Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks |
This topic is about Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks, the author, StefanVVTi, wrote about: Eu luasem servetele umede pentru bord Turtle Wax, dar trebuie sa acoperi uniform toata suprafata ... ... To read more just scroll down
Cum avem grija de mashina noastra, tips&tricks |
Nov 18 2008, 11:34 AM
Post
#61
|
|
JapaneseFreaks Group: Membri Posts: 2.345 Joined: 20-June 06 From: Bucuresti / Craiova Member No.: 80.350 |
-------------------- |
|
|
Nov 18 2008, 07:12 PM
Post
#62
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Se termină repede și nu cred că rentează.
-------------------- |
|
|
Dec 12 2008, 10:13 PM
Post
#63
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.659 Joined: 7-January 08 From: Bucuresti Member No.: 115.994 |
Cred că ai greșit forumul.
-------------------- |
|
|
Dec 29 2008, 08:58 AM
Post
#64
|
|
pilot Group: Membri Posts: 460 Joined: 6-October 07 From: Galati Member No.: 114.960 |
azi dimineata cand l-am folosit pentru prima oara, am constatat ca nu pulverizeaza, cu evantai de stropi, ci cu jet spumos. intr-adevar, a dezghetat stratul de gheata de pe parbriz si luneta, dar a trebui sa sterg si sa intind eu lichidul,cu buretele. ce trebuie sa-i fac...sa dau cu mai multe jeturi spumante, lasand sa se scurga, sau tot manual se sterg geamurile? -------------------- primul pas catre o masina, incepe cu o Dacie
aventura continua cu SEAT IBIZA 1.4 85Cp |
|
|
Dec 29 2008, 05:47 PM
Post
#65
|
|
Garfield Group: Moderator Posts: 3.307 Joined: 19-November 06 From: Otopeni Member No.: 92.772 |
-------------------- Toyota Yaris 1.4 D4D
Dacia Logan 1.5 DCI |
|
|
Dec 29 2008, 07:24 PM
Post
#66
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Vezi ca are o sita inaintea pulverizatorului care se indeparteaza!
-------------------- |
|
|
Dec 29 2008, 09:21 PM
Post
#67
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
azi mi am spalat mashina ,.... dupa ce am ceruit-o de vreo 4 ori in nov azi la spalatorie ceara era la datorie si inca f bine
dupa asta a urmat operetiunea "sala de operatie"(dupa cum a zis un prieten ca arata mashina pe interior ) cu 2 lavete de microfibra si cu sol siliconica cu efect mat de la Clean-Clean. rezultatul ... acum a iesit din fabrica mashina -------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Jul 3 2009, 04:48 PM
Post
#68
|
|
JapaneseFreaks Group: Membri Posts: 2.345 Joined: 20-June 06 From: Bucuresti / Craiova Member No.: 80.350 |
De cand am luat Yarisul si Corolla a ramas acasa, m-am ocupat mai mult de asta mica si am trecut la produse Turtle Wax(Platinum Series). Sunt o idee mai scumpe, dar merita. Dupa ce in la sfarsitul lui martie am dat cu Protective Extra Gloss, zilele trecute am cumparat Precision Car Wax si azi am aplicat-o. E de munca, in sensul ca trebuie stearsa si ras-stearsa, dar rezultatul este foarte bun!
Azi la spalatorie a zis unul din baieti ca-mi bat joc de el cand l-am rugat sa stearga putin cauciucurile. A luat solutia lor si cand sa dea pe cauciucuri..: "Pai ce rost are, ca-s noi?!". Cred ca le facusem acum ~3 saptamani cu Revitalising Tyre Dressing. Foarte multumit de aceasta gama de la Turtle Wax. Pentru bord folosesc aceeasi solutie de care zicea vio. Un fel de pregatire pentru intalnirea de maine... This post has been edited by StefanVVTi: Jul 3 2009, 04:49 PM
Attached File(s)
-------------------- |
|
|
Sep 6 2009, 10:46 AM
Post
#69
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Ok, am observat in timp ca multi nu stiu sa isi spele masina si pentru ca am promis la cativa colegi ca voi face cateva poze cand spal una dintre masini, iata revin cu pozele cu pricina.
In cazul de fata protagonistul este Jaguarul X-type, dealtfel cel mai batran din herghelia proprie. Tablou de comanda de la spalatorie. In general cheltui cam 20 de parai per masina. 001.jpg ( 677.69K ) Number of downloads: 10 Suportii de perete meniti sa tina presurile sau pieile de caprioara. Personal nu mai folosesc piele de caprioara deoarece crapa si nu mai este performanta dupa o anumita peroada; folosesc piele sintetica iar atunci cand imbatraneste cumpar o alta noua iar cea veche intra la intretinere motor... Spalarea cu presiune a pieii este indicata intrucat inlatura nu numai mizeriile dar si orice fir de nisip care ar putea zgaria masina. 002.jpg ( 1.19MB ) Number of downloads: 8 This post has been edited by Rebel: Sep 6 2009, 12:27 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 10:56 AM
Post
#70
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Spalarea propriu zisa:
1. Prima oara aleg Pre-Soak, Bugs off. In fapt este o presiune mica si cu sampon. Daca nu aveti asa ceva, dati presiune mica si incepeti sa inmuiati jegul depus pe masina. Atat si nimic mai mult. 003.jpg ( 363.74K ) Number of downloads: 8 Nu uitati sa deschideti capacul de la benzina. Si acolo trebuie spalat. 004.jpg ( 1.32MB ) Number of downloads: 9 Dupa ce ati dat roata masinii cel putin o data cu presiune mica, lasati sa se inmoaie praful si jegul. 005.jpg ( 354.96K ) Number of downloads: 6 Nu uitati sa ridicati stergatoarele pentru a elimina si jegul depus la baza lor. 005A.jpg ( 340.87K ) Number of downloads: 6 Masina poate fi spalata si cu manusa speciala si cu burete. Buretele este foarte eficient mai ales la geamuri pentru ca elimina pelicula depusa in timp, insa la caroserie poate deveni din aliat un dusman teribil pentru vopsea daca nu e folosit corect. Eu aici am taiat un burete mare in doua, in primul rand pentru a avea un control tactil cat mai bun. Un burete mai mare nu este necesar, daca este mai mic este mai bine, nu poate cara foarte multe mizerii. Dupa cum se vede, i-am dat si buretelui o pre-inmuiere. 006.jpg ( 1.39MB ) Number of downloads: 6 This post has been edited by Rebel: Sep 6 2009, 12:28 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 11:11 AM
Post
#71
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
2. Dupa ce ati contatat ca s-au inmuiat bine mustele de pe capota si bara fata, puteti incepe cu presiune mare. Ideal ar fi sa gasiti un car-wash care poate oferi un washer ce poate "baga" si sampon in acelasi timp. Pentru cei care isi cumpara ceva propriu, am vazut ca multe din comert au deja aceasta functie detinand un rezervor pentru sampon.
007.jpg ( 1.29MB ) Number of downloads: 3 Toata tehnica in spalarea unei masini este sa incepeti intotdeauna de sus. Nu conteaza la ce operatie sunteti; intotdeauna se incepe de sus intrucat partea de sus este in general cea mai curata. Totodata tot lichidul folosit sus se va scurge in jos contribuind la o mai buna curatare. Asa facem si cu apa, incepem de sus, apoi pe laterale si apoi in jos. 008.JPG ( 296.79K ) Number of downloads: 4 Dupa ce am terminat de luat cat mai mult cu putinta cu presiunea mare, trecem inapoi la presiune mica pentru a spala masina cu buretele. NU FOLOSITI PRESIUNE MARE! VA PUTETI TAIA DEGETELE! Deci presiune mica si burete. Dupa cum se poate observa in fotografie, jetul de apa este permanent in raza buretelui impingand mizeria dislocata de burete. Nu uitata sa concentrati jetul sub burete. 009.jpg ( 1.38MB ) Number of downloads: 4 Buretele trebuie clatit IN PERMANENTA! 010.jpg ( 1.43MB ) Number of downloads: 7 Miscarea este circulara si se face fara apasare. Se poate vedea si in fotografie ca buretele nu este apasat. Singurele arii in care este permisa apasarea sunt geamurile si atat! Din nou: apa trebuie sa fie mereu prezenta in aria spalarii. 011.jpg ( 1.38MB ) Number of downloads: 3 -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 11:21 AM
Post
#72
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
3. Continuati sa spalati constiincios caroseria dar trebuie sa va opriti la praguri. NU SPALATI INCA PRAGURILE!
Dupa ce am spalat exteriorul, deschidem si luam la rand usile. Stiu ca este usor sa mergeti si pe praguri ca vorba aia "tot sunteti acolo" dar nu este indicat! Odata imbacsit buretele cu noroi si nisip de pe praguri s-ar putea sa aveti supriza sa vedeti ulterior ca v-ati zgariat masina. Rabdare si tutun! 012.jpg ( 1.2MB ) Number of downloads: 5 Dupa ce ati dat roata la toate usile, puteti lua la spalat pragurile interioare. Ca si restul masinii, si ele trebuiesc mai intai "inmuiate". 013.jpg ( 719.34K ) Number of downloads: 8 Din nou, nu apasati, si aici tot vopsea este... 014.jpg ( 1.47MB ) Number of downloads: 8 -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 11:32 AM
Post
#73
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
4. ROTILE
Dupa ce am terminat cu caroseria, trecem la roti. Si ele trebuiesc spalate constiincios. Pentru cei care le spala mai rar si au un strat gros de praf de frane pe ele, nu uitati ca toate produsele chimice care sunt destinate indepartarii acestui praf au un timp de lucru. Fiti siguri ca ati citit bine instructiunile inainte de a proceda la spalare. Daca depasiti timpul sugerat, treceti in extrema cealalta: aceste substante sunt extrem de corozive si va pot ataca rotile. Eu folosesc mai rar acest gen de produse, pentru ca spal masinile regulat si nu prea am murdarie excesiva. 015.jpg ( 1.27MB ) Number of downloads: 6 Eu personal folosesc la roti bureti de bucatarie care si-au facut treaba in bucatarie dar care mai pot fi folositi. Niciodata nu folosesc partea abraziva si nici nu va recomand (n schimb este buna intrucat ofera o aderenta mai mare la mana). Dupa cum se vede, si cand spal rotile, cu o mana tin jetul de apa catre roti. Asta ma ajuta sa dispersez rapid ceea ce curat. 016.jpg ( 1.34MB ) Number of downloads: 12 This post has been edited by Rebel: Sep 6 2009, 12:52 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 11:40 AM
Post
#74
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Dupa ce am terminat cu rotile si cu pragurile ne intoarcem iarasi la presiune mare incepand de sus si mergand conform regulii in jos.
017.jpg ( 1.23MB ) Number of downloads: 4 Nu uitati sa pastrati o anumita distanta fata de masina. Insistenta de a curata cu presiunea ceva ce v-a scapat, s-ar putea sa va coste vopseaua. De asemenea oglinzile exterioare trebuiesc clatite de la distanta mare. O presiune prea mare poate exfolia stratul aflat in spatele oglinzii si s-ar putea sa va treziti ca ulterior aveti o sticla chioara... 018.jpg ( 331.58K ) Number of downloads: 4 This post has been edited by Rebel: Sep 6 2009, 11:41 AM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 11:51 AM
Post
#75
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
5. Clatirea
Ca si operatiile precedente clatirea trebuie facuta de sus in jos. Presiune mare, distanta adecvata si constiinciozitate. Clatirea este foarte importanta, ulterioare urme de sampon ramas pe ici si colo, va vor afecta stergerea masinii, cum arata si nu in ultimul rand vopseaua. 020.jpg ( 1.25MB ) Number of downloads: 2 Nu uitati rezervorul si clatirea rotilor. 021.jpg ( 608.27K ) Number of downloads: 5 Extrem de important este si pasajul rotilor. 024.jpg ( 1.44MB ) Number of downloads: 6 Dupa pasajul rotilor reveniti la roti. Indicat sa bagati jetul de apa si printre spite. 025.jpg ( 1.23MB ) Number of downloads: 4 Clatiti din abundenta 023.jpg ( 272.16K ) Number of downloads: 3 -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 11:58 AM
Post
#76
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Eu personal clatesc cu presiune mica la sfarsit. Am observat ca aceasta operatie este practic ca o ploaie si nu lasa pete.
027.jpg ( 1.34MB ) Number of downloads: 2 Totodata ma ajuta sa clatesc oglinzile si sa scot mizeria din spatele lor. Tot cu aceasta presiune curat si sapunul ramas printre usi si stalpi. 028.jpg ( 1.46MB ) Number of downloads: 3 Ati uitat de praguri si partea inferioara a usilor? Presiunea mica va ajuta sa clatiti fara a compromite interiorul. 029.jpg ( 1.21MB ) Number of downloads: 4 -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 12:09 PM
Post
#77
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
6. Stegerea
Stergerea masinii se face ca toate celelalte etape: de sus in jos. Fiti absolut convinsi ca pielea este curata, fara urme de nisip sau noroi. Daca accidental ati sters ceva ce nu a fost spalat bine, clatiti pielea inainte de folosire. 030.jpg ( 1.31MB ) Number of downloads: 9 031.jpg ( 1.38MB ) Number of downloads: 4 032.jpg ( 1.34MB ) Number of downloads: 4 033.jpg ( 1.23MB ) Number of downloads: 5 Dupa exterior, trecem la interior. 034.jpg ( 1.28MB ) Number of downloads: 4 Nu uitati de usi... 035.jpg ( 499.68K ) Number of downloads: 6 ... si de chederele lor. 036.jpg ( 1.25MB ) Number of downloads: 5 iar pragurile, la urma... 037.jpg ( 427.85K ) Number of downloads: 6 038.jpg ( 1.42MB ) Number of downloads: 6 This post has been edited by Rebel: Sep 6 2009, 12:10 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 12:23 PM
Post
#78
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
7. Interiorul
Dupa ce ati aspirat interiorul puteti sampona usor mocheta pentru a reimprospata aerul din masina si elimina orice pata aparuta in ultima perioada. 039.jpg ( 1.11MB ) Number of downloads: 10 Eu unul, folosesc un produs excelent de la Turtle si o solutie pe care am capatat-o de la un dealer. Picture_297.jpg ( 1.38MB ) Number of downloads: 5 Si rezultatul: Picture_006.jpg ( 1.35MB ) Number of downloads: 14 Picture_017.jpg ( 1.4MB ) Number of downloads: 15 Dupa care pun covorasele de material Picture_025.jpg ( 1.18MB ) Number of downloads: 13 Picture_032.jpg ( 1.14MB ) Number of downloads: 8 Din pacate, nu am avut timp sa spal motorul. Dar cam asa arata dupa spalarea din aprilie. Picture_234.jpg ( 1.47MB ) Number of downloads: 14 Si acesta este rezultatul la o masina ce a depasit cu brio 100.000 km, are 5 ani si merge non stop: Picture_141.jpg ( 405.57K ) Number of downloads: 12 Picture_142.jpg ( 433.02K ) Number of downloads: 16 Sper sa ajute... This post has been edited by Rebel: Sep 6 2009, 12:30 PM -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 12:46 PM
Post
#79
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.198 Joined: 11-July 08 From: Location Unknown Member No.: 117.474 |
Cam ce folosesc eu...
Pentru spalare exterioara Picture_289.jpg ( 1.46MB ) Number of downloads: 9 Piei sintetice si carpe de microfibra Picture_290.jpg ( 1.36MB ) Number of downloads: 3 Pentru geamuri (by the way: dupa ce stergeti geamul, tot ziarul este sfant daca nu vreti sa ramana urme) Picture_295.jpg ( 1.23MB ) Number of downloads: 4 Pentru jantele de aluminiu Picture_298.jpg ( 564.49K ) Number of downloads: 4 Pentru cauciucuri Picture_047.jpg ( 657.15K ) Number of downloads: 8 Picture_291.jpg ( 1.4MB ) Number of downloads: 2 Pentru protectie vopsea si nu numai Picture_284.jpg ( 1.45MB ) Number of downloads: 10 Pentru piele Picture_299.jpg ( 1.4MB ) Number of downloads: 1 Pentru dash bord si guri de aer Picture_301.jpg ( 1.28MB ) Number of downloads: 4 Pentru plastic si motor Picture_302.jpg ( 549.43K ) Number of downloads: 2 Pentru polishat Picture_286.jpg ( 1.4MB ) Number of downloads: 8 Picture_303.jpg ( 1.47MB ) Number of downloads: 11 -------------------- ///M - The Ultimate Driving Machine
|
|
|
Sep 6 2009, 12:57 PM
Post
#80
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Un DIY bogat in detalii si explicitari...pt cei din RO, anumite solutii nu sunt de gasit, dar puteti folosi MA-FRA, Sonax, etc
Important este sa respectati etapele descrise, pe cat posibil. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 07:10 AM |