Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Termeni Tehnici
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
gabi94006
care poate sa-mi spuna ce inseamna HTP??
florin31461
si sa nu uitati de AWD, FWD, 4WD...
gabi94006
awd- all wheel drive
4wd- 4 wheel drive...e acelasi lucru
fwd- forward wheel drive.adica tractiune fata
Watcher
RWD : Rear Wheel Drive , ca sa fie complet.

Vreau sa atrag atentia la o conventie larg raspandita (chiar si aici pe forum o folosim):
awd: tractiune integrala permanenta pentru masini mici, cel mai adesea cu diferentiale autoblocabile
4wd: tractiune integrala pentru offroadere, cel mai adesea macar cu un diferential blocabil (nu autoblocabil).
gabi94006
si totusi,nu vrea nimeni sa-mi spuna ce inseamna HTP??? arigato.gif
BlueWave
sal,
am si eu o dilema .
care e dif dintre turbo cu geometrie variabila si bi turbo? ca si putere ma refer...
BlueWave
sal,


However, the 1.2 HTP Engine was developed specifically for the Fabia and offers better performance and fuel economy, but later used in Volkswagens own Polo due to its high acclaim. HTP Stands for High Torque Performance.


http://www.answers.com/topic/koda-fabia
mike.omega
Bi-Turbo este ofera mai multa putere deoarece pan la capat vorbim de 2 turbine. Vezi 535D si 1.4TFSI.
Turbo cu geometrie variabila ofera un cuplu mai bun pe o plaja de turatii mai mare decat un turbo normal din cauza faptului ca palele de la elicea turbinei se inclina dupa nevoile tale de putere in timpul mersului smile.gif
Eugen60134
Ce fenomene reprezintă termenii Ping și Knock? Ce legătură au cu avansul aprinderii?
eddie
knock = Banging in the engine. Could be the sound of detonation or ping.

ping = See knock


Generally, the purpose of higher octane gas is to prevent knocking or pinging in the engine, and to increase performance. Occasionally a very loud knocking can damage the engine. Knocking sounds are caused by the sudden ignition of fuel, which occurs almost instantaneously. The sound reverberates throughout the cylinder causing an audible ping or knock sound.

If you can eliminate knock by using higher octane gas, then it may be worth the extra money to do so. Though minor knock is unlikely to damage a car, consistent and loud knocking can. So occasionally one has to ignore the manufacturer’s instructions and dig deep for the high performance gas.

P.S.

1. Imi pare rau,in romana nu am gasit nimic.
2. Poti intra sa mai te documentezi aici
Eugen60134
Eu cunosc termenul românesc de rateuri, sau explozie, și poate fi explozie în evacuare sau explozie în galeria de admisie. La mașinile cu delcou și reglaj manual al avansului, dacă dai avans prea mare obții rateruri în carburator, dacă dai avans prea mic, obții rateuri în evacuare.

Avansul mare, înseamnă scânteie aprinsă mai devreme. Dacă avansul este prea mare, scânteia se aprinde prea devreme, respectiv explozia se poate produce în timpul cursei de urcare (comprimare) a pistonului, înaintea închiderii supapelor de admisie și se va propaga prin supapele deschise în galeria de admisie și în carburator.

Avansul mic, înseamnă scânteie aprinsă mai târziu. Dacă avansul este prea mic, scânteia se aprinde prea târziu, respectiv explozia se poate produce în timpul deschiderii supapelor de evacuare și se va propaga prin supapele deschise în galeria de evacuare. Se aude în tobă, eventual se văd și flăcări.
(Un rateu se poate produce și din cauza unei supape care nu închide bine.)Întrebarea mea era dacă cele două fenomene descrise de mine se caracterizează prin termenii ping și knock și dacă da, care și cum?!
Robert101524
QUOTE(Eugen60134)
Eu cunosc termenul românesc de rateuri, sau explozie, și poate fi explozie în evacuare sau explozie în galeria de admisie. La mașinile cu delcou și reglaj manual al avansului, dacă dai avans prea mare obții rateruri în carburator, dacă dai avans prea mic, obții rateuri în evacuare.

Avansul mare, înseamnă scânteie aprinsă mai devreme. Dacă avansul este prea mare, scânteia se aprinde prea devreme, respectiv explozia se poate produce în timpul cursei de urcare (comprimare) a pistonului, înaintea închiderii supapelor de admisie

(Supapelede admisie sunt inchise de mult - de cind incepe urcarea)

Cred ca teoria e cam asa:
Amestecul nu se aprinde / explodeaza instantaneu (dureaza ms probabil) asa ca pentru a obtine maximum de "impingere" a pistonului trebuie sa ne asiguram ca explozia e la maximumul ei tocmai cind Pistonul a trecut de PMS. Asa ca va trebui sa dam scinteie inainte ca ca pistonul sa ajunga in PMS. Odata cu cresterea turatiei (vitezei pistonului prin clindru) - momentul in care se da scinteia comparat cu unghiul arborelui fata de PMS trebuie sa creasca (avansul se masoara in grade fata de PMS) - ("Mai Devreme" cum spuneai tu dar in grade nu in timp)

Baietii deshteptzi s-au prins mai demult ca vidul din galeria de admisie e propostionala cu turatia si au pus un furtun si o membrana care roteste placa pe care se afla ruptorul.

Alti baieti si mai Boschteptzi au inlocuit furtunul cu un calculator blink.gif

Asta cu knocking cred ca se refera la fenomenul de auto aprindere (fara scinteie) datorat incalzirii amestecului in timpul compresiei - si tinde sa impinga pistonul inapoi si streseaza arborele cotit.
Se combate prin cresterea CO (temperatura mai mare de auto aprindere a amestecului) sau scaderea raportului de compresie (scade / randamentul) sau - NU sunt sigur - la FSI (injectoarele in camera de ardere - nu in galeria de admisie) - benzina se adauga la aer tirziu in timpul compresiei chiar inainte de scinteie si in timpul exploziei

Parerea mea ...
Bogdan104277
Salut,

Rateurile se refera la arderile explozive in afara camerei de ardere, repectiv in galeria de evacure sau in galeria de admisie, depinde de amestec - bogat sau sarac.

Detonatiile se refera la arderile explozive necontrolate aparute in interiorul unui motor, fara interventia sistemului de aprindere (la motoarele cu scanteie) sau in afara frontului de flacara in cazul diesel-urilor.
Dezavantajul detonatiilor este faptul ca sunt practic explozii, care genereaza cresteri foarte mari de presiune, generand solicitari mecanice foarte mari ale motorului, spre deosebire de combustia normala, care sunt arderi controlate, ce produc cresteri graduale ale presiunilor, mentinand solicitarile mecanice in domeniul prescris de fabricant.
C Z R
Ce inseamna DTL de la opel??
HalbaSus
Nu stiu de la ce vine acronimul (o fi diesel turbo low-presure ???) dar sunt motoare turbo diesel cu presiune de supraalimentare mica => mai putini cai putere decat variantele DTI.
RUE
ma intreaba frate meu ce e ala EDC?
HalbaSus
QUOTE(RUE @ Feb 7 2008, 05:45 PM) *
ma intreaba frate meu ce e ala EDC?


Electronic Damper Control (EDC) adjusts the shock absorbers, with virtually no delay, to changing road or driving conditions. It combines the best possible level of driving safety with a high degree of ride comfort or - if desired - with an especially sporty handling style.

Mai precis, controlul amortizoarelor care pot fi setate pe modul "comfortabil" adica moi sau "sporty" adica tari... sau poate sistemul sa-si dea seama in functie de drum si viteza.
A K U
Ca sa nu deschid topic nou, am zis sa intreb aici: exista diferente vizuale intre cutia tiptronic si cea multitronic? Intreb pentru ca m-am nimerit intr-un targ auto pe langa un nene care tocmai se uita la un A6 pe care scria "tiptronic" si care ii spunea celui cu care era "nu este tiptronic, ci multitronic". M-am uitat in interior si era cutie automata cu P, R, N, D, S si acea shift gate (nu stiu cum ii zice exact) pentru schimbare manuala +/-. A, si care e diferenta intre cutiile automate care au si 4, 3, 2 si cele fara?
A K U
Ala io, ala io... dry.gif
gabin
Salut! Ma ajuta si pe mine cineva si imi explica ce reprezinta astea http://www.nengun.com/suzuki-sport/teflon-brake-hose ? In mod concret la ce ma ajuta la franare, se merita?
msi6108
Salut, stie cineva ce inseamna motor F.I.R.E?
James Kilowatt
Acronimul nu stiu de unde vine, insa din cate stiu seria de motoare fire de la Fiat au fost primele concepute integral pe calculator (si au aparut pe Uno parca). Au reusit sa reduca la mai putin de jumate numarul de repere sau cam asa ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.