Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Termeni Tehnici
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Serg
O intrebare : Ce rost au DRL(day time running lights)? Stiu ce inseamna , dar nu stiu daca au ceva special fata de farurile normale?
Iulian HondaFan
n-au nimic special, insemna ca se angajeaza faza mica oridecateori pornesti masina/motorul. utilitatea este ca sporeste vizibilitatea masinii tale pentru alti motoristi. nu ar trebui considerata ca o optiune, sau cel putin nu ar trebui sa platesti pt. asa ceva ca e doar un contact.

In USA mai toate masinile noi au de cativa ani DRL.
James Kilowatt
In franta se gandesc sa introduca si ei day time lights. Numai ca idiotii de francezi protesteaza.... in mod traditional, desi e doar o recomandare si nu obligatoriu. Ca sa scada consumul cu 1% vor sa echipeze masinile cu DTL care sa aprinda doar faza scurta, nu si stopurile.... mi se pare chiar absurd. Insa astia sunt de o zgarcenie greu de inteles....
Iulian HondaFan
si aici DTL inseamna ca se aprinde numai faza mica, restul: pozitii, bord, stopuri in spate nu se aprind decat daca vrei tu sa le aprinzi de la bord.
Claudiu34985
Ma poate lamuri cineva care-i treaba cu DOHC si SOHC?
Are ceva legatura cu dublu ax cu came?
G e o r g e
DOHC = double on head cams

SOCH = simple on head cam
Claudiu34985
Multumesc lui George pt. DOHC si SOHC
In concluzie un motor (de Suzuki Swift) 4 cilindri, 16 supape de care-i? Pentru ca in carte scrie ca-i SOHC si de aici a plecat nelamurirea. Ceva nu inteleg calumea.
Iulian HondaFan
Japonezii fac si motoare cu 16 valve SOHC, e drept ca majoritatea motoarelor cu 16 sau mai multe valve sunt DOHC ( valvele de admisie sunt actionate de un ax cu came si cele de evacuare de celalalt ax cu came).

finete mecanica japoneza, dom'le... :compress:
Claudiu34985
Asta cu finete mecanica asi
De exemplu la celalalt suzuki ce l-am avut, aveam carburator dublu cu soc automat si nu mai tin bine minte 4 sau cinci vacuumuri pe langa socul automat, iar cand era de reglat carburatorul toti mesterii (renumiti in carburatoare) se uitau chiras si cereau timp de gandire, dupa care imi recomandau sa merg la un ceasornicar.
James Kilowatt
Mecanicii renumiti te trimit la plimbare si cu un carburator de Oltcit. Traiasca injectia! laugh.gif
malin34426
Da de unde ! exista doar mesteri care tin coada sus si nu vor sa invete.
Pentru orice exista documentatie .Trebuie doar vointa sa inveti.
Pt carburatoare cea mai buna publicatie o veti gasi la bibliotecile mai vechi : CARBURATOARE , Constructie , intretinere , exploatare de
GV Livezeanu si Abaitancei Ed tehnica 1973.
Si apoi programele de docum. pe calc., mai vechi ,cum ar fi OMS (italian)
James Kilowatt
Ai perfecta dreptate, insa o dam in off topic... laugh.gif
ciprian7
Am observat un termen care nu a fost inca explicat. Ce inseamna common rail ?
ciprian7
Am observat un termen folosit frecvent, dar care nu a fost explicat. Ce inseamna common rail ?
James Kilowatt
Rampa comuna... a fost explicat undeva.
Christina26262
Dar ESP si EBD ce sunt?
Andrei Suzuki
ESP=electronic stability... numai stiu.
EBD=electronic brake distribution-distribuie forta de franare numai pe rotile care au aderenta. Daca gresesc sa ma corecteze cineva.
Claudiu34985
ESP = Electronic Stability Program
cozmin34940
am shi eu o intrebare care nu si-a gasit rasp pe alt forum. care e diferenta intre tddi si tdci ca shi consum sau putere la mondeo?
G e o r g e
nu tine de explicatii termeni auto.

daca vrei iti explicam ce inseamna TDDI si TDCI. dar nu este locul aici pentru intrebarea ta.
Christina26262
QUOTE(Claudiu34985)
ESP = Electronic Stability Program


Ce inseamna asta mai exact?

Merci oricum de raspuns smile.gif
James Kilowatt
E un sistem care in anumite conditii iti franeaza rotile de pe interiorul unui viraj, pentru a incerca sa te mentina pe traictorie. Din pacate nu stiu cat este de eficace si daca intr-adevar isi merita banii. Din testele pe care le-am vazut in revinte masinile cu tinuta de drum buna se comporta onorabil si cu si fara esp.
Iulian HondaFan
ESP= stability control ajuta mai ales la masini cu stabilitate mai proasta de gen SUV unde e chiar indicat si este mai eficient pt. stabilitatea in viraje decat AWD. de asemena in conditii de iarna este f. util pentru toate masinile.

se pare ca merita banii, mai ales ca de regula nu e decat vreo 2-300$ in plus adaugat optional. problema ca majoritea masinilor nu il ofera inca.
Claudiu34985
ESP?... Parerile sunt impartite.
Ideea de la care s-a plecat a fost aceea de control al stabilitatii, ajutand vehiculul sa mentina traiectoria dorita de sofer. Detecteaza tendinta de derapaj si o corecteaza actionand asupra uneia sau a mai multor roti prin intermediul franei sau al motorului.
Sistemul foloseste senzorii de la ABS, un senzor de directie si un sezor cu quartz de masurare a acceleratiei, acesta detectand inceputul pierderii acceleratiei.
P.S.
Personal nu-mi convine sistemul in momentele cand vreau sa ma distrez (derapaje controlate sau sa fie ce-o fi), sau mai bine zis "sticluta cu adrenalina".
Iulian HondaFan
se poate dezactiva daca esti interesat in derapaje, dar iarna mai ales la dezapezirea din ro ar fi util...
Claudiu34985
EBD - Aproape ca sunt de acord cu Andrei.
EBD-ul distribuie forta de franare in mod optim (nu doar pe cele care au aderenta - aderenta mai mare, mai mica - nu stiu daca suporta grade de comparatie). Pe langa asta, EBD-ul mai face si alte lucruri: ABS-ul (in care este incorporat si ebd-ul), in mod normal ar induce vibratii in pedala de frana datorita modificarilor de presiune; si ar incuraja soferul sa apese pedala mai tare; EBS-ul compenseaza vibratiile astea.
Iulian HondaFan
ABS-ul cu EBD tot vibreaza pedala.
James Kilowatt
Cu ESP-ul am dubii pentru ca de multe ori ma tin la munte dupa masini cu pretentii (gen renault laguna, ford Mondeo) si in curbe auzeam dinspre ele sunete de cauciucuri ciudate, scurte, in situatii in care rabla mea fara ESP nu avea probleme... am pus asta pe seama unui exces de zel al electronicii, probabil ca le "ciupea frana" pe vreo roata automat, insa habar n-am daca nu cumva bat campii, poate faceau exces de zel papagalii de soferi.Personal as prefera o masina usor supraviratoare decat una subviratoare, indiferent care are sau nu ESP.
Are cineva idee daca ESP-ul joaca si rol de control al tractiunii? Adica daca accelerezi si rotile de tractiune au aderenta diferita sa distribuie totusi puterea in asa fel incat sa le invarta pe amandoua (sau amanpatru)? In teorie ar fi posibil. Iar daca nu, este vre-o denumire comerciala consacrata pentru controlul tractiunii, in afara de diferential autoblocabil? Eu as fi mai dispus sa dau banii pe asta decat pe ESP.
Senator
Controlul tractiunii apare de obicei sub denumirea de ETC (electronic traction control) , TC (traction control) sau ASR (anti schlupf regelung) la Mercedes , diferentialul autoblocant e altceva.
James Kilowatt
Mersi pentru informatii:) De obicei asta e o optiune sau e deja instalata pe modelele de baza? Nu prea am vazut-o data ca optiuni, o fi standard poate pentru unii sau un subansamblu al altei optiuni gen ESP....
Watcher
La VAG sunt 99% convins ca ESP inseamna "plus ABS, EBD, ASR"
stefan_ieu
si EDS (blocarea electronica a diferentialului).
James Kilowatt
EBV si ESBS ce inseamna? Tot de la VAG sunt, mai precis de la Seat
stefan_ieu
EBV e acelasi lucru cu EBD. Cel putin asta rezulta de aici : http://www.skoda.ro/technik_abc.php?SM_ID=192&SL_ID=354 . Din pacate despre ESBS nu scrie nimic.
stefan_ieu
Pentru ESBS (si altele) : http://195.68.9.66/seat/lexique/esbs.html#
Andrei Suzuki
Ma lamuriti si pe mine?

SRS=?
SRP=?

si care-i diferenta dintre ele?
Watcher
SRS : Supplemental Restraint System. Airbags are supplemental restraint systems.
SRP nu stiu (poate 'protection" ? )[/b]
Johnny_Bravo
QUOTE(Watcher)
SRS : Supplemental Restraint System. Airbags are supplemental restraint systems.[/b]


Mai precis...
stefan_ieu
Adica airbag-ul, dupa ce e umflat, este dezumflat automat (dependent de viteza cu care te deplasai) pentru a se reduce intensitatea loviturii dintre fata pasagerului si airbag.
Nicolae30758
VSA (vehicle stability assist) de pe cr-v-ul meu inseamna acelasi lucru cu ESP ? Ca m-ati confuzat de tot :banghead:
Andrei Suzuki
Diferentialul (blocabil/autoblocabil) ce e?La ce foloseste?
Iulian HondaFan
QUOTE(Nicolae30758)
VSA (vehicle stability assist) de pe cr-v-ul meu inseamna acelasi lucru cu ESP ? Ca m-ati confuzat de tot :banghead:


VSA este denumirea stability control la Honda. ESP este acelasi lucru la Daimler si dat sub licenta si la VW si Renault.
Watcher
E mult de spus.
Diferentialul permite rotilor stanga si dreapta sa se roteasca cu viteze diferite, pentru a putea lua curbele usor (se pacurg distante diferite - roata din exterior merge mai mult deci trebuie sa mearga si ceva mai repede)
In schimb, aceasta solutie nu e buna pentru cand nu ai tractiune la una din roti, caci cealalta se va invarti in gol si vei sta pe loc.
Aici e diferenta fata de off-roadere care au diferentiale blocabile care forteaza rotile sa se invarta in acelasi ritm, trimitand deci cuplu si la cea cu tractiune.
Diferentialul blocabil il fixezi tu cu mana, cel autoblocabil se blocheaza singur smile.gif. In general mai exista si un diferential central , intre punti, care are celasi rol de redistribuire a cuplului catre puntea cu tractiune (aderenta) mai buna.

vezi pe http://auto.howstuffworks.com/differential.htm
e a nice read, explica si ce sunt reductoarele si de ce e Hummer H1 atat de tare offroad... wink.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(Andrei Suzuki)
Diferentialul (blocabil/autoblocabil) ce e?La ce foloseste?


diferentialul este dispozitivul situat intre axul de transmisie si rotile motrice, care a aparut din necesitatea de a asigura viteze diferite in curbe ( in curba roata exterioara trebuie sa se invarta mai repede decat cea interioara). de asemenea asigura ultima multiplicare a cuplului motor inainte de a fi transmis rotilor ( final drive ratio).

diferentialul autoblocabil ( limited slip differential) este un fel de diferential care permite ca in cazul in care una dintre roti patineaza cuplul motor sa fie directionat catre cea care are tractiune mai buna. BMW are numai diferentiale autoblocabile ( desigur pe spate) de asemenea masinile AWD au astfel de diferentiale tot pe puntea din spate, cele mai performante ( ex. Subaru WRX STI, Mitsu Evo) au diferentiale autoblocabile si pe puntea din fata.

majoritatea masinilor FWD au diferentiale neblocabile ( slip differential). In acesta caz daca una din rotile din fata este pe gheata lucie si nu ai tractiune deloc cuplul este trimis catre acea roata in timp ce roata care are tractiune nu primeste nimic. de regula, masinile FWD mai puternice peste 170-180CP au diferentiale autoblocabile.

GTI-ul ( 1,8T si VR6) desi au 180/200CP nu au diferential blocabil :furios:
Iulian HondaFan
Marcel3 a scris:

Hi Iulian, despre pilotul automat (cruz control) ai cunostinte ?
Exsista pilot secvential cu mai multe trepte de viteza, retinute ?
Ce determina viteza de raspuns a pilotului ? Este constanta totdeauna ? Adica cat de repede ajung inapoi la viteza prestabilita ?
Sper ca nu deranjez cu aceste intrebari . Cu stima Marcel



pilot automat = cruise control:

e un dispozitiv care mentine automat ultima viteza pe care ai stabilit-o tu ca vrei sa fie memorata, nu schimba vitezele si daca pui de ex 80km/h si il activezi masina se va duce la 80km/h fie ca e intr-a 3-a, a4-a sau a 5-a. sistemul se dezactiveaza de la butoanele sale ( care de regula sunt pe volan sau pe maneta de semnalizare) sau daca apesi frana ori ambreiajul. butoanele iti permit si cresterea sau scaderea vitezei de croaziera de regula in intervale de 2-4km/h.

daca esti mult sub viteza de croaziera stabilita si il activezi masina va accelera pana la acea viteza la fel de repede ca si cum ar accelera daca ai apasa acceleratia pana la fund.

ultimele modele aparute pe masinile marcilor de lux au active cruise control care pe langa viteza prestabilita va incetini automat cand masina ta se apropie la o distanta x ( prestabilita de tine) de un vehicul care merge mai incet in fata....
Iulian HondaFan
QUOTE(Johnny_Bravo)
Ce este twinport?


e un sistem de recirculare la gazelor de ardere care, la turatii mici, sunt racite si reintroduse in galeria de admisie. avantajul este ca creste eficienta arderii ( consumul scade cu 5-10% la acelasi outup de cuplu) si scad emisiile de NO ( oxid de azot).

sistemul este folosit de peste 10 ani de Honda pe motoarele (i)VTEC si de prin 1998-1999 si de Toyota pe VVT(i). de asemenea toate motoarele cu injectie directa folosesc un astfel de sistem ( vorbesc de FSI al VW, GDI de la Mitsubishi si de curand Alfa si Honda au introdus astfel de motoare)
VECTOR
poate cineva sa-mi explice ce inseamna functia "fallow me home" de la gama renault(nu stiu daca mai apare si la alte modele).
Andrei Suzuki
Dupa ce scoti cheia din contact sau incui masina (nu stiu care dintre ele) farurile se aprind/raman aprinse pe o durata x de timp (pe care tu poti sa o setezi) pana cand intri in bloc/in curte ca sa vezi drumu sa nu calci in vreo groapa. biggrin.gif
VECTOR
hmmm...asa simplu era? smile.gif nici nu vrei sa stii la ce chesti complicate si futuriste ma gandeam eu....
merci
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
QUOTE(Johnny_Bravo)
Ce este twinport?


e un sistem de recirculare la gazelor de ardere care, la turatii mici, sunt racite si reintroduse in galeria de admisie. avantajul este ca creste eficienta arderii ( consumul scade cu 5-10% la acelasi outup de cuplu) si scad emisiile de NO ( oxid de azot).

sistemul este folosit de peste 10 ani de Honda pe motoarele (i)VTEC si de prin 1998-1999 si de Toyota pe VVT(i). de asemenea toate motoarele cu injectie directa folosesc un astfel de sistem ( vorbesc de FSI al VW, GDI de la Mitsubishi si de curand Alfa si Honda au introdus astfel de motoare)


Ore nu este vorba de EGR, folosit pe mai toate motoarele de la VAG din timpuri imemoriabile?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.