Cum spălăm mașinaSpălarea e probabil cel mai important proces de întreținere a mașinii. Aceasta trebui făcută cu periodic, măcar o dată pe lună. Bitumul, excrementele păsărilor, insectele, materialele antiderapante folosite iarna pe drumuri, mizeria în exces, toate dăunează caroseriei și vopselei.
Pentru spălare, personal folosesc metoda cu două găleți. Într-una pun apă și șampon auto, iar în cea de-a doua apă curată pentru a clăti buretele folosit pentru spălat.
1. Se umezește mașina cu apă din abundență, pentru a înlătura mizeria superficială. Apa trebuie aplicată cu jet fără presiune la început (dacă e foarte murdară mașina și se aplică apa cu jet cu presiune de la început, există marea posibilitate de a zgâria vopseaua).
2. Se spală roțile mașinii cu ajutorul unei perii.
3. Se spală caroseria folosind un burete de mașină sau sau o mănușă specială de spălat mașina. Se recomandă spălarea mașinii pe bucăți, pentru a evita uscarea șamponului pe mașină. Spălați frecvent buretele folosit în găleata cu apă curată și nu în cea cu șampon, pentru a evita întinderea mizeriei și zgârieturile. După ce spălați o porțiune a mașinii (portiere, capotă etc), clătiți-o cu apă din abundență, nu așteptați până terminați toată mașina.
4. Pentru uscare aveți mai multe opțiuni:
- prosoapele din microfibre au o capacitate de absorție foarte mare și nu lasă scame, acestea trebuie folosite întotdeauna umede.
- pielea de căprioară sau pielea sintetică sunt de asemenea foarte bune. La fel ca și prospoapele de microfibre, și pielea se folosește umedă pentru a usca caroseria.
- cârpe sau prosoape din bumbac 100%
Cum ceruim mașinaCeara auto are pe lângă aspectul estetic și un important rol de protecție contra razelor UV, substanțelor chimice, excrementelor de pasăre, având un aport esențial în reducerea oxidării vopselei. Există o mulțime de ceruri pe piață, fiecare cu avantajele și dezavantajele ei.
Cele mai cunoscute sunt cerurile ce conțin ceară naturală carnauba (sunt o mulțime de produse, nu prea aveți cum să vă dați seama care au o concentrație mai mare, decât bazându-vă pe ce scrie pe etichetă). Acestea sunt preferate în general la culorile tari (negru, roșu) întrucât oferă un aspect mai umed, viu, vopselei și maschează ușor efectul de pânză de păianjen. Marele dezavantaj al cerurilor carnauba e că sunt puțin durabile, chiar și cele mai scumpe nu țin mai mult de 1-2 luni, plus că cerurile carnauba nu asigură aceeași protecție ca o ceară sintetică.
Cerurile sintetice au ajuns să fie la fel de răspândite ca suratele lor naturale. Acestea au avantajul că sunt printre cele mai durabile, asigură o mai bună protecție contra factorilor nocivi externi și sunt mai ușor de aplicat și înlăturat. Dezavantajul cerurilor sintetice e că acestea nu oferă același luciu umed și profunzime culorilor tari, plus că au tendința de a scoate în evidență defectele vopselei.
Personal prefer cerurile sintetice datorită durabilității și gradului ridicat de protecție. Un strat de ceară sintetică de calitate ține fără probleme 6 luni, făcând față chiar și pe timp de iarnă.
După ce ați ales produsul dorit puteți trece la ceruirea propriu zisă a mașinii:
1. Ceara se aplică întotdeauna când tabla este rece, niciodată la lumina soarelui.
2. Vopseaua trebuie să fie perfect curată și uscată (sunt și ceruri tip spray care se aplică pe tabla umedă, însă sunt puțin durabile).
3. Se lucrează treptat, numai pe elemente ale mașinii (capotă, portieră etc).
4. Se aplică ceara cu un aplicator tip burete în strat foarte subțire pe suprafața tratată. Se lasă să se usuce până formează o peliculă fină, albă, mată, conform instrucțiunilor de pe ambalaj.
5. Se șterge surplusul de ceară și se lustruiește cu ajutorul fie a unui prosop de microfibre, fie cu ajutorul unor cârpe/prosoape din bumbac. Întoiarceți cât mai des cârpa folosită și scuturați-o periodic.
Cum eliminăm zgârieturile superficiale manualPe piață există o mulțime de polishuri, soluții tip scratch out și paste ușor abrazive folosite pentru a înlătura zgârieturile superficiale. Înainte de a vă apuca să remediați o problemă, trebui să constatați cu atenție cât de serioasă e. Soluțiile prezentate anterior funcționează doar în cazul zgârieturilor superficiale, de suprafață, în cazul celor mai adânci putând doar să îmbunătățească aspectul zgârieturii. O zgârietură superficială este o zgârietură care nu vă agață unghia la trecerea acesteia peste suprafața afectată. În cazul zgârieturilor adânci, a ciobiturilor e recomandabil să folosiți un creion cu vopsea corectoare sau să apelați la o vopsitorie specializată. Aplicați produsul conform instrucțiunilor de pe abalaj numai după ce v-ați asigurat că zona ce va fi tratată e perfect curată și uscată. Fiind soluții ușor abrazive, polishurile, la fel ca și soluțiile scratch out, înlătură un strat foarte fin din lacul vopselei. Pentru a reface protecția acelei zone e recomandabil ca la final să aplicați un strat de ceară peste zona tratată. Nu în ultimul rând, ÎNTOTDEAUNA folosiți soluția cea mai puțin abrazivă de care aveți nevoie. Nu folosiți polishuri cu putere abrazivă mare pentru zgârieturi minore și nu încercați să eliminați zgârieturi adânci bazându-vă pe soluții scratch out. Nu veți face altceva decât să deteriorați lacul vopselei.
Mai jos sunt produsele folosite de mine pentru întreținerea mașinii. În a doua poză sunt produsele folosite pentru spălare și uscare, în a treia sunt cele pentru interior, iar în ultima sunt produsele folosite pentru întreținerea vopselei. O să revin și cu o descriere mai amănunțită a acestor produse. Sper să vă fie de folos.