Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Senator
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Pages: 1, 2, 3, 4
mihai58026
@ Senator
stiu ca n-am mai intrat de mult timp.. dar m-ar interesa sa-mi lasi si mie un PM cu adresa sitului
scuze, dar chiar nu am timp sa caut in istoria topicului daca ai lasat denumireA.
multumesc
Damian53219
@senator
ahaaaa
dar site-ul cand il finalizezi?
este numai ai al tau? sau in colaborare cu cineva?
Damian53219
Nu mai are nimeni o idee unde as putea gasi un Debitmetru pt "Tancu`" meu ?? blush.gif
Senator
Hmm...nu ma mira ca nu ai gasit , asa cum spuneam undeva mai sus e marfa rara.

Problema e ca masina ta are sistemul de injectie L-Jetronic corespunzator unui Senator A fabricat intre 1978 si 1982.
Modelele pe care s-a montat 0 280 202 007 sunt:
Senator A 30E -->1983
Monza 30E -->1983

Trebuie sa cauti debitmetrul dupa aceste criterii si nu dupa anul caroseriei tale.
Damian53219
sa inteleg ca motorul meu este mai vechi decat caroseria??!!??
la celalalt opel pe care-l detin , 25E din 86 cred ca este... la care nu s-a "umblat" , nu scrie pe mufa care intra in debitmetru nimic! wallbash.gif
hmmmm
dar ce? daca il pun pe acesta de la 25E ce are? blush.gif
Senator
Da exact , motorul de pe masina ta e mai vechi decat caroseria , am mai spus asta la inceputul topicului. :coffee:

Pe mufa debitmetrului nici nu trebuie sa scrie nimic , codul Bosch e inscris pe capacul debitmetrului.

Nu poti monta debitmetrul de pe 25E din 86 intrucat acesta are LE2-Jetronic si difera mufa (e mai ingusta) . Daca 25E-ul ar fi mai vechi mufa s-ar potrivi insa debitmetrul are un alt cod : 0 280 202 024

Pune eventual o poza cu debitmetrul de pe masina...
Alex46215
salut Damian. am eu un debitmetru pentru masina ta,care la mine nu mere din pacate... eu il tineam ca piesa de rezerva pt a mea. daca esti interesat spune-mi.
Damian53219
Da Alex as fi interesat!
cum putem lua legatura?

Senator : scuze, dar nu am avut timp sa fac poza la debitmetru...
Damian53219
Senator: am rezolvat cu debitmetrul cu ajutorul lui Alex.
masina vad ca merge groaznic de bine wink.gif
ea cu vechiul debitmetru imi cosuma cam mult. cu asta banuiesc ca sunt sanse sa consume mai putin , nu?

Apropo, tot am o problema, imi scapa beniza pe la niste furtune de langa galeria de admisie, si curge benzica direct pe evacuare . asta pana cand se incalzeste complet wallbash.gif
uite 2 poze cu motorul:
locul problemei este semnalat cu un cerc rosu pe schita aceea
Damian53219
ce este enervant, este ca la pornire face asta!
deci daca merg mult cu ea, opresc, apoi repornesc, curge!
si curge direct pe exacuare, si am vazut cu ochii mei cum se evapora benzina!
Asa ceva nu cred ca ai vrea sa vezi :cool:
Damian53219
si inca ceva, unde gasesc un releu de la pompa de benzina?
Senator
In mod normal cu noul debitmetru ar trebui sa consume mai putin , de obicei decalibrarea acestuia merge cu pierderea puterii in asociere cu cresterea consumului.

Releul pompei de benzina se poate comanda de la Opel sau Bosch in cazul in care vrei unul nou. Daca al tau e defect trebuie sa stii ca e o piesa mai mult decat reparabila.

Nu esti primul caruia i se intampla treaba cu furtunele.In mod normal ele se inlocuiesc la un anumit numar de kilometri...nu incerca insa sa intrebi lucrul asta pe la reprezentante pentru ca nu are rost , mai bine intrebi peretele intrucat vei primi acelasi raspuns.
Piesa din imagine e asa cum ai banuit un regulator , regulatorul presiunii din rampa si deschide returul in cazul injectiei L-Jetronic la 3 bari.Furtunele din zona ar fi bine sa le inlocuiesti pe toate intrucat sunt cu siguranta coapte , din momentul in care sunt deranjate pentru inlocuirea unei portiuni vor incepe si celelalte rand pe rand sa curga.Actiunea nu e complicata insa vei injura atunci cand iti vei zgaria mainile sau mai ales daca ai norocul sa aiba coliere capsate.
Furtunele existente pe piata sunt de calitati foarte diferite , am incercat in acest sens aproape tot de la "no name" la originalele GM.Din experienta mea cele mai bune sunt cele din imaginea de jos :1: si se si gasesc in Romania, la fel ca si colierele de 12 unde conteaza mai mult principiul surub-piulita decat firma (ABA sau NORMA) .

Damian53219
si daca nu sunt un prea mare caine blush.gif unde gasesc furtune marca aceea? biggrin.gif ca banuiesc ca , colier surub piulitza, tot gasesc......
legat de furtun, cati metri?
sau 1 este de ajuns?
si inca ceva, am fost sfatuit sa dau jos toata galeria de admisie pt schimbarea furtunelor si reetansheizare ei!
tu ce parere ai?
:coffee:



si inca ceva, bara de conexiune si semi-caseta (bucsa de la ea cred sau ea cu totul) , unde? cat? cum? deosebit sau putin complicat?

Merci!
Bafta
Damian53219
stai ca mi=am amintit unde!
dar preturile sunt mari?
sau rezolv pana in 20lei?
(mai mult ma costa benzina pana acolo blush.gif )
Senator
Furtunul il gasesti acolo unde ti-am spus mai demult in acel MP colierele ramane sa le cauti si gasirea lor e de obicei problematica.Ultima data furtunul costa 18 RON/m si daca inlocuiesti tot cred ca depasesti 1m.Oricum ceea ce ramane e util , va veni o zi in care vei pati acelasi lucru in zona pompei de benzina unde este folosit exact acelasi tip de furtun si va trebui inlocuit si acela.

Ar trebui sa-l pui pe cel care a venit cu ideea , sa demonteze el galeria de admisie pentru ca alta data sa nu mai vina cu astfel de solutii. devil.gif

Bineinteles manevra e posibila insa odata cu galeria de admisie se demonteaza si cea de evacuare fiind fixate in aceleasi suruburi. Inseamna printre altele garnitura noua si riscul ca evacuarea sa nu mai fie etansa din diferite motive.In concluzie deranjul e inutil , furtunele se pot inlocui si cu galeria montata fara prea mari probleme .

Bucsa de la semicaseta se livreaza doar presata in bratul respectiv si costa in jur de 220 de RON.Varianta cea mai buna sunt dezmembrarile , se potriveste de la Rekord-Commodore cu conditia ca masinile sa fi avut servodirectie precum si de la SenatorA/Monza , OmegaA/SenatorB si chiar si Omega B.De la o anumita serie de caroserie OmegaA/SenatorB precum si toate Omega B sunt dotate cu o varianta mai robusta caz in care trebuie inlocuit si axul care se fixeaza pe lonjeron.In general e de preferat sa se inlocuiasca intreg ansamblul.
Damian53219
hmmmmmmmmmmmm
dar pompa de frana nu se gaseste si noua?
sau nu se mai fabrica?
ca banuiesc ca este Bosch.......si astia stiu ca mai fabrica asa.... ocazional piese mai "vechi"
acum daca am fost informat gresit, asta e biggrin.gif
Senator
Pompa e produsa de ATE , la vremea aceea Bosh era inca o firma respectabila care activa doar in domeniile in care avea traditie si know-how , adica nu fabrica subansamble pentru sisteme de franare :disgust: . O gasesti noua la Opel , la ATE si exista pentru ea atat set de reparatie cat si set de garnituri.Daca masina are ABS e ceva mai complicat...

Esti chiar sigur ca e o problema legata de pompa?
Damian53219
peeey .... DA!!!
uneori nu-mi franeaza decat la a 3-a pedala.....
si cand imi franeaza cum sa-ti zic.... franeaza timid wallbash.gif
si mai pasaie.......
si oricum, se stie ca la masinile cu cutie hidramata, este mult mai utilizata frana.....
si masina are perste 20 ani... si 140.000km......
si la viteze mari ce fac?
ca sa zicem in Bucuresti mers "pash pash" (40km/h) este ok dar mai incolo??? blink.gif
si de aceea te intrabm....
acum sper sa fie membrana servo ok....
oricum, trebuie rezolvata ca nu mai rezist psihic biggrin.gif
Damian53219
inca ceva, furtunele ce dau caldura la.... ventilator(cockpit) sunt ultra fierbinti, iar aerul ce iese este ......usor incalzit..... ce sa fie?
Damian53219
hmmmmm
bine ca mi-am amintit!
arcuri? biggrin.gif
Senator
Hmm...cu frana nu e de joaca...trebuie sa stii ca de multe ori nu pompa de frana e problema. Personal eu nu am vazut garnituri de pompa centrala pentru acesta masina care sa fie uzate vizibil si am demontat destule pompe , pe unele chiar de prea multe ori. Bineinteles lucrul asta e valabil doar in cazul garniturilor originale ale pompei folosite cu lichid corespunzator.
Primul lucru la care trebuie sa te gandesti e lichidul de frana , ma intreb cand l-ai schimbat ultima data. In mod normal DOT-4 se inlocuieste la fiecare 2 ani , in caz contrar acumuleaza apa si apare rugina in instalatie acolo unde te astepti mai putin.
Faptul ca pasaie e normal , doar atunci cand nu se aude nimic trebuie sa-ti faci griji.

Treaba cu furtunasele e una din problemele cunoscute si oarecum normale la varsta si conditiile de exploatare romanesti. Va trebui sa demontezi aeroterma si sa extragi caloriferul , asta in cazul in care masina nu are aer contitionat.Daca are aer conditionat iti poti lua cateva zile libere pentru a efectua operatiunea...
Radiatorul trebuie prezentat unui atelier specializat care va demonta bazinele si va desfunda fagurele prin imersie in diverse substante agresive. Bineinteles ramane si varianta unui alt radiator insa nu e tocmai ieftin. In cazul in care masina nu are AC cel mai bine ar fi sa cauti un radiator de RekordE/CommodoreC/SenatorA/Monza intrucat e identic si sa faci aceste operatiuni inainte de a-l demonta pe cel de pe masina. Atentie insa la cel care se ocupa de bazine , e o manevra unde nu sunt permise greseli sau superficialitati. :argue:

Arcuri? Care e problema cu ele?
Sa nu-mi spui ca lasa prea tare spatele cand o incarci...
Damian53219
ahaaaa
la arcuri.... hm.... e cam joasa fata de celalat opel care-l detin cu care nu s-a mai mers de vre-o 5 ani .....
si ma gandeam ca ar trebui schimbate.... si cand sunt incarcat, mai ating una alta de pe jos, nimic f grav!
legat de schimbarea lichidului, nu cred ca a fost vre-odata facuta!
oricum, pompa noua, e pompa noua, nu cred ca mai trebuie sa ma complic sa schimb garnituri biggrin.gif
dar aceasta firma, ATE , unde o gasesc, si ce le cer? simplu pompa pt Opel Senator? sau are niste specificatii?
Senator
Probabil ca cineva a "lucrat" in zona suspensiei spate , altfel nu se prea explica toata treaba. Cu arcurile corespunzatoare si 5 persoane la bord masina ar trebui sa se lase doar putin vizibil.Faptul ca celalalt Opel banuiesc tot Senator sta ceva mai sus se datoreaza faptului ca nu a circulat de multa vreme si probabil pieselor care ii lipsesc.

Legat de frana te sfatuiesc sa analizezi toate celelalte componente ale sistemului de franare inainte de a inlocui pompa care e destul de scumpa , 6-7 milioane. Ma refer aici la racordurile flexibile , ertriere si nu in ultimul rand la blestematul de regulator de franare pentru rotile din spate.Inlocuirea garniturilor e cea mai potrivita operatiune in cazul in care cilindrul nu e ruginit intrucat garniturile sunt accesibile , intre 200.000 pt. no-name si in jur de 800.000 pt. cele originale.

Produsele ATE le poti comanda aproape la orice magazin , nu stiu insa in ce masura piesa e livrabila. Codurile originale Opel sunt 558 192 pana la seria de caroserie E1000072 si 558 189 incepand cu seria E1000073.Ar fi bine sa verifici la magazin aceste coduri prin intermediul programului TecDoc intrucat mai exista a multime de variante , pt versiunea blindata , salvare , car mortuar :naughty: etc.
Damian53219
:angel:
dar modelul cu care circul nu are regulator pt spate! cel ce "sta" de are.....
peeeey si ce ar fi indicat?
sa demontez totul si sa refac?

si inca ceva, la versiunea blindata , masina avand cu o tona in plus, banuiesc ca sistemul de franare este mult mai puternic. ce parere ai? :romania:
Senator
La versiunile celelalte e vorba de un alt sistem de franare nu e o pompa mai puternica , e doar diferita si de aceea nu se poate monta. Pompa originala e arhisuficienta cu conditia sa functioneze corect.
QUOTE(Damian53219)
dar modelul cu care circul nu are regulator pt spate! cel ce "sta" de are.....
peeeey si ce ar fi indicat?

Nu zau , dar asta ce e?
Damian53219
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuups!
inseamna ca am vazut eu gresit :angel:
dar este indicat sa dezafectez acest repartitor? sau nu se poate?
Senator
In nici un caz nu e indicat sa-l dezafectezi , trebuie doar inlocuit de preferat cu unul identic.

Valoarea exacta o gasesti imprimata pe corpul repartitorului insa si unul cu alta valoare se comporta mai bine decat unul defect.
Damian53219
inca n`am rezolvat cu frana... zilele acestea....
acum, alta supriza... electromotorul....
mie imi mai facea figuri adica clantzanea putin, la prima cheie, uneori si la a 2-a (consecutiv) iar apoi o lua...
azi..... eram prin oras, aveam niste fluctuatii la relanti (cred ca de la benzina....) mi s-a oprit motorul.. apoi porneste-l wallbash.gif bineinteles... da-te jos, impinge ca nebunu pe ploaie masina de 2 tone prin plin centrul bucurestiului wallbash.gif .... in final, mi-a murit si bateria.... a venit cineva sa-mi dea curent, si tot la fel... nu o lua.... practic schitza 2-3 rotiri rare ale motorului, apoi nimic.
pana intr`un final cand i-am tras 2 bucati autentic romanesti (in electromotor) si a pornit....
acum, nu stiu daca va tine multa vreme "smecheria" cu lovitul lui...
deeeeci...
ce sugestii ai? (adica sa ma apuc sa pun de pe celalat opel pe asta? sau sa-l fac pe asta beton?) arigato.gif


si inca ceva, dupa ce , intr-un final apoteotic mi-a pornit nu am mai avut fluctuatiile acelea.... hmmmmm
sa fi fost vre-o bujie murdara?? (chiar.... capacul de la delcou este universal , nu?) blush.gif
Senator
Urata treaba cu electromotorul , mai ales la o masina cu cutie automata... :ewpu:

E greu sa spun cu precizie care anume e problema electromotorului asa de la distanta , ar putea fi electromagnetul sau alte chestii. Sfatul meu e ca mai intai sa montezi celalalt electromotor pentru a putea sa te ocupi in liniste de cel defect.

Atentie insa la montare , electromotorul are pe fund o bucata de tabla in forma de L despre care lumea spune ca nu e decat un suport.Gresit! Aceea e tocmai masa electromotorului si e unul din elementele indispensabile pentru o buna functionare.In concluzie aceasta trebuie demontata de pe electromotor si suprafata care e in contact cu cele doua piulite trebuie bine curatata de oxid iar piulitele inlocuite cu unele noi.De asemenea suprafetele care vin in contact intre bloc si acel L trebuie curatate bine iar surubul de 8 bine strans.Pentru o functionare optima ar mai fi si alte lucruri de pus la punct , masa intre motor si caroserie (sub pompa de servo) si cea de pe caroserie pe baterie etc.

Fluctuatiile de care vorbesti sunt destul de ciudate in conditiile in care sistemul L-Jetronic nu are regulator de relanti...sa nu fie vreun furtun de vacuum fisurat sau vreun contact imperfect...

Capacul de delcou e universal daca vrei sa spui cu asta ca e acelasi la toate motoarele CIH cu 6 cilindri .
Damian53219
era din avans o parte din fluctuatii...beer.gif
apropo,
etrier spate dreapta..... la mine trebuie schimbat..... vre-o sugestie? blush.gif
Damian53219
dar pompa de apa? wallbash.gif
curge apa pe langa ea......
Senator
Care e problema etrierului , cine spune ca trebuie schimbat?

Pompa de apa o gasesti in orice magazin , mai bine zis o poti comanda.Iti recomand marca Ruville , e producatorul pompelor de apa originale pentru aceste modele in varianta cu fulie demontabila.Daca pompa are fulia presata cauta o pompa de alta marca , turbina insa sa fie din metal.
Atentie in momentul in care o ridici de la magazin , turbina trebuie sa aiba 12 palete , modelele cu mai putine palete sunt destinate motoarelor cu 4 cilindri.
Damian53219
peeeeey.... este gripat...a prins si putin cam multa rugina la pistonas , si mi-e ca daca-l degripez, imi va pierde lichid........ tu ce parere ai? :angel:
enes89729
salut

am si eu un senator B cu motor 3.0i 24V si dupa o gluma facuta de prietenul meu care mi-a scos delcoul nu mai stiu ordinea de aprindere,adica ordinea fiselor.
ma poate ajuta cineva?
enes89729
nu ma ajuta nimeni
?
Senator
Ordinea e 1-5-3-6-2-4 exact ca la orice motor Opel cu 6 cilindri in linie, cilindrul 1 fiind cel de langa distributie.

@Damian
Iti voi raspunde peste cateva zile , deocamdata sunt pe plaiurile natale ale masinilor noastre. :wave:
Damian53219
@Senator
Cu pompa de apa am rezolvat.
bineinteles cu peripetii...
pompa pt motor de 3000 are 2 tevi de retur, si eu pe al meu falnic Opel am una singura (teava pt retur) asa ca , am identificat-o, si am schimbat-o cu una exact la fel dar noua.


apropo, ce ne aduci bun de acolo? biggrin.gif blush.gif
Senator
Pentru etrierul acela exista set de garnituri , asta in cazul in care nu l-ai inlocuit.Exista atat originale cat si aftermarket si pe deasupra nu sunt scumpe. Merita atata timp cat cilindrul nu e ruginit in interior.

Pompa de apa cu o singura teava "de retur" e cea corecta , cea cu doua e pentru Senator B...cei care ti-au dat informatia mai au de invatat :@
Damian53219
i`m back in action!
:brilsmurf:
am rezolvat cu pompa de apa, fusese o eroare in programul alora de la service, dar in cele din urma, s-a rezolvat!

Senator 2 probleme as avea:
1. ai idee exact care sunt indicativele pt un etreier spate dreapta?
am gasit la unii.... dar in catalog au doar pt senator dupa 88 si la 10 mil blink.gif .
nu mai pot sta asa......
2. imi poti spune, sau ma poti directiona, - as vrea sa montez o bara intre oale... stii tu de ce blush.gif


Merci mult!
Senator
1. Alege de aici :
Etrier spate dreapta - 542 046 -pina la seria de sasiu 11110928
Etrier spate dreapta - 542 068 - de la seria 11110929 la seria E1019585
Etrier spate dreapta - 542 090 - de la seria de sasiu E1019586
1.B Cauta un etrier folosit. wink.gif


2.Ca sa poti monta corect bara respectiva trebuie sa masori distanta dintre "oale" si in cazul in care nu corespunde trebuie remediata problema.Dimensiunea care trebuie verificata e cea notata in imagine , intre cele doua suruburi distanta corecta fiind 1014 milimetri.Pentru a confectiona bara e suficienta teava de 3/4 zoll iar prinderea la fiecare capat se poate face chiar pe pe cele 3 suruburi.
Damian53219
QUOTE(Senator)
@Damian
Dexron II D iar codul filtrului e 747 454.
Mai ai nevoie de garnitura filtrului 747 577 si de garnitura de la baie 747 208.Atentie la montarea filtrului nou , suruburile nu trebuie stranse in nestire intrucat exista sanse de a deforma elementul pe care se fixeaza. Garnitura de la baie trebuie montata cu etanseizant .
Dupa cum vezi filtrul are o simpla sita metalica pe care sunt sanse sa o poti curata.


salut!
la "al padrino" am gasit filtru de ulei cutie, dar arata altfel decat poza pec are tu mi-ai aratat-o..... este plat.... breptunghiular, cu un cerc mai mare si 2 mai mici...
pe ambalaj scrie : FK32710A - TH200C FILTER KIT - 79-87


ESTE BUN?
Damian53219
apropo.... si de etrier.... caut unul folosit... ce sa fac....


si sa nu uit....... ai idee cam care (unde, cum) sunt setarile motorului din fabrica?

bara la bara ia cam 20% :minigun: mers normal.... 15-16% in cazuri fericite :angel:
Senator
QUOTE(Damian53219)
am gasit filtru de ulei cutie, dar arata altfel decat poza pec are tu mi-ai aratat-o..... este plat.... breptunghiular, cu un cerc mai mare si 2 mai mici...
pe ambalaj scrie : FK32710A - TH200C FILTER KIT - 79-87


ESTE BUN?

Sigur ca nu , cutia de viteze de pe masina ta nu e GM TH200C ci Aisin Warner AW03-71L ceea ce e cu totul altceva...
Iata o poza cu baia desfacuta la o cutie de acest tip , se vede acolo ca e nevoie de filtrul potrivit :



In mod normal ar trebui sa consume in jur de 15 , in cazul mersului bara la bara orice masina consuma mult peste limita normala.Reglaje la injectia electronica multipunct nu prea exista ,poate insa ca o sonda de temperatura , un set de injectoare si un debimetru noi ar imbunatati usor lucrurile.
Damian53219
am rezolvat in mare cu consumul..... uitasem sa schimb filtrul de benzina + aer wallbash.gif
acum in oras ia 15-16%
in afara drum drept 80-90-100km/h => 8.5-9-10%
o sa ma duc sa vad de filtru..... ce mi-a venit cu uleiul de cutie viteze este ca din cate imi amintesc el era rosu - roz , si acum e maro deschis, dar miroase a plasilina, nu a ars...... ce parere ai?

si inca ceva, in Bucuresti nu gasesc pe cineva sa-mi faca "schema" aia cu bara intre oale..... ce-mi sugerezi?
nu am ajuns la disperare, dar ma indrept vertiginos catre ea :angel:

merci!
bafta
Damian53219
Sonda de temperatura??!!??

in paginile trecute.... vorbeai despre curatarea nu stiu carui termostat.......unde, cum? :angel:
aaaa..... si ziceai ca ar trebui sa curat "Zusatzluftschieber". nu mai bine ar fi sa-l cumpar? sa nu ma mai complic inutil....
apropo...... la rece, motorul suna de parca nu ar avea socul tras....... imi poti spune unde este, cum se schimba, si restu? biggrin.gif merci....
pana una alta, ma duc sa-mi schimb bucsa de la semicaseta! :angel:
Damian53219
Am schimbat bucsa..... acum, din cate am vazut a fost mai complicata strangerea pivotilor paramise..... am vazut ca mecanicul, a folosit o mica ranga ca sa preseze bara de connexiune in "conectori" , stii cred la ce ma refer..... partea "mama-tata" .
si mai am un usor joc al volanului....

ca sa nu uit:
1. mai de mult am vb de arcuri.... DA! este lasata..... au si acestea cod? (ex:545845)
2. si amortizoare mi-ar trebuii.....
3. farurile mele nu sunt foarte penetrante..... la far se poate schimba oglinda? si daca da, ai idee unde gasesc, sau de la ce se potriveste? blush.gif

ar fi "show" daca s-ar potrivi de pe logan.... am vazut ca bat bine rau alea....

Merci, si scuze pentru o asa "tema" !
Senator
E normal ca uleiul sa isi modifice culoarea mai ales la Dexron II D care nu este sintetic.

Cu bara de rigidizare nu stiu ce sa zic...trebuie gasit un om cu aptitudini tehnice si ceva imaginatie , la urma urmei nu e chiar asa complicat. Partea mai delicata este calcularea inaltimii constructiei astfel incat sa nu stea in calea capotei la inchidere.

Pe baza informatiilor luate de la sonda de temperatura ECU realizeaza amestecul.De aceea o sonda decalibrata poate inrautati lucrurile.
Zusatzluftschieber este un fel de electrovalva cu bimetal care e raspunzatoare tocmai de turatia motorului la rece , in mod normal are rolul de a ridica turatia motorului in primele minute dupa pornirea la rece.
Codul piesei pentru 30E Automatic este 13 36 365 asta in cazul in care te incumeti sa-l comanzi.


Sper ca ai schimbat bucsa impreuna cu bratul in care e presata , bucsele care se mai gasesc separat prin magazine tin doar cateva saptamani , practic nu merita deranjul.
Daca te referi la ceea ce simti in volan cu motorul oprit e normal sa existe acolo un mic joc care trebuie insa sa dispara in momentul in care pornesti motorul si caseta se presurizeaza.Ar mai fi o articulatie intre coloana de directie si caseta insa nu pre cred sa gasesti ceva in neregula , acolo problemele apar foarte rar.

1.Arcurile au cod sigur ca da , de exemplu 424 257 pentru un set varianta standard si 424 258 pentru un set varianta mai rigida.
2.Amortizoarele e mai bine sa le iei de pe piata aftermarket , cauta de exemplu Sachs/Boge sau Kayaba.
3.Inainte de a dezmembra farurile compara tensiunea de pe bornele bateriei cu cea de pe picioarele becului din far , ar putea exista pierderi pe traseu.Oglinzile se pot inlocui , inca exista si noi.In functie de tipul de faruri de pe masina ta se potrivesc si de pe alte modele.Care varianta o ai , cu sau fara faruri de ceata?Sunt reglate corect farurile?
Damian53219
1. legat de bara intre oale, am auzit cum ca ar fi mai buna varianta cu intarirea oalelor, adica demontarea aripei, si aplicarea unei bucati de tabla "de 2" (asa zicea ala) , se sudeaza, si voila! este ramforsata......
tu ce parere ai?

2. cred ca voi comanda "Zusatzluftschieber", deoarece la rece, trebuie sa tin eu piciorul pe acceleratie 3-4 min apoi sta singur.

3. busca am schimbat-o separat, nu cred ca aia aveau si bratul, pt ca am intrebat pe mai multi cu Senator & Monza , si ei cauta de mult timp, dar eu am gasit doar bucsa . blush.gif

4. la arcuri ce-mi recomanzi? ver. rigida? sau standard? ... gandeste-te la plaiurile noastre mioritice din orase, una alta....

5. Farurile sunt reglate bine! nu au far de ceata in ele, farurile de ceata, la mine se gasesc in spoiler.......

oricum, interesanta varianta aceea de Senator cu farul de ceata inglobat in farul normal......

oricum, banuiesc ca nu e complicat de inlocuit oglinda la far.... sau este blink.gif


merci oricum......
Senator
1.Chestia cu intaritul contraaripilor e o prostie de care m-am saturat sa o aud din gura tuturor meseriasilor.E adevarat ca tabla din zona aceea putea fi "de fabrica" mai groasa insa nu acolo este cauza deformarilor. Ar fi multe de discutat despre aceste cauze...cert e ca doar bara respectiva te poate face sa dormi linistit din acest punct de vedere.Iata cam ce se poate realiza relativ simplu in sensul asta:


2.Verifica intai etanseitatea furtunelor care il deservesc , orice fisura poate da probleme cu turatia la relanti.

3.Daca ai cumparat bucsa separat este mai mult sau mai putin contrafacuta , exista 2 variante :Spania sau Turcia .Prima tine cateva luni iar cea de a doua cateva saptamani.Bucsa originala se livreaza doar impreuna cu bratul respectiv si se inlocuieste ca atare , costa insa in jur de 200 de lei.

4.Eu as pune arcuri standard intrucat sunt destul de tari chiar si pentru o masina incarcata.Dar...as cauta la mana a doua. wink.gif

5.Daca sunt cele fara ceata oglinda se potriveste si de la Senator/Monza A1 Rekord E 1 si E2 (de la cele fara ceata inclusa) si Commodore C.Inlocuirea e destul de simpla , doar sticla trebuie demontata cu multa grija .
Damian53219
acum am si eu o intrebare mai "neortodoxa" : acela este unu din Senatoarele care ti-au intrat pe mana?
daca da, cine ti-a pus bara? o mica excursie n`ar strica biggrin.gif

legat de busca, intr`adevar, 200lei, dar aici in Bucuresti nu gasesti, sau astia au programele cu masini incepand din `88 wallbash.gif

ps. ce-ai mai facut cu site-ul ? probleme tehnice? blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.