IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks

This topic is about Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks, the author, Seri, wrote about: Impresionant Poti sa dai mai multe detalii despre curatarea tapiseriei? Ce solutie ar merge, cat de mult aplicata, cum se indeparteaza? Nu ramane umez ... To read more just scroll down

11 Pages V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks
Seri
post Oct 9 2012, 06:16 PM
Post #101


Captain Obvious.
******

Group: Moderator
Posts: 1.312
Joined: 3-August 05
From: Oradea/Cluj
Member No.: 52.535



Impresionant!

Poti sa dai mai multe detalii despre curatarea tapiseriei? Ce solutie ar merge, cat de mult aplicata, cum se indeparteaza? Nu ramane umezeala?


--------------------
1994 Opel Astra F 1.8 GSi 125 cp
2004 Opel Astra G 1.6i 103 cp
2007 Opel Astra G 1.6i 105 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Oct 9 2012, 06:22 PM
Post #102


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Alex, decontaminarea are ca scop eliminarea particulelor de mizerie aderente la lac sau vopsea si care nu sunt indepartate in urma procesului de spalare. Aici intra rasina de la copaci, depuneri de polen, bitum, fier, urme de gazare samd. Decontaminarea se face cu argila dedicata si lubrifiant, plus alte solutii speciale. Intr-un limbaj mai simplu, sunt acei contaminanti ce-i simti ca agata mana atunci cand o plimbi pe vopsea dupa ce tocmai ai spalat masina. O sa postez putin mai tarziu o lucrare la o masina ce prezenta o contaminare deosebit de severa ca sa observi mai bine diferenta.

Doru, pretul depinde de starea masinii si ce doreste proprietarul sa obtina. Lucrez din placere, in regim hobby, adica atunci cand imi permite timpul, activitatea mea de zi cu zi nu are nicio legatura cu domeniul. Ca idee, lucrarea la Land Rover a costat ~ 300 euro.

Seri, pentru tapiterie folosesc aspirator cu injectie-extractie.

This post has been edited by OvidiuH: Oct 9 2012, 06:24 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUE
post Oct 10 2012, 01:20 AM
Post #103


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.410
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



dar o guma de mestecat pietrificata pe plafon cum o dau jos fara vopsea?


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Oct 10 2012, 09:05 AM
Post #104


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Cu asta.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Oct 10 2012, 09:30 AM
Post #105


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Revin si cu lucrarea promisa.

Putin inainte de Sfanta Maria, am facut o cosmetizare generala unei Mazda 6. O japoneza din 2010 cu o nuanta foarte frumoasa, in general bine intretinuta, insa cu cateva defecte ce-i stirbeau din calitatile optice.



Cateva zgarieturi culese din parcarile patriei...







Depuneri pe ici pe colo...





Dar si o contaminare urata vizibila prin praful de pe masina ce era prezenta pe toate suprafetele orizontale.







Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam + Valet Pro APC + Bilt Hamber Surfex HD
Spalare – Meguiar’s Gold Class
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, Bilt Hamber Regular
Corectie – Meguiar’s #83 Dual Action Cleaner Polish + pad albastru Scholl si pad alb Lake Country, Meguiar’s Ultimate Compound + pad portocaliu Lake Country pentru zgarieturile izolate mai severe si Autoglym Radiant Wax + pad galben Menzerna pentru finisaj, Autosol Metal Polish pentru teava de esapament
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Meguiar’s #26 Hi-Tech Yellow Wax + pad negru Meguiar’s, Finish Kare 1000P pentru jante
Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Finish Kare 108AS, Einszett Tiefenpfleger

Jantele au fost curatate cu Sonax Full Effect pentru a indeparta pilitura de fier si Acrysol pentru a scoate cele cateva urme de bitum.



Contaminarea a fost relativ redusa...





Iar la final au iesit cam asa...



A urmat curatarea insectarului de pe bara fata si capota folosind Valet Pro APC si Surfex HD diluat 1:10.





Masina a fost prespalata cu Magifoam in concentratia clasica 100 ml solutie si 900 ml de apa calda, clatita, iar apoi am trecut la cele 2 galeti folosind samponul Meguiar’s Gold Class si o manusa de blana Meguiar’s.

Uscarea a fost facuta cu un Huge Fluggy Drying Towel, iar apoi am trecut apoi la decontaminare. Dupa cum am mentionat putin mai sus, pe toate panourile orizontale era vizibila o contaminare destul de urata. Nu-mi dau seama daca era seva de copac, urme de la ceva depuneri industriale sau doar gazare, cert este insa ca argila Optimum Opti-Clay pe care am incercat-o initial nu a facut fata sub nicio forma.



Asa ca am scos artileria grea, iar, dupa o stergere cu Acrysol a suprafetelor orizontale, am folosit argila Bilt Hamber Regular impreuna cu apa pe post de lubrifiant.

Dupa o portiune de 30 x 30 cm de pe capota...



Argila nu arata deloc grozav, insa solutia aleasa incepea sa dea roada, asa ca am mers mai departe.

Capota...







Dupa a treia trecere pe capota...



Plafon...





Portbagaj...



Panouri laterale...





Si un mic 50/50 pentru a vedea diferenta intre o zona contaminata si una scapata de contaminanti (zona inferioara este cea decontaminata)...





Dupa aproape 2 ore de decontaminat si vreo 100 de grame de argila consumate am trecut la partea de corectie a defectelor.

Masina prezenta relativ putine defecte. Zgarieturi izolate pe anumite portiuni, putina panza de paianjen, niste pete in lac si alte defecte relativ minore. Am folosit Meguiar’s #83 Dual Action Cleaner Polish pe padul albastru Scholl si padul alb Lake Country, pentru cosmetizarea zgarieturilor severe am folosit Meguiar’s Ultimate Compound si padul portocaliu Lake Country, iar la final pentru un plus de luciu am optat pentru Autoglym Radiant Wax aplicat cu padul galben de finish de la Menzerna.





Cateva imagini inainte si dupa...





Niste pete patrunse in lac...











Cateva zgarieturi ceva mai adanci...









Niste urme pe portiera...











Si starea vopselei la final...















Remarcand niste urme de unghii in zona manerelor de la usi, am incercat o usoara cosmetizare folosit Ultimate Compound si un aplicator de spuma Meguiar’s.

Inainte...





Si dupa...





Anvelopele au primit doua straturi de Optimum Opti-Bond Tyre Gel...

Inainte...



50/50...





Dupa...



Inainte sa aplic 1000P pe jante, am remarcat niste urme de adeziv de la vechii plumbi, asa ca am folosit putin Acrysol pentru a le indeparta...





Pentru zonele vopsite protectia a constat in 2 straturi de Meguiar’s #26 Hi-Tech Yellow Wax. Ceara a fost aplicata cu orbitala si un pad negru Meguiar’s.



Doua cadre cu starea vopselei inainte de decontaminare si dupa aplicarea protectiei...





Si ajutorul de nadejede, responsabilul CTC, care mi-a supravegheat munca...







Si teava de esapament a avut nevoie de putina atentie...



Dupa Autosol Metal Polish impreuna cu putin wire wool si finisat cu o laveta de microfibra...



Plasticele din zona oglinzilor pareau destul de decolorate, asa ca au primit un strat de Finish Kare 108AS...





Iar celelalte plastice au primit doua straturi de Einszett Tiefenpfleger.





A urmat zona pragurilor care dupa curatarea cu Valet Pro APC si niste Quick Detailer pe baza de ONR a primit un strat de 1000P.







Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Valet Pro APC pentru tapiterie
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner / Conditioner pentru suprafetele de piele
Perii, periute, pensule si lavete de microfibra

Pedalierul a fost curatat cu Valet Pro APC...





Tapiteria interioara mixta, piele si stofa, a fost curatata cu Valet Pro APC pe zonele de stofa si setul Gliptone Cleaner / Conditioner pentru zonele de piele.











Ma declar foarte multumit de setul Gliptone si puterea de curatare a acestuia. Iata cum arata laveta dupa curatarea a jumatate din volan...



Un 50/50 pe cotiera (zona superioara este cea tratata)...







Si interiorul la final...





















Iar dupa aproximativ 15 ore de munca impartite in 2 zile, masina arata dupa cum urmeaza...

































Si o reflexie de final. smile.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 10 2012, 11:02 AM
Post #106


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Diavolul sta in detalii... thumbsup.gif


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Oct 21 2012, 12:59 PM
Post #107


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Zilele trecute am facut o usoara revitalizare la o frumoasa Mazda 6 din 2011. Ce mi-a placut in primul rand a fost nuanta negru-bronz foarte aratoasa si cu un mare potential pe partea de finish.



Masina era intr-o stare destul de buna, insa cu cateva defecte pe laterale de la parcari, crengi si alte bucurii de prin oras.

Iata cum arata initial...











Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam + Bilt Hamber Surfex HD
Spalare – Dodo Juice Born To Be Mild
Decontaminare - Einszett Acrysol, Valet Pro Bilberry, Optimum Opti-Clay + ONR
Corectie – Meguiar’s #83 Dual Action Cleaner Polish, Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream, pad portocaliu Menzerna, pad portocaliu Lake Country, pad alb Lake Country, Autosol Metal Polish si wire wool pentru teava de esapament
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner
Protectie – Meguiar's #16 + pad negru Sonus, Meguiar’s #26 Hi-Tech Yellow Wax + pad negru Meguiar’s, Finish Kare 1000P pentru jante
Dressinguri – Optimum Opti-Bond, Finish Kare 108AS

Dupa curatarea initiala a jantelor cu Valet Pro Bilberry, a urmat prespalarea cu Magifoam si Surfex HD pe post de degresant.









A urmat spalarea cu Dodo Juice Born to Be Mild si decontaminarea cu Opti-Clay si ONR pe post de lubrifiant. Masina a fost relativ lipsita de contaminanti, cele mai persistente urme fiind pe suprafetele orizontale si in zonele inferioare ale portiereleor unde se aflau urme de bitum.





Jantele au fost decontaminate si ele cu Einszett Acrysol...







A urmat constatarea defectelor. Dupa cum spuneam initial, ceva zgarieturi de crengi, urme de prin parcari si alte minunatii bucurestene.

Pentru corectie am folosit Meguiar’s #83 Dual Action Cleaner Polish si Meguiar's D151 Paint Reconditioning Cream impreuna cu paduri Lake Country si Menzerna.

Inainte...







Meguiar's D151 si un pad portocaliu Lake Country impreuna cu ""batranul" DAS6.





Dupa...





Inainte...







Dupa...







Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...





Inainte...





Dupa...





Inainte...





Dupa...





Inainte...





Dupa...





Inainte...



Dupa...





Uleiurile de polish au fost indepartate cu IPA diluat 1:3, iar apoi am trecut la etapa de protectie. Pentru asta am folosit Meguiar's #16 si Meguiar's #26, ambele aplicate cu orbitala folosind paduri negre de la Sonus si Meguiar's.











Jantele au primit un strat de Finish Kare 1000P, iar anvelopele au fost tratate cu Optimum Opti-Bond in dublu strat.









Nici tevile de esapament nu au fost uitate, fiind cosmetizate cu Autosol Metal Polish, niste wire wool si o laveta de microfibra pentru buffing.



Inainte...





Dupa...





Platicele exterioare au primit un strat de Finish Kare 108AS Top Kote Dressing.



Iar dupa vreo 7 ore de munca, masina arata cam asa...

















--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Oct 21 2012, 03:55 PM
Post #108


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Dupa ce-am vazut pozele ... in sinea mea mi-am zis: Fereasca sfantu sa semnezi un contract cu Ovidiu si sa nu te uiti la exceptiile scrise cu litere mici in josul paginii!! Ca te-ai fript pe viata! whistling.gif
Fereasca sfantu deasemenea sa mananci ceva in masina lui Ovidiu si sa faci firimituri!

This post has been edited by solmar: Oct 21 2012, 04:00 PM


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Oct 21 2012, 08:33 PM
Post #109


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



QUOTE (solmar @ Oct 21 2012, 03:55 PM) *
Dupa ce-am vazut pozele ... in sinea mea mi-am zis: Fereasca sfantu sa semnezi un contract cu Ovidiu si sa nu te uiti la exceptiile scrise cu litere mici in josul paginii!! Ca te-ai fript pe viata! whistling.gif

Mai ceva ca la banca... teehee.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
22nst
post Oct 21 2012, 09:44 PM
Post #110


Garfield
******

Group: Moderator
Posts: 3.307
Joined: 19-November 06
From: Otopeni
Member No.: 92.772



Bravo!

Sincere felicitari!


--------------------
Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Nov 14 2012, 11:49 PM
Post #111


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Desi timpul liber este tot mai redus de cand cu atributiile de proaspat tatic, am zis sa va prezint probabil ultima lucrare pe care mai am timp sa o fac anul asta. Este vorba de o Mazda 6 ce are putin peste 4 ani vechime, modelul pre-facelift. Conditiile de lucru nu au prea fost deloc prielnice, aproximativ 11-12 grade, ceata dimineata si umezeala cat cuprinde. Lucrarea a fost facuta pe parcursul a doua zile.



Cand a ajuns la mine, masina arata cam asa...























In general defecte obisnuite, dar si ceva semne de contaminare severa.







Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol
Spalare - Meguiar's Gold Class, Flux Lavasciuga, manusa blana Meguiar's, Huge Fluffy Drying Towel
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, Bilt Hamber Regular
Corectie – Meguiar’s D151 Paint Reconditioning Cream, Meguiar's #80 Speed Glaze, pad portocaliu Lake Country Hydrotech, pad rosu Lake Country Hydrotech, pad albastru Scholl
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Einszett Glas Polish, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Collinite 476s, Einszett Hart Glanz
Dressinguri – Finish Kare 108AS Top Kote

Jantele ai anvelopele au fost spalate cu SFE si felurite perii...













Spalarea cu Meguiar's Gold Class si o manusa de blana Meguiar's. Aproape ca uitasem cat de bine miroase...







Uscarea a fost facuta cu un prosop Huge Fluffy Drying towel, iar pentru geamuri a fost folosit o laveta waffle Eurow.



Intrucat suprafetele orizontale prezentau o contaminare destul de severa, inainte de a folosi argila am facut doua stergeri cu Einszett Acrysol.



Bitum pe ici pe colo...





A urmat decontaminarea cu Bilt Hamber Regular si apa pe post de lubrifiant. Intrucat temperatura a fost destul de mica, am folosit un termos si mai multe pahare cu apa calda pentru a pastra maleabilitatea argilei si pentru a nu risca zgarieturi suplimentare.



Cam asta am scos de pe suprafetele masinii...











Am consumat cam 50 de grame de argila.

Pentru corectia defectelor am folosit padul portocaliu Lake Country Hydrotech impreuna cu Meguiar’s D151 Paint Reconditioning Cream, iar la final am finisat cu padul rosu Lake Country Hydrotech si Meguiar's #80 Speed Glaze.





Pentru suprafetele inguste am folosit spot padul albastru de la Scholl.



Cateva cadre inainte si dupa...

Inainte...





Dupa...



Inainte...





Dupa...



Inainte...





Dupa...



Niste RDS-uri mai urate...



Cateva 50/50, ceva mai greu de evidentiat din cauza nuantei...











Si final...









Toate suprafetele de plastic si cauciuc au fost tratate cu Finish Kare 108AS Top Kote...







Caroseria a primit doua straturi de Collinite 476s aplicate la interval de doua ore, iar la final a mai urmat un strat de Einszett Hart Glanz.





Geamurile au primit un strat rain repellant de Duragloss 751.



Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Valet Pro APC, Mafra Pulimax si Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner pentru tapiterie, plafon si petele persistente
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele
Autosol Metal Polish si Wire Wool pentru pedalierul metalic
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra
Aspirator cu injectie-extractie Zelmer

Initial situatia arata cam asa...





Tapiteria a fost spalata de doua ori cu Valet Pro Heavy Duty Extraction Cleaner.



Dupa prima spalare...



Si dupa a doua spalare...





Pedalierul a fost curatat cu Valet Pro APC...



Iar diferitele zgarieturi si depuneri acumulate au fost indepartate cu Autosol Metal Polish, putin wire wool si o surubelnita cu varf moale de plastic.









Bordul si suprafetele de plastic au fost tratate cu Sonax Profiline Plastic Cleaner...



Suprafetele din piele, respectiv volan si schimbatorul de viteze au fost curatate cu Gliptone Gentle Leather Cleaner...



Geamurile au fost curatate pe interior cu Meguiar's Glass Cleaner...





Dupa toate aceste operatiuni, interiorul arata cam asa...









Iar la finalul celor doua zile de munca, iata si rezultatul final.



















--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Nov 15 2012, 06:47 AM
Post #112


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Pericol! Iti dai seama ca o masina iesita din mainile tale la care proprietarul pune cauciucuri noi si-i da kilometrajul inapoi cu 50 k poate iesi pe piata fara sa dea de banuiala!


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdandan80
post Mar 8 2013, 02:09 PM
Post #113


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 1
Joined: 8-March 13
Member No.: 141.088



Si eu am avut aceeasi problema cu toate murdariile lipicioase: insecte, grasimi,picaturi de ploaie, incercand prin toate metodele sa scap de ele. Masina mea este de culoare neagra si se vede orice pe ea. Baietii de la spalatoria pe care am inceput s-o frecventez folosesc o spuma activa de lahttp://www.arcalux.ro/produse/solutii-auto/spuma-activa-detalii-produs.html , foarte eficienta, v-o spun din experienta proprie. Intr-adevar trebuie sa ne gandim ca daca vrem rezultate bune, trebuie sa folosim si produse de calitate. Dupa ce o folosesc, imi protejeaza masina de toate impuritatile iar suprafata devine lucioasa si curata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Mar 8 2013, 04:46 PM
Post #114


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Curata bine pentru ca este un produs alcalin (pH = 13,5) pe baza de soda caustica (COMPOZITIE: hidroxid de sodiu 5 – 15 %). Pe termen lung o sa-ti albeasca plasticele si iti va matui ornamentele cromate. Eu unul nu mi-as spala masina cu asa ceva.

This post has been edited by OvidiuH: Mar 8 2013, 04:47 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Mar 14 2013, 06:27 PM
Post #115


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Azi am avut ocazia sa ma joc putin cu ultimul model de Mazda 6. Este vorba de una din primele masini livrate in Romania in acest an, la inceputul lui februarie, in nuanta Blue Reflex. Masina are deci aproximativ o luna si jumatate vechime si a ajuns la mine pentru o pregatire de primavara.

Masina arata initial cam asa...













Am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Karcher K5.20M, lance HD, Bilt Hamber Auto-Foam
Spalare - Britemax Clean Max, manusa blana Meguiar's, prosop Elite Ultra Plush
Decontaminare - Sonax Full Effect, Bilt Hamber Soft Auto Clay
Corectie – Meguiar’s D151 Paint Reconditioning Cream + pad albastru Scholl, Chemical Guys EZ Cream Glaze + pad portocaliu Scholl, masina orbitala DAS6
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Suprafete metalice - Einszett Chrom Pflege
Protectie – Collinite 476s, Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, Optimum Opti-Seal
Dressinguri – Finish Kare 108AS Top Kote

Jantele si anvelopele au fost spalate cu Sonax Full Effect si s-au dovedit neasteptat de contaminate avand in vedere vechimea masinii.







A urmat prespalarea cu Bilt Hamber Auto-Foam...







Clatirea a fost facuta cu Karcherul K5.20M...





A urmat spalarea folosind metoda celor 2 galeti cu samponul Britemax Clean Max si o manusa de blana Meguiar's...





Uscarea a fost facuta cu un prosop Elite Ultra Plush, iar pentru geamuri a fost folosit o laveta waffle Race Glaze.



A urmat decontaminarea cu Bilt Hamber Soft Auto Clay si apa pe post de lubrifiant. Contaminare destul de putina, insa totusi prezenta dupa o luna de iarna.





Cele cateva zgarieturi izolate au fost remediate cu Meguiar’s D151 Paint Reconditioning Cream si un pad albastru Scholl.



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...





Dupa...



Apoi am folosit Chemical Guys EZ Cream Glaze pe post de paint cleaner impreuna cu padul portocaliu de la Scholl...





Toate suprafetele de plastic si cauciuc au fost tratate cu Finish Kare 108AS Top Kote...





Inainte...



50/50...





Dupa...



Pentru protectia suprafetelor vopsite am folosit Collinite 476s si Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, aplicate intr-un singur strat la interval de 45 de minute. Ambele au fost aplicate manual, folosind un aplicator Scholl Concept Puck hand pad.





Pentru lustruirea si protectia suprafetelor metalice am folosit Einszett Chrom Pflege...



Inainte...





Dupa...





Geamurile au fost curatate cu Meguiar's Glass Cleaner, iar ulterior au primit un strat rain repellant Duragloss #751.



Nu in ultimul rand pe faruri si stopuri am aplicat Optimum Opti-Seal...



Iar la finalul lucrarii, masina arata cam asa...















--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Apr 14 2013, 11:22 PM
Post #116


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Zilele trecute am lucrat pe un Opel Astra H din 2005. O masina cu o nuanta foarte frumoasa de verde metalizat, destul de rara pe strazile noastre, insa pe care cei 8 ani vechime si aproximativ 120.000 km incepusera sa-si arate semnele.

Initial masina arata cam asa...













Pentru exterior am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Autobrite Magifoam, Mafra Supermafrasol
Spalare - Meguiar's Gold Class, Flux Lavasciuga, manusa blana Meguiar's
Uscare - prosop Huge Fluffy Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Einszett Acrysol, Sonax Full Effect, argila Bilt Hamber Regular
Corectie:
- Matrix CP1200 / Kestrel DAS6
- Menzerna FG400, Menzerna PF2300 (3.02), Menzerna SF4000 (106FA), Meguiar's Ultimate Compound
- pad portocaliu Lake Country Hydrotech, pad portocaliu Menzerna, pad galben 3M, pad albastru 3M, spot pad galben Meguiar's, spot pad albastru Scholl, spot pad portocaliu CCS
- Einszett Chrom Pflege
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Protectie – Autoglym Radiant Wax, Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax, Finsh Kare #425 Slick Final Body Shine
Dressinguri – Einszett Kunststoff Intensiv Pflege, Optimum Opti-Bond Gel

Jantele au fost destul de curate, fiind tocmai montate pe masina impreuna cu anvelopele de vara. Totusi am reusit sa mai scot ceva pilitura de fier de pe ele cu Sonax Full Effect.



Masina a fost prespalata cu un mix de Magifoam si Supermafrasol, iar spalarea a fost facuta cu Meguiar's Gold Class, Flux Lavasciuga si o manusa de blana Meguiar's.







Uscarea a fost facuta cu un prosop Huge Fluffy Drying Towel, iar pentru geamuri am folosit laveta waffle Race Glaze One Pass.



Intrucat masina prezenta contaminare destul de severa, inainte de a trece la argila, am facut o stergere cu Einszett Acrysol. A urmat decontaminarea cu argila Bilt Hamber Regular, varianta cea mai abraziva.



Dupa un sfert de capota...



Pe acelasi sfert din nou cu o fata curata...



Plafon...





Portiere...





Urme de gazare, bitum, seva de copac si alte minunatii, fiecare element al masinii avand nevoie de 3 treceri pentru a obtine un rezultat multumitor.

Cu masina spalata si decontaminata, am putut trece la observarea defectelor de pe suprafetele vopsite.

Zgarieturi adanci, in principal urme de gheare...





Holograme...



Panza de paianjen...







Mai multe holograme...



Alte cateva zgarieturi...













Inainte de a incepe corectia zonele expuse au fost protejate cu banda de mascare 3M.



Corectia a fost facuta cu rotativa Matrix CP1200 si o serie de paduri Lake Country, 3M, Meguiar's, Scholl si Menzerna. Combinatia aleasa de polishuri a fost Menzerna FG400, PF2300 (3.02) si SF4000 (106FA).





50/50...





Inainte...





50/50...







Dupa...





50/50...





Inainte...



Dupa...



50/50...









Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...





Corectia obtinuta a fost de aproximativ 85%. Cu o zi in plus la dispozitie as mai fi putut imbunatati rezultatul pe ici pe colo, insa oricum este un pas important inainte fata de starea initiala. Iata si o parte din padurile utilizate...



Zona de sub manere avea niste defecte destul de urate, asa ca am incercat o usoara corectie cu Meguiar's Ultimate Compound si un aplicator galben.

Inainte...



Dupa...



Pragurile au avut nevoie si ele de o usoara cosmetizare. Aceasta a fost facuta cu DAS6 , un spot pad CCS portocaliu si Ultimate Compound.

Inainte...



Dupa...





La final intreaga caroserie a primit un strat de Autoglym Radiant Wax aplicat cu rotativa si un strat de Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax aplicat manual.



Anvelopele au primit 2 straturi de Optimum Opti-Bond Tyre Gel...





Bandourile nu se prezentau nici ele prea grozav, asa ca dupa o stergere cu alcool izopropilic au primit 3 straturi de Einszett Kunststoff Intensiv Pflege. Aceeasi solutie a fost aplicata si pe cadrul de plastic din zona stergatoarelor, dar si pe carcasa oglinzilor.









Geamurile au primit un strat de Duragloss #751 Rain Repel...



Iar zonele cromate au fost tratate cu Einszett Chrom Pflege pentru un plus de luciu...



La final, inainte de predare intreaga masina a primit inca un strat de Finsh Kare #425 Slick Final Body Shine, un produs cu niste calitati optice deosebite si cu un efect antistatic notabil.



A urmat interiorul, unde situatia arata la inceput cam asa...









Pentru interior am folosit urmatoarele produse:

Aspirator cu injectie-extractie Zelmer
Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner, Valet Pro APC si Mafra Pulimax pentru tapiterie, plafon si mocheta
Sonax Profiline Plastic Cleaner pentru plastice, vinil si suprafetele neporoase
Prima Nero pe post de dressing pentru plastice si chedere
Meguiar’s Glass Cleaner pentru geamuri
Gliptone Leather Cleaner pentru suprafetele de piele
Einszett Acrysol pentru balamale si portiere
Perii, periute, pensule si un teanc de lavete de microfibra

Tapiteria a fost spalata in 3 etapte cu ajutorul aspiratorului Zelmer. Prima a fost facuta cu Mafra Pulimax diluat 1:10, pentru un plus de putere, iar urmatoarele doua cu Valet Pro Heavy Duty Carpet Cleaner diluat 1:40. La final, pe fiecare suprafata am facut 2 clatiri.





Un 50/50 dupa prima spalare (scaunul din plan apropiat este cel curatat dupa cum cred ca se observa)...







Dupa a doua spalare...



Si dupa a treia...



Bancheta din spate...



Combinatia folosita la interior...



Zonele mai murdare au fost curatate mai intai cu Valet Pro APC...





Iar apoi a fost aplicat un strat de Prima Nero...













Tot Prima Nero am folosit si pentru chedere si rama geamurilor...







Volanul si schimbatorul au fost curatate cu Gliptone Gentle Leather Cleaner...



Dupa un sfert de volan (o mica parte este si transfer de culoare)...



50/50...



Dupa...





Balamalele si portierele au fost curatate de petele de vaselina cu Einszett Acrysol, iar la final am aplicat Mafra Lubrimax pentru o functionare optima...





Iar dupa 20 de ore de munca impartite pe parcursul a 2 zile, iata si rezultatul final...

































--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mircanu
post Apr 15 2013, 05:47 PM
Post #117


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609






Esti artist. De ce nu iti faci firma de detailing auto?


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Apr 15 2013, 06:57 PM
Post #118


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Am alt domeniu de activitate. Lucrez in timpul liber pe baza de recomandari.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
solmar
post Apr 15 2013, 07:11 PM
Post #119


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.551
Joined: 15-July 09
From: Costa del Sol
Member No.: 120.468



Jos palaria! N-as avea in veci rabdarea si migala ta! Masina mea nici noua n-a fost asa bibilita.


--------------------
Skoda, Subaru, Noul Tucson...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuH
post Apr 24 2013, 09:51 PM
Post #120


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.659
Joined: 7-January 08
From: Bucuresti
Member No.: 115.994



Mazda 3 MPS este una din masinutele mele preferate. Agila, nervoasa, simpatica, cu un design vesel avand in vedere motorizarea de sub capota. Recent am avut ocazia sa-i fac un detailing unui model din 2008, intr-o frumoasa nuanta de rosu aprins, cu nu mai putin de 290 de caluti la dispozitie.

Cand a ajuns la mine masina arata cam asa...







Bine intretinuta pentru anii sai, cu niste jante foarte frumoase, insa cu potential optic inca neexploatat.

Am folosit urmatoarele produse:

Prespalare - Karcher K5.20M, lance HD, Valet Pro PH Neutral Snow Foam
Spalare - Britemax Clean Max, manusa blana Meguiar's, burete microfibra
Uscare - prosop Huge Fluffy Drying Towel, laveta waffle Race Glaze One Pass
Decontaminare - Valet Pro Bilberry, Sonax Full Effect, Einszett Acrysol, Bilt Hamber Regular
Geamuri – Meguiar’s Glass Cleaner, Duragloss #751 Rain Repel
Suprafete metalice - Einszett Chrom Pflege + wire wool
Protectie – Chemical Guys EZ Cream Glaze, Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax
Dressinguri – Optimum Opti-Bond Gel
Kestrel DAS6, pad negru Sonus, pad negru Meguiar's

Jantele au fost curatate initial cu Valet Pro Bilberry si un set de perii...







Jantele fiind negre au facut destul de grea depistarea depunerilor feroase. Acestea se simteau insa la deget, asa ca am decis sa dau si un strat de Sonax Full Effect.





A urmat prespalarea cu Valet Pro PH Neutral Snow Foam...

















Spalarea a fost facuta cu samponul Britemax Clean Max, manusa de blana Meguiar's si un burete de microfibra pentru praguri si zona inferioara...



Iar uscarea a fost facuta cu prosopul Huge Fluffy Drying Towel si o laveta waffle Race Glaze One Pass pentru geamuri.



Ulterior masina a fost stearsa pe toate suprafetele vopsite cu Einszett Acrysol, avand o contaminare destul de severa.

Bitum...







Tot bitum...





Inainte...



Dupa...





Decontaminarea a fost facuta cu argila Bilt Hamber Regular...









Intrucat masina prezenta multiple urme de la pietricele si ciobituri de prin parcare si de pe drumuri, am folosit un kit de retus Mazda, pentru a remedia partial problema.



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Evacuarea avea si ea niste depuneri grosiere foarte urate, astfel incat am folosit Einszett Chrom Pflege si wire wool #00 pentru a-i reda luciul.



Inainte...



Dupa...



Inainte...



Dupa...



Final...



Anvelopele au primit 2 straturi de Optimum Opti-Bond Tyre Gel..







Pentru protectia supraferelor vopsite am folosit Chemical Guys EZ Cream Glaze si Meguiar's #26 Hi-Tech Yellow Wax in dublu strat. Ambele produse au fost aplicate cu orbitala, folosind doua spot paduri Sonus si Meguiar's.



Iar la finalul celor 8 ore de munca, masina arata cam asa...



















--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Pages V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 11th May 2024 - 10:00 AM