulash rosu (chestie care se vede excelent de bine pe ALB, pana acum nu am avut niciodata problema insectelor). La spalatoria la care merg eu ies foarte bine, cred ca folosesc spuma activa (oricum baietii lucreaza foarte bine si migalos, cred ca nici daca as sta 4 ore in jurul masinii nu as scoate masina cum o fac ei). Am vazut ca exista in comert tot felul de solutii, dar nu stiu ce eficienta au si in ce masura ataca vopseaua.
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Sep 6 2009, 08:20 PM
Post
#83
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Halba, eu inmoi bine masina la inceput. Trebuie sa pui putin sampon auto in aria respectiva iar in timp ce se inmoaie poti ajuta cu un burete mic si fin care are spuma sau chiar cu degetul. Nu stiu ce produse aveti voi acolo pentru eliminat mustele, este de preferat sa incerci pe o suprafata mai ferita (spatele usitei de benzina sau un stalp interior de exemplu) ca sa fi sigur ca solutia este buna s nu ataca vopseaua.
De-aia zic eu sa mai si polisati masinile din cand in cand si sa le tratati cu o protectie de vopsea. In acest fel nu se mai lipesc mustele chiar asa de rau. Eu unul foloseam si detergent lichid de vase gen Palmolive la muste. Nu uita ca menirea lui este sa ia grasimile de pe vase... Il pui pe un burete si dai fara sa apesi pe masina. Masina trebuie sa fie la umbra si sa o lasi cu spuma pe ea ca sa se inmoaie toate mizeriile. Daca nu s-a dus totul ii mai dai o clatire cu jet slab si iarasi dai o manuta de sampon. Intre timp bei o bere... This post has been edited by Rebel: Sep 6 2009, 08:25 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 10:22 PM
Post
#84
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
P.S: le-am inmuiat, am asteptat, am baut berea... nu cu asta era problema P.S2: Oricum, in afara musculitelor masina arata absolut impecabil -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Sep 6 2009, 10:58 PM
Post
#85
|
|
specialist Group: Membri de onoare Posts: 3.446 Joined: 28-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.992 |
poti incerca la metro sau la brico, au turtle wax gramezi si chiar isi face treaba. eu am fost foarte fericit cind am inceput sa le vad si la noi (mai ales cele de interior, pentru ca exteriorul la mine se spala de 2 ori pe an. -------------------- 2 * "Garsoniera" - HJ61 TD (4000cmc) si "Sugativa"- FJ62V (4000cmc) carburatie
"Furia Verde" - R5 TL (845cmc) WARNING: where we go there are no roads "Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get." - Forrest Gump |
|
|
Sep 8 2009, 08:11 PM
Post
#86
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Halba, ieri am spalat una dintre masini dupa un drum de ~400km facuti in week-end. O groaza de muste pe capota si bumperul fata. Nu au iesit din prima dar la a doua inmuiere si cu un burete fin le-am dat pe toate jos in 5 minute. Drept este, masina are 3M si este ceruita de doua ori pe an. Poate nu ar strica sa ii tragi si tu cate o ceara din cand in cand.
-------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 13 2009, 09:18 PM
Post
#87
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Stai linistit, ca au decupaje in dreptul gurilor de aerisire.... Am vazut si io la viata mea cateva masini cu husa de aia, dar toate in mers, deci n-am putut sa studiez una indeaproape....ce sa zic?.....estetic e ca porcu, dar practic is convins ca ajuta....si mie mi-ar place sa n-am punctulete de vopsea sarita pe botul masinii, dar totusi, de dragul aspectului, mai bine m-as lipsi de asa o husa!!! Un compromis ar fi pe o masina neagra....husa e neagra.....deci n-ar fi asa batator la ochi! Desi cred ca am vazut si la culoarea masinii.....parca ceva rosu si un bej, chiar m-am minunat, ca pana atunci numa negre vazusem si io.... La folia transparenta aplicata pe bot e o alta problema: diferitele "impuritati" dure care izbesc cu viteza fata masinii, vor face mici gaurele in folie, prin care va intra apa si praful si incet, incet vor avansa in jurul gaurii, folia se va dezlipi acolo si va rezulta un aspect care va necesita dezlipirea foliei....si apoi distractie maxima la curatat lipiciul.... In primul rand si eu sunt contra husei de material, intr-adevar, intre ea si masina se depune praf si apoi iti zgarie masina. Plus estetic care arata ca porcu'. Folia transparenta este ABSOLUT SAFE! nu exista impuritati care fac gaurele (iti dau eu una sa intinzi de ea cu mana si daca tu o poti rupe esti tare. Nu se fac gaurele absolut deloc, este inimaginabil cat de elastica si de rezistenta poate fi. Dezlipirea foliei nu implica nici o munca si nici vreun risc, daca te hotarasti sa o dai jos, o poti da in 5 minute si fara nici un efort fara ca pe masina sa ramana vreo urma de lipici. De unde scoateti povestile astea? Nu realizezi ca ea a fost proiectata pentru aceste impuritati, pietricele, etc? Sau crezi ca cine isi pune o face ca sa cheltuie banii si sa aiba de lucru? Daca nu ati avut sau nu folositi nu mai speriati lumea cu povesti din folclor! Eu sunt de-a dreptul impatimit cu intretinerea masinii si recomand 3M oricand! Uite aici o masina de-a mea a carei fata a fost imbracata in 3M acum 3 ani (bara fata este absolut complet imbracata in 3M, capota si aripile doar in proportie de 25-30%). Si arata-mi si mie unde vezi tu vreo ciupitura sau vreo gaura cu apa sau praf: Honda_Accord__75_.JPG ( 305.39K ) Number of downloads: 25 Si cum arata un far dupa 3 ani (da, este imbracat in 3M de-aia componentele arata usor valurite. am marcat cu sageti locul unde se vad marginile intrucat nu am putut imbraca si tesitura respectiva.): Honda_Accord__76_.JPG ( 351.78K ) Number of downloads: 24 daca dau folia jos totul arata ca in prima zi. Numai ca nu este nevoie, polisez folia de doua ori pe an. Polisarea se face numai cu mana si nu cere prea mult timp. This post has been edited by Rebel: Sep 13 2009, 09:36 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 14 2009, 07:52 PM
Post
#88
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Cam cat de scump e sa pui folie pe toata masina?
La urmatoarea as face aceasta miscare. -------------------- |
|
|
Sep 14 2009, 11:28 PM
Post
#89
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Nu am facut niciodata toata masina. Cea din imaginile de mai sus are facute oglinzile, farurile, farurile de ceata, capota(30%), aripi(25%), bara fata complet si ceva bucatele la praguri. M-a costat $600.
-------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 15 2009, 09:53 AM
Post
#90
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Felicitari pentru tutorial. Totusi am o singura obiectie si anume folosirea buretelui. Este un magnet pentru nisip si trebuie clatit extrem de des. Folosit neglijent poate produce foarte multe zgarieturi, asta pe langa panza de paianjen. Sunt solutii mult mai eficiente, precum manusile de spalat (acele wash mitt-uri).
This post has been edited by OvidiuH: Sep 15 2009, 09:54 AM -------------------- |
|
|
Sep 15 2009, 05:55 PM
Post
#91
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Felicitari pentru tutorial. Totusi am o singura obiectie si anume folosirea buretelui. Este un magnet pentru nisip si trebuie clatit extrem de des. Folosit neglijent poate produce foarte multe zgarieturi, asta pe langa panza de paianjen. Sunt solutii mult mai eficiente, precum manusile de spalat (acele wash mitt-uri). Perfect adevarat! Intrucat le spal de des, eu personal folosesc in general doar presiunea mare si mica iar asta imi este de ajuns pentru o spalare. Insa asta se numeste doar intretinere. La un moment dat este nevoie de o spalare buna pentru a elimina acea pelicula care se depune pe masina (se poate vedea pe geam in locul in care stergatoarele nu sunt prezente de exemplu). Wash mitt-ul este ok dar nu curata ca un burete intrucat si vopseaua are pori iar wash mitul nu scoate chiar tot. Wash mitt-ul insa, este perfect pentru cei care intretin masina periodic si nu au lasat sa se acumuleze mizeria. Am mai specificat, buretele trebuie clatit la extrem, deci foarte foarte bine. Buretele nu trebuie folosit daca nu stii cum sa il folosesti. Nu intamplator am si explicat pasii respectivi si de unde se pleaca. Cea mai mare greseala pe care o poate face cineva este sa spele masina cu buretele folosind o galeata. Imaginati-va cum se plimba nisipul prin galeata aia si cum il iei pe burete si apoi efectiv iti slefuiesti masina... Probabil am sa revin cu un tutorial despre cum pregatim masina pentru iarna. -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Apr 17 2010, 10:05 AM
Post
#92
|
|
disperat..dupa masini Group: Membri Posts: 1.395 Joined: 4-November 07 From: Cluj Member No.: 115.339 |
Salut tuturor
Ce ma bucur ca am gasit topicul asta Joi am facut comanda pentru 1 x PULIMOSCERINI (indeparteaza usor orice urma de insecte) = 12,30 RON THANK GOD! 1 x FAST & BLACK 500 (spray pentru lustruit anvelope) = 11,76 RON perfect 1 x DECA FLASH (dizolva gudroane si adezivi) = 12,94 RON chiar dispar urmele de bitum? 2 x CRISTALVETRO 200 (detergent cu spuma activa pentru geamuri si oglinzi) = 14,83 RON 1 x FLASH (curatitor de tesaturi, special pentru velur si alcantara) = 11,71 RON 1 x DELUX 400 (pasta abraziva medie - fina) = 13,37 RON ( aici mai am nevoie de ajutor. cum se aplica? ce fel de carpa? cat de tare sa apas? ms) 1 x PULIRESINA (elimina usor orice urma de rasina) = 13,86 RON 2 x PULIMAX = 24,30 RON si sapt viitoare mai comand: METALCREM CREMA EXTRALUCIOASA PENTRU AUTO METALIZATE 18,54 RON pot sa o folosesc dupa ce scot zgarieturile superficiale cu DELUX 400? ii buna sau imi recomandati alt produs tip ceara la masina metalizata DIAMANTPLAST SATIN PRODUS FARA SILICON PENTRU INVIORAREA BORDURILOR 13,86 RON SCIC BLUE 600 SILICON DE BORD PARFUMAT 11,47 RON ODORBACT OUT IGIENIZANT PENTRU INSTALATIA DE AER CONDITIONAT AUTO 24,59 RON Mai astept recomandari pentru ca vine vara si vreau sa fie impecabila masinuta! PS ce tip de prosoape/carpe sa folosesc pt ceruire? O zi frumoasa This post has been edited by Seri: Apr 15 2011, 07:59 AM -------------------- Nissan Primera Acenta 1.6i 109 cp 2007
Dacia Logan MCV Ambiance 1.5 dCi 70 cp 2007 Dacia Logan MCV Laureate 1.5 dCi 85 cp 2009 Dacia Lodgy Laureate 1.5 dCi 110 cp 2014 |
|
|
Apr 14 2011, 11:37 PM
Post
#93
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Stiu ca vine foarte tarziu raspunsul, Titi, dar am zis ca mai bine mai tarziu decat niciodata.
Delux o poti aplica cu o carpa fina din bumbac, o carpa din microfibre sau mai bine cu un aplicator special de polish (se gasesc bureti speciali prin comert). Da rezultate bune la zgarieturi superficiale si medii la care nu s-a trecut mult de lac. Pui o cantitate mica pe aplicator si cu presiune medie lucrezi zona afectata. Din cand in cand cureti locul pentru a inspecta rezultatul. Pentru stergere iti recomand sa folosesti prosoape din microfibre. La final, dupa ce ai remediat problema, aplica si o ceara ca prinde bine. Deca Flash curata excelent bitumul si mizeria persistenta. Vezi doar sa-l lasi sa actioneze 1-2 minute ca sa-si faca efectul, iar dupa stergi cu un prosop din hartie (asta in cazul in care masina a fost spalata in prealabil). Dpdv calitativ cei de la Mafra au produse bune cu un raport calitate/pret mai mult decat decent. Spor. -------------------- |
|
|
Apr 21 2011, 08:26 PM
Post
#94
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Avand ceva timp liber azi si fiind frumos afara am zis ca e momentul curateniei generale de primavara la masini. Zis si facut, m-am hotarat sa fac pe indelete interiorul, iar saptamana viitoare sa ma ocup si de exterior.
Corolla nu a mai fost curatata in interior de mai mult de un an, iar Aurisul nu mai fusese bibilit de prin august. La inceput cam asa se prezenta situatia: Am folosit urmatoarele jucarii: - Sampon auto Clean-Clean pentru covorasele de cauciuc - aveam o sticla pe terminate, veche de vreo 3 ani si am gasit ocazia potrivita pentru a mai folosi din el, am pus un dop intr-o galeata cu 5 litri de apa. - Mafra Pulimax pentru interior si scaune. - Mafra Diamantplast pentru curatarea plasticului din zonele inferioare. - Mafra Nouveau Noir pe post de finish pentru covorase. Ofera un aspect placut, umed, plus ca face impregnarea mizeriei ceva mai dificila. - Turtle Wax Premium Cockpit Cleaner - pentru bord; printre produsele mai rasarite din gama Turtle Wax, ofera un aspect mat, curata bine si are un efect antistatic decent. - Mafra Split - pentru geamuri; a fost o surpriza extrem de placuta pentru mine, fiind prima data cand il folosesc. A curatat rapid orice urme de mizerie si amprente, nu a lasat dâre si cel mai important se aplica si se sterge foarte usor. Aveam pregatit si Cristalvetro insa nu a mai fost nevoie. - prosoape de microfibre Kent, o piele sintetica si o perie Carplan. Am inceput cu covorasele auto. Le-am udat, am aplicat sampon auto cu peria si le-am lasat la inmuiat 10 minute. Dupa clatire, le-am lasat la uscat 30 de minute, iar apoi am aplicat Nouveau Noir cu un burete. Dupa uscare aratau cam asa: Au urmat in ordine: aspirarea temeinca a masinilor, inclusiv a portbagajului, curatarea plasticelor inferioare, curatarea catorva pete de noroi si grasime de pe scaune, curatarea usilor si a bordului, iar la final m-am ocupat de bibilirea geamurilor pe interior, care nu fusesera curatate de vreo 2 ani. Fiind cam obosit dupa aproape 4 ore de munca si pentru ca incepuse sa se insereze, am mai apucat sa fac doar 5 poze la final. Sper sa revin cu o prezentare si dupa tratamentul exterior. -------------------- |
|
|
Apr 22 2011, 08:49 AM
Post
#95
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Ovidiu, foarte frumos lucrat, si eu tot spun ca o sa spal masina de cateva zile (dar cred ca as pacatui grav daca as face-o deci probabil o las pe alta data). Intrebare: voi folositi spuma activa ? Eu am un aparat din ala cu jet Karcher si are si o functie in care poate arunca cu spuma (nu e ca la spalatorii, cu sticluta de 0.5 sub pistol, e un sistem mai slab dar cat de cat functional). Problema e ca eu nu am gasit in magazine spuma activa decat una foarte dubioasa no-name.
Eu momentan folosesc sampon de masina (sau detergent de vase cand nu am sampon) si recunosc ca nu imi ies spalarile la fel de bine ca la spalatorii (toate spalatoriile unde ma duc folosesc spuma activa). Pana la urma e daunatoare ? nu e daunatoare ? doar unele spume sunt daunatoare ? -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Apr 22 2011, 09:15 AM
Post
#96
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Eu am vazut in Baumax spuma activa de la Karcher.
Ce model e aparatul? Face fata ca si cele de la spalatorii? This post has been edited by Legionaru': Apr 22 2011, 09:16 AM -------------------- |
|
|
Apr 22 2011, 09:47 AM
Post
#97
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Ovidiu, foarte frumos lucrat, si eu tot spun ca o sa spal masina de cateva zile (dar cred ca as pacatui grav daca as face-o deci probabil o las pe alta data). Intrebare: voi folositi spuma activa ? Eu am un aparat din ala cu jet Karcher si are si o functie in care poate arunca cu spuma (nu e ca la spalatorii, cu sticluta de 0.5 sub pistol, e un sistem mai slab dar cat de cat functional). Problema e ca eu nu am gasit in magazine spuma activa decat una foarte dubioasa no-name. Eu momentan folosesc sampon de masina (sau detergent de vase cand nu am sampon) si recunosc ca nu imi ies spalarile la fel de bine ca la spalatorii (toate spalatoriile unde ma duc folosesc spuma activa). Pana la urma e daunatoare ? nu e daunatoare ? doar unele spume sunt daunatoare ? Vezi ca cei de la Karcher au o lance de spumare dedicata care face o spuma chiar decenta cu dilutia corecta si o substanta mai de doamne ajuta. Despre asta e vorba -> Foam nozzle 0,6L si o gasesti la orice distribuitor Karcher. Referitor la spuma activa, eu iti recomand calduros sa te feresti de cea folosita in majoritatea spalatoriilor de la noi. Aproape toti folosesc solutii pe baza de hidroxid de sodiu (soda caustica), solutii ce in timp iti matuiesc vopseaua, partile cromate si plasticul. Sunt solutii ieftine si de o calitate foarte proasta. Unde mai pui ca toti o folosesc pe post de solutie de curatare intr-un singur pas, pe cand fel de spuma activa sau "snow foam" cum o numesc strainii este folosita doar pentru prespalare, pentru a indeparta murdaria grosiera. Singurul caz in care poate fi folosita ca pas unic de spalare este atunci cand masina este acoperita doar cu praf sau foarte putin murdara. Ei sunt mai destepti, uda, aplica spuma, clatesc si vin apoi repede cat masina e inca uda cu mizeria aia de imitatie de "piele de caprioara" pentru a lua murdaria ramasa, transformand-o intr-un fel se smirghel. Eu momentan folosesc Schiuma Color de la Kimicar, are un pH mai putin alcanin fata de alte solutii (10,4), nu contine soda si da rezultate bune (la o cautare cu "Kimicar" pe Google iti apare si distribuitorul de la noi). Mai au si cei de la Mafra o solutie, Jedy Self, nici asta nu contine soda, e ceva mai alcalina (11,7) si din ce-am vazut la cativa cunoscuti da rezultate decente. Se gasesc si prin hipermarketuri diverse solutii gen: RoadMate, Prelix, Turtle Wax, insa nu le-am testat vreodata. Ideea este orice ai cumpara sa fii foarte atent la continut si la dilutia recomandata de producator. -------------------- |
|
|
Oct 8 2012, 09:22 PM
Post
#98
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Ca sa mai animez putin topicul, am zis sa va prezint o lucrare facuta vara asta pe masina unui amic de pe alt forum...
E vorba de una dintre cele mai mari masini pe care am avut ocazia sa lucrez pana acum si anume un Land Rover Discovery 3. O masina impunatoare ca statura din orice parte ar fi privita si o ocazie rara de a-mi testa aptitudinile de echilibristica, fiind prima data cand am fost nevoit sa lucrez pe plafonul unei masini cocotat pe scara (la cam 2 m inaltime ar fi fost imposibil altfel). Masina are aproximativ 4 ani vechime, vopseaua este originala, iar in acest interval a vazut doar curatari periodice prin spalatorii, primul detailing avand ocazia sa-l fac eu. Masina a ajuns la mine gata spalata (in media spalatoriilor noastre), asa ca am putut trece la constatarea defectelor. Pe langa obisnuita panza de paianjen, am gasit o sumedenie de zgarieturi adanci pe laterale, capota si plafon, probabil de la crengi, urme de oxidare pe cam toate suprafetele vopsite, urme de gazare cu vopsea rosie, plus depuneri severe de fier si bitum in zona inferioara. Iata cum se prezenta situatia la inceput. Pentru exterior am folosit urmatoarele produse: Prespalare - Autobrite Magifoam + Mafra Supermafrasol + Valet Pro APC Spalare - Maxi Suds + Flux Lavasciuga Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, CarPro IronX Paste, Bilt Hamber Regular Corectie – Meguiar’s Ultimate Compound + paduri Surbuf si pad portocaliu Lake Country , Menzerna 3.02 + pad albastru Scholl, Menzerna 106 FA + pad galben Menzerna si pad alb Lake Country Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel Protectie – Optimum Opti-Seal, Autoglym Radiant Wax Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Einszett Tiefenpfleger Am inceput cu spalarea jantelor, deosebit de contaminate cu pilitura de fier. Au fost necesare 3 aplicari de Sonax Full Effect la interval de 15 minute, o aplicare de CarPro IronX Paste si numeroase perii si periute pentru a le readuce luciul. Dupa prima aplicare de SFE... A doua... A treia... IronX Paste in actiune... In acest timp am aplicat Valet Pro APC pe capota si bara fata pentru a inmuia genocidul de insecte. A urmat prespalarea cu Magifoam si Supermafrasol, clatit, iar apoi 2BM cu o mixtura de Maxi Suds si Flux Lavasciuga. Am ales acest mix pentru capacitatea foarte buna de degresant a samponului de la Mafra. Pentru indepartarea bitumului am folosit 1Z Acrysol, prezent din belsug pe mai toata zona inferioara. Avand in vedere ca masina prezenta contaminare destul de serioasa si nu a mai fost decontaminata vreodata, am optat pentru argila Bilt Hamber Regular, iar pe post de lubrufiant am folosit apa simpla. Desi am folosit inainte mai multe solutii pentru a usura decontaminarea, tot a mai fost ceva de furca, indeosebi in zona inferioara a portierelor. Dupa decontaminare am pus masina sub reflector si am trecut la partea de corectie. Avand in vedere zgarieturile severe si ca lacul este unul mediu-dur, am optat pentru combinatia Meguiar’s Ultimate Compound si padurile Surbuf. Am preferat Megs UC lui Megs #105 datorita lubrifierii mai bune pe care o are primul si faptului ca am fost nevoit sa lucrez la temperaturi ridicate, deci implicit un timp mai rapid de uscare al polishului. Am lucrat cu DAS6, pe viteza 4-5 si cu presiune medie. Padurile Surbuf mi-au lasat si de data asta o impresie foarte buna, usurand enorm munca cu orbitala si trecerile necesare pentru a obtine rezultatul dorit. Pe zonele inguste am folosit spot padul albastru de la Scholl si cel portocaliu de la Lake Country. Pentru finisaj am folosit 106 FA impreuna cu padul galben de la Menzerna si cel alb de la Lake Country. Iata cateva imagini inainte si dupa si corectia obtinuta. Au iesit mare parte din defecte, in urma ramanand doar ciupiturile de la pietre, zonele cu vopsea sarita si zgarieturile foarte adanci pe care am reusit doar sa le cosmetizez. Pentru ca am remarcat ceva zgarieturi si urme de matuire pe faruri si stopuri am zis ca merita o reimprospatare si aici. Cateva treceri cu 3.02 si o picatura de 106FA si gata. Am trecut la aplicarea protectiei la exterior. Pentru anvelope am folosit Optimum Opti-Bond, aplicat in doua straturi la interval de 30 de minute. Inainte... 50/50... Dupa... Pentru bandouri si plasticele exterioare am folosit Einszett Tiefenpfleger, tot in doua straturi. 50/50 Tot solutia de la 1Z am folosit-o si pentru a revitaliza zona extrem de decolorata si deteriorata din plastic din jurul parbrizului. Inainte... 50/50... Dupa 3 aplicari la interval de 15 min... Geamurile au fost curatate cu Meguiar’s Glass Cleaner si Einszett Glas Polish, iar la final a fost aplicat Duragloss #751 Rain Repel. Protectia aleasa pentru partile vopsite a fost Optimum Opti-Seal, aplicat in doua straturi, iar la 12 ore distanta am aplicat si un strat de Autoglym Radiant Wax cu orbitala, care mi s-a parut ca ofera o nuanta mai calda vopselei. A urmat interiorul unde situatia se prezenta dupa cum se vede in imaginile de mai jos... Pentru interior am folosit urmatoarele produse: Valet Pro APC si Mafra Pulimax pentru tapiterie, plafon si petele persistente Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase Prima Nero pe post de dressing Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra Tapiteria, pedalierul si podeaua au fost curatate cu Valet Pro APC si Pulimax. Pentru tapiteria scaunelor, cu o culoare pretentioasa de altfel, am imbibat bine scaunele cu solutie, agitat serios cu laveta de microfibra, iar apoi a urmat aspirarea. Acest procedeu a fost repetat de 5 ori pe fiecare zona. Pentru plasticele deschise la culoare am folosit Pulimax agitat destul de serios cu peria, iar apoi sters cu laveta de microfibra. A urmat Sonax Plastic Cleaner si la final Prima Nero. Iar dupa 3 zile si aproximativ 30 de ore de munca, iata rezultatul final... Si o reflexie de final care mi-a placut... This post has been edited by OvidiuH: Oct 8 2012, 09:23 PM -------------------- |
|
|
Oct 9 2012, 05:23 PM
Post
#99
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
Foarte fain. Ar trebui sa faci turnee si prin tara
Ce e aia "decontaminare? -------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
Oct 9 2012, 05:49 PM
Post
#100
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Ovidiu, sunt speechless
Cat costa la tine o asemenea lucrare de anvergura ? Pt o limuzina de clasa medie intreb, nu clasa mare sau SUV -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 01:28 AM |